[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:32

Mijn auto sloeg vanochtend af terwijl er een motorrijder achter me stond te loeien _O- Werd ook een beetje zenuwachtig van 'm O:)
Net nog 3 bandleden veilig thuisgebracht na een optreden 8-) Was leuk om te rijden! Ze vonden dat ik 't goed deed _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:56

Heb een theorieboek voor mijn verjaardag gekregen, denk 'm in de zomer te gaan halen.
De prijs viel me heel erg mee, 28 euro voor het theorieexamen.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:16

Ik ga morgen vriendlief ophalen in Nijmegen :D Vind het alleen rijden heel erg snel wennen, verrassend genoeg! Ik ben alleen een beetje bang voor DE rotonde van nijmegen :') Zijn er hier Nijmegenaren met tips? :o

Succes voor iedereen die deze week af moet rijden! *\o/*

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:31

Ben toch blij te lezen dat de auto's bij jullie ook afslaan :+
Ik word er ook zenuwachtig van als het gebeurd, terwijl ik verder echt prima rij! Maar als hij dan afgeslagen is moet ik altijd weer even wat vertrouwen krijgen lijkt het.

Succes June! :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:50

Wat een onding die rotonde daar in Nijmegen.. phoeff maar het komt vast goed en anders blijf je gewoon rondjes rijden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:27

Eelmo schreef:
Ik ga morgen vriendlief ophalen in Nijmegen :D Vind het alleen rijden heel erg snel wennen, verrassend genoeg! Ik ben alleen een beetje bang voor DE rotonde van nijmegen :') Zijn er hier Nijmegenaren met tips? :o

Geen Nijmegenaar, maar ik neem aan dat je het over het Keizer-Karel plein hebt? :D
Mijn eerste tip, pas op voor duitsers. Die hebben geen idee wat ze aan het doen zijn. :=
Verder is het belangrijk om te onthouden dat de auto's op de rotonde géén voorrang hebben op de auto's die de rotonde op komen rijden. En er is geen rijbaanmarkering, maar het is de bedoeling dat je telkens een 'baan' naar rechts gaat, totdat je eraf gaat. Dus als je de eerste afslag moet hebben ga je sneller banen naar rechts dan wanneer je driekwart rond moet. Maar afgezien van dat, is het gewoon een rotonde dus niet te veel over stressen. Komt vast wel goed. +:)+

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:48

Happie schreef:
Wat een onding die rotonde daar in Nijmegen.. phoeff maar het komt vast goed en anders blijf je gewoon rondjes rijden ;)

Goed punt :')

Boself, ik heb geen idee hoe die heet. Maar het is bestraat, geen asfalt, geen rijbaanmarkering (daarom heb ik zo'n hekel aan het ding).. Maar dank voor de tip. Ik dacht altijd dat het daar ieder voor zich was, zonder regels haha. We gaan het zien morgen!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:18

Dat 'ding' is de droom van elke instructeur, hoe vaak die wel niet aan bod gekomen is op de opleiding kan ik echt niet meer tellen..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:21

Eelmo schreef:

Het Keizer Karelplein is de ultieme test voor je kijk-skills :) Zoals eerder gezegd is, is het handig om te weten welke afslag je moet hebben (eerste, tweede, enz.) om zo een goede plaats op de rotonde voor jezelf te bepalen.

Ergenissen als regio-bewoner: mensen die erg langzaam gaan rijden omdat ze niet weten wat ze moeten doen (gevaarlijk!!) en mensen die in het midden blijven rijden en niet duidelijk positie kiezen. Dus: doorrijden en duidelijk binnen of buiten gaan rijden :D

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:04

Inderdaad, goed kijken of er van rechts niets aankomt en of je bij het opschuiven naar buiten geen andere auto's afsnijdt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:12

*noteert die rotonde op het absolutely not to do lijstje*

In mijn zoektocht naar dat Keizer Karel Plein vond ik ook nog Magic Roundabouts in Engeland, helemaal gek joh die Engelsen :oo rotondes in een rotonde, en op de "grote" rotonde mag je in 2 richtingen rijden 8)7

Woensdag ga ik even een flink stukje rijden met vriendlief, naar een drumwinkel voor z'n verjaardag.
En 's avonds heeft hij z'n eerste rijles (heb ik stiekummmm geregeld). Ben ontzettend benieuwd hoe hij het vindt, hij denkt namelijk dat het allemaal heel erg makkelijk is :))

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:14

Wat een plein zeg :=

Leuk Warboel, hij gaat ook lessen bij jouw oude instructeur toch?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:27

