Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimm4

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:39

Ik weet niet of de vraag hier goed gesteld is, anders excuses.

Ik zit in het eerste jaar van de pabo en heb binnenkort mijn CE1 (competentie examen). Nu moet ik mijzelf 10 minuten lang presenteren; waarom ben ik een goede juf. Heeft iemand een idee hoe ik dat zou kunnen laten zien of horen? Ik heb werkelijk geen idee. Het mag op alle mogelijke manieren. Bijv. zingend, filmpje, powerpoint. Anderen mogen hierover ook hun mening geven en zeggen waarom zij vinden dat ik een goede juf ben. Heeft iemand misschien een ideetje? Ik vind het lastig

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:01

Weet je al wat de inhoud van je verhaal gaat zijn? Wat maakt jou een goede juf? Als je dat op een rijtje hebt dan is de vorm waarin je dat presenteert ook veel makkelijker te kiezen. Voor mezelf zou ik denk ik een mini-les geven waarin ik mijn sterke punten kan benadrukken en dat inleiden door te zeggen dat ik ze wel van alles kan vertellen maar dat ze het nog beter zelf kunnen ervaren :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:03

Een miniles is idd leuk.
Maak een filmpje waarin kinderen van je stageklas iets vertellen.
Vraag wel even toestemming ivm privacy.
Succes!

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:33

Maandag een sollicitatie voor komend schooljaar ben benieuwd of het wat wordt. Toch wel weer spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:57

Spannend! ik ga voor je duimen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:04

Succes, ik duim voor je!

Ik heb morgen mijn tweede gesprek :)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:45

Amandavd schreef:
Succes, ik duim voor je!

Ik heb morgen mijn tweede gesprek :)

U
Jij ook succes!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:48

Succes allebei!!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:20

Veel succes met jullie gesprekken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:56

Succes beide!!

Hier de lessenverdeling een heel eind rond en heel blij mee tot nu toe. Vanwege onderzoek wat ik ga doen wel maar 5 of 6 klassen ipv de 11 nu dus dat zal wel echt anders zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:05

Dat is snel Tess!!

Wat voor onderzoek ga je doen?

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:08

Dag juffen en meesters! Ik kom jullie klets-topic binnenvallen met een hulp-vraag:
Voor een onderzoek naar de kloof tussen onderzoek en praktijk (onderwijs) zoek ik ervaringen van docenten met deze kloof en welke oplossingen wel of juist niet lijken te werken.

Zouden jullie onderstaande enquête (13 korte vragen) in willen vullen?
https://www.survio.com/survey/d/U6E3I9S9J0B4J2A9O

Alvast heel erg bedankt! :o

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:11

Ik lees al eventjes mee en ga het nu ook wagen om langzaam wat te plaatsen.
Ik zal me even voorstellen:

Mijn naam is Emma, 22 jaar, woonachtig in Nijmegen.
Ik heb 4 jaar aan de universiteit in Nijmegen gestudeerd, pedagogische wetenschappen om precies te zijn. Onwijs naar m'n zin gehad, maar toen theorie zich verruilde voor praktijk in de masterfase, merkte ik dat dit het op dit moment in mijn leven niet echt voor mij is (voor uitgebreide versie: pb!)
Ik werkte al als examentrainer en ben dat toen meer gaan doen, evenals een meer structureel baantje als lesopvanger in het VO.
Ik merkte dat ik dit ontzettend leuk vond! Zou ik dan toch... het onderwijs in gaan??
Na lang nadenken en oriënteren, besluit ik inderdaad dat dit mijn volgende stap gaat zijn. Vanaf september ga ik beginnen met de lerarenopleiding Nederlands. Ik heb er erg veel zin in en ik hoop in dit topic al stiekem een beetje met jullie als leerkrachten mee te lezen en misschien later mijn verhaal kwijt te kunnen! (Over opvanglessen is overigens ook genoeg te vertellen :') _O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:20

Leuk! Docent Nederlands ben ik ook! (Nog in opleiding, maar ik heb nu wel contract en eigen uren)

Wat spreekt je aan in Nederlands?

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:25

Flying_Angel schreef:
Leuk! Docent Nederlands ben ik ook! (Nog in opleiding, maar ik heb nu wel contract en eigen uren)

Wat spreekt je aan in Nederlands?

Tof! Fijn dat je al aan de slag kan.

