Examenjaar HAVO 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mogamba1997

Re: Examenjaar HAVO 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:13

Gewoon even goed de syllabus bekijken ;) Staat alles in!

Nayomie

Die syllabus heb ik wel ergens liggen. Hoeft dat niet? Ohhhhhh. Dat scheelt weer :D

Anoniem

Afbeelding

Alsjeblieft. :) Dit schema is mijn redding. :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:18

Waar oefenen jullie voor de examens? uit het boek? of online
En vooral voor economie, hebben jullie daar nog tips of tricks voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:22

Examenblad.nl :) Staan heel veel examens die je kan oefenen.

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:37

Eloya schreef:
Waar oefenen jullie voor de examens? uit het boek? of online
En vooral voor economie, hebben jullie daar nog tips of tricks voor

Economie inderdaad, oh daar ben ik echt het bangste voor. Ik maak nu vooral veel oefensommen en oude examens.

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:06

Eiwitsynthese zit zeker wel in het CE :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:23

Nope, staat niet in de syllabus.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:03

Oke nu begint de spanning wel te stijgen. Om eerlijk te zijn heb ik vanaf vrijdag tot gisteren echt geen oliebol aan mijn examens gedaan. Morgen moet ik werken. Dus.. ik werk mij zelf wel een beetje in de nesten.
Het valt mij nog mee hoe erg ik hem stress. Ik denk dat ik de nacht voor mijn examen(s) de hele nacht boven de pot hang over te geven van de stress.
Zijn hier meer mensen die hem zo erg stressen (soms)? En wat doen jullie daar aan?
Ik wil geen pillen slikken. :')

Geschiedenis:
De Republiek, Duitsland én de Koude oorlog kennen. Daar moet je wel alles van kunnen dromen. Vooral die paarse blokjes (ik heb geschiedenis werkplaats of zo). Voor de mensen die van die paarse blokjes en de tekst van de katernen willen hebben: stuur mij even jullie mail via PB.
Daarnaast moet je de kenmerkende aspecten kennen. Soms word er letterlijk een kenmerken aspect terug gevraagd die in een bepaalde periode past (bijvoorbeeld de middeleeuwen). Ook moet je bij ieder kenmerkend aspect een historisch voorbeeld kennen. Bijvoorbeeld bij de WOII: Hitler. Even een heel simpel voorbeeldje hoor.

Hoe leren jullie Nederlands? Ik zie daar best wel tegen op eigenlijk. Ik heb nog geen oude examens geoefend. Ik denk dat ik Nederlands nog een keer goed door kijk en dan een oefen examen maak (zo'n pilot).

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:14

Maar in de samengevat staat dat de voorbeelden alleen als verduidelijking zijn en niet dat je ze moet kennen.

Ik snap echt niet meer wat je nou wel en niet voor geschiedenis moet doen dus ik doe alles wel :')

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:22

Harpoon schreef:
Oke nu begint de spanning wel te stijgen. Om eerlijk te zijn heb ik vanaf vrijdag tot gisteren echt geen oliebol aan mijn examens gedaan. Morgen moet ik werken. Dus.. ik werk mij zelf wel een beetje in de nesten.
Het valt mij nog mee hoe erg ik hem stress. Ik denk dat ik de nacht voor mijn examen(s) de hele nacht boven de pot hang over te geven van de stress.
Zijn hier meer mensen die hem zo erg stressen (soms)? En wat doen jullie daar aan?

Hoe leren jullie Nederlands? Ik zie daar best wel tegen op eigenlijk. Ik heb nog geen oude examens geoefend. Ik denk dat ik Nederlands nog een keer goed door kijk en dan een oefen examen maak (zo'n pilot).

