Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:51

Maar bij MWW kan je toch een voorbeeld zien voordat je alles definitief online zet? Zo doe ik het meestal toch, en idd in de daluren.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:53

foxy80 schreef:
Maar bij MWW kan je toch een voorbeeld zien voordat je alles definitief online zet? Zo doe ik het meestal toch, en idd in de daluren.

Als ik een pagina aanpas kan ik alleen kiezen voor opslaan en annuleren (en geen preview dacht ik). Of kijk ik erover heen?
Hoe doe jij dat dan?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:17

Als je bij Publiceren kijkt, kan je er ook voor kiezen om alleen een voorbeeld te maken en te bekijken, zonder dat daar iets van online komt, maar dat is dan wel weer voor je hele winkel. Dat is maar uit het blote hoofd hoor, programma staat op andere pc, kan daar vanavond weer eens naar spieken

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:20

Ik zie nergens Publiceren staan... En bij Opslaan is meteen de pagina met wijzigingen opgeslagen en online gezet.
Je hebt de Belgische variant van MWW toch? Misschien zit daar ook wel verschil in...

Edit: we hadden het laatst hier over het Boktbeleid, als het gaat om reclame maken voor je eigen producten in topics.

Ik kwam laatst een topic tegen, waarin iemand vroeg naar ervaringen met een bepaald paardenproduct (een deken).
Een bekend gebruiker met een eigen (web)winkel, gaf daarin een link naar haar eigen product en vertelde dat ze daar ook goede reacties op kreeg. Terwijl niemand dat specifieke merk noemde of meer informatie vroeg over een bepaalde deken.

Ik heb daarop getemd, met de vraag of dit nou wel of niet mocht. Ik kreeg een dankjewel terug van de mod, tem is gesloten, en het bericht staat er nog.
Nu ben ik helemaal de kluts kwijt... Mag je wel ongevraagd je eigen artikelen promoten op die manier? :+ Ik ga er nog eens achteraan, want ik snap het nu echt niet meer.
Laatst bijgewerkt door Szan op 23-05-13 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:21

Dan heb je inderdaad een andere versie dan ik, ik heb de software gekocht en geïnstalleerd, ik werk dus ook niet via een abonnement bij mww
Heb de 5.0 versie, en daar kan je in fröbelen zoveel je wil, als je dan publiceert kan je nog eerst een voorbeeld zien als je wil, of je laadt het direct definitief op op het i-net

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:25

Aah, ik snap het! Ja, met eigen software kan je inderdaad prachtige dingen doen. Je bent veel vrijer :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:28

En heb er maar 75 euro voor betaald, vond dat wel redelijk. En je hebt ook support en kan het forum raadplegen dus qua ondersteuning is er ook wel wat (updates krijg ik ook, helaas wel geen volledige 5.5 versie natuurlijk)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:34

Wij gaan de webshop volgend jaar waarschijnlijk sluiten, dus software aanschaffen is dan een beetje zonde als investering.
€75 is een heel redelijke prijs! Is het dan onbeperkt te gebruiken, of is het een licentie voor een x-aantal jaar?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:00

Onbeperkt te gebruiken, zitten geen restricties aan vast in welke vorm dan ook.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:03

Szan schreef:
Wij gaan de webshop volgend jaar waarschijnlijk sluiten, dus software aanschaffen is dan een beetje zonde als investering.

Omdat het niet goed loopt of vanwege andere omstandigheden? Jammer zeg!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:42

Nee, andere omstandigheden ;)
Mijn vriend en ik hebben onze toekomstplannen nogal omgegooid. Waar we eerst allebei nog één jaar zouden studeren en daarna zouden gaan werken, hebben we alles een beetje aangepast. We wonen vanaf volgend jaar niet meer samen in Den Haag, maar ik blijf hier (of ga terug naar Utrecht voor mijn studie) en hij gaat in Groningen of Duitsland (Oldenburg) Geneeskunde studeren. Dan komt de shop op mijn schouders, en dat trek ik er niet bij. Ga namelijk twee masters volgen en dat is al heel hard aanpoten, met dubbele stages erbij. Bovendien wil ik binnen die twee masters nog kijken of ik een jaar of half jaar naar het buitenland kan.
Erg jammer, maar we vonden onze studie belangrijker. Ik zie mezelf niet met DrinkDesign een fulltime inkomen genereren, maar met mijn studie hopelijk wel.
Vandaar! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:19

Jeetje Szan wat zonde zeg! Maar wel begrijpelijk... En het lijkt me daarnaast ook wel pittig om opeens van samenwonen, naar zo ver uit elkaar wonen te gaan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:26

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:27

Wie ik ook niet mee voorbij zie komen is ShoeFreak?
Joyce, hoe gaat het bij jou?
Szan wat jammer zeg. En wat ver van elkaar vandaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:42

Ik had die idd ook al langs zien komen op facebook. Dat is niet echt handig geweest om zo te reageren. Ik snap ergens hun punt wel, maar het is niet handig gecommuniceerd.

