Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:58

Ir1ne schreef:
Ik heb een afwijzing binnen. Voor 1 die ik heel graag had gewild. -O-

Vervelend is dat :(:)

Ik heb een baan bij de BP, donderdag beginnen *\o/*

Kayleigh__

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:32

Gefeliciteerd!!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:00

Gefeliciteeerd!!

Heb nu wel weer een paar leuke waarvan 1 me echt super super super lijkt. Maar ja. Wel elke dag 50 km in de auto. :) naja. werk is werk! :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:44

Grrr! Wordt echt gestoord van een bedrijf...

Had 2 weken geleden gesolliciteerd en steeds maar niks gehoord. Afgelopen maandag gebelt om te vragen hoe het ervoor stond, was degene niet aanwezig en werd mijn naam genoteerd en zou ik worden teruggebeld de dag erna. Nog steeds niks gehoord... leuk hoor dat wachten...

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:54

Zo na bijna 2 maand bij huis heb ik vanmiddag mijn 2e gesprek :D
Ik ben de enige kandidaat nog, dus als we er uitkomen qua arbeidvoorwaarden en salaris en uren kan ik dus maandag beginnen!! *\%/*

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:01

Ik zit ook nog steeds te wachten op een reactie van een gesprek (al veel langer dan de afgesproken tijd).
Ik was tot dan toe de enige kandidaat omdat er verder geen vacature uit was gegooid. Dus verwachtte wel snel een antwoord.

De persoon in kwestie is erg druk met cursussen op het moment, maar ik zou wel willen weten waar ik aan toe ben met dit project.
Al zit ik er ook een beetje over te twijfelen; als hij nu al geen tijd voor me heeft, gaat dat straks wel zo zijn? (hij wordt begeleider van mijn promotietraject, toch wel belangrijk dat je de begeleider goed kunt contacteren lijkt me).

Verder mag ik een motivatiebrief gaan schrijven. Vind ik moeilijk, vooral omdat de vacature vrij kort is en weinig info bevat. Ik had wat meer info opgevraagd maar kreeg een reactie terug dat ik eerst via de reguliere manier moest solliciteren.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:05

Noeska, kan je niet gewoon bellen? Mijn schoonzusje had ook zo'n soort geval. Nu hebben ze uiteindelijk gezegd dat het waarschijnlijk pas januari 2014 wordt.. dus tja weer afwachten of dat doorgaat.
Ik zou opbellen en vragen waar je aan toe bent..

Wbt je motivatiebrief, kijk is op hun site wat voor bedrijf is het en wat spreekt je daarin zo erg aan..
Succes!!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:21

Geen telefoonnummer te vinden, is vaak het geval bij die wetenschappers. Die schermen dat soort info meestal af.
Anders had ik inderdaad ook al wel willen bellen.
Ik verwacht ook dat er iets tussen is gekomen waardoor het vertraagd is of (nog?) niet door kan gaan, anders duurt het vast niet zo lang.

Wat betreft de brief, dat gaat ook over een promotieplek bij een onderzoeksgroep aan een universiteit. Die groepen hebben vaak een webpagina met vrij summiere (en soms niet eens up to date) informatie, niet een complete website met de missie zoals bij bedrijven. Daarom vind ik het zo moeilijk. Veel tips voor motivatiebrieven zijn gericht op het bedrijfsleven.
Ik heb wel net iemand gevonden die de groep schijnt te kennen, misschien kan zij me helpen :)

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:16

Kriel schreef:

Hmm, reizen voor mijn werk is niet zo'n probleem, maar Maastricht is net wat te ver ;)

Vrijdag te horen gekregen dat ik in elk geval nog 2 maanden langer mag blijven op mijn huidige werk en hopelijk nog wat langer.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:17

Als je de vacature opent zie je dat er in het hele land mogelijkheden zijn

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:18

Hier ook nog aan het rondkijken. Paar sollicitaties gedaan maar paste steeds niet in het profiel :? Ga nu wel dezelfde baan ergens anders doen wat handiger is als ik officeel samenwoon, maar nog niet het.. nog steeds reizen en geen reiskosten vergoeding. . Zat ook naar thuiswerk te kijken. Iemand daar ervaring mee?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:30

Hoi, ik kom me ook weer eens melden.... nog steeds weinig geschikte vacatures voor mij. Heb van de week een afwijzing gekregen waar nog bij stond dat ik me vooral niet moest laten ontmoedigen omdat ze zoveel reactie hadden gehad en er gewoon té veel geschikte kandidaten bij waren.

@ikke129 met thuiswerk moet je enorm uitkijken. Ik heb me ingeschreven bij een thuiswerk organisatie, zaten best leuke klusjes tussen, maar toen ik me aan wilde melden voor zo'n klus moest ik ineens betalen. Dat gaan we niet doen hè? Ik denk ook dat je er op het moment heel erg moeilijk tussen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:37

Niene87 schreef:
Zo na bijna 2 maand bij huis heb ik vanmiddag mijn 2e gesprek :D
Ik ben de enige kandidaat nog, dus als we er uitkomen qua arbeidvoorwaarden en salaris en uren kan ik dus maandag beginnen!! *\%/*

Spannend, wellicht beginnen we tegelijkertijd :D :D Ik ben ook inafwachting van de arbeidsvoorwaarden. Het is sowieso een spannende tijd want we hebben ook een bod op een huis gedaan. Whoehoe!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:43

Joolien schreef:
Spannend, wellicht beginnen we tegelijkertijd :D :D Ik ben ook inafwachting van de arbeidsvoorwaarden. Het is sowieso een spannende tijd want we hebben ook een bod op een huis gedaan. Whoehoe!!

