Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:27

11AFotograaf schreef:
http://www.antagonist.nl Heb er al verschillende gehad, maar deze is een favoriet! Heel fijn en logische administratie stuk en zo en een goede support... Ik raad one.com vooral AF!! Slechte ondersteuning + ze denken dat alles jouw fout is!

Ik heb ook one.com :) Nog nooit problemen mee gehad! Maar goed, de website is dan ook door een vriend gemaakt die heel handig is. Heb er verder dus niet veel mee te maken.
Maar in ieder geval nooit problemen met one.com, mailbox werkt ook fijn :)

capopjekop

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:37

Bedankt voor de tips, ik ga ze even vergelijken! Morgen is alles officieel en dan ga ik de naam vastleggen en mijn visitekaartjes bestellen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:23

Capopjekop : ik lees de hele tijd cake-op-je-kop :P

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:35

Ik heb zelf een opleiding gevolgd en kwam ook boekhouden in voor. In principe kan ik het zelf doen maar mijn vader helpt ook mee die als baan boekhouder had. Mijn webwinkel heb ik ook via mijnwebwinkel gemaakt.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:56

Goeie, ik weet t eigenlijk niet ! Mn site is net gebouwd, heb t maar even gevraagd aan de ontwikkelaar waar de site gehost is.

Waar factureren jullie in als jullie niet zelf de boekhouding doen ? Ik vooralsnog dus nog steeds in acumulus, maar die gebruik ik dus alleen nog voor de facturen

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:57

Mijn oude site was trouwens bij starthosting. Ook nooit problemen mee gehad

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:25

Ik doe alles met Moneybird. Kan ik super makkelijk mijn facturen in maken en zelf ook een overzicht van mijn kosten en zo in krijgen. De boekhouder zorgt dan dat alles klopt voor de Omzet aangifte.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:35

Adverteren jullie ook ergens op een website? Of vinden jullie dit onzin? Ik zit namelijk nog steeds te denken om te adverteren op een website. Kost wel €100, excl btw per maand. Ik wil het misschien een maandje doen. Of zeggen jullie, het gaat beter met flyeren en belettering voor de auto? (via vistaprint)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:45

Tja, ik zit in een ander wereldje dan jij. Maar ik werk veel met marktplaats. Ontzettend veel mensen klikken vanaf daar door naar mijn site :) Werkt goed.

Even je site bekeken, en zag al iets leuks :D die blauwe wikkel armband met klokje! Klokje is helemaal goed en dat ankertje is ook perfect. Ben oorspronkelijk een schipperskindje en mijn halve familie vaart nog := Ik hou hem in mijn hoofd. ( moet op het moment even zuinig aan doen helaas... :P )

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:52

Ik heb excel en word en daar doe ik alles in en mee.

Adverteren via een site is naar mijn idee vooral leuk voor de site die het aanbied. Ik vind het duur en zie er niet veel van terug. De nog lopende waar ik voor betaal gaan er dus uit als het jaar voorbij is.
MP wil ik inderdaad toch wel weer gaan doen maar dan niet met dat admarkt maar met een gewone advertentie.

Beletteren en ander drukwerk doe ik niet via VP aangezien hun te wisselend zijn en het duurt vaak lang.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:56

Pas op met gewone advertenties op marktplaats. Ik ben er gisteren op aan gesproken :')
Ik had er iets staan van: Voor meer spullen zie de webwinkel van Lysanne Old and Art.
Ik wist dat je er geen link mocht neer zetten onbetaald maar dit mocht dus ook niet. Moest alles veranderen :')
Misschien dat ik mijn naam gewoon verander in die van mijn webwinkel. Even kijken of dat wel mag.

Admarkt werkte bij mij erg goed. Heb dat nu één keer gedaan. Heel veel mensen die door geklikt hebben. En het is niet duur

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:59

Je kunt gewone betaalde advertentie's zetten. In de categorie fotografie ontkom je daar niet aan volgens mij net als auto's.
Ik heb admarkt keer geprobeerd. Kreeg 50 euro van ze. Dat duurde heel lang voor het op was. Toen het op was ging het klikgedrag ineens razend snel en kreeg ik dikke rekeningen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:06

@lalunamyo Ja marktplaats heb ik ook geprobeerd. Marktplaats werkt niet voor mij koste meer geld dan ik terug kreeg. Haha dankje! is inderdaad erg leuk de wikkelarmband.

@hilda79 het is op girlscene.nl Staat ergens rechts de leukste webshops etc. Adwords heb ik ook geprobeerd en dat vliegt inderdaad omhoog! Adwords doe ik af en toe aan. Ik weet niet of ik die dingen moet vertrouwen

Mijn moeder zei ook je kan beter flyers kopen

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:16

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:30

SuperSmurf schreef:
Waar factureren jullie in als jullie niet zelf de boekhouding doen ? Ik vooralsnog dus nog steeds in acumulus, maar die gebruik ik dus alleen nog voor de facturen

Ik maak mijn facturen in Word, de boekhouding doe ik in Minipak en verder hou ik nog wat dingen bij in Excelbestanden.
Aangifte BTW doe ik zelf, jaarcijfers en aangifte doet mijn belastingadviseur. Ik krijg dan bij de jaarcijfers een overzichtje met journaalposten om in Minipak in te voeren voordat ik de definitieve jaarafsluiting doe.

