Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:51

In Nederland lijkt dat vrijwilligerswerk wel veel meer ingeburgerd dan hier, hier ken ik eigenlijk niemand die dat doet ....

Gisteren gesprek met het telecom bedrijf, was het HR mensje .... Niet echt mijn soort mens, een vrij droge, strakke druif ... Kon er niet goed een vinger op leggen.
Had ook een andere visie op service verlening dan ik, maar dat gesprek heb ik daar vorige keer ook gehad en met het diensthoofd zit ik wel op dezelfde lijn. :+
We'll see, volgende week update!

Ondertussen heeft mijn baas onze meeting van volgende week afgelast ... Vind ik ineens niet eens erg.

Djeenie

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:28

Wat een toestanden Belsje... :+

Proficiat aan diegenen met een nieuwe baan!!!!

En een dikke knuffel aan wie het kan gebruiken!

Hier gaat het snel nu... Gisteren een aanbod en vandaag ook een aanbod.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 11:52

Jeetje Djeenie, wat goed zeg!

Ik blijf straks als enige hier over.......... ^)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:02

Dimple schreef:

Neen, jij komt binnenkort ook aan de bak! 't Kan snel gaan, zelfs op de momenten dat je er helemaal niet meer in geloofd... Ik zag het maandag niet meer zitten want geen nieuwe vacatures/aanbiedingen, en daarnet bevestiging dat ik, mocht ik willen, volgende week al kan gaan tekenen... Het leven loop zoooo raar soms :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:08

Ik ben er ook nog Dimple hahaha.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:10

Lastig hoor Dimple! Lijkt me heel frustrerend allemaal, zeker als je wel gesprekken hebt en er dan toch weer niets uitkomt. Heb je linkedin? Misschien helpt het als je heel veel mensen toevoegt met connecties in jouw regio? ( ik wil je wel toevoegen als je wilt)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:10

Wat goed Djeenie! )

Dimple, natuurlijk niet joh! Jij komt ook snel aan de bak! Ken het wel hoor, af en toe een dipje na al die afwijzingen.

Ben vandaag weer hard aan het solliciteren, via mijn mobiel op Indeed rond aan het neuzen voor vacatures, die ik naar mijn mail doorstuur en dan plan ik een middag vrij waarop ik brieven ga maken en die ga versturen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:12

Wij zijn trouwens in omg. Den Haag hard op zoek naar medewerkers in ons bouwbedrijf. ervaren all-round voegers e.d. dus als jullie iemand weten ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:24

Dimple schreef:

Ik zit nog in broedmodus dus ik blijf ook nog achter hoor :')

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:27

Ik blijf voorlopig ook achter hoor, al reageer ik niet zo vaak. Vandaag ook weer een afwijzing van een sollicitatie vorige week vrijdag. Ben in elk geval blij dat ik het nu al weet, ze hadden aangegeven dat het wel enkele weken kon duren voor ze iets gingen laten weten. Nu weer verder opzoek, al zijn er weinig tot geen vacatures in mijn vakgebied.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:36

Gefeliciteerd voor de mensen die aanbiedingen hebben gekregen!!! +:)+
Of zelfs werk... Top!!

Ik weet niet of ik het al een keer gezegd had, maar hebben jullie al een indeed email alert aangemaakt?? Je kan dan kernwoorden invullen en dan krijg je veel vacatures opgestuurd! Soms onzinnige, maar er zitten ook vaak goede bij!! :j echt een aanrader, krijg elke dag wel mail met vacatures!

Ach dimple -O- :(:) vervelend van dat gat, maar is inderdaad een behoorlijk gat? Kun je er niet wat omheen banketstaaf wat je in die tijd hebt gedaan?? Een uur rijden voor een baan is toch niet zo erg?! :oo ik zou het gewoon aangrijpen!!!

