Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:06

Toch ben ik het niet eens met de opmerking dat VP goedkoper zou zijn.

Als ik bij VP 500 wil van mijn eigen ontwerp ben ik 66,72 euro kwijt voor dubbelzijdige kaartjes.
Doe ik dit via DWD kost mij dit 40,29 euro en bij FA kan ik geen 500 stuks kiezen. Hier zou ik voor 250 stuks 23,64 betalen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:11

@hilda79 vp heeft wel heel vaak kortingen. Vandaag is er volgens mij ook gratis verzending. Vind wel jammer dat het twee weken duurt voordat je iets binnen heb. Ik denk dat 500 stuks voor hun niets is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:28

Heb gisteren toevallig nog eens bij VP gekeken nav een mail waar in stond dat ik 250 kaartjes gratis kreeg... Niks gratis, moest nog steeds meer dan 10 euro betalen (ipv meer dan 20) voor 250 kaartje, en 1000 stuks gingen iets van 43 euro kosten dacht ik. Heb toen eens gekeken bij vorige orders en zag dat ik verleden jaar nog geen 20 euro betaalde voor 1000 stuks...
Ik heb een standaard opmaak van hun, met dezelfde foto in zwart wit op de achterkant met andere tekst erbij

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:32

Toen ik bij het kvk vandaan kwam, had ik een waardebon voor €60,00 korting op 500 premium visitekaartjes bij vp
Ik had een voor en achterkant gemaakt en daarna kwam de rekening van 40,00. Zelfs nadat die 60,00 eraf gehaald was.
Ze hebben mooie acties maar ik zoek voortaan toch iets anders
Laatst bijgewerkt door Solaria_Liz op 22-05-13 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:33

Het bedrijf Vistaprint spreekt me niet aan, val blijkbaar niet in hun doelgroep :+ Ook hun manier van marketing spreekt me niet aan: overal stunten met korting en uiteindelijk toch nog op een 'normaal' bedrag uitkomen...

Dukwerkdeal spreekt me wel aan en heeft altijd goede kwaliteit geleverd. Als ondernemer hoop ik ook dat mensen mij kiezen om mijn dienst/product en niet om de prijs. Ik ga dus niet snel vergelijken of het ergens anders goedkoper is als ik al eens zaken heb gedaan met een bedrijf dat me is bevallen. Tenzij een ander bedrijf echt een ander/beter product aanbiedt en ik dit graag wil.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:38

Ach, ik probeer het altijd in het oog te houden en op de voor mij interessante momenten toe te slaan. Ik word wel groen en geel van al die extra toeslagen bij VP. Het is toch altijd even puzzelen hoor!
Bruneau is ook zoiets, er zit nergens BTW in hun prijzen...
Mijn intkpatronen komen trouwens grotendeels bij 123inkt vandaan, huismerk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:38

Ik heb hetzelfde als Yucca en Happy_Liz, het spreekt mij totaal niet aan dat ze bij VP stunten met "geweldige" acties, waarna je uiteindelijk voor elk dingetje bij moet gaan betalen en alsnog een normale prijs uitkomt.

Drukwerkdeal komt er bij mij 9 van de 10x als goedkoopste uit en ik vind hun service echt top! Ze helpen je als je hulp nodig hebt, zijn razend snel (vaak veel sneller dan de levertijd die ze op de website aangeven) en ze bieden een hele scherpe prijs. Als ze dan een keer niet de goedkoopste zijn met een product doe ik niet moeilijk, ik weet wat voor een kwaliteit ik krijg en dan ga ik voor een paar euro verschil niet naar een ander. Als dat tegenvalt moet ik het alsnog bij DWD bestellen, kan ik net zo goed gelijk voor kwaliteit kiezen :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:05

Wat goed dat jullie net deze discussie aangezwengeld hebben. Wilde net gaan vergelijken wat er allemaal is qua persen. Vandaag ingeschreven bij de kvk en belastingdienst. Zakelijke rekening, domeinnaam en een VAR-verklaring aangevraagd en gestoeid met een visitekaartje. Een vriendinnetje met een grafische achtergrond heeft meegekeken en met wat aanpassingen van haar kant heb ik nu een opzet van een kaartje waar ik zeer tevreden mee ben.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:35

LisaFaded, vraagje; maak jij de afbeeldingen voor je webwinkel zelf, dus bijvoorbeeld afbeelding bij winkelwagen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:36

Helemaal mee eens, Joyce!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:55

@Georgette Nee heb ik van een website waar geen rechten op rust en deze mag je gewoon gebruiken voor webwinkels. :D Kan je de site wel toe mailen. Mijn logo's etc zijn wel allemaal zelf gemaakt.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:01

LisaFaded schreef:
Adverteren jullie ook ergens op een website? Of vinden jullie dit onzin? Ik zit namelijk nog steeds te denken om te adverteren op een website. Kost wel €100, excl btw per maand. Ik wil het misschien een maandje doen. Of zeggen jullie, het gaat beter met flyeren en belettering voor de auto? (via vistaprint)

Zichtbaarheid op een website zoals girlscene is natuurlijk altijd mooi maar je moet inderdaad afwegen of het ook genoeg voor je oplevert. Lastig is dat je het niet altijd kan meten. Analytics kan een directe bezoeker laten zien, ondanks dat de bezoeker op d'r telefoon de banner had gezien en via d'r laptop een bestelling plaatst. Hoe dan ook kan een banner op zo'n veel bezochte website goed werken aan je branding.