LisaFaded schreef:
Adverteren jullie ook ergens op een website? Of vinden jullie dit onzin? Ik zit namelijk nog steeds te denken om te adverteren op een website. Kost wel €100, excl btw per maand. Ik wil het misschien een maandje doen. Of zeggen jullie, het gaat beter met flyeren en belettering voor de auto? (via vistaprint)

Welk medium handig is om te adverteren hangt van je product/dienst en doelgroep af.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:38

@JolandaS het is de juiste doelgroep die ik graag zou willen bereiken. Het is een website die schrijft over beauty fashion etc Mijn webwinkel zou er perfect inpassen.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:33

Je kunt het altijd proberen. Het zou handig zijn als ze dan ook een artikel over jouw webshop op die site zetten.
Jij bent de enige die kan bepalen hoeveel budget je hebt voor marketing en hoe je dat uit wil geven.

Ik las een stukje terug positieve berichten over Marktplaats. Daar heb ik al verschillende keren geadverteerd maar dat levert in mijn geval niks op. Voor een webshop lijkt het me wel een goed medium.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:13

Flyers zijn ook wel leuk, maar ik denk niet geschikt voor een webshop. Je wilt toch dat de mensen je bezoeken als ze achter een computer oid zitten, dus dan kun je beter kiezen voor een online advertentie.
Ben het met Jolanda eens dat jij alleen je budget kan bepalen... Ik zou 100 euro per maand heel veel vinden, vooral ook omdat ik momenteel mijn werk voornamelijk uit mijn netwerk haal en dus beter per maand daar het geld in kan steken, maar je kunt het altijd proberen! Dan pas weet je of het je iets op gaat leveren!
En je Google Analytics goed instellen zodat je weet of het nut heeft!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:23

Ik heb er over na zitten denken om een advertentie in de Bit oid te zetten. Maar dat is echt ongelooflijk duur.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:27

Hilda79 schreef:
Je kunt gewone betaalde advertentie's zetten. In de categorie fotografie ontkom je daar niet aan volgens mij net als auto's.
Ik heb admarkt keer geprobeerd. Kreeg 50 euro van ze. Dat duurde heel lang voor het op was. Toen het op was ging het klikgedrag ineens razend snel en kreeg ik dikke rekeningen.

dikke rekeningen? Wat is dat admarkt dan?

Ik gebruik mp ook wel veel, maar met gewone advertenties in rubriek honden - oppas, les

Vistaprint gebruik ik ook niet. Mn visitekaartjes waren op zich prima van kwaliteit, maar verzendkosten zijn idioot hoog en levering duurt vreselijk lang. Kwaliteit flyer was om te janken.

Adverteren op een site doe ik niet. Heb ik te weinig aan en kost te veel. Mp, folders en mond op mond moeten t doen bij mij :)

Heb vanmorgen helaas per direct een hond uit de groep moeten zetten. Baal er echt van.. Super lief dier, maar hij riep wel veel agressie over zich af. En was voorheen niet zo'n probleem omdat hij perfect reageerde waardoor er niets aan de hand was. Maar helaas, vanaf vandaag voelde hij zich blijkbaar goed in de groep en was een stuk zelfverzekerder. Gevolg; knokkende honden.. Gebeurt gelukkig eigenlijk nooit echt wat als honden knokken, maar doordat de boxer een wondje op zijn neus had zag iedereen er dramatisch bebloed uit :') Heb helaas de eigenaar moeten vertellen dat de hond per direct niet meer mee kan.. Ik zeg niet zo snel dat een hond gecastreerd moet worden, maar deze.. zou ik toch castreren.. puur om de agressie die hij op zich afroept door andere honden te verminderen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:29

@JolandaS en 11AFotograaf inderdaad dat zijn hele goede punten. Nu nog kijken of ik misschien een goedkopere kan vinden. Google analytics heb ik er al op staan. Zit nu ook bij facebook te kijken kan je ook een advertentie aanmaken. Eerst even wat oriënteren. Ik heb minimaal 30 bezoekers per dag dus is wel goed. Alleen moeten ze nu ook elke dag een order plaatsen haha.

@Supersmurf inderdaad de verzendkosten zijn super hoog bij vistaprint. Ik had visitekaartjes en daar zaten vlekjes op. Weet jij misschien een betere als vp? Mond tot mond reclame werkt eigenlijk altijd wel.

Ik ga ook domeinnamen door laten linken zoals de com en be versie.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:31

ik heb nu bij drukwerkdeal besteld en die vind ik prima. Alleen wel duidelijk veel duurder dan vistaprint..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:36

Flyeralarm en Drukwerkdeal gebruik ik. Wacht nu op mijn nieuwste flyers. Heb hele gave gemaakt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:43

Drukwerkdeal is dan misschien duurder, maar wel veel beter van kwaliteit! En je ziet niet meteen dat het Vistaprint kaartjes zijn!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:47

Ik heb net bij flyeralarm een gratis boekje aangevraagd met alle papiersoorten erin. Ben ook het uiterlijk van me webshop verbeteren. Blijft wel in nieuwe huisstijl maar ik vond het nogal fel :P.