Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:55

Nog even Kaat, en sleep er maar een flinke oprotpremie uit!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:55

Goed zo kaatje, zorg maar dat ze moeten zweten.

Mijn (oud) collega wouden ze ook zo even uitwippen, maar zij heeft er ook een zaak van gemaakt en kreeg daardoor nog een mooie oprotpremie eruit gesleept.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:52

Ik heb twee weken geleden gesolliciteerd bij een kledingwinkel, en een mail gehad dat ze er naar streven om binnen 15 dagen te reageren. Ik dus tot vandaag nog niks gehoord, en gister waren de 15 dagen om. Dus ik gebeld, en nu blijkt dat ze nog geeneens begonnen zijn met een selectie maken, ze hebben de brieven nog niet eens bekeken. En wanneer dit wel zou gaan gebeuren kon ze mij ook niet vertellen.

Nu net ergens anders gesolliciteerd, en als ik daar binnen 4 weken niks zou horen, dan kon ik er van uitgaan dat ik het niet zou worden.

Pfff. Ik haat wachten want hoe meer dagen er om zijn, hoe minder kans je maakt.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:36

Wat vervelend dat lange wachten... Je weet dan niet snel waar je aan toe bent he ...

Wat vinden jullie waar een goede CV aan moet voldoen? Wil namelijk een mooie CV gaan maken voor het solliciteren binnenkort.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:47

Zucht... Weer een afwijzing... -O-

Het lijkt me leuk om in een winkel te werken, kledingwinkel, drogist, maakt me niet zoveel uit, maar daar heb ik geen ervaring in, geven ze je dan serieus geen kansen meer tegenwoordig?! -O-

Idd amandavd, heel frustrerend!!

Xivura... Er staan allemaal sites waar je ideeen op kan doen!

Vervelend kaatje, ik ken je hele verhaal niet, maar sterkte ermee!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:55

Xivura schreef:
Wat vervelend dat lange wachten... Je weet dan niet snel waar je aan toe bent he ...

Wat vinden jullie waar een goede CV aan moet voldoen? Wil namelijk een mooie CV gaan maken voor het solliciteren binnenkort.

Ik heb een lange en een korte. Ligt ook een beetje aan hoeveel ervaring je al hebt ;-)

Leuke sprekende Pasfoto erboven, eventueel een kleine samenvatting over wie je bent van maar paar regels.
Opleidingen, de belangrijkste en recentste bovenaan.
Eventuele dingen die je er naast doet als vrijwiligger als die relevant zijn
Werkervaringen met taken en verantwoordelijkheden opnemen, geen ik heb e.d. maar gewoon taken opnemen lekker actief niet ik heb een plan gemaakt of geschreven maar bijvoorbeeld schrijven van plan, beheren van website, afhandelen telefoon.
Taken lekker met bullets of streepjes vermelden.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:03

Ik kom even binnenvallen, wij zoeken op kantoor voor 2 dagen per week een MBO/HBOer met analytisch denkvermogen en ervaring met Excel en Exsion (en evt Navision) in Amsterdam. Ben/ken jij die? Ik hoor het heel graag!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:28

Kimberley: Voor dat soort banen willen ze je vaak redelijk jong binnenhalen. Jammer is dat. Ik vind het ook een wonder dat ik een vakantiebaan te pakken heb. Maar goed, de wonderen zijn schijnbaar de wereld nog niet uit.

Nog even een lichtpuntje: mijn beste vriendin komt over from down under na een dik halfjaar haar niet meer gezien te hebben. Zal me zo goed doen om haar weer te zien, zij is altijd mijn vrouwelijke soulmate geweest! :') Net nog even 3 uur geskyped nadat we elkaar maanden amper gesproken hebben. Geluksmomentje! :j

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:05

Kimberley, ik word deze maand 25 en ben net aangenomen bij een kledingwinkel, ik heb een hippische achtergrond en ik ga in september aan de Pabo beginnen. Ik heb geen ambitie om binnen het bedrijf verder door te groeien en heb ook nul ervaring in retail, en toch wilden ze me heel graag hebben. Denk dat het ook wel ligt aan de winkel, bij de H&M hier in de stad werken bijvoorbeeld alleen maar meiden van 16 ;)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:33

Net een afwijzing binnen van een gesprek 2 weken terug.