Ik hou al mijn hele leven van taal en lezen, ook vreemde talen overigens. Daarnaast vind ik Nederlands, meer dan de vreemde talen, bij uitstek een vak waar je in de lesook gesprekken kan voeren over andere zaken die spelen in de (Nederlandse) maatschappij (bijvoorbeeld bij discussies/debatteren).

Ik vind het kortom een afwisselend vak, daar komt het denk ik op neer!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:51

Is tijdelijk tot de zomervakantie :+ dus ben al druk aan het rondkijken, er is nog onduidelijk hoeveel uren er voor me overblijven.

Tof! Zeker dat laatste, wordt nu verplicht gesteld he, burgerschapsonderwijs! Als je het leuk vindt, heb ik daar veel materiaal voor je. Dan moet je even je mailadres pb’en!

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:43

Flying_Angel schreef:
Is tijdelijk tot de zomervakantie :+ dus ben al druk aan het rondkijken, er is nog onduidelijk hoeveel uren er voor me overblijven.

Tof! Zeker dat laatste, wordt nu verplicht gesteld he, burgerschapsonderwijs! Als je het leuk vindt, heb ik daar veel materiaal voor je. Dan moet je even je mailadres pb’en!

Hmm, is er iets te vinden of valt bet tegen?

Wat fijn! Misschien doe ik nog wel een beroep op je als ik eenmaal ben begonnen, dankjewel!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:14

Hoe is het met de werkzoekenden?

Ik ga na de zomer op een andere school beginnen.
Maar nu zijn Parnassys en Cito mijn beste vrienden....

Jullie ook een beetje gaar?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:09

EmmaK95 schreef:
Flying_Angel schreef:

Hmm, is er iets te vinden of valt bet tegen?

Wat fijn! Misschien doe ik nog wel een beroep op je als ik eenmaal ben begonnen, dankjewel!

Leuk dat jij ook met Nederlands gaat beginnen! Het is echt een aanrader. Ik ben vorig jaar februari begonnen met de studie op de HAN in Nijmegen. Nog een half jaar en dan heb ik ook deze bevoegdheid in mijn zak. Naast mijn studie ben ik ook al werkzaam als docente Nederlands.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:28

Catori schreef:
Hoe is het met de werkzoekenden?

Ik ga na de zomer op een andere school beginnen.
Maar nu zijn Parnassys en Cito mijn beste vrienden....

Jullie ook een beetje gaar?

Afgelopen maandag heb ik een sollicitatie gehad en as maandag ga ik een proefles geven voor een fulltime job in groep 1-2. Lijkt mij een erg leuke school dus hoop dat het wat wordt.

Daarnaast is parnasys momenteel ook mijn grote vriend om alle leerlijnen in te vullen en hoop ik komende week ook met de cito te beginnen. Ik draai momenteel een startgroep en de groepen 1-2 moeten eerst getoetst worden en pas als die allemaal gedaan zijn mag ik.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:12

Ik heb een tweede gesprek gehad, super positief. Ze belde mij twee dagen daarna, hadden ze besloten om de vacature voor het gehele schooljaar intern op te lossen. Dus bleef de vacature voor zwangerschapsverlof over en die heb ik zelf geweigerd. Dus het schiet nog niet echt op.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:54

Ik ben vandaag aangenomen dus sta komend jaar een heel jaar voor groep 1-2

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:58

Wauw! Echt super, gefeliciteerd! Wat voor school?

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:01

Een rooms katholieke basisschool in een dorp. Ik ken de school verder niet maar het zag er wel gezellig uit en de collega's die ik tot nu toe gezien heb waren aardig

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:19

Kimm4 schreef:
Ik weet niet of de vraag hier goed gesteld is, anders excuses.

Ik zit in het eerste jaar van de pabo en heb binnenkort mijn CE1 (competentie examen). Nu moet ik mijzelf 10 minuten lang presenteren; waarom ben ik een goede juf. Heeft iemand een idee hoe ik dat zou kunnen laten zien of horen? Ik heb werkelijk geen idee. Het mag op alle mogelijke manieren. Bijv. zingend, filmpje, powerpoint. Anderen mogen hierover ook hun mening geven en zeggen waarom zij vinden dat ik een goede juf ben. Heeft iemand misschien een ideetje? Ik vind het lastig

Oh Jezus zeg wat een onzin tegenwoordig. :+ Kunnen ze niks beters verzinnen.

Amerikaans gedoe...