Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:11

Wat akelig Dimple! Het leek juist zo goed te gaan amper een week terug.

Ik durf het bijna niet te zeggen hier, maar ik ben dus bij beide scholen aangenomen. Beiden leken mij erg leuk, dus wat heen en weer gebeld vandaag en alles op een rij gezet. School 1 (40 minuten rijden) bood 1 jaar tijdelijk en dan vast, dus heb school 2 ( 25 minuten rijden) gebeld wat zij boden. Nu heb ik per 1 augustus dus een vast contract voor 4 dagen op zak bij deze school. Heb net de bevestiging in mijn mailbox dat het een vaste aanstelling is, met goedkeuring van het college van bestuur. Andere school snel afgebeld dus, want die wilden vandaag alle kandidaten bellen. Bij school 2 was een commissie van 7 man, en ze waren unaniem in hun beslissing dus ik ben echt super blij!

Als kers op de taart krijg ik net een brief van mijn huidige werk in de bus; ze bieden mij een loopbaancoach om weer aan het werk te komen. Wel netjes van ze!

Lenaa; wat voor school zoek je? Er is in bolsward een vacature mens en maatschappij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:26

caroline_max schreef:
Wat akelig Dimple! Het leek juist zo goed te gaan amper een week terug.

Ik durf het bijna niet te zeggen hier, maar ik ben dus bij beide scholen aangenomen. Beiden leken mij erg leuk, dus wat heen en weer gebeld vandaag en alles op een rij gezet. School 1 (40 minuten rijden) bood 1 jaar tijdelijk en dan vast, dus heb school 2 ( 25 minuten rijden) gebeld wat zij boden. Nu heb ik per 1 augustus dus een vast contract voor 4 dagen op zak bij deze school. Heb net de bevestiging in mijn mailbox dat het een vaste aanstelling is, met goedkeuring van het college van bestuur. Andere school snel afgebeld dus, want die wilden vandaag alle kandidaten bellen. Bij school 2 was een commissie van 7 man, en ze waren unaniem in hun beslissing dus ik ben echt super blij!

Als kers op de taart krijg ik net een brief van mijn huidige werk in de bus; ze bieden mij een loopbaancoach om weer aan het werk te komen. Wel netjes van ze!

Lenaa; wat voor school zoek je? Er is in bolsward een vacature mens en maatschappij.

Die heb ik gezien! Gaat ook een brief heen.

Gefeliciteerd hoor!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 18:14

Goed Caroline, blij voor je!! *\o/*

kaatje77

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:11

Caroline gefeliciteerd!!!!! Echt supertof!

Dimple :(:)

Fargo geniet morgen met je mannetje!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:24

Jij al nieuws Kaatje?

Ik heb net 50 vragen ingevuld als voorbereiding op het gesprek bij het bureau volgende week vrijdag. Big 5 vragen lijst. Iemand daar bekend mee?

Ben benieuwd wat ze voor me kunnen doen...........ik zou echt dolgelukkig zijn met een baan :\

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:14

Zegt me niets Dimple..

Caronline gefeliciteerd!

Lenaa, goed van je dat je het ziet als ervaring, is het namelijk ook :)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:20

Gefeliciteerd Caroline!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:54

Ik heb die big 5 een keer in een procedure moeten maken volgens mij. Uitslagen die ik op papier kreeg kon ik niet zoveel mee, maar de mondelinge toelichting klopte wel :j

Gefeliciteerd Caroline! Dat zijn goede berichten!

Ik heb het super naar mijn zin op mijn 'nieuwe' baan, maar nog geen zekerheid over de toekomst. Ach, het is nog lang geen 1 November :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:57

Caroline gefeliciteerd! En wat zalig om gelijk vast contract te hebben!

Dimple, balen van de afwijzing! Had de vacature denk ook gezien. Beetje twijfel of een investering in die richting het waard gaat zijn. En de vraag in hoeverre er werk in te vinden is.

Hier al weken de puf niet om vacatures te zoeken. Zo nu en dan kijk ik wel even, maar reageren ho maar (voor zover ik uberhaupt iets leuks zie). Ga ik toch wat aan moeten veranderen -O-

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:05

Even een egopost, heb wel bijgelezen maar ik zit op mn telefoon dus een bijleespost wordt lastig.

