Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solaria_Liz

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:52

We gaan een afspraak maken om het te bezichtigen.. Daaruit gaan we nadenken over een goed bod. Als er veel onderhoudt aan vast zit maar het pand waaruit we gaan werken verder goed is, verzinnen we een leuk bod haha

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:56

Diegene die ik in België heb zitten, zijn Franstalig. Hun Nederlands valt mee, maar om fouten te vermijden bestel ik toch liefst alles in het Frans. Bij mij zal het ook 80% buitenland zijn, wel allemaal buurlanden. China en Pakistan, daar begin ik niet aan. Alhoewel de aanbiedingen hilarisch zijn (oe willen koop container bandagies?)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:59

Zo, ik begin de week met een fijne hoofdpijn....heerlijk...daar gaat mijn zin om te werken :+

Dat mensen dat überhaupt durven vragen zeg, dat verbaasd me al eigenlijk. Ze kunnen toch zelf ook wel nagaan dat mensen dat niet prijs gaan geven?! Dat heet nu ondernemen mensen...

Afgelopen week heb ik mijn bestuurderfunctie opgezegd bij het ondernemers centrum waar ik zat. Ik was er al een tijdje klaar mee. Dus was dus blij, totdat ik erachter kwam dat ik de BTW niet betaald had van het eerste kwartaal. Echt heel stom, heb het meteen betaald maar wou dit weekend even kijken of ik het niet had verward met mijn eigen aangifte ofzo. Helaas hebben we dus wel een boete gekregen...nu willen de andere twee bestuursleden dat ik dat persoonlijk ga betalen. Vind het aan de ene kant een beetje kinderachtig: iedereen kan een foutje maken...maar weet niet of ik zin heb om er veel heisa over te gaan maken.

Gelukkig heb ik wel weer een paar aanvragen voor bruidsreportages, hardstikke leuk! Ben er na dit weekend ook achter dat ik 'iets' moet hebben om al mijn voorbeeldalbums in mee te kunnen nemen naar klanten. Misschien zon harde reistrolley oid.

Ik ben trouwens echt heel slecht in talen, Engels gaat nog en Duits kan ik een beetje hakkelen, maar verder....nee ben blij dat ik alleen in NL werk :')

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:03

Stom dat ze willen dat je het persoonlijk betaalt. Alsof zij nooit een klein foutje maken..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:04

Engels lukt mij inderdaad ook wel zonder problemen, maar daarna wordt het moeilijk. Bestel zo min mogelijk uit het buitenland, zeker omdat je de BTW ervan moeilijk of niet kunt terugkrijgen... Dus probeer het zo veel mogelijk bij Nederlandse leveranciers te houden en dat gaat goed!

@Yucca: Bekend gevoel... Ik ben het weekend behoorlijk ziek geweest en vandaag nog niet helemaal fit... Ook niet zoveel energie om te werken dus ;)
Wel balen dat je vergeten bent de BTW aangifte te betalen zeg. Is de boete hoog? Snap deels wel dat je niet wil betalen en je hebt waarschijnlijk ook een hoop op vrijwillige basis gedaan, dus waarom zou je dit dan uit eigen zak moeten betalen? Maar het is ook logisch dat je er niet veel heisa om wil maken... Succes ermee!
Gaaf zeg, dat je weer een paar aanvragen hebt! Ik neem mijn albums mee in een big shopper van HV Polo. Goede stevige tas waarin ze niet snel beschadigen en ik vind dat het persoonlijke tintje met die paardenfoto's wel mag. Mocht iemand het merk kennen, straalt het ook meteen een vorm van kwaliteit uit (hoewel ik begreep dat HV Polo nu niet meer zo heel goed is, maar dat weet ik niet, want ik heb er helemaal niets van haha). Kijk vooral wat je zelf wil uitstralen... Komt zo'n trolley te chique over of past het bij je uitstraling en zo?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:13

Ik kan me voorstellen dat een mooi "oud" koffertje ook heel sfeervol kan staan op je stand, wellicht kun je zoiets dan meteen als aankleding gebruiken :)

BTW uit het buitenland....? Die betaal je gewoon niet, hoef je het niet terug te vragen ook :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:25

Ik heb nu inderdaad ook een grote tas van tributen, maar ik heb toch liever iets zonder naam van iemand anders.

