Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Dat begrijp ik ook niet en ik kan me daar echt boos om maken. Ik heb op meerdere scholen gewerkt en het gaat altijd om de cijfers, resultaten, de bolletjes van de onderwijsinspectie, nooit om het individuele kind zelf. Ik vind dat vreselijk.
Nwktje schreef:Ik denk dat het in het PO heel anders is dan in het VO. In het PO hier in omgeving Rotterdam kan je gelijk al in het eerste jaar een vast contract krijgen of nemen je meteen al aan met een vast contract. Dat vind ik heel kwalijk want dit kan echt ten koste gaan van de kwaliteit. Zelf ik ook al binnen een jaar een aanbod voor een vast contract gekregen maar dit heb in afgeslagen omdat ik nog niet vast in dienst wil.
Wel mag ik er volgend jaar weer werken en starten met een vaste klas. Met de luxe dat ik een week eerder vakantie krijg en een week later mag beginnen omdat ik in Italie ga werken deze zomer.
SdaphneS schreef:Ja, dat hebben ze op mijn werk ook gehad.
Er werd een handtekeningenactie opgezet, protestdoeken opgehangen, ouders die protest aantekenden en raad eens: de docente in dit geval kon gewoon vertrekken.
Dat is toch ongelooflijk.
Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat meerdere het beeld herkennen dat ik schets.
Het is heel moeilijk om het je niet persoonlijk aan te trekken als je contract niet wordt verlengd wordt.
Ook het uitleggen aan buitenstaanders is erg lastig, want de gedachte is direct dat je iets niet goed zou doen op je werk, terwijl dit dus totaal niet aan de orde is.