[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:42

Hoi allemaal, mag ik mij hier ook melden?

Zit momenteel op 29 lessen en heb komende dinsdag mijn theorie examen. Weet echt niet of ik er klaar voor ben.. Soms denk ik wel veel te weten maar soms twijfel ik ook weer veel over dingen. Hebben jullie nog tips? Ik vind het sowieso heel vervelend dat je een bepaalde tijd voor een vraag krijgt! Ga dan heel gestrest antwoorden aanklikken :')

Ik mag trouwens ook een TTT doen, zit in mijn pakket. En het praktijkexamen. Alleen nog even kijken wanneer dat gaat gebeuren allemaal. Het rijden gaat nu wel redelijk goed, alleen het achteruit file parkeren kan nooit in één keer goed gaan en soms ben ik nog wat te afwachtend als ik een uitrit uit kom.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 06:05

Zou om 7 uur opgehaald worden, sta nu nog te wachten. Zenuwen!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:33

Spannend iejoor

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:37

Helaas, weer gezakt.
Ik reed te voorzichtig, niet besluitvaardig genoeg. En om 8 uur 's ochtends is dit helemaal niet goed.
Denk dat de drukte op de weg, mijn zenuwen en op het laatste moment een andere auto (lesauto was stuk) flink meegespeeld hebben. Nog nooit zo slecht gereden...

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:42

Eat balen iejoor

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:04

Wat balen Marit! :(

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:23

Wat balen zeg... ..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:34

Balen...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:45

Ludique96, gefeliciteerd met je rijbewijs *\o/*

Warboel, ja dat denk ik ook.. Gewoon pech gehad met de examinator. Nu denk ik, jammer maar volgende keer beter. Op het moment zelf is gewoon het ontzettend zuur ;)

Boself, ja klopt. De CBR centra hebben ook vakantie en rijscholen vaak ook. Erg vervelend, ik zit waarschijnlijk in hetzelfde schuitje -O-
Wat voor fout had jij gemaakt als ik vragen mag?

Celine_Famke, komt vast wel goed joh :j Een goede tip die bij mij heeft geholpen is vlak voor het examen niet de stof nog een keer overkijken en ruim op tijd zijn. Dat geeft echt rust. Niet stressen om de tijd. Bij gevarenherkenning heb je minder tijd dan bij het andere gedeelte, maar zeker niet te weinig.

Iejoor, wat balen zeg! 8 uur 's morgens is ook een druk tijdstip. Zul je net zien, in de lessen gaat het prima: maar tijdens het examen doe je alles fout wat maar fout kan gaan -O-

Heb zelf trouwens mijn uitslagformulier teruggekregen en ik had drie zaken onvoldoende. Precies de drie dingen die totaal verkeerd gingen, kan ze gelukkig dus wel plaatsen :j

En nog een vraag:

Krijg je elke keer dezelfde examinator of ligt dat echt aan de dag dat je afrijdt/wie er dan beschikbaar is?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:52

Iejoor, wat jammer! Ik vond 8 uur ook een vervelend tijdstip, en snap dat een hele andere auto niet meewerkt..

@hierboven, ze zullen niet per se dezelfde examinator inplannen bij je, al kan het per toeval wel gebeuren!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:05

Wat balen Iejoor! :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:26

Oooh Marit wat ontzettend balen!

Jongens ik heb vannacht echt iets gênants gedaan _O- ik had gedroomd dat het sneeuwde en toen ik half wakker was heb ik m'n rij instructeur geappt "het sneeuwt"
Had het overigens ook naar m'n vriend gestuurd :') :') :')

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:28

Warboel schreef:

Jongens ik heb vannacht echt iets gênants gedaan _O- ik had gedroomd dat het sneeuwde en toen ik half wakker was heb ik m'n rij instructeur geappt "het sneeuwt"

_O- _O-

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:01

Laura_x_ schreef:
Ludique96, gefeliciteerd met je rijbewijs *\o/*

Warboel, ja dat denk ik ook.. Gewoon pech gehad met de examinator. Nu denk ik, jammer maar volgende keer beter. Op het moment zelf is gewoon het ontzettend zuur ;)

Boself, ja klopt. De CBR centra hebben ook vakantie en rijscholen vaak ook. Erg vervelend, ik zit waarschijnlijk in hetzelfde schuitje -O-

Celine_Famke, komt vast wel goed joh :j Een goede tip die bij mij heeft geholpen is vlak voor het examen niet de stof nog een keer overkijken en ruim op tijd zijn. Dat geeft echt rust. Niet stressen om de tijd. Bij gevarenherkenning heb je minder tijd dan bij het andere gedeelte, maar zeker niet te weinig.