Feit dat ik verschillende opleidingen gedaan had viel niet in de smaak bij t bedrijf waarvoor het zou zijn :(

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:47

Hier vanmorgen om 9 uur al telefoon. Of ik maandag op gesprek kan komen, en dat ga ik natuurlijk doen. Deze school is 1 van de top 3 (van de 6 scholen waar ik gesolliciteerd heb). Nu dus flink aan de voorbereiding. Mocht iemand nog recente sollicitatie ervaring hebben (in het onderwijs) ik vrees voor zo'n STAR (?) stijl gesprek en heb daar niet echt ervaring mee, dus als iemand nog tips heeft.

Ga nu snel koeien melken en ben straks terug :D Dan ga ik even goed teruglezen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:33

Toch nog een domper. De instelling waar ik meer dan een maand moest wachten op een antwoord of ze nog extern gaan zoeken is van de baan. Na twee nieuwe mailtjes kreeg ik dan het verlossende antwoord. Nou ja verlossend. Ze willen me gewoon niet hebben. Ik voel me ergens enorm aan het lijntje gehouden... -O-

Afijn, het leven gaat door. Dus ik dacht ik ga even lekker rijden.... nou dat ging ook niet je van het. Toen het beest nog wassen (dat maakte me al helemaal furieus)....

Nu thuis en even die enorme chagrijnige bui zien kwijt te raken (het zullen de hormonen wel zijn).... :')

Morgen weer een betere dag. :D

@ Caroline: google de STAR-methode. Carrieretijger geeft vaak wel een goede uitleg. Of vraag iemand in jouw omgeving die zich heel veel bezighoudt met dit soort gesprekken. Succes!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:34

caroline_max schreef:
ik vrees voor zo'n STAR (?) stijl gesprek en heb daar niet echt ervaring mee, dus als iemand nog tips heeft.

:D
Afbeelding

Nee het is altijd goed om je voor te bereiden op STAR, ook om zelf dingen aan te tonen. Door te vertellen over de situatie, wat je taken was, wat je effectief gedaan hebt en in wat het resulteerde kan je mooi situaties uitleggen waarin je sterke punten naar voren komen. Wees er alleszins op voorbereid dat je een aantal situaties bij de hand hebt om je sterke punten of je manier van omgaan met situaties die ze vragen (staat in de taakomschrijving dat je zelfstandig moet kunnen werken zoek dan ook naar een voorbeeld).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 20:14

https://www.facebook.com/www.ildivino.nl?fref=nf

Hier nog een leuke baan in een wijnwinkel in Hilversum. Ik ken die man omdat ik daar wel eens wijn kocht, het is een leuke sympathieke man!

Xiv, de meningen zijn er verdeeld over wat een goede CV is. Ik heb hier een tijdje geleden een link geplaatst daarover. Daarin kon ik me wel vinden. Was een link van Intermediaire, maar kan hem niet meer vinden. Anders moet je mijn berichten even checken.
Ik wil je CV best controleren als je daar behoefte aan hebt.

Kimberly, balen zeg........... -O-

Fargo, jij aan het aftellen?

Overigens kreeg ik in het laatste gesprek complimenten over CV en brief! De brief was met de subkopjes (thx to Fargo _/-\o_ ) en hij zei ook dat het niet zo standaard was. Dat viel hem op en was hij erg over te spreken. Nu maar afwachten of hij me ook leuk genoeg vindt voor een 2e gesprek 8-)

Bounce, heel gaaf dat je vriendin komt. Jullie hebben genoeg te kletsen! Lekker afleiding!

Yns........balen joh! Sluit 1 van de opleidingen aan bij wat het bedrijf vroeg? En waarom jou dan wel uitnodigen voor een 1e gesprek?? Dat zagen ze toch ook al in je CV?

Caroline, zorg dat je veel voorbeelden paraat hebt. Wat je heb je gedaan, wat was jouw rol en verantwoordelijkheid daarin. Zorg dat je dat duidelijk kan vertellen.
Heb je lastige kids op het rechte pad gekregen? Aan projecten mee gedaan? Dingen georganiseerd?

Mooie aanvulling van Kwanyin lees ik net.

Kwanyin, :') Leuk plaatje :D

Hier even rust in de tent. Ik denk dat ik achteraf blij ben dat het niks is geworden bij de supermarkt. De werkdruk ligt er hoog, ik was niet 100% welkom dus het is goed zo.

