Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:36

BounceBabe zou ook anders gewoon kijken om paar daagjes mee te lopen dat kom je er vanzelf wel achter of het iets is voor je.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:39

Ik ga dat nu ook voorstellen. Bedankt voor het meedenken!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:53

Moeilijk Kimberley :(:) de hoek waarin je zoekt is op dit moment ook gewoon heel erg moeilijk. Niet opgeven hoor..

Fijn Dimple dat er weer een optie bijkomt. Uit al die gesprekken moet uiteindelijk iets komen hoor!

Spannend ynskek! En balen van de afwijzing

Kaatje, dikke knuffel :(:) wat een verschrikkelijke situatie. Gelukkig neemt de arboarts je wel serieus.

Caroline_max, spannend je gesprek! :)

Amanda veel succes!

Bouncebabe, ik dacht altijd dat de gehandicaptenzorg niet mijn ding zou zijn. Ben er via via ingerold. Vrijwilligerswerk en een jaar stage gelopen en ik vind het een superleuke sector. Ben nu aangenomen op het kinderdagcentrum om kinderen individueel te begeleiden. Gaat voornamelijk om kinderen met autisme/ complex gedrag en een verstandelijke beperking. Veel van de kindjes kunnen nog niet praten of kennen slechts enkele woorden. Heb er nu een week gewerkt/ meegekeken en vind het echt superleuk. Had je me dit een aantal jaren geleden verteld had ik je denk ik niet geloofd :p Denk dat als je de richting van verpleegkundige/ verzorgende op wil je snel bij het lagere niveau uitkomt. Daar zul je denk ik wel aan moeten wennen en het moet je ding zijn. Dat is nu eenmaal zo. En er komt ook op een andere manier begeleiding bij kijken dan bij ouderen. Misschien kun je inderdaad meelopen of vrijwillig iets doen binnen een organisatie in de buurt om eens te kijken hoe het je lijkt?
Verder vind ik trouwens dat je een super goede instelling hebt! +:)+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:31

BB ik zou inderdaad eens een dagje meelopen, kijken of het iets voor je is. Daar ben je zo achter :)

Marion ook succes!

Ik heb echt een heel leuk gesprek gehad, het was heel losjes en gewoon ter kennismaking. Het was meteen voor 3 groepen, kijken bij welke ik het beste zou passen. Ik hoor vanmiddag al hoe of wat :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 13:11

Amandananana, ben benieuwd! Zou goed nieuws zijn zo voor het weekend!!! *\o/*

Bounce, idd gewoon bellen en zeggen dat je enthousiast bent en graag verder wil uitzoeken of dit gegrond is. Succes!

Hier rust in de tent............wacht alles rustig af.

Iemand nog tips voor maandag? Omdat ik toch manager word van een team van hele zelfstandige mensen met een WO opleiding en ik dat vakgebied niet ken (was ook geen vereiste)
Even wat anders dan dat ik heb gedaan. Het voelt helemaal als mijn functie........maar ik wil goed voor de dag komen dus tips zijn welkom :D

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:33

Ik heb nog even contact gehad met de vrouw die me naar deze contactpersonen verwees. Ik heb aangegeven dat ik graag zou willen kijken bij de instelling om te kijken of het voor mij iets is. Vervolgens kreeg ik een enorm bericht met allerlei informatie, over haar ervaring enzovoorts en dat ze al voor me had gebeld, en dat ik dit en dat nog even kon doen. Kwam er per toeval achter dat er ook een vriendin uit de vriendengroep van mijn vriend werkt. Dus die ga ik ook maar eens benaderen.

Afijn, vandaag alles even opmaken en versturen en dan hopelijk neemt ze maandag direct contact met mij op. Vandaag was ze helaas niet bereikbaar. Ik weet niet waarom, maar dit doet me zo goed!!! :j

Contract vakantiewerk is inmiddels ook getekend. Dus daar heb ik al enige winst. :D

Uitslag bloedonderzoek is ook terug. Ik maak teveel witte bloedcellen aan. Maandag terug naar de dokter voor een gesprek over verder onderzoek, er moet ergens een infectie zitten (of geweest zijn). Toch maar goed dat ik ben gegaan. Ik voel me inmiddels wel iets fitter, dus dat is in ieder geval al goed nieuws!

Mijn dag kan op dit moment in ieder geval niet meer stuk.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:22

Amanda en Bounce wat een goede berichten! Hopelijk komt er iets uit voor jullie! *\o/*

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:34

De dames die mij een bericht hebben toegezonden. Bedankt voor alle inside information! Ik ga er later vandaag even dieper op in, maar ik begin me een voorstelling te maken van de beauty van dit vak binnen deze tak van zorg. Poeh, voel me blij. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:02

Zou heel mooi zijn Bb! :D ook goed dat er wat uit je bloedonderzoek is gekomen :j

t niet iig niet aan mij besteedt, ik vind het een omgeving waar ik absoluut niet kan aarden en voel mij er gewoon ongelukkig. Weet ook niet hoe dat komt, want heb met geriatrie en psychiatrie geen moeite.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:05

Ik ben weer niet aangenomen.. ben er goed stuk van, ze zegt dat het gesprek heel goed was en ik er zo zou passen maar te weinig ervaring.. maakt me zo boos, ik krijg ook nergens de kans om ervaring op te doen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:07

Heel herkenbaar.... :(:)

Ergste vond ik dat diegene met die er met een traineeship ervandoor ging, al 4 jaar relevante werkervaring had :? Hoezo je wilt iemand opleiden :?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:15