Mmmm, pmarena, ik heb op zolder nog een oude witte koffer, misschien kan ik die wel gebruiken!

Lig nu maar op de bank, achter mijn bureau kan ik het niet echt volhouden. Nu dus maar een album maken vanaf de bank, met een dekentje, haha! Jij ook beterschap Mariska!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:00

Gefeliciteerd met je verjaardag, Pmarena!
Klopt, soms kun je zonder BTW kopen, maar dan moet het wel europees zijn, met producten uit Amerika kan dat helaas niet...

Zonder naam lijkt me moeilijk te worden, op mijn cameratas staat ook de maker ;)

Succes op de bank! Ik zit wel achter m'n computer, met het raam open in de hoop dat het goede weer mijn verkoudheid meeneemt... Bedankt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:01

Senks!

Ja toch, vanuit de USA koop je toch ook gewoon zonder BTW in?

Dat betaal je immers al aan invoerrechten :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:24

Dat weet ik niet... Ik heb wel eens software gekocht via amerika, dus dat gaat via downloads en verder een keer een cameratas, maar daar heb ik volgens mij geen invoerrechten voor hoeven te betalen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:31

Ik heb al jaren niks meer uit de USA gehaald, maar was voorheen altijd zonder taxes hoor.

Moet je vaak wel om vragen overigens want anders tikken ze gewoon de normale prijs af :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:36

Goede tip, thanks!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:37

Bij downloads zal het trouwens wellicht anders zijn, dat weet ik niet :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:29

pmarena Gefeliciteerd.

Ik durf nooit in de USA te bestellen bang dat ik veel taxes moet betalen!

Ben super blij, me website begint nu te lopen! Heb een leuke order binnen gekregen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:43

Wie weet of je 'gratis' stockfoto's mag bewerken?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:03

Moet je even in de voorwaarden kijken van de stocksite. Daar staat dat allemaal op als het goed is.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 00:33

Mijn kop staat even niet naar ondernemen. Mijn opa is begin van de avond overleden. Was heel bang voor crematie op vrijdag wanneer ik bruidsreportage heb. Gelukkig zaterdag. Helaas had ik dan beurs. Nu op zoek naar iemand die voor mij daar wil staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:32

Och jeetje...gecondoleerd... ben je heel erg geschrokken ervan....? :(:)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:37

Gecondoleerd Hilda. :(:)
Hier druk met het binnenhalen van het kuilgras voor de geiten. Afgelopen zaterdag hadden we al 82 grote balen en vandaag gaat er ruim 20 hectare in de sleufsilo. Gisteren al de hele dag op de trekker gezeten om het gras te schudden en zo meteen ga ik wiersen. Weer eens wat anders dan schrijven en foto's maken :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:43

Gecondoleerd Hilda :(:)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:52

Dank jullie wel.
Nee en ja. Je weet dat het er aan zit te komen en je hoopt dat ze niet te lang hoeven lijden als ze al een poos vooral op bed liggen en door weinig lucht nog maar amper kunnen praten maar als dan zo'n telefoontje komt is het toch onwerkelijk.
En het wachten is eigenlijk op de volgende. De andere is opgenomen op gesloten afdeling van verpleeg tehuis voor 2 vormen ver gevorderde dementie.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:25

Wat verschrikkelijk, Hilda! Gecondoleerd!
En succes met je andere grootouder, hoewel dat nog even kan duren... Mijn oma heeft ruim een jaar op de gesloten afdeling met dementie geleefd...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:36

Gecondoleerd Hilde, nooit prettig dat soort dingen.

Nou Yvonne, aan het boeren? Hier gisteren eerste bezoekje sinds maanden aan de fitness. Nu voel ik elke spier zitten natuurlijk.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:26

Gecondoleerd Hilda

Zometeen lekker in de tuin zitten en daarna weer aan de studie en verder kijken naar leuke pandjes

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:24

Mijn deelneming Hilda, afscheid nemen is nooit fijn..