Weet iemand of je moet betalen voor het aanmelden bij uitzendbureau's via de website? Ik wilde mij aanmelden bij Unique, maar twijfel altijd of ik mij moet aanmelden.
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-15 21:17
Gewoon overal aanmelden, kost niks!!!
vuurneon
Geplaatst: 14-06-15 21:25
Het levert je hopelijk juist geld op
Als je moet betalen om te mogen werken, is dat nooit een goed teken.
Dadelijk confcall met mijn "echte baas". Ik zie er zo tegen op, feit dat er twee juridische diensten over mij aan het debateren zijn geeft mij geen leuk gevoel ... Dank u Mr. Dickhead!
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-15 09:54
Maar jij bent toch niet degene die dit heeft veroorzaakt Belsje? Dus ik zou het meteen lekker weerleggen. Zijn ze nu helemaal gek?? Succes in ieder geval, nooit leuk dit soort dingen.
En bedankt dames. Ik zou nu eigenlijk gaan sporten maar bij gebrek aan motivatie nog maar een x mijn voorbereiding doornemen.
Ook van mijn kant heel veel succes vandaag Dimple! Ik ben voor je aan het duimen
Belsje
Geplaatst: 15-06-15 10:20
Wel op zich heb ik dat wel veroorzaakt (en daarmee ook ongeveer 30% van de totale jaaromzet gehypothekeerd, want de klant is furieus). Kort samengevat: klant en baas maken afspraak, afspraak is dat ik "het ding" ben dat geleased wordt gedurende periode X. Waarbij X gelijkstaat aan de totale doorlooptijd van het project (2 à 3 jaar minimaal) met een relatief lage dagprijs, maar nog wel steeds erg lucratief en gezien de lange termijn visie interessant voor mijn baas.
Probleem: inhoudelijk is dit project iets heel anders dan wat onze firma normaal "verkoopt". Dus conclusie mijn baas "Als jij daar blijft zitten ben je binnen 3 jaar terug een schoolverlater die alleen maar op een helpdesk kan gaan zitten". Probleem ... Ik furieus, want mijn carriere wordt zo natuurlijk echt morsdood geslagen binnen mijn "eigen" firma, klant furieus, want ja met die insteek ga ik zelfs niet overwegen om nog een dag langer voor mijn baas te werken als nodig en juridisch is het niet zo evident mij in dienst te nemen zonder dat mijn baas daartussen zit. Dus er worden nu "gesprekken" gevoerd in de vorm van "Weet gij wel hoeveel contracten ge nog bij ons zitten hebt?" Waarmee klant dreigt over de rest van de lopende contracten (allemaal aflopend eind dec 2015, jaarlijks verlengd en vele daarvan zijn "makkelijk" te vervangen). Dus ja ik heb het wel gedaan, maar ik ben uit dat gesprek over die schoolverlater feedback niet erg happy gekomen ....
Nu ja komende weken komt er hopelijk iets uit: - telecom bedrijf: 1/3 - marketing bedrijf met geschifte functie (internationaal met carte blanche): 1/2 - zelfstandige basis bij klant: 100% MITS juridisch te regelen
Dus ik hoop dat ik snel kan zeggen: SALUT EN DE KOST! Tegen mijn baas alvast, als het juridisch te regelen is, blijf ik hier. Indien niet, ja dan ga ik toch gewoon lekker voor mezelf kiezen ....
BounceBabe
Geplaatst: 15-06-15 11:15
Lastige situatie Belsje. Ik kan me voorstellen dat dit veel woede en frustratie bij je oproept. Hopelijk ga je snel richting een gepaste oplossing.
Hier gaat alles goed. Heb vanochtend mijn sollicitatie helemaal afgemaakt n.a.v. het gesprek van vrijdag met een medewerker. Ik heb zowel verwezen naar mijn LinkedIn, als naar mijn brief, C.V. en tot slot aangegeven dat ik graag eens zou willen meekijken bij de verschillende groepen. Nu afwachten. Duimen allemaal!
Vanmiddag ook even naar de dokter. Het zal mij benieuwen wat de vervolgstappen zijn. Even alle vage klachten opschrijven van het afgelopen halfjaar. Wellicht geeft dat een verklaring voor een specifieke infectie (want dat kan o.a. de reden zijn voor een verhoogd aantal witte bloedcellen. Afijn, ik ben de dokter niet, dus vanmiddag alles maar even op me af laten komen.
Allemaal de moed weer bij elkaar geraapt om er weer tegenaan te gaan? Moeite daarmee? Mijn tip: Lees het boek: de zeven eigenschappen van effectief leiderschap. Ik vond het een zeer confronterend boek, maar het geeft je wel een enorme boost als je werkloos bent en hoe je er positief mee om kan blijven gaan. Of zoek eens op, op Facebook: 365 dagen gelukkig. Meer de Jip en Janneke versie van de zeven eigenschappen van effectief leiderschap.
Nou ik ga eens even in de tuin aan de slag. De stap voor vandaag is alweer gezet!
Godver de godver de 5 x 5 afgewezen, jemig wat is dat balen, dat was juist een mooie kans. Vanmiddag dus nog een gesprek. Toi toi toi, heel veel succes! Dikke knuffel!!!
BounceBabe
Geplaatst: 15-06-15 14:01
Gatverdamme Dimple. Hopelijk gaat vanmiddag je nog iets brengen. En anders echt waar, neem je tijd om even goed te balen. Al is het een dag!
Net als jij staat mij nu ook weer even het huilen nader dan het lachen. Ook hier vang ik afwijzing na afwijzing op, en juist nu ik geld nodig heb, lijkt het wel alsof de kraan alleen maar leeg stroomt i.p.v. vol...