Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:39

Jeetje balen meiden :(

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:04

Balen Dimple ... Echt wel ****

Ik moet om half 5 weer bellen ... ik krijg hier echt de wubbes van, op deze manier functioneer ik natuurlijk ook niet!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:42

Ik lees hier ook graag even mee..

Heb weliswaar al 7 jaar een vast contract maar wil door omstandigheden graag wisselen en zodoende deze week begonnen met solliciteren.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:52

pfff wat een teleurstellingen hier toch.. :(:)

Vooral als je wel op gesprek wordt uitgenodigd, maar dan tóch niet genoeg ervaring hebt. Dat is flauw zeg, dat zien ze toch ook eerder?! Denken ze het een leuke opvulling van de tijd voor de sollicitant is?

Sterkte meiden

Ik durf door jullie m'n mail niet te openen :P Hoor deze week wat over het gesprek.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:43

He gatverdamme -O- Wat ontzettend balen allemaal dat er weer een afwijzing is. Als er dan een afwijzing komt, en je hebt er de balen in, dan kan beter het weekend voor de deur staan dan zoals vandaag: de maandag... Die ik overigens meestal haat.

Neem de tijd om even te balen, echt gun jezelf dat ook even. Even ontladen, en dan weer verder zoeken. Morgen een nieuwe dag!!! :(:)

Volgende week nog een keer bloedprikken. Ik had een opgezette klier en schijnbaar een virus gehad wat niet echt heeft doorgepakt. Weinig van gemerkt, behalve dan dat ik doodmoe was. Volgende week is dus meer ter controle. Ze gaat nog enkele dingen nakijken in het bloed en dan is het wel. Geen ernstige dingen dus, gelukkig maar! Voel me ook al iets fitter. Maar dat halve gedoe, maak me dan echt even een paar dagen dood en doodziek. :')

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:51

Balen zeg!!

Bouncebabe, inderdaad liever echt even ziek dan dat halve werk.

Ik ga vanavond even niets meer doen heb vanmiddag een spiraal laten zetten, dus ff reden om te bankhangen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:54

Wat balen dimple en ook de rest met een afwijzing.

Ik heb helaas ook de functie niet gekregen waarvoor ik 2 x op gesprek ben geweest en 2 assessments heb gedaan. Pfff wat baalde ik zeg. En ook nog om een nergens op slaande reden. Hr dame was het er ook totaal niet mee eens en de 'heren' mogen nu geen gesprekken meer samen voeren omdat hr van mening is dat zij de kandidaten niet goed beoordelen. Heb ik helaas niets meer aan.

Maar ik kreeg op donderdag een mail van een bedrijf waar ik in maart op gesprek was geweest met de vraag of ik nog interesse had in de functie. Meteen gebeld om te zeggen dat ik zeker nog interesse had. Vanmorgen op gesprek geweest. Ik had werkelijk geen idee wat ik moest verwachten. Want misschien hadden ze wel 10 kandidaten zo'n mail gestuurd. Maar niets was minder waar. Ik hoefde eigenlijk alleen nog maar ja of nee te zeggen want ze wilden me gewoon aannemen! Ik was sowieso hun 2e keus toen.
De man die ze hadden aangenomen is niet door zijn proeftijd gekomen. Ik had me dus totaal niet voorbereid op zo'n gesprek. Net via de mail nog wat vragen gestuurd. Ik had nl netjes de vacature weer doorgenomen en de website als voorbereiding.... Begonnen zij meteen over arbeidsvoorwaarden..

En als klap op de vuurpijl kreeg ik net nog een uitnodigign bij een ander bedrijf.
Ik ga dus nog even onderhandelen over het salaris bij bedrijf 1 en aangeven dat ik 1 juli wil beginnen. Wat hun betrof begon ik woensdag al... En ik ga dan volgende week gewoon nog op gesprek bij bedrijf 2...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:55

Anneert, laat je je maar op je wenken bedienen vandaag dan. Kan heftig zijn! :j

Het scheen een virus te zijn wat een beetje rondzweeft op het moment, dus ik doe weer gezellig mee schijnbaar. :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:04

sure_lee dat klinkt wel super! Gaat vast wat uitkomen dus! Goed hoor.

Nou ik heb ook wat, ga net naar huis maar auto start gewoon helemaal niet, dus iets met accu ofzo waarschijnlijk. Tijd en dagteller ook ineens op nul, lampen niet aangehad ofzo dus gewoon pech, ANWB belde dat ze onderweg zijn - half uurtje binnen zitten wachten bij mijn werk. nu maar duimen dat ie het kan maken! Ga maar uitloggen en klaar staan voor de goede man!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:49

Ik werd gisteren gebeld, heb volgende week 2e gesprek!

Word wel erg spannend nu!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:09

Leuk Marion! En Dimple... balen zeg! Er wacht gewoon nog steeds iets beters op je! :)

Ik mag vanmiddag weer op gesprek :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:31

En er staat natuurlijk een concurrentiebeding in mijn contract .... *zucht*
Ik dacht dat die geschrapt waren een aantal jaar geleden *flip*

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:44

Gaaf marion en succes vanmiddag sheran!

Is het wel een realistisch concurrentiebeding belsje? Anders kunnen ze je er toch niet aan houden.

