Ja, ik baal echt onwijs. Ach, gelukkig is een theorie examen niet zo duur.. Hopen dat ik volgende keer wel slaag! Meteen maar opnieuw plannen. Wordt dan denk ik eind van deze maand/ begin volgende maand.
Ik ben vandaag geslaagd voor mijn faalangstexamen!!
Liesjeloef
Geplaatst: 07-07-15 15:10
Gefeliciteerd!
Anoniem
Geplaatst: 07-07-15 15:46
Laura_x_ Wat balen, pff volgende keer beter!
Ludique96 CONGRATS !
Iejoorr Wat balen....
Celine_Famke HEEEEEEEEL veel oefenen haha ! En balen, ik was de eerste keer ook net gezakt op 2 fout, echt heel zuur! Had je klassikaal of alleen examen?
JudArthos GEFELICITEERD !
Ik had vandaag echt een prutles. Reed een 60 zone in en ging keihard door die bocht... Ik rijd altijd al té vlot dus ik moet de rust pakken daarom greep hij niet in, schrok er echt van... Toch maar echt die rust erin proberen te krijgen.
Ik heb donderdag mijn theorie! Examens gaan redelijk. Merk gewoon dat ik het gevalletje, gas loslaten remmen erg lastig vind. Daar voor vind ik een stil staand beeld te onduidelijk om het in te schatten. Verkeersregels en de rest gaat wel oke gelukkig!
Praktijk nog niet geplanned, ga nu naar mijn derde instructeur! Mijn eerste reageerde niet meer toen ik afspraken wilde plannen en heb toen via de rijschool een nieuwe gekregen, er bleken ook meerdere klachten te zijn. Maar mijn nieuwe gaat er helemaal mee stoppen.
Echt balen want ik heb echt wel een volle les nodig om aan mijn instructeur te wennen!
En heel veel succes alvast Lieneke, donderdag! Komt vast goed!
En gevaarsherkenning is lastig he! Soms kan je gewoon niet goed zien hoe het is en wat je dus moet doen.
Ludique96
Geplaatst: 07-07-15 19:18
Ik was een aantal keer gezakt voor mijn theorie examen. Toen ging ik op cursus bij Nutheorie.nl. Ik was toen in één keer geslaagd. Zij garanderen ook dat je slaagt. Is een ochtend cursus en 20 min daarna je examen. Alles zit vers in je hoofd en je krijgt alle foefjes. Echt een aanrader.
Klarinda
Geplaatst: 08-07-15 11:57
JudArthos schreef:
Balen Celine_Famke!
Ik ben vandaag geslaagd voor mijn faalangstexamen!!
Gefeliciteerd!
En Celine_famke, de volgende keer ga je je theorie gewoon halen
Ik hoop het zó! Heb hem meteen opnieuw gepland, wil hem gewoon zo snel mogelijk hebben..
Lori
Geplaatst: 08-07-15 16:58
Ik ben alles aan het herhalen via youtube en rijbewijs website's want binnenkort mijn eerste keer praktijk. Ik ga gewoon rijden in de zin van "doe hard je best we kijken hoe ver je al staat" en niet van "ik MOET slagen".
Vandaag was ik wel even boos op mij zelf (bij het oefenen gewoon) was een straat met wegenwerken die uitkwam op het rondpunt en had de fietser niet direct gezien wel nog op tijd gestopt maar had 'm eerst niet zien aankomen... puntje voor mij om meer op te letten.
Verder gaat het wel vrij goed achteraf gezien had ik beter 't examen gepland met onze eigen auto (be systeem) want daar rij ik liever mee en ken de auto beter dan met die van de rijschool maar ach als je kan rijden moet het met iedere auto lukken. Nu vrijdag nog een les met de rijschool zelf, maar stel dat ik niet slaag ga ik de 2de keer met onze eigen auto doen
Laura_x_
Geplaatst: 09-07-15 11:19
Kan iemand mij meer vertellen over een faalangstexamen? Wat is precies het verschil met een 'normaal' examen?
Lori: In België is dat volgens mij heel anders dan in Nederland of niet? Rij examen doen met je eigen auto, kan bij jullie gewoon?
Bij een faalangstexamen heb je een examinator die daar een extra cursus voor heeft gehad, je hebt vooraf een wat langer praatje waarbij ze wat dieper ingaan op je zenuwen en waar je dan zo bang voor bent. Je hebt een normale examenrit maar het verschil is dat je meer tijd hebt en dus de mogelijkheid hebt om onderweg een time out te vragen of krijgen waarin je de auto even aan de kant kan zetten om zo weer even op adem te komen en je zenuwen onder controle kan krijgen. Beoordeling is gewoon hetzelfde maar ze gaan wat dieper in op de faalangst.
Adamootje
Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)
Geplaatst: 09-07-15 12:43
Celine, wat balen!
JudArtos, gefeliciteerd!!
Fading, die bocht ga je vast niet meer te hard nemen.
Iejoor, wat laat pas weer! Zijn de wachttijden zó lang in jouw regio?
Lienek, ik had mijn theorie ook vandaag. Ontzettend zenuwachtig geweest de hele ochtend en dat voor niets want ik ben gewoon geslaagd. Hoe ging het bij jou?
Heel veel succes alvast, Lori. Ik wist niet dat je ook examen mocht doen met een eigen auto. Of mag dat alleen in België?
Lori
Geplaatst: 09-07-15 12:50
Het is inderdaad in België dat het met eigen auto mag maar wel moet je begeleider aanwezig zijn dan. In NL is alles via de rijschool .
Dankjewel ga zien of het lukt of niet, kan enkel maar mijn best doen en op de weg en mede weggebruikers letten.
Fira
Geplaatst: 09-07-15 12:53
Ik betrap mezelf er steeds op dat ik tijdens het schakelen kijk naar hoe ik schakel, dit doe ik omdat ik wil weten of ik goed zit Iemand daar tips voor, want het is best gevaarlijk.