Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:20

Gefeliciteerd Georgette!!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:22

Congratz Georgette! Was ik in mijn post net vergeten :o

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:30

Gefeliciteerd, Georgette!
Ik ben per jaar tussen de 350 en 500 euro kwijt aan mijn boekhouder. € 50,- per uur, dus 4x 1,5 uur voor kwartaal aangifte + 2x 1 uur voor inkomsten belasting aangifte en jaarrekening maken! En nu weet ik ook zeker dat alles klopt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:38

Ik betaalde voor mijn boekhouder eerst €150,- per kwartaal, dat was niet duur, maar voor mij eigenlijk wel een veel te grote kostenpost. Nu doe ik mijn boekhouding via Reeleezee en mijn buurman (die de boekhouding voor verschillende bedrijven doet) checkt alle belangrijke dingen en helpt me met alles wat ik niet snap. Dat kost me nu €6,95 (ex btw) per maand, dus dat scheelt flink! Bijkomend voordeel is dat ik nu ook veel meer inzicht krijgt in de financiële kant van de shop.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:12

Gefeliciteerd Georgette!

Welkom Happy_Liz! Een lunchroom is een leuk concept! Ik vind uitgebreid uit lunchen gaan misschien nog wel leuker dan 's avonds uit eten gaan. Jammer dat ik zo ver weg woon, anders was ik zeker langsgekomen na de opening.

Onze boekhouder is een vriend van ons die net is afgestudeerd en zijn eigen kantoor aan het opzetten is. We hebben een vriendenprijs van €40 (ex btw) per kwartaal, wat ik heel redelijk vind.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:39

Dank voor alle felicitaties!

Gister ben ik aan de slag gegaan met buttons maken voor m'n website. Nooit geweten dat daar gewoon sites voor zijn met een format die je naar eigen wens kunt aanpassen. Het was wel even zoeken naar de juiste kleuren. Stap 1 is in ieder geval gezet naar verbetering van de website. Heb me wel voorgenomen om eerst alles achter de schermen voor elkaar te hebben voordat ik het echt aanpas in de webwinkel. Wil geen half werk.

M'n boekhouder is m'n vader vooralsnog, dus dat kost me niets. Helaas emigreert hij binnenkort naar Spanje en moet ik even kijken of hij het kan blijven doen. Gelukkig kan eigenlijk alles digitaal.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:15

Meeste van jullie hebben dus wel geluk met een goedkope boekhouder.
Zou echt niet weten hoe ik het in het begin zou moeten redden met een dure boekhouder..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:47

Gefeliciteerd Georgette.

Mijn pa heeft een eigen bedrijf en heeft jaren een boekhouder de jaarafrekening laten doen. Meeste deed ie zelf, maar toch was je zo 5000 euro per jaar kwijt. Toen kwam hij dat programma tegen waar ik die link van plaatste en nu doet hij alles zelf. In het begin helpt mijn pa me en als ik straks lekker draai en dan neem ik ook dat boekhoedpakket. Dat is niet duur en je kunt ze altijd bellen als je vragen hebt. Ze hebben zelf veel ervaring met de boekhouding en leggen het prima uit.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:14

Uhmm welke link was dat?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:43

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:44

Thnks :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:49

Gefeliciteerd Georgette.

@Annash wauw wat een hoop mooie spullen heb jij binnen gekregen!

Vandaag 25 like erbij op facebook hihi en weer een leuke bestelling.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:09

Georgette gefeliciteerd.

Georgette, ben je er al uit wat je met je voorraad gaat doen? Vaak krijg je de inkoopwaarde nog niet eens terug als je het als partij via MP gaat verkopen. Dan kun je het zelf nog beter tegen inkoopprijs verkopen. Ik doe dat soort dingen vaak op een markt in1 bak en dan 1 vaste prijs voor alles in die bak. Zo krijg ik er in ieder geval meer coor dan dat ik het als partij via MP verkoop.

