'Dit hadden wij niet verwacht' stond er laatst in de krant toen het bedrijf zoveel sollicitaties kreeg. Ten eerste maakten ze er werk van: stap 1 was al via het uwv, stap 2 ze hadden huis aan huis blaadjes verspreid met daarop de vacatures en stap 3 ook nog groot in de krant gezet (en om te zwijgen van alle Facebook aandacht) . Nee echt he? Wat een enorme verrassing
Belsje
Geplaatst: 19-06-15 15:25
Net juridische dienst aan de lijn gehad, die smiley vat het wel samen
Mmmmm fles, doosje, ... Mjammie! *eet een aardbei*
Had uitnodiging gekregen om te solliciteren bij een bedrijf en netjes gedaan. Word ik gisteren gebeld door dat bedrijf. Blijk tijdens dat gesprek dat er een foutje staat in mijn cv einddatum van vorig contract stond er nog in. En toen hoorde ik gelijk al aan de stem dat ik het niet zou worden. En ja hoor gelijk gisteren via de mail afwijzing gehad. Waarom zeggen ze het niet gewoon gelijk aan de telefoon.
Behoorlijk balen. Ga denk ik maar aanvullende WW aanvragen, want komende 4 wel erg weinig uren.
Idd, dan zou het fijn zijn als ze het gewoon even zeggen ....
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-15 16:56
Fouten maken is menselijk, zou fijn zijn als ze niet op zoek zijn naar een perfecte kandidaat maar een passende kandidaat.......... Balen Marcella
Ik heb ook een beetje het gevoel dat er de komende tijd nog wel wat reuring gaat ontstaan op de arbeidsmarkt. Mensen die zijn aangenomen omdat ze perfect op de baan lijken te passen op basis van CV, maar het in de praktijk toch wat anders ligt.
Er wordt tegenwoordig zo specifiek op allerlei externe dingen gelet. Hoe profileer je op LinkedIn, hoe hip is je CV, hoe ben je gekleed. Ik krijg het idee dat ze vergeten te kijken naar de dingen die er echt toe doen.
We zullen zien.......... Als iemand mijn shops wil bewonderen, BP gerust! (ik er hier bewust geen reclame voor omdat ik dan makkelijker te traceren ben )
Sonja_vR
Geplaatst: 19-06-15 17:05
Dimple, ik merk het bij vriend op de zaak ook hoor, verloop wat er is doordat mensen in de praktijk verre van zo goed passen als dat ze op papier leken te passen... mensen zijn zo aan het marketen dat de daadwerkelijke vaardigheden nogal eens afwijken.
Marcella
Geplaatst: 19-06-15 17:08
In mijn geval was het gewoon duidelijk dat ze mensen zochten die per direct beschikbaar zijn, hoewel het in de mail anders stond. Maar dat was gewoon zo'n standaard afwijzing.
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-15 17:10
Ja inderdaad, en blijkbaar ben ik te eerlijk maar ben dan ook echt op zoek naar een werkgever voor langere tijd. Ben geen jobhopper.
Volgende week vrijdag bij dat bureau langs. Zij hebben altijd vreselijke gave vacatures dus ik hoop dat ik wat goeds kan laten zien. (check 3 juli pas)
In de tussentijd 2 halve dagen aan de bak bij de Stichting (vrijwilligerswerk) met mensen aannemen, ben wel lekker bezig zo.
_KiMbErLeY_
Geplaatst: 19-06-15 17:41
Nou jottem...
Vanmorgen een sollicitatie gedaan op een vacature die echt bij me past... en NU al een afwijzing... mensen die beter aansluiten BLA BLA... ik heb echt de neiging om te bellen... hoezo beter aansluiten?
BounceBabe
Geplaatst: 19-06-15 17:42
Dimple, ik had het er vandaag nog over met een vriendin. Sterke mening, energiek etc. Het lijkt wel alsof dat niet gewenst is. Wat balen dat het bij jou ook maar niet wil vlotten. Je doet zo ontzettend je best. Dom doorgaan Dimple...
Heb nog niet helemaal bijgelezen. Heb de afgelopen paar dagen even de boel losgelaten. Ik had ook enorm veel last van de rechterarm en heb mezelf dus gedwongen wat rust gegeven. Heb teveel geklust.
Flink bijgepraat met een vriendin. Ze is een stuk jonger dan ik, maar ze heeft een heel volwassen blik en ook een realistische blik op de arbeidsmarkt en hoe ik het zou moeten aanpakken. Ze gaf aan dat ik na moet denken over nog 4 andere functies die mij iets lijken, zodat ik in ieder geval ergens mee kan beginnen in september.
Ik heb helaas nog niets vernomen van de instelling waar ik een lijntje had. Maandag hoop ik er iets van te horen en anders maar eens bellen.
Ondertussen tikt de tijd gewoon door....
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-15 18:23
Kimberly, het heeft zo weinig zin om na te bellen is mijn ervaring, maar ik zou het zeker doen als je je daar beter door voelt.
Je krijgt 9 van de 10x toch hetzelfde te horen helaas........
Ben net gebeld en afgewezen voor de functie waar ik op gesprek was. Echt zo balen, had dit echt graag gewild en voor t eerst in een half jaar dat er zo"n functie voorbij komt. Heb er echt geen vertrouwen meer in, dat ik iets kan gaan doen wat ik wil, zo jammer van 4 jaar opleiding, helemaal voor niets geweest
Iemand anders paste beter in t team.. Verder wel het gesprek ala positief ervaren.. En ze zochten maar 1 persoon, dus laat ik heel positief zeggen dat iemand nog beter was dan ik