Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:21

Winegum schreef:
*kruipt uit meeleesmodus*

Ik heb even een vraagje. Ik heb een motivatiebrief geschreven voor een programma bij mij op de uni. Nou heb ik op de middelbare school geleerd dat je in een zakelijke brief altijd je eigen adresgegevens en die van de ontvangende partij moet zetten. Deze brief wordt echter per mail verstuurd. Is het nog steeds noodzakelijk om dit er allemaal in te zetten? Adresgegevens staan al in mijn CV vermeld. En versturen jullie een motivatiebrief echt als bijlage (Word of pdf) of zetten jullie het rechtstreeks in de mail? Dank alvast!

Mij hebben ze geleerd dat je motivatiebrief je mail is en je cv je bijlage.

Maar als de motivatiebrief per mail verstuurd word zet ik er niet nog eens extra mijn adresgegevens wel
wel bvb onder mijn afgroet mijn gsmnummer
Dus:

Hoogachtend

Optiwolk
mijn/telefoonnummer

Op welke site zoek ik het best voor jobs in Nl?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:30

Anoniem schreef:
Het is wel altijd handig om je CV een beetje aan te passen op wat ze vragen in de advertentie, maakt het makkelijker om te oordelen. Referentie lijkt me beter dat je die apart als bijlage kunt doen maar ik heb geen specifieke ervaring met de richting waarin je zoekt. :P

Dat doe ik altijd, pas altijd mijn cv aan :j

Mijn cv is ook gewoon in orde, heb ik al van veel gehoord (ook recruiters). Maar goed, ik laat de referentie erop zetten eerst maar. Past niet zo bij mij denk ik, alsof je een bevestiging moet hebben dat je goed bent :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:32

Winegum schreef:
*kruipt uit meeleesmodus*

Ik heb even een vraagje. Ik heb een motivatiebrief geschreven voor een programma bij mij op de uni. Nou heb ik op de middelbare school geleerd dat je in een zakelijke brief altijd je eigen adresgegevens en die van de ontvangende partij moet zetten. Deze brief wordt echter per mail verstuurd. Is het nog steeds noodzakelijk om dit er allemaal in te zetten? Adresgegevens staan al in mijn CV vermeld. En versturen jullie een motivatiebrief echt als bijlage (Word of pdf) of zetten jullie het rechtstreeks in de mail? Dank alvast!

Ik doe het wel; eerst adres van mij, dan adres van de ontvanger, dan de plaats en datum.
Alles in PDF meesturen (cv apart van motivatie en wel een duidelijke naam geven) en dan alleen in de email; geachte ... Bij deze ... Bijlagen bla en bla.

_Ilona

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:23

Zo doe ik het ook Vuurneon! Alleen doe ik het niet in PDF maar in word. Heb het ook zo geleerd bij Schoevers.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:26

Hier krijg ik mee: doe PDF, want dan kan het niet onverwachts gaan verspringen :=
Beide kan of t is maar net wat ze aangeven.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:09

Das wel een goeie tip :D

Ik heb een vraag. Kun je ook je reiskosten terugvragen na een sollicitatiegesprek?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:24

Ik heb gehad dat mijn cv was aangepast bij een sollicitatie :x
pz (of iig iemand) het wat opgeleukt en wat specifieke ervaring erop gezet. Bij gesprek had de manager mijn cv niet mee, ik wel en gaf hem een kopie.
Hij miste een aantal dingen op deze versie. Dingen die ik nooit gedaan had en ook zeker niet op mijn cv had staan...
in een pdf gaat dat net wat lastiger...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:57

Hoe maak ik van een word een pdf?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:00

Programma downloaden (ik gebruik http://www.cutepdf.com) en dan moet je het bestand printen maar ipv als printer gebruiken; de PDF writer selecteren als printer. Dan 'print' ie het bestand als PDF en slaat het gewoon zo op :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:05

of gewoon opslaan als gebruiken en dan PDF kiezen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:14

Dat kan ook? :') dat is misschien sneller haha

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:16

ja :') dat kan _O-

Erg makkelijk, kan ook met excel :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:23

Potver :')
Weer wat geleerd hahaha

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:29

Heb ik geprobeerd. maar dat wilde niet. Ik heb geloof ik een oeroude laptop hahaha

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:36

Mri schreef:
Ik heb gehad dat mijn cv was aangepast bij een sollicitatie :x
pz (of iig iemand) het wat opgeleukt en wat specifieke ervaring erop gezet. Bij gesprek had de manager mijn cv niet mee, ik wel en gaf hem een kopie.
Hij miste een aantal dingen op deze versie. Dingen die ik nooit gedaan had en ook zeker niet op mijn cv had staan...
in een pdf gaat dat net wat lastiger...

Jeetje, dat is belachelijk zeg!!
Uiteindelijk ook niet geworden?

@Irene: Tja... vroeger kreeg je dat standaard terug, de reiskosten, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord en zou het zelf ook raar vinden om naar te vragen eerlijk gezegd. Zou het sowieso pas doen als je het niet geworden bent O:) . En als je het wel geworden bent zou ik denken; ach, dat geld komt straks wel weer binnen ;).

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:43

Ir1ne schreef:
Das wel een goeie tip :D

Ik heb een vraag. Kun je ook je reiskosten terugvragen na een sollicitatiegesprek?

Waarom zou je dat willen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:50

Ik heb nooit reiskosten terug gevraagd en zal het ook niet snel doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:52

Zou ook niet in mij opkomen om reiskostenvergoeding te vragen voor een sollicitatiegesprek. Zou het brutaal vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:58

Ik heb wel eens een sollicitatie moeten doen in een ander land en onkostenvergoeding is dan vrij normaal.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:16

Vroeger was dat heel normaal, mijn vader stond er versteld van dat ik het niet wilde gaan vragen :P. Maarja, vroeger was het sowieso heel anders natuurlijk ;).
@Kriel: reiskosten kunnen best oplopen, en als je dan niet wordt uitgekozen kan dat best een stukje zijn van je uitkering oid. Ben zelf wel eens in Amsterdam uitgenodigd, en naast een (goedkoop Kruidvat)treinkaartje ben je dan toch incl bus al gauw 20 euro kwijt. Zelfde geldt als je meerdere gesprekken op een locatie hebt maar je niet gekozen wordt. Je hebt het toch over voor dat bedrijf, kunnen ze ook wel wat terugdoen. Aan de andere kant is het voor hen natuurlijk raar om te betalen voor iemand die niet bij je komt werken, dus ik snap het ook wel weer :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:19

Tja, vroeger kon je wel meer eisen wat dat betreft, nu staan er voor jou 100 anderen in de rij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:20

Is volgens mij nog steeds normaal, ze nodigen je uit voor een solicitatiegesprek dus je komt bij hun te gast en het is dan ook vanzelfsprekend dat het bedrijf je dan ook zo behandelt. Maar als het een sollicitatie voor iets is als cassiere dan zal dat waarschijnlijk wel niet het geval zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:27

In principe heb je recht op recht op reiskosten mits minimaal 10 k m reisafstand. Alleen tegenwoordige word dit niet meer gevraagd of vergeten.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:10

Ik zeg nee heb je, ja kun je krijgen :Y)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:21

Ik moet 125km. Vandaar..