Iejoor, wat balen zeg! 8 uur 's morgens is ook een druk tijdstip. Zul je net zien, in de lessen gaat het prima: maar tijdens het examen doe je alles fout wat maar fout kan gaan -O-

Heb zelf trouwens mijn uitslagformulier teruggekregen en ik had drie zaken onvoldoende. Precies de drie dingen die totaal verkeerd gingen, kan ze gelukkig dus wel plaatsen :j

En nog een vraag:

Krijg je elke keer dezelfde examinator of ligt dat echt aan de dag dat je afrijdt/wie er dan beschikbaar is?

ZE proberen je steeds weer een andere examinator te geven.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:02

Warboel schreef:

_O- _O-

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:10

Hebben jullie nog tips voor de gevaren herkenning vragen op het theorie examen? Daar maak ik de meeste fouten mee met de oefen examens. Soms vind ik de plaatjes ook gewoon niet geheel duidelijk.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:06

Hahaaa geweeeeldig Warboel :')

Wat ik als ezelsbruggetje had was remmen bij kinderen/bal op de weg.
Kijken in de binnenspiegel (wat zit er achter je) en kijken naar je snelheid of je moet remmen of gas los moet laten.
Als er mensen zijn met een paraplu ook gas los laten. Zij kunnen zomaar oversteken en je niet gezien hebben.
Verder heb ik daar heel veel vragen van geoefend :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:28

Hahaa Warboel, echt geniaal :') Wat heeft hij geantwoord? :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:30

Nou ik wilde vanochtend toen ik wakker werd m'n vriend appen (die zit in Londen op het moment) en toen zag ik die twee gesprekken onder elkaar staan met in beide "het sneeuwt" ze hadden het allebei nog niet gelezen haha.
Dus ik heb m'n excuses aangeboden voor hij het las _O-
Hij vond het nogal grappig :P

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:31

Hahaa heerlijk! :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:33

Wat jammer Iejoorr! Volgende keer beter!
Warboel _O-

Nou, ik heb de auto in de gaten en heb gisteren wat door Breda gecrosst. Wel met m'n vader ernaast, die vond het enger dan mij := Mis de gezellige autorijlessen wel hoor, maar het kunnen pakken van de auto wanneer je wil is ook heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:16

Laura_x_ schreef:

Het is wel balen, had makkelijk kunnen slagen. Ik draaide te laat in met inparkeren, waardoor ik bijna (heel langzaam, dat wel) tegen een andere auto aan botste. Instructeur moest de auto stil zetten. Kreeg nog een tweede kans, maar de stress was al toegeslagen natuurlijk. Heel jammer, deed de rest allemaal perfect... -O- En nu ik zo lang moet wachten realiseer ik me al helemaal hoe ontzettend dom het is geweest toen.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:12

Moet je niet doen Boself. Of proberen het niet te doen iig :) Je schiet er niets mee op. Het is balen, zeker. Maar volgende keer beter. Keer op keer bedenken wat je fout deed maakt je alleen maar gek. Het komt wel goed schatje! *schuift roosvice* :9k

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:37

Dankjewel!

Balen Iejoorr!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:47

Zou ik mij hier mogen melden?

Na mijn afstuderen ben ik dan eindelijk begonnen met autorijlessen. De eerste 12 uur breng ik door in de simulator, de overige 32 uur in de auto. Ik heb nu zo'n zes uur simulator gehad en dat gaat heel goed. Donderdag heb ik mijn theorie examen al. Ter voorbereiding heb ik al een hoop examens gemaakt. Als iemand hier nog goede tips heeft om de stof te leren, zijn deze uiteraard welkom.