Ik werd vandaag gebeld door de flexpool of ik interesse heb in vaste uren :wow: dus ik meteen ja gezegd, ik krijg nu tijdelijk (2-3 maanden) een contract bij een groep waar veel collega's ziek zijn. KaN daar 10-24 uur gaan werken. Ik ben super blij, ga mn gesprek van maandag ook afzeggen want ik wil dit niet laten schieten. Opent een hoop deuren :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:20

Amanda, dat klinkt super, gefeliciteerd Doen!

Dimple, he wat jammer dat het maandag zo tegenviel, klonk wel als hele leuke klus maar kan me helemaal voorstellen hoe het gaat, sollicitatiemoeheid ...

Caroline super goed bezig zeg, wat fijn, Gefeliciteerd ook!

Vandaag heerlijk dagje gehad met superklusjes doen etc, morgen onverwacht naar CHIO met vrijkaartjes, dat is al weer even geleden, heerlijk samen met mannetje!
Getekend contract is ook retour, dat is ook fijn! En bloemen van mijn nieuwe werkgever met leuk kaartje erbij! Goed gevoel bij!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 06:54

Gefeliciteerd Caroline en Amanda!

Toch jammer Dimple maar fijn dat het je niet heel erg teleur stelt. Wat is een big 5 precies dan?

Ik heb geen idee wat ik nu moet verwachten van het bedrijf wat me wilde aannemmen. Maandag gesprek gehad. Daarna mailcontact gehad met de directeur. Nog wat aanvullende vragen gesteld en na de pro forma berekening te hebben gezien van hun salarisvoorstel een tegenvoorstel gedaan en een startdatum voorgesteld. En natuurlijk aangegeven dat ik graag bij hun wil komen werken. Maar het is nu vrijdag en heb niks meer gehoord op mijn laatste mail van dinsdagochtend. Gisteren gebeld en ze zou aan hem vragen of hij mij terug wil mailen.
Maar ja dat heeft hij dus nog niet gedaan. Ik vind dat een beetje vreemd en ben nu bang dat mijn voorstel verkeerd is gevallen ofzo.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:13

Wat goed Caroline, je kon kiezen.. Heerlijk gevoel moet dat zijn...
Amanda ook gefeliciteerd. Zal een lekker gevoel zijn nu!
Dimple Hoelang ben je nu al aan het solliciteren (ben nog niet zo lang geleden in dit topic binnen gekomen). Er leek vorige week toch iets te ontstaan he? Super klote die tegenslagen maar super hoe je het oppakt.

Ik kreeg gister een melding: verplicht melden voor een bijeenkomst bij het UWV.... Heb m'n eerste maanduitkering nog niet eens ontvangen ;-)
Hoe gaat dat in z'n werk? Het is een bijeenkomst van een uur. Enig idee wat ze gaan behandelen? En moet je dit vaak doen? Ik las eerder al ergens dat dat verschillend is per regio en persoon.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:27

Pien1989 schreef:
Ik kreeg gister een melding: verplicht melden voor een bijeenkomst bij het UWV.... Heb m'n eerste maanduitkering nog niet eens ontvangen ;-)
Hoe gaat dat in z'n werk? Het is een bijeenkomst van een uur. Enig idee wat ze gaan behandelen? En moet je dit vaak doen? Ik las eerder al ergens dat dat verschillend is per regio en persoon.

Als het goed is krijg je in je werkmap een document over de bijeenkomst. De eerste bijeenkomst gaat over de rechten en plichten van de WW-uitkering. Ik heb destijds twee verschillende bijeenkomsten gehad van een uur, dit schijnt nu te zijn samengevoegd in een uur. Het is gewoon een groepsbijeenkomst waarbij iemand van het UWV gaat uitleggen hoe de WW werkt. Een persoonlijk gesprek krijg je nu pas na drie maanden, daarvoor word je opgeroepen via de werkmap, alles gaat tegenwoordig digitaal.
Succes :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 08:15

Pien, euh..........officieel sinds augustus 2013.
Onofficieel sinds december 2012.........

Veel te lang dus. Het ligt niet zo simpel als het nu klinkt, maar dat zet ik niet allemaal op internet :D

Het gat in mijn CV wordt alleen maar groter en groter..........en dat maakt het er niet makkelijker op.