Haha hier ook een lichtelijk stresskipje, ik heb van mijn moeder van die soortgelijke Bach Rescue druppels gekregen. Ik ben lichtelijk sceptisch erover maar ik neem ze braaf vier keer per dag (of meer) in. Ik gebruik het nu een week, en ik weet niet of het nu heel erg helpt ofzo. Maar het is vooral voor de concentratie en stress zegt m'n moeder. Je kunt het altijd proberen, het wordt namelijk ook weleens bij paarden gebruikt.. :') Zoek maar eens op bij Google.

en qua Nederlands... wij kregen van school een groen boekje met daar vier oefenexamens in omdat we geen volledige samenvatting meer hoeven te maken. Helaas heb ik die dus al allemaal af... en zit ik een beetje te kijken wat ik nog kan doen. Je kunt het beste denk ik gewoon oude examens maken maar dan de helft want de andere helft is een samenvatting, en dat hoeven wij toch niet te doen. Het nadeel is dat je dan niet je cijfer kan uitrekenen... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:23

Ik heb zo'n examenbundel in, daarin staan 'voorbeeldexamens', dus die maak ik gewoon.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:39

Ik heb van Nederlands geen examenbundel, dat is het probleem.
bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:48

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:00

Hoe kan ik het pilot examen vinden van Nederlands? Op examenblad.nl?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:00

Voor nederlands zou je de signaalwoorden kunnen leren, dan word het makkelijk om de tekst op te delen. Maar verder gewoon een aantal oefenexamens maken.
Bij mij begint de spanning ook wel te stijgen. Op bio haal ik continu 5,5-6 op de oefenexamens. Daar baal ik van, maar het lijkt constant fout te gaan op andere onderwerpen heel irritant.

Harpoon als jij die nou vind, dat zou geweldig zijn! Volgens mij staat die alleen in de examnbundel -O-

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:02

Harpoon schreef:

Geschiedenis:
De Republiek, Duitsland én de Koude oorlog kennen. Daar moet je wel alles van kunnen dromen. Vooral die paarse blokjes (ik heb geschiedenis werkplaats of zo). Voor de mensen die van die paarse blokjes en de tekst van de katernen willen hebben: stuur mij even jullie mail via PB.
Daarnaast moet je de kenmerkende aspecten kennen. Soms word er letterlijk een kenmerken aspect terug gevraagd die in een bepaalde periode past (bijvoorbeeld de middeleeuwen). Ook moet je bij ieder kenmerkend aspect een historisch voorbeeld kennen. Bijvoorbeeld bij de WOII: Hitler. Even een heel simpel voorbeeldje hoor.

Hier ook een stresskip haha! ik had eerst ook dat bach resque maar bij mij helpt dat niet, ik heb nu van de dokter een pilletje tegen examenvrees, daar wordt je wat rustiger van, het is een soort betablokker.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:04

Angelastolk zorg je er voor dat je er niet bij in slaap valt dan.. :')
Ten minste ik weet niet wat voor pilletjes je hebt, maar ik heb hier echt van die knock out pillen liggen.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:10

Oh bah, dat moeten wij niet hebben!
Nee ik heb het niet zo met pillen. :x

Jongens.. ik vind echt geen pilot examen..
Heeft iemand hier een examenbundel van nederlands waar wel een pilot examen in staat?
Zou diegene die kunnen sturen in het topic of via de mail?

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:15

kwii schreef:
Angelastolk zorg je er voor dat je er niet bij in slaap valt dan.. :')
Ten minste ik weet niet wat voor pilletjes je hebt, maar ik heb hier echt van die knock out pillen liggen.

wahaha nee het is speciaal voor examenvrees en je wordt er niet slaperig van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:18

Even een peptalk

Iedereen zit elk jaar zo voor het examen, ook de mensen die goed leren. Er zijn er uiteindelijk niet zoveel die niet slagen, en dat zijn meestal de mensen die echt geen flikker hebben gedaan.

Heb vertrouwen in jezelf, je kan het echt wel als je gewoon leert en de stof begrijpt. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:22

Mee eens met Resistance :)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:24

Eline ik heb wel pilotexamens van Nederlands maar die heb ik op papier..

Ik heb ook pilletjes maar geen idee hoe die heten..

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:28

Omg echt Melis?
Zou je daar foto's van willen maken en sturen?
Of kun je hem inscannen?

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:29

Scannen kan ik niet helaas. De teksten zijn vast wel op internet te vinden dus hoef je alleen de vragen. Ga ik zo even voor je doen dan!