Zo dat is wel een flinke omschakeling Szan. Niemand in je vriendenkring die belangstelling heeft om de shop over te nemen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:02

Jeetje Szan, lijkt me heftig! Misschien niet zozeer om met de webshop te stoppen, maar twee studies naast elkaar, niet meer samenwonen. Ik doe het je niet na!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:08

Hilda79 schreef:
Yucca, op welk termijn?

Augustus en september.
Ik denk dat het komt door de reportage die ik laatst heb geplaatst op mijn site en waar ik erg veel bezoekers door heb getrokken.
Daardoor lijk ik nu hoger te staan in google. Binnenkort nog maar weer eens kijken naar mijn SEO op mijn site.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:20

Zo'n idee had ik al. Ik merk dat mensen steeds later pas een fotograaf boeken. Ze zijn of vreselijk vroeg of dus pas een maand of 3 van te voren.

Poeh heftig Szan maar zo te lezen een goede keuze.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:33

Ja, dat heb ik ook al veel gemerkt dit jaar... gek eigenlijk!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:48

Denk omdat het toch meer en meer een sluitpost aan het worden is. Anders zou ik het ook niet weten eigenlijk. Ik mag morgen weer. Hele dag mee op stap.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:03

Ik krijg meer het idee dat veel stellen álles later regelen. Heb ze ook voorbij zien komen die verder ook nog weinig vast hadden staan voor de dag (maar mij wel als fotograaf).
Misschien trouwen dit jaar de wat nuchtere stellen (wellicht door de crisis?), die het allemaal nog wel zien gebeuren en niet van alles al een jaar van te voren willen regelen.

Veel plezier morgen! Hopen op wat droge momentjes....want jee wat een weer voor de trouwmaand mei!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:27

Dat ook en 2013 hé. Dat schijnt ook niet te kunnen in een jaar met 13 trouwen. Net als op de 13de van de maand.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:19

@Foxy: Ik werd vanochtend wakker met dat bericht (maar dan gedeeld via FB), heb me erg vermaakt. Wat een afgang! En geweldig hoe een andere winkel daar op inspeelt, weet niet of dat ook in het artikel vermeld staat? Die winkel bied 5% korting op zijn spullen, voor elk "minpunt" dat je hebt. 5% voor tattoo's, 5% als je een hoedje draagt, 5% voor snorren, etc. Dus je korting kan daar leuk oplopen :D

@Holly: Hier gaat het gelukkig weer goed, ik zit nu weer op mijn "normale" niveau met bestellingen. Heb ook echt weer hele leuke klanten gehad, iemand die een bak tegen het schrokken had besteld en daar een filmpje van heeft gestuurd. Ook iemand die een stropdas voor haar hond heeft gekocht omdat ze gaat trouwen en de hond gaat de ringen dragen, krijg ik ook nog een foto van. Dat was weer even de oppepper die ik wel kon gebruiken! Dus jullie allemaal bedankt voor de hulp +:)+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:37

Vlak na mijn laatste post werd het opeens een gekkenhuis op het werk, ben nu super blij weer even te zitten.

Ja, blijkbaar heeft een ander bedrijf ook zijn personeelsadvertentie aangepast en zelf allemaal baarden en snorren opgeplakt. Krijgen ook veel sympathie daarmee.
Maar ik stond echt hoofdschuddend te kijken van de rampzalige manier van communiceren van de winkel. Als klant zou ik ook 'not amused' zijn met het toontje dat ze in eerste instantie aansloegen! Al is die advertentie an sich niet strijdig met de wet, aldus een deskundige op TV. Nog maar eens een voorbeeld dat het er vaak niet om gaat wat je zegt, maar hoe en waar je het zegt.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:45

Voor mij is het hoog tijd om even achter de laptop vandaan te gaan. Wil dolgraag een nieuwe header voor m'n website. Geen budget, dus ik wilde het zelf maken, maar m'n kennis van Photoshop en daarbij m'n Engels zijn niet goed genoeg vrees ik. Even een driftig momentje dus...