Belsje, vrijwilligerswerk wordt hier steeds erger! In mijn sector (welzijn) willen ze zo veel mogelijk door vrijwilligers laten doen.... Tja.... Waar blijven dan de echte banen?? :(

Ik heb net ook weer linkedin genetwerkt, en een sollicitatie de deur uit gedaan... Nog achter iets aangebeld maar dat was al vergeven... -O- COME ON JOB!!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:56

Aah Dimple, ik wil je wel aanstellen als vrijwilliger, als vacaturezoekster voor mij? :')

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:58

Jeetje dat is echt lang Dimple. Dan ben je er op een gegeven moment echt klaar mee. Maar wat andere hier al zeggen het kan ineens heel snel gaan.

Dat vrijwilligerswerk is heel herkenbaar. De bejaarden/verzorgingstehuizen hier lopen over met vrijwilligers. Ik kom ook steeds vaker vacatures tegen met een vrijwilliger gevraagd of tegen een kleine bijdrage. Maargoed ik ben blij dat ze er zijn, veel oude mensen genieten zichtbaar van extra aandacht en leuke dingen doen maar ook in de dieren zie je steeds meer vrijwilligers, daar is het soms ook hard nodig... (Eens op Sbs dat programma gezien daar waren ze bij de dierenambulance, de vrijwilligers konden het werk gewoon niet aan zoveel)

Sprak gister een vriendin met een eigen bedrijf, ze zei ik krijg (zonder dat er een vacature staat) zoveel open sollicitaties en aanvragen voor stages dat het een dagtaak is om deze allemaal te beantwoorden. Tja klinkt ook wel weer logisch dat ik (en vele met mij) geen reactie of een standaard reactie krijgen.... Vind het zo jammer dat de persoonlijkheid steeds meer mist maar voor het bedrijf ook uiteraard logisch. Ik had laatst om terugkoppeling van het bedrijf gevraagd vanwege een afwijzing, in de afwijzing stond: helaas de keus is net niet op u gevallen. Tja dan ben ik heel benieuwd waarom dan niet en heb ook aangegeven dat ik dit mee kan nemen in m'n volgende sollicitaties maar geen reactie.
Die bijeenkomst van het UWV stond inderdaad in m'n werkmap. Ik ben benieuwd volgens mij stelt het niet heel veel voor. Het gekke is dat sommige mensen maanden niks hoeven of horen van het UWV en sommige heel vaak moeten komen voor gesprekken en bijeenkomsten. We zullen wel zien.

Eerst maar weer naar m'n paard en een beetje hobbieen met schilderen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 13:10

Pien, wat jouw vriendin zou kunnen doen is een melding zetten op haar site. Ze halen ergens haar contactgegevens vandaan toch?
Misschien een kopje met vacatures maken en daar vermelden dat vacatures en stages hier worden vermeld. Staat daar niks, dan hoeven ze niet de moeite te nemen om te reageren. Ook met open sollicitaties kan ze zoiets vermelden. Dit om teleurstelling te voorkomen.

Ze kan er vast wat moois van maken wat bij haar bedrijf past, maar ik zou zoiets zeker gaan doen want dit is ook onbegonnen werk.

Ik kan actief aan de gang met mijn webshops nu die Uitermate Waardeloze Vereniging niet meer achter me aan zit. Daar maar energie in steken. :+

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:10

Voor mensen die (net zoals ik trouwens) bang zijn om te netwerken; geen schrik hebben, gewoon doen. Dit is echt ontzettend belangrijk! Ik was in het begin bang om aan mensen in mijn sector (zelfs collega's) te vertellen dat ik aan het uitkijken was naar een nieuwe job. Nu, bijna een jaar nadat ik begonnen ben met zoeken, staat er eindelijk een job in de steigers die hopelijk volgende week concreet wordt. En dit heb ik te danken aan mijn 'netwerk', mensen die weten dat ik een nieuwe job zoek, die mij kennen en kunnen aanbevelen, wees niet bang om nieuwe contacten te leggen, ik sta nu bv in de portefeuille van een aantal recruiteringbureaus en dit is goed want zo blijf je 'in de spotlight' staan en val je op om een nieuwe job te vinden.

