Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:08

Pfff gisteren 3 weken geleden gesolliciteerd bij een fastfoodbedrijf, na 2 weken niks gehoord, vorige week gebeld dat ik niks gehoord had. Ze zouden me terug bellen, nou tot op de dag van vandaag niks gehoord. Ben bang dat het niks wordt.. jammer leek me een leuke functie. Weet niet of ik nu nog moet bellen erachteraan...

Afgelopen zondag een hele leuke vacature gehad waar ik ooit al eens eerder op had gesolliciteerd, ze waren erg gecharmeerd van mijn toenmalige sollicitatie. Direct terug gesolliciteerd en bij goed werken heb ik voorrang volgend jaar op medewerkers bij het nieuwe seizoen (pretpark). Is wel een tijdelijk baantje maar wel erg leuk!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:10

Me moeder had gister me motivatiebrief geschreven die kan ik nu dus gewoon kopiëren en plakken.

Ik had er gister dan over gehad thuis dan over vrijwilligerswerk dat het dan netjes op me cv staat maar hun zeggen zo van nee dat willen we niet we willen geld zien en met vrijwilligers werk ken je niks..
Ik durf meestal niet te bellen maar had toch de moed verzamelt om naar het dierenasiel te bellen om te vragen of ze werknemers of vrijwillergers nodig hadden maar hadden ze niet nodig. Had ik het verteld aan me ouders zeggen ze dat dus.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:17

Je motivatiebrief knippen en plakken??? Voor elke job en elk afzonderlijk bedrijf zou ik toch proberen een andere brief te schrijven hoor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:21

Idd een beetje moeite ervoor doen mag wel. Je schrijft gericht op een vacature, ieder bedrijf heeft toch weer specifieke kenmerken die het onderscheiden van de rest en heeft andere eisen. Daar moet je dan op inspelen.

Maar schrijf je je brieven het hetzelfde taalgebruik als in dit topic?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:22

Ik solliciteer meer op winkels hoef alleen de winkel naam te veranderen.
Als ik mijn motivatiebrief schrijf dan zijn het maar 5 zinnetjes omdat ik gewoon niet weet hoe je het precies moet schrijven en dat komt door me beperking. Ik ken ook niet zo snel dingen onthouden.

Hellaas ken ik ook geen nivo 2 opleidingen doen omdat het gewoon voor mij te moeilijk is.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:24

Dan zou ik je adviseren om dat eerste niet te benoemen als je een keer op gesprek mag komen :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:26

@trysteffie, als het nodig is wil ik zo'n brief best eens voor je doorlezen om te kijken of ik nog dingen weet waardoor je wel op gesprek kan komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:27

Dan vind ik het niet zo gek dat je niet aangenomen wordt. Waarschijnlijk krijgen zelfs winkels wel veel brieven en dan gaan alleen de beste brieven door. Als een brief maar 5 zinnen heeft dan kan dat al snel over komen als iemand die schrijft omdat het moet en niet omdat ze heel graag wil komen werken. Heb je niet iemand in je buurt die ervaren is met solliciteren of goed is met schrijven die je wil helpen met een goede brief? Als je die eenmaal een keer geschreven hebt wordt het makkelijker in de toekomst. Kijk ook eens op internet waar een goede brief aan moet voldoen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:29

@winged dankje wel!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:18

4EverHobbes schreef:
Je motivatiebrief knippen en plakken??? Voor elke job en elk afzonderlijk bedrijf zou ik toch proberen een andere brief te schrijven hoor.

Doe ik wel :')
Maar.... Ik gebruik 1 brief (die gelijk is of bijna gelijk is aan de functie) als basis en haal er stukken uit en vervang het. Gaat voor mij erom dat ik de opbouw houd. Dus ik creëer een hele nieuwe brief op basis van een bestaande brief :)
Of de functie moet dusdanig afwijken van de voorgaande sollicitaties. Maar voor bepaalde zinnen, structuur ed leg ik vaak 3 oude brieven erbij om te kijken;'wat kan ik meenemen?'

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:24

Ir1ne schreef:
Kriel nogmaals thanks :) ik geloof toch echtdat ik in het verkeerde deel van nl woon :)

Optiwolk..?
Hoe bedoel je te duur als starter?? Een starter zou toch juist goedkoper zijn zou je denken??
Meer tijd wat erin gestoken moet worden, dat wel.

Ja idd was naar Sting toe die zich "te duur?" afvroeg.

Zou ik ze bedanken voor hun snelle reactie?

