Nachtdienst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: Nachtdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:07

Wij wonen sws niet samen, dus samen slapen is niet altijd van toepassing.
en geloof me, daar is die soms heel blij mee :Y) ik ben niet heel fijn om naast te slapen zegmaar.. Pik altijd 3/4 van het bed in, pik alle dekens in en als je terug trekt schop ik blijkbaar _O-

Dat is inderdaad ook altijd fijn hoor Helene, vooral door de weeks, midden op de dag boodschappen doen, bijna niemand in de winkel.. veel beter als op vrijdagavond of zaterdag :')

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:12

Ik moet ook altijd weer heel erg wennen als ik nachtdienst heb gehad, dus alleen geslapen en dan ineens weer iemand naast me die dan inderdaad vindt dat ik hem uit bed duw of een ellenboog of knie in zijn rug heeft gevoeld de hele nacht. :')

Ja inderdaad.. boodschappen doen is dan zoveel fijner.. alleen moet ik niet op woensdag dat proberen bij ons op het dorp.. dan is het "markt" en kan je geen plek voor je auto vinden + alle gepensioneerden komen dan hun huis uit die dan gezellig aan het bijkletsen zijn en totaaaaaal niet in de gaten hebben dat er iemand staat die er langs wil.
Gelukkig heb ik de tijd en vind het dan soms gewoon leuk om gewoon te staan wachten, zonder iets te zeggen.. :+ hahaha.. meestal verbaasde gezichten als ze me dan eindelijk zien en ik zeg.. rustig aan hoor, ik heb de tijd. :')

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:14

Hahahahaa.. Die armen mannen van jullie.. :P Nee dan begrijp ik wel dat het niet altijd wenselijk is om dan naast elkaar te liggen haha. Mijn vriend en ik zijn wat dat betreft heel makkelijk en ''klef''. Kunnen de gehele nacht gerust tegen elkaar aan liggen.. :o :+

Hmm.. Door de weeks vrij.. Nee hoeft voor mij niet zo nodig.. Iedereen is dan werken en z'n ding aan het doen, zijn hun vrij moet ik werken... Wat dat betreft werk ik echt in het verkeerde vak. :+

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:22

Hahaha.. ik kan ook heerlijk tegen hem aankruipen.. maar waarschijnlijk dus af en toe te.. :') Ach.. hij is nog steeds bij me, dus zo'n enorme ramp zal het wel niet zijn denk ik altijd maar.

Ik vind het ook heerlijk om eens een weekend vrij te zijn hoor.. maar doordeweeks vind ik net zo fijn eigenlijk.. ik denk dat ik maar moet stoppen met werken.. haha.. nee dat zou ik ook niet kunnen. :))

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:24

Ik werk in de gehandicapten zorg. Heb een contract van 21 uur in de week wat neerkomt op 9a10 nachten per maand.
Hoeveel nachten werken jullie dan? Ik heb dienst van 22.15 tot 7.15. Ben alleen dus ook geen officiële pauze.
De functie is tijdelijk omdat er afbouw van middel en maatregelen zijn. Dus hebben ze maar voor een half jaar het geld gekregen. Ik mocht nog maar 5 maand een contract hebben, (omdat ik dan aan mij 2 jaar tijdelijk dienstverband zit en ook mijn derde contract) dus loopt die van mij tot 31 maart en mijn collega's die zijn aangenomen tot 31 april. Dan is het half jaar voorbij.

Vriendlief moet erg wennen dat ik nu snachts niet naast hem lig. Hij vond het in het begin ook helemaal niet leuk dat ik deze baan kreeg. Maar langzaam went hij wel enigszins. Dit is de eerste keer dat ik 5 achter elkaar heb. Zit nu in de derde nacht.

Stiekum ben ik ook wel erg benieuwd of de nachtdiensten ook echt wat meer loon opbrengen. Of je dat echt gaat zien.. ik krijg in december voor het eerst loon met ORT.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:34

ik moet vooral nu ik bij mijn ouders woon weer even wennen _O- slaap nu op mijn een persoons matras (van mijn logeerbed) en die deel ik dus met mijn kat :Y) zij ligt altijd languit, waardoor ik vd week half op de grond wakker werd :))

Ach, ik vind alleen slapen niet erg, mijn vriend houdt dus echt niet van het tegen elkaar aan slapen.. dus alleen of samen maakt dan ook niet echt een verschil.

@Joyce, ik draai dus bijna alleen maar avonden en nachten, en ja dat maakt op mijn loon een behoorlijk verschil :j

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:39

Ik heb ook moeite met een 1persoonsmatras en al helemaal met een bij horend dekbed. Heel soms heb ik hier ook wel eens een slaapdienst (als de vaste achterwacht op vakantie is) en word dan een paar keer in de nacht wakker omdat ik het koud heb, omdat mijn dekbed naast het bed ligt.. :')
Hahaha.. ik heb ook zo'n kat.. ligt languit onder de dekens bij me en dan ook zodanig in coma dat ze echt niet voor me weg schiet als ik boven op dr zou gaan liggen.

ORT merk je inderdaad wel ja.. laatste tijd moet ik veel weekenden werken, scheelt ook al een hoop..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:41

ORT geeft zéker weten verschil. Toen ik die 10 tot 12 nachten had... Had nog nooit zoveel verdiend. :=

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:47

Hallo,
Wou me ook graag melden in dit topic, heb nu 2 nachtdiensten deze week, de 1e zit er bijna op.. Morgen nog 1.