Ja ik ben er echt ff helemaal klaar mee.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 16:41

Ow klo te zeg................ik kan me zo goed voorstellen hoe je je nu voelt.
Kan weinigs zinnigs zeggen om je op te vrolijken. -O-

Dikke knuffel :(:)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:50

Ik snap dat je er even klaar mee bent Amandananana :(:) Het kan je nu misschien niet opvrolijken, maar er is ergens een job voor je waar je wel de kans zult krijgen om ervaring op te doen!! Ik hoor het ook vaak, dat ik die ervaring mis, maar er zal wel eens iemand zijn die me toch de kans bied om die ervaring op te doen denk ik dan!!!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:20

amandananana schreef:
Ik ben weer niet aangenomen.. ben er goed stuk van, ze zegt dat het gesprek heel goed was en ik er zo zou passen maar te weinig ervaring.. maakt me zo boos, ik krijg ook nergens de kans om ervaring op te doen..

Ontzettend herkenbaar :(
Ik krijg elke dag weer mails binnen met: ''Helaas zijn er kandidaten die beter aansluiten bij de functie-eisen'' en ''Bij deze vacature zijn andere kandidaten die beter aansluiten bij het profiel''.
Nergens krijg je de kans om te laten zien wat je waard bent. Ik word er ontzettend moedeloos van |(

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:27

Ja en ze zei letterlijk dat ik een goeie was en dat ze het me zag doen, waarom geef je me die kans dan niet. Echt belachelijk. De reden was dat de teams veel hadden meegemaakt en behoefte hebben aan een ervaren en stabiel iemand..

Ik heb maandag wel weer een gesprek, bij de teamleider van de flexpool waar ik in zit. Voor de zorgadministratie. Maar merk dat ik echt niet meer gemotiveerd ervoor ben.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 14:02

Het is heel lastig gemotiveerd te blijven.

Je moet het echt zien los te koppelen van jou als persoon anders ga je er aan onderdoor.

Het is een afwijzing om bepaalde factoren, ze hebben keuze genoeg etc. Probeer het niet op jezelf te betrekken (hoe lastig dat ook is)

Jij bent zoveel meer dan die afwijzing! Je hebt zoveel meer kwaliteiten, kennis en kunde. De 1 is een fantastische moeder, de ander kan super paardrijden of wat dan ook.
Je bent meer dan dat!!
Blijf dat voor jezelf herhalen.......... :j

Ik zit nu in een fase waarin ik wel wordt uitgenodigd........maar het nog niet verder is gekomen dan dat. Ook zo'n rare fase.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:28

Wat balen Amanda!
Een tip die ik ooit gekregen heb voor het krijgen van meer zelfvertrouwen: plak een briefje op je spiegel met opbeurende woorden en lees dit iedere dag vijf keer achter elkaar hardop. Bijvoorbeeld: 'Vandaag wordt MIJN dag' of 'Ik mag er wezen'. Echt, het klinkt stom maar het werkt!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:34

Thanks Dimp en Cayenne :)
ik zit nu idd ook in de fase dat ik wel uitgenodigd word maar niet aangenomen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:12

Goh, ik heb zo lang niet meer gereageerd, wel bijna alles gelezen, dus kan wederom niet op iedereen reageren, sorry!

Allen die een baan hebben, proficiat!

Dat is een rare fase idd, wel op gesprek maar niet worden aangenomen, hopelijk zet het zich snel om in de fase waarin je wel wordt aangenomen.

Kaatje, mijn schoonmoeder zit in een vergelijkbare situatie, en ze gaat er helemaal aan door, dikke knuffel voor jou

Caroline en Dimple, veel succes!

Zelf heb ik eindelijk ook weer een gesprek, onder mn niveau, maar daar kon ik niet onderuit komen.. maar wel iets wat ik de afgelopen 3 jaar ook heb gedaan, ik heb best goede hoop. Toen ik de brief schreef, had ik ook hoge verwachtingen dat ik zou worden uitgenodigd, dat is gelukkig gebeurd.
Ik reken mezelf alleen iets te rijk, want zit al meteen te denken dat ik als ik word aangenomen, moet vertellen dat ik binnenkort een keer geopereerd moet worden. Niet ernstig, maar gezien de functie, toch een tijdje eruit (hooguit een paar weken, zei de chirurg). Dit ga ik natuurlijk niet vertellen tijdens het gesprek en ik denk ook dat ik het wel kan uitstellen (alleen wil ik dit eigenlijk niet.. wil er zo snel mogelijk vanaf zijn), dus hoop dat het geen probleem is!

Andere mensen hier toevallig ervaring mee? eigenlijk vind ik het stom dit hier te vragen, omdat ik nooit meer serieus reageer..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:20

Mijn collega heeft door de operatie geen contract verlenging gekregen. Die was zo eerlijk om het te zeggen. Ging maar om 3 week maar bedrijf wou geen risico nemen.

Ik vind het zelf dubbel: als je er op korte termijn een langere tijd uit bent moeten ze ook weer voor jou vervanging regelen en tja je hebt de baan omdat ze iemand nodig hebben. Je hoeft het niet te melden maar als je het weet dan vind ik het persoonlijk wel netjes om te vermelden of het moet gaan om zeg 2 week eruit.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 17:26

Ga me maar eens voorbereiden op morgen............ *D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:43

Woehoee spannend Dimp!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:10

Succes morgen !!!!!!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:24

En ook van deze stille meelezer succes voor morgen!