Nachtdienst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:32

Ik heb ook liever nachtdienst dan dagdienst hoor!
Goedemorgen willemlover! en werkse zo!

Ik werk alleen op deze afdeling, in het gebouw zijn er nog wel collega's. Mocht er iets zijn heb ik een alarm om voor hulp.
even snel geteld zijn we met 11 in het hele gebouw van zo'n 200 patiënten..

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:51

Melanie_B schreef:
Melanie_B schreef:
Werken jullie btw alleen in de nacht?

Ik bedoel alleen als zijnde zonder ander personeel :P

Ik heb hier wel een nachtdienst die ook uitluisterd. Bij nood kan ik altijd roepen dan staan ze in direct contact met mij. Ook kunnen ze mij oproepen als zij bijvoorbeeld iets horen op de slaapkamers die ik hier in hte woongedeelte niet hoor. (Epilepsie of iets dergelijk

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:52

Melanie_B schreef:
Hmm.. Dat is dan misschien niet zo'n fijn idee Helene.. Kun je beter wat later op de dag gaan :)

Meestal doe ik hem een avond van te voren even een berichtje.. dan weet hij dat ik het ben als hij wat hoort stommelen.. Later op de dag gaat m niet worden. Ze staat dicht bij mijn werk.. eenmaal thuis rij ik niet meer zo makkelijk terug.
Ga morgen gewoon lekker lang met dr tutten.. wordt mooi weer geloof ik.

Ik sta nu alleen op 27 bewoners.. maar buitenom dat er vaak wel iemand wakker is, heb ik verder weinig directe zorgtaken hier. Alarm hoef ik eigenlijk nooit te slaan.. gelukkig.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:57

Hoi allemaal! Ik meld mij hier ook maar even
Mijn nachtdiensten zullen pas in juni gaan beginnen ( zit nog in opleiding )

Ik vraag me af of jullie je nachtdienst kunnen combineren met een eigen paard.. en hoe?

Mijn grootste struikelblok wordt de reisafstand
Amsterdam-den helder en daar zit ik flink tegen op na een nachtdienst.. ik hoop dat het met de trein te doen is!

Hoe bereiden jullie je voor op een nachtdienst en komen jullie gemakkelijk in het ritme?

Tnx alvast!

Helene83

Re: Nachtdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 07:02

Eigen paard heb ik niet.. heb de luxe dat ik het paard van een ander mag rijden en tijdens de nachtdiensten me hier verder niet druk over hoef te maken.. paard vindt het wel prima denk ik.

De laatste nacht voor ik de nacht in moet probeer ik altijd zo lang mogelijk wakker te blijven en dan de volgende ochtend zo lang mogelijk uit te slapen. Voor slapen kan ik niet.. dus probeer het altijd maar op die manier. 2e nacht vind ik dan nog het zwaarst en daarna kom je in het ritme.
Op zich schakel ik wel makkelijk, merk alleen wel dat ik wat vermoeider ben de dagen erna.. maar is te doen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 07:02

Cheminee schreef:
Hoi allemaal! Ik meld mij hier ook maar even
Mijn nachtdiensten zullen pas in juni gaan beginnen ( zit nog in opleiding )

Ik vraag me af of jullie je nachtdienst kunnen combineren met een eigen paard.. en hoe?

Mijn grootste struikelblok wordt de reisafstand
Amsterdam-den helder en daar zit ik flink tegen op na een nachtdienst.. ik hoop dat het met de trein te doen is!

Hoe bereiden jullie je voor op een nachtdienst en komen jullie gemakkelijk in het ritme?

Tnx alvast!

Het is best goed te combineren met een paard hoor. :j
Ik zorg wel altijd dat ik qua werk training goed uit kom. De dag dat ik mijn 1 nacht in ga heb je dus ruim de tijd en vaak rij ik dan ook intensief. Na de eerste nacht rij ik ook vaak nog, maar na de 2e en soms 3e nacht longeer ik of geef ik haar een dagje vrij (met droog weer weide).
Na de 2e (of 3e) nacht ben ik zelf niet meer zo fit, en als ik dan op me paard stap is nooit zo'n goede match. :n

Normaliter ga ik na een nachtdienst gewoon eerst naar huis, hondje uit laten en slapen.. maar omdat ik vandaag toch moet bloedprikken (wat van half 8 kan) en ik vanavond naar Almere moet, heb ik besloten dat ik mijn paard nu direct er achter aan doe. Ondanks het feit dat ik nu maar 1 nacht heb gehad, maar nu wel rechtstreeks naar me paard ga heb ik afgelopen dagen wel ervoor gezorgd dat me paard goed in training stond zodat ik straks haar alleen maar even hoef te longeren aan een halstertje; lekker makkelijk dus.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:17