Ik hoor morgen of maandag meer over dat 5x5 bedrijf. Maandag 13.00 uur bij de kliniek het gesprek. Daar ga ik me even goed op voorbereiden zondag. :j

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:44

Mag ik vragen wat je bedoelt met subkopjes Dimple? Heb je daar een voorbeeld van? :)
En succes maandag! +:)+

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:49

Mijn laatste opleiding was precies waar ze naar op zoek waren. Is via een w&v bureau. Die hebben contact opgenomen of ik daar wou komen praten.

Zij hebben mij toen ook positief voorgedragen aan het bedrijf. Die willen mij echter niet op gesprek hebben omdat ik in een aantal verschillende richtingen opleidingen gedaan heb zoekende naar wat ik precies wilde.

Nu heb ik de opleiding gedaan waar ik in ieder geval de eerste tijd in aan de slag wil. Krijg ik te horen dat ik te veel gedaan heb _-:(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:02

Martine_R schreef:
Mag ik vragen wat je bedoelt met subkopjes Dimple? Heb je daar een voorbeeld van? :)
En succes maandag! +:)+

Ik heb voorbeeld hier beschreven,als je zoekt op subkopjes in topic moet je dat wel kunnen vinden en heb linkje toen ook gedeeld van site intermediair waar het beschreven stond, evt zoeken op woord link.

En verder aan het aftellen idd en super druk met inwerken opvolger, deze week. Volgende week is zij op vakantie, in principe tm woensdag werken

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:42

Ik ben me aan het klaarmaken voor mn gesprek straks :D

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:55

Wat een schoften Kaatje!! :(:) Gelukkig staat de bedrijfsarts achter je. Hoop echt dat je de zaak wint!

Jammer BB -O- Heb je nog meer lijntjes lopen voor een BBL plek?

amandananana schreef:
Ik ben me aan het klaarmaken voor mn gesprek straks :D

Succes! :)

Balen Ynskek... lijkt ook nooit goed te zijn bij sommige werkgevers... :\

Duimen Dimple en Caroline... succes met voorbereiden van de gesprekken!

Toch wat ''positiefs'' over het UWV trouwens; _O- http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... nden.dhtml Dus we kunnen altijd nog achter een glazen bol gaan zitten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:56

Vermaat Catering zoekt mensen voor de flexpool in Regio Utrecht en Amsterdam. Hing een flyer in het ziekenhuis Nieuwegein. Gelijk even hier delen :)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:10

Op dit moment zijn de lijntjes op. Maar ik heb een oproep geplaatst op LinkedIn en kreeg een reactie van iemand (van een instelling voor geestelijke gehandicapten) of ik daar wel eens aan had gedacht i.p.v. ouderen. En dat ik die en die persoon daar wel over kan bellen. Ik heb nooit echt een geestelijk gehandicapte in mijn omgeving gehad en vraag me af of ik het zou kunnen. Ik wil in september heel graag starten en wellicht zit ik wel helemaal op mijn plek daar. Maar ik heb geen idee hoe ik me zou moeten verkopen.

Wat zouden jullie doen?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:13

BounceBabe schreef:
Op dit moment zijn de lijntjes op. Maar ik heb een oproep geplaatst op LinkedIn en kreeg een reactie van iemand (van een instelling voor geestelijke gehandicapten) of ik daar wel eens aan had gedacht i.p.v. ouderen. En dat ik die en die persoon daar wel over kan bellen. Ik heb nooit echt een geestelijk gehandicapte in mijn omgeving gehad en vraag me af of ik het zou kunnen. Ik wil in september heel graag starten en wellicht zit ik wel helemaal op mijn plek daar. Maar ik heb geen idee hoe ik me zou moeten verkopen.

Wat zouden jullie doen?

Zou je niet een dagje mee kunnen lopen met iemand? Het is dat ik zelf onlangs uit de gehandicapten zorg ben gestapt maar ik vond het echt super leuk. En ook binnen de gehandicapten zorg zit zoveel verschil!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:24

succes amandananana

Ik mag ook vanmiddag :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:33

Ik zou de persoon contacten en idd meer info vragen, vragen of je eens mee kunt lopen etc,
Jezelf verkopen is denk nog niet aan de orde buiten dan interesse en enthousiasme tonen
(Bedenk van te voren al wat vragen)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:10

Oke, bedankt voor de tips!!! :j Ik ga straks eens even bellen.