Sure, rustig afwachten. Tegenvoorstel is niet gek om te doen. Wellicht moet hij kijken of het haalbaar is. En als hij het niet wil dan kan hij toch gewoon zeggen 'sorry maar dit is het en meer niet'.

Amandananana, super joh! Goed geregeld!

Mijn neef kan mij zo aan het werk krijgen in Brabant..........daar kunnen ze niet aan goede mensen komen, maar ja,......Brabant. Aan de andere kant..........ik krijg wel werkervaring. Eerst heb ik het afgeketst, maar het laat me niet helemaal los.

Sinds vandaag ben ik los van UWV. Ik ga meteen mijn CV pimpen *\o/*

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:23

Hoever is Brabant rijden voor je Dimple? Ik snap dat het met kinderen wel lastiger is om daar flexibel in te zijn.

Ik heb per 1 juli een nieuwe baan bij een detacheringsbureau. :-) Voorheen werkte ik via het uzb maar nu krijg ik toch wat meer vastigheid (een jaar contract met uitzicht op vast). Er blij mee. Ik moest vd week wel op sollicitatie gesprek voor een detachering maar dat is helemaal goed gekomen en ik ben aangenomen.

Op t gebied van de wmo ligt een hoop werk maar ook daarvoor moet je wel de juiste kwalificaties hebben.

Het is zo lastig met dat solliciteren he! Ik hoop dat jullie allemaal snel een baan hebben! :-)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:54

Proficiat milatje!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:05

Top Milatje,

Dan zou ik naar Bodegraven moeten, is meest dichtbijzijnde vestiging. 89 km.......zeker een uur.
Je zou zeggen dat het te doen zou zijn als je door kan rijden. Mijn zus rijdt het ook iedere dag maar dan over de afsluitdijk naar beneden, makkie!

Dit is niet echt te doen helaas.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:34

Dimple, je kunt nu toch starten met dat vrijwilligers werk? Om toch aan de slag te zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:47

Ik zou ook vrijwilligerswerk aanpakken om het gat te vullen. Staat nog productief en ondernemend ook.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:50

Dimple schreef:
Top Milatje,

Dan zou ik naar Bodegraven moeten, is meest dichtbijzijnde vestiging. 89 km.......zeker een uur.
Je zou zeggen dat het te doen zou zijn als je door kan rijden. Mijn zus rijdt het ook iedere dag maar dan over de afsluitdijk naar beneden, makkie!

Dit is niet echt te doen helaas.

De kans dat je dat stuk door zou kunnen rijden is nihil inderdaad. Is het bij dat bedrijf niet mogelijk om deels vanuit huis te werken? Scheelt namelijk gigantisch veel reistijd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 10:11

Vrijwilligerswerk doe ik inderdaad al een beetje. Af en toe wat gesprekken voor ze gedaan en hier ga ik dinsdag weer actief mee verder.

Heb ook al bureaus gesproken die het geen ruk uit maakt of je wel of geen vrijwilligerswerk hebt gedaan. }:0
En de zomervakantie komt er aan. Nog 2 weken en dan heb ik de kids 6 weken aan huis. Dan heb ik geen tijd of ruimte om dat op te pakken.
Ga met ze overleggen om bepaalde dingen op afstand te doen zodat ik er toch mee bezig ben.

Fargo, kom jij ook evt op de meeting? Heb je het andere topic gezien?

Milatje, denk dat vanuit huis geen optie is. Ik ga mijn neef eens vragen wat de mogelijkheden zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:14

Ik denk dat je je niet moet richten op wat bureaus vinden, maar wat opdrachtgevers zullen vinden en ook gewoon om jezelf bezig te houden en je gedachten te verzetten!
Ik zal het topic opzoeken, nog geen tijd voor gehad en was nog te druk!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 10:17

Is ook zo hoor en ik vind het leuk om te doen. Mensen zijn oprecht blij als ik kom en dat stimuleert onwijs. Alleen jammer dat ik soms niet langs de bureaus kom en de opdrachtgevers daarom mijn CV nooit te zien krijgen.

Ik ga eens wat nuttigs doen met mijn leven :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:20

Kijken of er via Indeed ook rechtstreekse opdrachtgevers te vinden zijn, ik bedoel de supermarkt, de kliniek etc ben je toch op gesprek geweest en de 5 x5 ook.. Ergens moet het gaan klikken en passen!!