Vandaag gebeld, of ik als ik geen werk vind tegen 2014 dan aan de band wil komen werken bij Volvo.
Nou tegen dan kan ik een parttime doen op mijn vakantiejob, dan liever dat :P

Edit: zo schrijf ik m'n brieven ook vuurneon.
Moet ook eens deftig gaan zitten voor spontane sollicitatie richting lokale nieuwsdiensten/ productiehuizen.
Maar het kan morgen ook nog, denk ik snel.
Wiiieeeee schopt me?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:42

ik heb ook weer hier thuis ruzie omdat ik zogenaamd geen reet uitvoer. ik ruim altijd in en uit, ruim de tafel af en noem maar op. ik zorg ervoor dat sochtens alles netjes in de vaatmachine staat, ook hun zooi. Ik hang regelmatig de was op, helaas vergeet ik het ook wel eens (dan leg ik het klaar en dan doe ik iets anders en vergeet ik het compleet, ADD) en dan weer elke keer dat geruzie. als ik het nou bewust zou laten liggen ala, maar dat doe ik niet.

deze week maar 16 uurtjes werken, maar vind ik ook wel eens fijn voor de verandering := afgelopen week bijna 30 uur gedraaid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:48

lifaya schreef:
ik heb ook weer hier thuis ruzie omdat ik zogenaamd geen reet uitvoer. ik ruim altijd in en uit, ruim de tafel af en noem maar op. ik zorg ervoor dat sochtens alles netjes in de vaatmachine staat, ook hun zooi. Ik hang regelmatig de was op, helaas vergeet ik het ook wel eens (dan leg ik het klaar en dan doe ik iets anders en vergeet ik het compleet, ADD) en dan weer elke keer dat geruzie. als ik het nou bewust zou laten liggen ala, maar dat doe ik niet.

deze week maar 16 uurtjes werken, maar vind ik ook wel eens fijn voor de verandering := afgelopen week bijna 30 uur gedraaid.

Lekker uit huis gaan, ben je van het gezeur af :Y)

(En niet teveel de nadruk blijven leggen op je add)

16 uur deze week, lekker! Geniet ervan :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:50

Ouders gezeur ken ik hier ook wel. Gelukkig ben ik er de helft van de week niet. We (pa, ma en ik) kunnen het heel goed met elkaar vinden, maar zodra ik werk heb in het noorden wil ik ook snel mijn eigen plekje. Scheelt een hoop gedoe :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:50

Als ouders niet zeuren, is er ook iets mis denk ik :')
Mijn moeder gooit het op; onderdeel van de opvoeding :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:51

Ik hoop ook gewoon snel werk te hebben en dan gewoon lekker sparen voor een eigen plekje..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:52

Nu het bod is geaccepteerd op het huis en wij wachten op de sleutel, vind ik het werk ook een stuk leuker: heb je echt een doel :)
Denk aan het einde van de week weer: zo dat is weer een bankstel :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:56

vuurneon schreef:
Als ouders niet zeuren, is er ook iets mis denk ik :')
Mijn moeder gooit het op; onderdeel van de opvoeding :D

_O-

Ach... Die van mij kan ik soms ook wel eens achter t behang plakken met hun gezeik.

Mijn lieftallige marketingcollega (ja, hij is alweer bezig) ga ik op het moment liever achterna met een hakbijl. Sukkel.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:58

Ik ga vandaag ook weer bezig met twee sollicitaties. Vind eentje wel echt een uitdaging, dat is voor de functie van zorgcoordinator. Heb daar alleen nog weinig ervaring mee, maar goed in principe met lesgeven ook. Heb vier jaar stage ervaring en een jaartje gewoon...

Gelukkig heb ik ondertussen ook bijna mijn rijbewijs, heb al twee keer een baan aangeboden gekregen maar toch weer van afgezien door de bedrijven omdat ik nog geen rijbewijs had. Daar kan ik straks ook nog allebei weer proberen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:00

Die van mij vallen best nog mee hoor ik zo :')

Goed van de tweede job waarvoor ik gisteren gesolliciteerd heb ook al antwoord gehad, of ik m'n diploma kon inscannen. Direct gedaan natuurlijk.
Vanaf de 16e zou ik moeten horen of ik verder mag in de procedure of niet!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:05

spannend allemaal.

me moeder heeft gister voor mij een vacature weg gestuurd bij de Jumbo.
en ik heb vandaag een ook weer 1 weg gestuurd bij de Kijkshop.
hopen dat ik 1 van deze misschien wel op gesprek kan komen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:17

Je geeft aan dat je een beperking hebt., maar word je dan niet geholpen bij instanties oid?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:22

Ik zit bij een soort van jeugdzorg deze mensen komen 1 keer per week bij me thuis om te vragen hoe het gaat en wat ik kan vebeteren enzo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:26

trysteffy schreef:
Ik zit bij een soort van jeugdzorg deze mensen komen 1 keer per week bij me thuis om te vragen hoe het gaat en wat ik kan vebeteren enzo.

Is dit met je ouders erbij of alleen jij met de jeugdzorg. Als jij vragen of wat dan ook heb stel je die dan ook. Hou eventueel een lijstje bij van wat je wil vragen en durf te vragen daar zijn ze voor. En kaart ook dit soort dingen aan. Misschien kunnen je hierin nog beter helpen, maar dan moet je het wel aangeven denk ik zo. ;)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:30

Het is wisselend zoals deze week willen ze dat me ouders er bij zijn en dan de andere keer willen ze me weer alleen spreken.
als ik vragen heb stel ik ze liever zonder me ouders. want anders bemoeien ze zich erg veel mee. en voel ik me onzeker.