Heb je niet de ruimte om echt te investeren in marketing maar wil je graag directe sales dan is het werken met een affiliate netwerk wellicht iets voor jou. Hier betaal je (bijna) altijd op commissie basis, geen sales, geen kosten. Maar geen sales is voor een publisher niet aantrekkelijk en zal je dan ook van z'n website halen. Alles heeft dus z'n voor en nadelen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:35

Hier nog eentje die VP en hun manier van doen absoluut niet aanstaat.
Toen ik net ging kijken voor die prijzen moest ik ook tig keer doorklikken met pagina's vol "dit past daar bij" en "of wat vind u hier van" en "we hebben nog deze top aanbieding voor u". Zucht donder op wil ik niet.

Nee DWD en FA zijn mijn vaste leveranciers. Goede service en topmateriaal.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:40

Ik ontvang graag de link LisaFaded!

Hoe doen jullie het eigenlijk met het bijwerken van jullie website? Ik wil eigenlijk allerlei dingen proberen qua indeling en dergelijke. Lijkt me beter om dan de site offline te zetten. Hele kleine aanpassingen deed ik eigenlijk wel altijd terwijl de webwinkel online was.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:53

@_Lautje_ bedankt voor je uitleg, ja en flyeren werkt ook niet echt voor een webwinkel..

@Hilda79 Ik stap ook over op DWD en FA.

@Georgette heb de link verstuurd

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:44

Site offline is het verliezen van de potentiële klant die op dat moment juist jouw site bezoekt.
Copy maken en dat blind ergens neerzetten en spelen maar.

Ik ben in mijn nopjes, ik mag een offerte uitbrengen voor een bedrijfs/productfoto opdracht.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:06

Volgens mij kan ik geen copy maken, dat is een beetje het probleem. Of weten de mensen die ook gebruik maken van Mijnwebwinkel of dit wel kan en hoe dit moet?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:03

Zooist schreef:
Ik heb er over na zitten denken om een advertentie in de Bit oid te zetten. Maar dat is echt ongelooflijk duur.
Over alles valt te onderhandelen. Ik denk dat ze heel blij zijn met nieuwe adverteerders.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:07

Hier 2 aanvragen voor bruidsreportages in 2 dagen...what's gebeurd??!! *\o/*

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:17

Georgette: ik haal mijn site nooit offline bij MWW. ik maak de meeste afbeeldingen zelf in photoshop en moet dus enkel kort werken aan de site. ik doe dat op een 'dood' uur en werk gewoon een uurtje door zodat alles aangepast is. maar zoals gezegd is dat vrij simpel als je alles op voorhand klaarmaakt in photoshop en dan eigenlijk enkel alles moet uploaden, op de pagina's plaatsen en doorlinken...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:45

Yucca, op welk termijn?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:04

Georgette schreef:
Volgens mij kan ik geen copy maken, dat is een beetje het probleem. Of weten de mensen die ook gebruik maken van Mijnwebwinkel of dit wel kan en hoe dit moet?

Je kan in MWW alleen je site online laten en dan de aanpassingen doen, of 'm offline halen en dan alles aanpassen.

Bij ons loopt het nu geen storm, dus tijdens de grote schoonmaak die we binnenkort gaan houden, gaat ie wel even offline.
We proberen dit wel handig in te plannen. Waarschijnlijk wordt het 's ochtends vroeg tussen 7 en 9.
We hebben op dat tijdstip altijd heel weinig bezoekers, en nog maar 1 keer in ons 1-jarige bestaan een bestelling gehad op dat tijdstip.
Natuurlijk is het beter om de website online te laten, maar die twee uurtjes wil ik er graag voor opgeven :) Het is maar net de vraag wat je zelf fijner vindt, hoeveel potentiële klanten je ermee afschrikt en hoe ingrijpend de veranderingen zijn die je door wilt voeren (bij grote veranderingen kan ik me voorstellen dat je het sneller offline haalt).

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:29

Ik ben van plan behoorlijk wat om te gooien, en gezien het feit dat ik er altijd ontzettend mee loop te rommelen voordat het naar m'n zin is, komt het een beetje raar over als bepaalde dingen opeens verspringen en dergelijke of dat de header opeens anders is. Dat komt natuurlijk ook niet erg ten goede van het vertrouwen. Denk dat ik dus eerst zoveel mogelijk doe achter de schermen en em dan tijdelijk offline haal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:37

Bij kleine dingen doe ik het gewoon online, zou wel toevallig zijn als er net iemand op klikt en als dat gebeurt dan moet men daar maar gewoon wat begrip voor op kunnen brengen hoor :)

Bij grotere dingen of ingewikkelde probeersels, maak ik altijd een kopie en ga ik daar in experimenteren.

Dat is dan als het ware een nieuw stukje binnen de website waar niemand bij komt omdat niemand simpelweg weet dat dat bestaat :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:48

pmarena schreef:
Dat is dan als het ware een nieuw stukje binnen de website waar niemand bij komt omdat niemand simpelweg weet dat dat bestaat :P

Bij MWW kan dat helaas niet. Zou wel ideaal zijn als ze zoiets kunnen integreren....