Afgelopen zaterdag een koude maar toch goede markt gehad. ik denk dat ik woensdag maar weer naar de groothandel ga om weer wat nieuw te halen. M'n voorraad kettingen is aardig geslonken. 1 juni en 9 juni heb ik weer markten en 7 juni een party. Dus er moet wel weer wat bij komen voor die tijd. Tevens een paar verzoekjes van klanten die opzoek zijn naar wat speciaals.

Ik doe alles qua administratie zelf in excel. En maak aan het rind van het jaar ook zelf een winst- en verliesrekening. Deze lever ik in bij het kantoor die onze aangifte IB doet. Ik betaal dan niks extra. En bij vragen kan ik ook bij hun terecht.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:07

@ Kaaaren: ik weet niet of je nog meeleest, maar ik zag net je nieuwe website. Gaaf gedaan zeg, ziet er strak uit :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:48

Jaaaaa ik ben er nog! :D maar ik hou me beetje stil Szan haha!

Website is nog niet helemaal ingevuld.. maar begint al iets te worden, bedankt voor je complimenten!
het is zo'n werkje wat maar steeds blijft liggen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:55

Ik gebuikfe ook altijd acumulus en die gebruik ik nog steeds om mn facturen uit re sturen, maar heb nu een boekhouder die me zon 600 per jaar kost. Scheelt mij een hele hoop werk ! Alleen t maandelijks factureren is nog steeds veel werk...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:17

heey de shop van Georgette is ook een mijnwebwinkel :D die van mij ook. 'customizen' is een hele klus, maar er zijn wel degelijk wat mogelijkheden hoor. kijk maar eens rond bij andere webwinkels; bij sommige zie je echt totaal niet dat het een MWW is

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:52

Voor de mensen met een website die ze zelf gemaakt hebben, waar hosten jullie je site?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:53

www.antagonist.nl Heb er al verschillende gehad, maar deze is een favoriet! Heel fijn en logische administratie stuk en zo en een goede support... Ik raad one.com vooral AF!! Slechte ondersteuning + ze denken dat alles jouw fout is!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:55

http://www.everhost.nl :)
Onwijs goede service, en goed betaalbaar. Website heeft er in de afgelopen anderhalf jaar maar één keer 10 minuutjes uitgelegen.

Overigens draait onze webshop daar niet op, maar mijn persoonlijke website.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:04

Ik heb 2 websites bij Antagonist. Niet duur en nooit problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:10

Ik ben zelf ook bij Antagonist begonnen...
Maar ze kregen het niet voor elkaar om na aanschaf van een domein (van een andere partij) met het benodigde papierwerk keurig en volledig ingevuld, een simpele verhuizing te voltooien.
Na meer dan 2 weken heb ik ze maar laten weten dat ik daar maar een andere partij voor zou zoeken.

Toen naar www.goedkopewebhoster.nl gegaan, die hadden binnen 10 minuten m'n verhuisde domein geregeld voor me.

Ik krijg bij Antagonist ook de support niet, die ik bij goedkopewebhoster wel krijg.
Antagonist had niet eens melding gemaakt toen mijn site gehacked werd.
Toen dit bij goedkopewebhoster gebeurde, kreeg ik á la minute een melding en werd ik zelfs op zondag avond nog uitgebreid geholpen.

Alleen m'n hypofocus.com domein heb ik nog bij Antagonist lopen.
Omdat ik daar relatief weinig betaal voor onbeperkte opslag en traffic.
Al m'n andere (6 uit m'n hoofd) heb ik naar goedkope webhoster verhuisd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:15

D-hosting.nl.

Heb ik al bijna 10 jaar. In het begin wel eens een storinkje gehad maar dat is zeker langer dan 6 jaar geleden, alles verloopt eigenlijk perfect. Goede support ook, ik ben niet zo'n technische held als het wat meer de diepte in gaat en dan zijn ze goed bereid om te helpen en mee te denken, heel erg fijn +:)+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:33

Ik heb alles bij Sohosted.com en dat bevalt super. Ze reageren heel snel, denken mee zelfs wanneer er dingen zijn die niet over het hosten gaat.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:47

Ik heb nog geen website maar die gaat er wel komen in de toekomst dus ik noteer de Hosts van jullie