Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:38

Ik zou anders kijken of het mogelijk is eerst zonder ouders om dan later ouders erbij en dan samen met ouders erbij te bespreken. En op het moment dat je even zonder ouders ben te spraken brengen over het vrijwilligers werk. Je doe dan namelijk wel ervaring op en moet ervaring kom je uiteindelijk ook makkelijker aan een baan.

En misschien iets om over na te denken voor jezelf waarom je onzeker ben met je ouders erbij. Ze bedoelen het niet verkeerd, maar weten zeer waarschijnlijk ook niet helemaal hoe ze moeten omgaan met de situatie. ;)

trysteffy

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:45

dankje:)

ik ben hun eerste kind dan hun kregen mij al op hun 17de en denk dat ze met mij ook erg aan het leren zijn. heb namelijk nog een jong broertje hij en ik schellen 10 jaar verschil

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:34

Dus je ouders zijn 35?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:38

lifaya schreef:
ik heb ook weer hier thuis ruzie omdat ik zogenaamd geen reet uitvoer. ik ruim altijd in en uit, ruim de tafel af en noem maar op. ik zorg ervoor dat sochtens alles netjes in de vaatmachine staat, ook hun zooi. Ik hang regelmatig de was op, helaas vergeet ik het ook wel eens (dan leg ik het klaar en dan doe ik iets anders en vergeet ik het compleet, ADD) en dan weer elke keer dat geruzie. als ik het nou bewust zou laten liggen ala, maar dat doe ik niet.

deze week maar 16 uurtjes werken, maar vind ik ook wel eens fijn voor de verandering := afgelopen week bijna 30 uur gedraaid.

Ik ga even bot doen hoor: :o
Inderdaad uit huis gaan, maar misschien ook eens nadenken dat je niet alles wat je ''mankeert'' op ADD gaan gooien.
Want je komt er niet onderuit bij jou. Het staat overal beschreven, in koeienletters en alles wat mislukt komt door je stempel.

Je kan er naar leven, de stempel ge- of misbruiken, maar je kan ook jezelf een trap onder je kont geven en gewoon aan de bak gaan en eens een gesprek aangaan in plaats van ruzie te maken.
Je bent volwassen en je ouders ook.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:42

Ben het wel een beetje met Fiebie eens :o
Vroegah bestonden die stempeltjes niet eens. Mijn ouders werden (en worden :P ) gillend gek van me, mocht ik nog een uurtje buiten spelen om mijn energie wat kwijt te raken.
Maar het stempeltje ADHD kreeg je niet hoor....

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:44

Heeft iemand misschien de vacature van het uwv (traineeship) opgeslagen? Ik ben vergeten hem op te slaan en hij is al van de website gehaald. Ik zou hem graag nog eens doornemen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:45

Ik zal kijken of hij nog intern in ons systeem staat.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:46

Super, dankjewel!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:49

Ik kan enkel het volgende nog vinden in ons systeem mbt de traineeship
Citaat:
UWV zoekt 130 trainees!
Als trainee help je UWV klanten met het inzetten van online tools bij het vinden van een baan. Bijvoorbeeld via werk.nl, social media of andere vacaturesites. Je doet dit zowel individueel als groepsgewijs. En met jouw nieuwe, frisse blik help jij onze online dienstverlening naar een hoger niveau te brengen.
Ben jij goed in het gebruik van social media en internet? Heb je onlangs je hbo- of WO diploma behaald enben je op zoek naar je eerste echte baan, dan is dit de kans om je verder te ontwikkelen. Bekijk de vacature http://bit.ly/TraineeshipWERKbedrijf en solliciteer nu!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:00

Dat is beter dan niets. Bedankt voor de moeite :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:32

Fiebie schreef:
Dus je ouders zijn 35?

Ja me ouders zijn 35

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:55

trysteffy schreef:
dankje:)

ik ben hun eerste kind dan hun kregen mij al op hun 17de en denk dat ze met mij ook erg aan het leren zijn. heb namelijk nog een jong broertje hij en ik schellen 10 jaar verschil

Sorry dat ik het zeg, maar ik hoop dat je in je motivatiebrieven beter je best doet. Anders is het misschien verstandig om geen brieven te sturen maar je gezicht te laten zien in (bijvoorbeeld) winkels waar je wel zou willen werken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:02

Ik ben het met authentic eens.

Daarnaast ook met Fiebie en Kriel.