Ik vind het goed te combineren.
Meestal ga ik na mijn nacht gelijk de paarden rijden en mesten en direct hierna hardlopen of fietsen met de honden.
Dan eet ik wat en ga ik douchen en slapen.
Meestal is dat tussen twaalf en een.
Om half zes ga ik er dan uit om eten te maken en dan ga ik om half acht nog even m'n bed in tot 22,00.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:48

ik ga ook altijd na mijn nacht direct door naar stal.
ben dan meestal rond een uur of 11 thuis en dan probeer ik tot in de avond te slapen.

ben weer aanwezig, 3/3

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:19

Werkse iedereen!
Ik heb een beetje moeite om weer terug te schakelen...

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:41

Rustig hier nu nog haha, nachtdienst 2/2 maar ben kapot.. nog even doorzetten, zijn mijn eerste nachtdiensten dus erg wennen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 03:58

Hier is het lekker rustig!
Net klaar met alles, dus nu lekker relaxen :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 05:09

Hoe is het bij iedereen?? Ik heb een goede nacht voel me erg fit en merk dat ik de derde nacht er ontzettend goed in zit heerlijk nu

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 05:09

pff ladylisa hier ook 2/2 en kappot...... denk drie uur geslapen gister en dat is echt niet genoeg :(
Maar heb een erg zieke kat moeten achter laten bij de dierenarts. Hopelijk knapt hij nog wat op |(

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 05:21

Arisca2005 schreef:
pff ladylisa hier ook 2/2 en kappot...... denk drie uur geslapen gister en dat is echt niet genoeg :(
Maar heb een erg zieke kat moeten achter laten bij de dierenarts. Hopelijk knapt hij nog wat op |(

Ik vind de tweede nacht ook elke keer het zwaarst.

Hopelijk knapt je kat op...

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 05:23

Hallo!
Eerste nachtdienst van 4 hier. En ook eerste nachtdienst op mijn nieuwe werk. Zit samen met een collega voor het inwerken, maar het is erg rustig dus hij gaat nu slapen :D Hopelijk blijft het de rest van de nachten ook zo.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 05:33

ik heb ook altijd het meeste moeite met de 2e.
vannacht gaat ook prima, voelde me vanavond toen ik hier heen ree echt niet fit, maar das gelukkig bijgetrokken.

Sterkte met je kat! hopelijk knapt die op.

Oh fijn van die rustige nachten als je wordt ingewerkt!

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 05:33

joyce_eddy schreef:
Arisca2005 schreef:

Ik vind de tweede nacht ook elke keer het zwaarst.

Hopelijk knapt je kat op...

ja hoop het ook....Is zo'n lief dier en 9 jaar is nog te vroeg om in te laten slapen.
Hij was gestopt met eten en blijkt een nier probleem te hebben effe afwachten.......

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 06:03

Ah sterkte met je kat :(:)

Hier enorm rustig.. Is m'n 2e nachtdienst maar valt tegen.. Erg kapot, vanmorgen ook al niet veel kunnen slapen,

Straks 2 dagen vrij

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 06:15

Moet toch ook toegeven dat ik nu even een inkakker heb :')
Vandaag wordt sws weinig slaap, ga straks gelijk naar stal, dan hoop ik van 10 tot 2 te kunnen slapen. 15.30 eind inspectie van mijn huur huis en om 18.35 naar de film :Y) Slim gepland

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 00:11

1/3 wie is er nog meer vannacht? :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 00:56

Sterkte met de kat, Arisca! :(:)

En indd dappere planning, Lis :=

Ik had geruild voor een late, dus ik ben al lekker in bedje. Succes vannacht allemaal!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 02:44

1 van 5
Eigenlijk 3 van 7.
Woensdag al 1 nacht gehad, gister teamuitje, waarvan ik 4 uur vannacht thuis kwam, dus ook als nacht reken.
Mag pas om 9 uur na huis |(

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 03:26

Dappere planning Lis, ik plan niets bij mijn nachten, maar heb dan ook enorm lange nachtdiensten, als je 11u werkt, een uur van en naar huis moet dan heb ik nog strak 11u om te slapen, ontspannen en eten, gelukkig moet ik er niet veel doen om aan mijn uren te komen.

Ik moet er heel erg in komen, het was 2 maanden geleden dat ik nog nacht heb gehad, en alles wat maar kan mislopen loopt mis deze avond...

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 04:50

Hier even een flinke dip, moeite met het openhouden van m'n ogen. Hoe gaat het bij jullie

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 05:29

Hier prima te pas. Niks te doen zit maar een boek te lezen haha