Het heeft bij mij een half jaar geduurd vooraleer het 'belang' van netwerken mij duidelijk werd... Maar het is echt ontzettend belangrijk. :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 13:18

Goede tip Djeenie! Jouw voordeel is alleen dat je netwerkt vanuit een positie.

In mijn geval heb ik eigenlijk al geen netwerk meer behalve oud collega's en vrienden. Dat maakt het wel lastig. Ik moet wel zeggen dat iedereen vreselijk actief met mij meekijkt. Ik word zeker wel 1x per dag getagd, gemaild of gesmst. Het past niet altijd, maar dat terzijde.

Mijn neef gemaild, mijn lievelingsneefje dus die gaat zijn best voor me doen.

Nu CV pimpen :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:19

Hihi tante had de voicemail ingesproken, haar kennis zocht iemand voor in de praktijk bij haar tijdelijk. Even later belde ze op: 'was vergeten dat je zwanger bent' :')
Wel lief natuurlijk :D
Netwerken zijn fijn :j

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:29

Klopt Dimple, ik ben momenteel in dezelfde sector actief en dat is zeker een voordeel, dat besef ik :)
Ik vind het heel stoer dat je ook actief je netwerken aanspreekt! Want ik heb daar althans een hoop 'guts' voor moeten bijeen sparen ;)
Ah vuur, maar wel fijn dat ze aan je gedacht heeft :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 13:44

Ik ben zelfs zo achtelijk om van tijd tot tijd een oproep te doen via FB en dan al mijn vrienden vragen om te delen. Hé, de brutalen hebben de halve wereld toch?

Ook via LinkedIn knal ik er af en toe en update doorheen in de hoop dat ik word opgemerkt. }>

Ik word ooit zo dronken als ik een baan heb.........en ik neem een tattoo om het te vieren :D
Om deze hele k ut periode af te sluiten. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:51

Ik zou de volgorde wel omdraaien: eerst de tattoo en dan dronken worden, voor je het weet heb je het telefoonnummer van de tatoeerder op je kont staan :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:05

Klinkt bijna als een vrijgezellen feest. Mooi afscheidsfeest van je werkloze periode! Dat zal zeker een mooi feestje worden. Hopelijk is het snel!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:10

_KiMbErLeY_ schreef:
Belsje, vrijwilligerswerk wordt hier steeds erger! In mijn sector (welzijn) willen ze zo veel mogelijk door vrijwilligers laten doen.... Tja.... Waar blijven dan de echte banen?? :(

Op mijn vorige werk zijn zelfs al diensten van bepaalde krachten geschrapt, die worden nu door vrijwilligers gedaan. Moet zeggen dat dat de verstandhoudingen helemaal geen goed deed.
En om eerlijk te zijn, zo hoort het natuurlijk ook niet te werken. Straks is iedereen ontslagen en mag je hetzelfde werk opnieuw doen, maar dan voor het behoud van je (veel lagere) uitkering.

Verder iedereen met een baan gefeliciteerd en iedereen die nog op zoek is succes!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:33

Zojuist contract getekend bij UZB... veel info, het overviel me allemaal een beetje :') Heb nog een paar vragen genoteerd, intercedent zou me vandaag toch nog terugbellen hoe laat ik eigenlijk moet beginnen maandag en om wie ik dan moet vragen bij de balie.

Pfff het overvalt me nogal... van maandenlang moedeloos solliciteren naar ineens ''maandag start je''.
Hoop ook echt dat dit snel voor jullie gaat gelden dames!! :(:)

Ik heb ook vrij veel genetwerkt; uiteindelijk ben ik ''gewoon'' van nationalevacaturebank geplukt.

Ik blijf hier nog wel ff mee spieken :) En wens iedereen veel succes!!
Dimple, al een goeie fles wijn in gedachten? :)) Ik hoop ook echt dat je snel uit deze k-periode komt!! +:)+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:43

Vuur _O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:44

Fles?? Fles?? Maak er maar een doosje van :Y) }>