Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ir1ne schreef:Sting schreef:@ Irene: de vacature die je plaatste is specifiek voor reintegratie/wajongers. Maar dat mogen ze niet in de advertentie zetten.... Puur kostenbesparing, erg jammer dus!
Volgens mij is dat toch niet zo? Op werk.nl komen er heel veel naar voren voor wajongeren!
Of hebben ze dat verteld?
Sting schreef:@ Irene: de vacature die je plaatste is specifiek voor reintegratie/wajongers. Maar dat mogen ze niet in de advertentie zetten.... Puur kostenbesparing, erg jammer dus!
Shiloh schreef:Maar "discriminatie" in het voordeel van een "minderheidsgroepen" mag toch gewoon?
Sting schreef:Dat zeiden ze aan de telefoon. Ik mocht wel solliciteren, maar aangezien ik geen Wajonger ben, maakte ik bij voorbaat al vrijwel geen kans.
vuurneon schreef:Shiloh schreef:Maar "discriminatie" in het voordeel van een "minderheidsgroepen" mag toch gewoon?
Ik heb ze wel voorbij zien komen waarbij staat; alleen man gezocht, vrouwen hoeven niet te reageren (had te maken met veiligheid).
Of veilige variant; voorkeur voor...
Dat is al duidelijker dan; 'wij staan open voor wajongers'. Zeg dan gelijk; onze voorkeur gaat uit naar een wajonger.
Ir1ne schreef:Dat mag niet. Alleen man gzocht.
Er mag wel staan; om de aard van de vacature ( nachtwerk met moeilijk opvoedbare jongeren bijvoorbeeld) gaat onze voorkeur uit naar een mannelijke kandidaat.
!
Winegum schreef:*kruipt uit meeleesmodus*
Ik heb even een vraagje. Ik heb een motivatiebrief geschreven voor een programma bij mij op de uni. Nou heb ik op de middelbare school geleerd dat je in een zakelijke brief altijd je eigen adresgegevens en die van de ontvangende partij moet zetten. Deze brief wordt echter per mail verstuurd. Is het nog steeds noodzakelijk om dit er allemaal in te zetten? Adresgegevens staan al in mijn CV vermeld. En versturen jullie een motivatiebrief echt als bijlage (Word of pdf) of zetten jullie het rechtstreeks in de mail? Dank alvast!