Ik heb vanmorgen een salaris tegenvoorstel gedaan. Ben heel benieuwd of ze akkoord gaan.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:51

Ja echt hartstikke mooi.. maar ben me er goed van bewust dat ik er nog niet ben hoor :D
Ze zullen wel snel beslissen, want voor juli wilden ze de knoop doorhakken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:55

Gisteren een afwijzing gehad ondanks goede kwalificaties. Dus heb net even gebeld, bleek dat ze op de vacature ongeveer 225 reacties hadden gehad. Dus iedereen die al niet woonde in de standplaats van de vacature viel al af. Ligt het in ieder geval niet aan mijn ervaring dit keer.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 13:01

Belsje balen zeg. Geen idee hoe dat in Belgie geregeld is, maar in Nederland moeten ze van goede huize komen willen ze dat laten gelden.
Hoe ging het gesprek verder?

Sure, wat super meid. Blij voor je.

Fargo, balen van je auto. Alles goed opgelost?

Kaatje, hoe staat het bij jou?

Amanda..........overal zijn er zoveel kandidaten..........

Die afwijzing bij mij van die 5x5 had te maken dat ik geen recente werkervaring heb en niet bekend ben met het programma wat ze daar gebruiken. 2 andere dames hadden dat wel.........dus lig ik er naast.

Gesprek van gister ging naar mijn mening ook waardeloos. Heb die al afgeschreven. En lijk je ineens heel veel te hebben lopen.........loopt er nu niks.

En ik ben dan ook erg gefrustreerd, boos, moe, verdrietig en alles wat jullie ook allemaal voelen........... ;(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:56

Ik had zojuist iemand aan de telefoon, ook meer dan 20 maanden eruit en dus ook onwijze moeite en ook sollicitatiemoe terwijl ze voor functie bij ons wel goede ervaring heeft. Heb haar geprobeerd op te peppen en toch aangeraden om te solliciteren met haar beweegredenen onder kopjes en haar taken en ervaring uitgebreid. Wat een ellende toch - dat gezanik over recente werkervaring, ik vind het echt kul. Net of je verleerd om te werken ofzo. BAH

En ik heb het zo met je te doen Dimple want ze halen je wel op gesprek en je stopt er veeel moeite en energie in en dan wordt je toch weer op het ontbreken van recente werkervaring niet aangenomen. Belachelijk! Veel sterkte meis, je bent meer waard dan dit!! :(:) :(:)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:37

Echt heel erg klote Dimple! Misschien komt er binnenkort voor jou ook wel wat uit onverwachte hoek. Dat ze bij 1 van die bedrijven ook iemand hebben aangenomen die niet bevalt en toch jou willen!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:51

Heb ook concurrentiebeding in mijn contract staan, maar hecht er weinig waarden aan. :D :+

1. Volgens CAO mag er al geen concurrentiebeding in staan.
2. Werkgever pleeg al iedere 4 weken contractbreuk wegens te laat betalen.

Hhhhmm geloof gewoon dat het hele contract weinig waarden heeft. _O- :roll:

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 14:52

Thx lief van jullie meiden :j

Marcella, leuk geregeld :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:54

Mja het mag er wel staan hier hoor, maar als ze dat willen naleven, moeten ze me normaal 6x mijn laatste brut loon uitbetalen minimaal en dan mag ik 12 maanden niets "gelijkaardigs" doen ...

Sfeer wordt alleen maar vijandiger ... Legal loopt te lezen en poortjes te zoeken, hebben aangeraden om zelf ook al even een advocaat te zoeken want je dat gaat wel evt nodig worden als ze het echt smerig zouden willen gaan spelen ....

Ik wil gewoon SLAPEN!

Ongelooflijk dat dat aantal reacties soms zo hoog ligt ...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:21

Belsje schreef:
Mja het mag er wel staan hier hoor, maar als ze dat willen naleven, moeten ze me normaal 6x mijn laatste brut loon uitbetalen minimaal en dan mag ik 12 maanden niets "gelijkaardigs" doen ...

Sfeer wordt alleen maar vijandiger ... Legal loopt te lezen en poortjes te zoeken, hebben aangeraden om zelf ook al even een advocaat te zoeken want je dat gaat wel evt nodig worden als ze het echt smerig zouden willen gaan spelen ....

Ik wil gewoon SLAPEN!

Ongelooflijk dat dat aantal reacties soms zo hoog ligt ...

Heb je rechtsbijstand? Zo niet, snel regelen of bij een rechtswinkel - ik weet niet of je die in belgië hebt? Dan kun je je advocaat er opzetten als je rechtsbijstand hebt. Dit wil je niet zelf moeten regelen, dan kun je verwijzen naar je advocaat die het voor je regelt!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:44

Advocaat heb ik normaal via de vakbond indien nodig ...

Dadelijk maar eens naar huis en op mijn paardje klimmen, wat afleiding zal deugd doen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:49

Belsje schreef:
Advocaat heb ik normaal via de vakbond indien nodig ...

Dadelijk maar eens naar huis en op mijn paardje klimmen, wat afleiding zal deugd doen

Ik denk dat je hem nodig hebt, want ze dreigen met allerlei zaken en daar moet harde onderbouwde taal tegenover worden gezet. Dat kun je niet alleen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:51

Bwa dreigen .... het is niet de eerste keer dat dat soort dreigementen geuit worden, meestal is het veel roepen, maar als puntje bij paaltje komt ..... :+

Maar het is gewoon enorm stresserend doordat het allemaal maar moet gebeuren terwijl niemand er zin in heeft