Aardig rustig hier op de afdeling, werk in de zorg :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:48

Altijd een fijn vooruitzicht. Ik had vandaag gewoon kaal loon mar scheelt dat ik meerdere baantjes heb dus uiteindelijk wel een fijn loon.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:48

Hahaha dat had ik dus ook de eerste nacht Helene _O- toen maar mijn eigen 2 persoons dekbed uit de hoes gehaald en die ligt nu dus over mijn 1 persoonsmatras _O- Koud dat ik het had, niet normaal.. dekbed kwijt (vandaar dat ik dus ook als ik samen slaap het dekbed inpik)

Melanie, een collega van mij (andere afdeling) ging steeds meer nachten draaien, stuk of 15 per maand, bleef toen zo weinig over omdat je over de ORT ook weer meer belasting betaald _O- kwaaaad dat ze was hihi. Maar weekenden rekenen ook wel lekker mee.
ik werk dit jaar oud & nieuw avond, dus rekent ook door.
en werk 1e kerstdag extra (is netto iets van 30 euro extra :)) )

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:49

Hoi Ladylisa :wave:

Pff.. ik begin nu best in een dip te raken.. Heb om 12 uur vannacht voor het laatst iets gegeten omdat ik morgenvroeg/straks gelijk door moet naar de HA om bloed te prikken dus mag niets eten en drinken... :(

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:50

Lis_Ol schreef:
Hahaha dat had ik dus ook de eerste nacht Helene _O- toen maar mijn eigen 2 persoons dekbed uit de hoes gehaald en die ligt nu dus over mijn 1 persoonsmatras _O- Koud dat ik het had, niet normaal.. dekbed kwijt (vandaar dat ik dus ook als ik samen slaap het dekbed inpik)

Melanie, een collega van mij (andere afdeling) ging steeds meer nachten draaien, stuk of 15 per maand, bleef toen zo weinig over omdat je over de ORT ook weer meer belasting betaald _O- kwaaaad dat ze was hihi. Maar weekenden rekenen ook wel lekker mee.
ik werk dit jaar oud & nieuw avond, dus rekent ook door.
en werk 1e kerstdag extra (is netto iets van 30 euro extra :)) )

Zo logisch dat ze kwaad was!! Zou ik ook zijn :=
Ah dat is idd lekker extra verdienen *D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:55

Lis_Ol schreef:

Hahaha.. ik neem dan altijd al mijn eigen kussen mee, als ik hier moet slapen.. maar om ook nog mijn dekbed mee te nemen.. _O- Cliënten zien me al aan komen.. :)) Jep.. ik ben ook wel een redelijke dekbedpikker (hé.. ik krijg geen autocorrect, zo'n rood kartellijntje, onder dit woord.. zou dekbedpikker echt een bestaand woord zijn :') _/-\o_ ) .. maar mijn vriend is schijnbaar getraind ondertussen om mij niet te veel te geven..

Ik werk ook met de kerst.. beide dagen, ben met oud en nieuw vrij..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:56

Ik heb geluk dit jaar. 2de kerstdag een nachtdienst en 1 januari een nachtdienst. :):)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 05:59

haha nee dat gaat inderdaad wel een beetje te ver :')

Bedoelde die 30 euro is alleen voor 1 kerstdag he, anders zou ik geen 3 feestdagen doen..
Werk normaal altijd oud&nieuw, maar vind het (nu ik mijn huis krijg) niet erg een feestdag extra te doen, 2e kerstdag gaan we altijd naar opa&oma, dus dat wou ik dit jaar ook graag weer. vandaar alleen 1e kerstdag, doe er anders toch niks aan.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:01

1 van 1
Vanavond vrij, hopelijk een gezellig teamuitje.
En dan vrijdag weer 5 nachten

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:02

Werken jullie btw alleen in de nacht?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:03

Ik heb ook helemaal niets met kerst.. werkte voorgaande jaren altijd in de nacht met kerst, maar dat werd door mijn vriend niet echt op prijs gesteld, zijn ouders zijn wel aardig kerstig..
Oud en nieuw ben ik eigenlijk altijd vrij.. vroeg altijd leuke feestjes.. nu niet meer zo, maar blijf het toch op 1 of andere manier altijd aanvragen, vrij met oud en nieuw. Gewoonte mens, zo blijkt maar weer.

Neeee.. ik werk ook vroeg en late diensten.. die meer dan nachten eigenlijk..

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:09

Wat een gezelligheid hier! Ik heb ochtenddienst dus ben al wakker maar doe mij die nachtdiensten maat hoor... pff ben geen ochtend mens.
Werkse nog eventjes allemaal! En slaaplekker voor straks!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:13

Goedemorgen! :D
Heb best wel zin ja om onder mijn dekentje te kruipen.. :O

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:19

Melanie_B schreef:
Werken jullie btw alleen in de nacht?

Ik bedoel alleen als zijnde zonder ander personeel :P

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:19

Helene83 schreef:
Goedemorgen! :D
Heb best wel zin ja om onder mijn dekentje te kruipen.. :O

Zo ik ook wel... -O-
Maar ik ga zo eerst gelijk door naar me paard. :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:25

Haha.. sorry.. ja ik werk alleen.. op een eiland nog wel..

Ik zit twijfelen of ik nog ff naar Kiwi ga.. eigenaar woont ook gewoon daar en ik vind het nooit zo prettig voelen als ik daar al zo vroeg op dat erf sta. Hij is zelf ook altijd vroeg hoor.. maar toch.
In de zomer doe ik dat wat sneller dan in de winter.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 06:31

Hmm.. Dat is dan misschien niet zo'n fijn idee Helene.. Kun je beter wat later op de dag gaan :)