Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
holly schreef:Gecondoleerd Hilda. Dat ijn geen fijne dingen. Sterkte.
Heb mezelf een boekhoudprogramma aangeschaft. Dus van een eenvoudige boekhouding, over op een ingewikkelde, maar wat een getob![]()
Ik heb in het begin ooit wat dingen contant(uit eigen zak dus) betaald, die wil er nu in zetten. Waar doe ik dat? Kas? En kies ik dan BIJ of AF?
En dan wil ik vervolgens kijken naar het jaar resultaat, maar welk blad moet ik dan hebben? Ik zie namelijk allemaal cijfertjes, maar ik zie wel een cijfertje dat overeenkomt met de inkomsten, maar vind niet een cijfertje dat past bij de uitgaven.
Pff het is echt wel even puzzelen allemaal.
holly schreef:Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom liever een stockfoto dan een eigen foto?
capopjekop schreef:Met google kom je er overigens ook veel tegen (ook via forums enz)
Femke schreef:@_Denise:
Dat hoor je te weten als fotograaf. Behoorlijk belangrijk om je te verdiepen in de wet- en regelgeving in je vakgebied.
Ik verbaas me er keer op keer weer over hoe "fotografen" totaal niet op de hoogte zijn over de regels, maar wél van hun klanten (meestal een totale leek) verwachten dat ze diezelfde wet kennen en zich er aan houden.![]()
![]()
Nee, mensen mogen die foto's niet publiceren zonder jouw toestemming. Daar kun je tegen optreden, want het is een schending van je auteursrecht. Je kunt ze hiervoor een minnelijke schikking sturen.