Lifaya, ik weet donders goed hoe het is om met ADD dingen te doen en te moeten en hoe anders je dan bent dan mensen denken dat je bent. Maar je mag het idd niet als excuus gebruiken voor slecht gedrag, anders gedrag oid... Maak het je unieke punt, niet je negatieve punt.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:09

Trysteffy, als je geen niveau 2 opleiding kan doen, kom je dan niet in aanmerking voor een Wajong-uitkering of iets? Heb je wel een niveau 1 certificaat? Dan kun je toch aan de slag bij sociale werkplaatsen en dergelijke?

Als ik jou was zou ik eens met je begeleider gaan praten en vragen wat de mogelijkheden zijn, weet haast wel zeker dat er een bepaald traject is waar jij goed in past, waarbij er met jou naar werk gezocht wordt en onder bepaalde voorwaarden aan het werk kan.

Zo, ik heb er net weer een sollicitatie uit gedaan. Zit nu alleen steeds met het probleem dat veel vacatures zijn op scholen waar ik al eens bij heb gesolliciteerd, maar goed... ooit krijg ik vast mijn kans.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:45

Niet geschoten is altijd mis..

Offtopic: is jouw onderschrift in het hongaars?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:48

Ir1ne schreef:
Niet geschoten is altijd mis..

Offtopic: is jouw onderschrift in het hongaars?

Zo te zien is het Lets. Of Estisch. Maar weet niet zeker.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:03

Lets..... :j

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:28

Okay, srry voor de onderbreking :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:37

Jeej ben net gebeld voor een uitnodiging voor selectie morgen! Moet er om half 5 zijn, is wel tijdelijk maarja beter als thuiszitten! Als het doorgaat mag ik een klein maandje in een pretpark werken, lijkt me heel erg leuk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:55

fjordjes schreef:
Jeej ben net gebeld voor een uitnodiging voor selectie morgen! Moet er om half 5 zijn, is wel tijdelijk maarja beter als thuiszitten! Als het doorgaat mag ik een klein maandje in een pretpark werken, lijkt me heel erg leuk!

Dat is wel vet! Iets heel anders :j

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:00

x_Rebecca schreef:
Trysteffy, als je geen niveau 2 opleiding kan doen, kom je dan niet in aanmerking voor een Wajong-uitkering of iets? Heb je wel een niveau 1 certificaat? Dan kun je toch aan de slag bij sociale werkplaatsen en dergelijke?

Als ik jou was zou ik eens met je begeleider gaan praten en vragen wat de mogelijkheden zijn, weet haast wel zeker dat er een bepaald traject is waar jij goed in past, waarbij er met jou naar werk gezocht wordt en onder bepaalde voorwaarden aan het werk kan.

Zo, ik heb er net weer een sollicitatie uit gedaan. Zit nu alleen steeds met het probleem dat veel vacatures zijn op scholen waar ik al eens bij heb gesolliciteerd, maar goed... ooit krijg ik vast mijn kans.

met een Wajong-uitkerking zijn we mee bezig maar omdat het nu een beetje moeilijk is omdat me vorige werkgever me nog niet uit heb geschreven bij iets kom even niet op de naam. ik zou ook nog kinderbijslag krijgen maar door dat krijg ik het niet tot zij me hebben uitgeschreven want moet ook nog geld van me werkgever zelf krijgen nog een maand saleris te goed en te weinig geld had ik gekregen geen vakantie geld enzo. daar hebben we een jurist voor ingeschakelt.

ik heb me niveau 1 ja.

met me begeleider zijn we er ook hard voor bezig maar hellaas neemt zij deze week afscheid en krijg ik iemand anders.

ja inderdaad er zijn veel vacaturers open voor scholen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:01

fjordjes schreef:

spannend hopen dat het iets woord!!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:14

Fiebie schreef:

Zit jij nu gewoon te bokken terwijl ik met jouw paard in de we ben? :p

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:16

fjordjes schreef:

Leuk! Ik heb even bij walibi gewerkt (officieel werk ik daar nu nog - maar ik ben al vanaf juni niet meer ingeroosterd... uberhaupt steeds maar voor een paar uurtjes per dag). Die selecties moet je gewoon goed laten zien dat je goed kunt samen werken, niet bang bent om de leiding te nemen en spontaan en enthousiast over komt.

En offtopic - 't is inderdaad Lets. Heb daar een half jaar gewoond en blijf de taal mooi vinden.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:17

Kriel schreef:
Fiebie schreef:

Zit jij nu gewoon te bokken terwijl ik met jouw paard in de we ben? :p

:o

Ik moest wat doen.... Duurde zo lang voordat je er was :+