Haha, ik heb mijn huis te koop staan..... ook heel spannend en zaterdag doen we mee met de open huizen dag. In April hadden we het zo druk met kijkers, maar geen koper uit voort gekomen. Nu hebben we net cv aan laten leggen, want dat zat er niet in. Nou hopen we wel op kopers...... maar eigenlijk moet ik wel een baan hebben voor het huis dat we nu op het oog hebben....

Dat is wel fijn al zover in het sollicitatie proces te zitten!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:51

Symbeami schreef:
@ikke129 met thuiswerk moet je enorm uitkijken. Ik heb me ingeschreven bij een thuiswerk organisatie, zaten best leuke klusjes tussen, maar toen ik me aan wilde melden voor zo'n klus moest ik ineens betalen. Dat gaan we niet doen hè? Ik denk ook dat je er op het moment heel erg moeilijk tussen komt.

Schijnt idd als je moet betalen dat het niet pluis is.. zo lastig als je wilt werken en niet gedaan krijgt..

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:37

Ik ben uitgenodigd voor de selectiedag van het UWV. Ben benieuwd. Meer mensen die gaan?

ondertussen wacht ik nog steeds op een bericht van het advocatenkantoor waar ik op gesprek ben geweest. Wachten duurt lang..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:37

Ik vind thuiswerk op een of andere manier altijd een beetje dubieus..

Kreeg ook een paar keer mailtjes voor financieel assistent. Bankgegevens doen oid?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:49

Voor de parttimers:

Afbeelding

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:51

colinneke schreef:
Ik wil mij hier ook melden. Ben vanaf januari werkloos nouja werk nu als vakkenvulster in de avonduren bij de Hallooooo supermarkt. Dit voor 2 avonden per week dus dat schiet niet erg op.

Ik zoek iets in de winkelbranche (drogisterij, blokker,marskramer e.d). Liefst geen kleding of schoenen want daar heb ik niet veel mee. Tot 32 uur per week.
Maarja ben al 31 :+ dus de leeftijd helpt ook niet echt mee.
Sta bij uitzendbureaus ingeschreven en heb mijn cv op indeed en jobbird gezet maar tot nu toe niks.

ulltime / Parttime: Fulltime
Opleidingsniveau: Niet van toepassing
Aantal uren per week: 36 uur
Plaatsnaam: Breda
Vestiging: Ginnekenstraat 14

Ben jij op zoek naar een leuke baan gedurende de laatste 3 maanden van dit jaar en hou je niet van stilzitten, word dan Najaarskracht bij Blokker!

In de periode van oktober t/m december 2013 zijn wij op zoek naar Najaarskrachten. Als Najaarskracht werk je mee als Verkoopmedewerker in een team, gedurende 0 tot 36 uur per week.

Waar ga je werken?

Blokker B.V. is een innovatief familiebedrijf en toonaangevende retailer. Wij bestaan al 117 jaar en hebben volop aandacht voor vernieuwing. Wij zijn een klantgerichte en pragmatische organisatie met een prettige werksfeer, ruimte voor initiatief en ondernemerschap en aandacht voor opleiding en ontwikkeling op ieder niveau.

Heb je daarnaast een opleiding op mbo+ of hbo-niveau dan krijg je, als je bij ons in dienst treedt, de komende maanden de tijd om te laten zien wat je kan. Vinden we samen dat je een potentieel bent voor de toekomst dan bieden wij je graag een contract aan en een opleiding tot een leidinggevende functie binnen Blokker.

Wat kun je verwachten?

Samen met de Bedrijfsleider van jouw filiaal bepaal je welke weken jij ingezet wordt om te werken. Het gaat hierbij veelal om de weken waarin wij veel werk moeten verrichten in verband met speciale akties en rondom de feestdagen (sinterklaas en kerstmis). Je zult dan als volwaardig teamlid meedraaien in de Blokker winkel.

Uiteraard betalen wij voor jouw inzet een goed all-in uurloon.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:31

Ik heb vandaag weer een afwijzing binnen van een functie onder mijn niveau die me wel erg leuk leek. Alle dingen die je moest kunnen (engels, omgaan met MS word en excel, kennis van de melkveesector) heb ik wel... maar kreeg als reactie dat ik niet voldeed aan de eisen. Enige andere eis die er bij stond was MBO 4 diploma dus daar baal ik wel van...

Heb ook gehoord dat er binnenkort iemand met zwangerschapsverlof gaat op een school in de buurt, staat nog geen vacature voor dus ga maar eens bezig aan een open sollicitatie. Zouden jullie dan wel of niet vermelden dat je via via van de vacature hebt gehoord? T is namelijk zo dat het gaat om de vriendin van een vage kennis van mijn vriend die weer bij een vrouwtje woont die wist dat ik iets zocht... lijkt me dan onnodig om het te vermelden toch?

Wat leuk om te lezen trouwens dat er zoveel mensen toch al iets vinden! Ik blijf rustig doorzoeken...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:07

Ik vind genoeg. Ze nemen me alleen niet aan. :) Wel open solli gestuurd naar een vrij nieuwe organisatie. Hoop zsm reactie te krijgen, ben benieuwd :) zou goed in hun straatje passen denk ik

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:16

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:23

Heb ik al eens gedaan. Vondk echt niet leuk :) is wel voor een goed doel, maar je moet outbound bellen en advertenties verkopen. Is toch niet echt mijn ding :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:24

Wel top dat je die deelt, trouwens!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:25

Nja tis ook niet echt wat in mijn straatje past, maar misschien dat er hier iemand was... ;)

Marktplaats in de gaten houden is soms wel de moeite waard trouwens.