Ja :D die zit in het complot. Haha. Vriendje denkt dat we naar de film gaan en dat m'n moeder ons om 19:00 komt halen (ze heeft 's avonds de auto zelf nodig, dus daarom "brengt ze ons even") }:) maar m'n instructeur komt 'm om 19:00 halen. De voorpret is nog het leukst _O- en ik mag mee dus ben benieuwd!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:44

Super leuk joh! :D Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden en of hij het inderdaad zo makkelijk vind als gedacht. :))

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:44

Warboel schreef:
Ja :D die zit in het complot. Haha. Vriendje denkt dat we naar de film gaan en dat m'n moeder ons om 19:00 komt halen (ze heeft 's avonds de auto zelf nodig, dus daarom "brengt ze ons even") }:) maar m'n instructeur komt 'm om 19:00 halen. De voorpret is nog het leukst _O- en ik mag mee dus ben benieuwd!

Hahahaha super leuk! :D

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:45

Ik begin nu al een beetje nerveus te worden als ik aan morgen denk.
Ik weet dat ik kan autorijden en m'n instructeur zei afgelopen zaterdag ook: Je hebt een hele goede kans om te slagen, je rijdt de laatste tijd zo lekker.
Alleen ik ben zo bang dat ik stomme fouten ga maken ofzo :+

Ik hoop echt dat ik slaag, heb al een auto, dus als ik morgen slaag gaat hij deze week door de APK, en dan kan ik heerlijk rijden :D
Maar ik moet me er niet te veel op verheugen dat ik slaag :')
Je weet maar nooit haha!

Iemand nog tips om rust te krijgen? Ook tijdens het autorijden?
Ik wilde afgelopen zaterdag een valdispert proberen tijdens het autorijden, maar ben het vergeten. Ga het nu maar niet doen met m'n examen, je weet maar nooit hoe ik er op reageer :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:11

Let op je ademhaling, ga niet overmatig zitten kijken en raak niet in paniek als er iets niet lekker gaat. Probeer het netjes op te lossen en te laten zien dat je kan dealen met de situatie..

Heb je een TTT gedaan?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:23

Ja ik heb gelukkig een TTT gedaan, dus in principe is het nu alleen het rijden zelf, dus dat scheelt gelukkig al *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:04

Zojuist mijn allerlaatste échte rijles gehad voor mijn examen. Ging natuurlijk weer bagger. Instructeur zei ook al; 'Slechte generale betekent een goede opvoering' maar daar geloof ik dus even serieus geen barst van. :=

Klarinda schreef:
Ik begin nu al een beetje nerveus te worden als ik aan morgen denk.
Ik weet dat ik kan autorijden en m'n instructeur zei afgelopen zaterdag ook: Je hebt een hele goede kans om te slagen, je rijdt de laatste tijd zo lekker.
Alleen ik ben zo bang dat ik stomme fouten ga maken ofzo :+

Ik hoop echt dat ik slaag, heb al een auto, dus als ik morgen slaag gaat hij deze week door de APK, en dan kan ik heerlijk rijden :D
Maar ik moet me er niet te veel op verheugen dat ik slaag :')
Je weet maar nooit haha!

Iemand nog tips om rust te krijgen? Ook tijdens het autorijden?
Ik wilde afgelopen zaterdag een valdispert proberen tijdens het autorijden, maar ben het vergeten. Ga het nu maar niet doen met m'n examen, je weet maar nooit hoe ik er op reageer :')

Ik heb maar een tros bananen gekocht na wat tips uit dit topic... :')
Wat betreft rust, gewoon lekker gaan rijden, gewoon vertrouwen hebben in jezelf, als je dingen niet goed kunt zien op kruispunten gewoon even stoppen en de situatie goed overzien. Hoelaat moet je morgen?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:39

Ik moet om 13:10!
En jij? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:41

Klarinda schreef:
Ik moet om 13:10!
En jij? :D

08:55 ;(
Ik begin steeds zenuwachtiger te worden. := Vooral omdat deze laatste les zo prut ging.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:59

Ja snap ik, maar meestal gaat de laatste les inderdaad prut.
Heb jij een TTT gedaan?

Heel veel succes, je kan het! Zet hem op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:00

Nee, geen geld voor helaas. Maar ik kan alle speciale verrichtingen gewoon (behalve een bocht achteruit, drama is dat zeg. :') ) dus daar heb ik geen stress om. Ik ben echt bang dat ik gewoon heel simpel iemand over het hoofd zie, en daardoor een ingreep heb. :(

Jij ook! Ik hoop voor je dat ik je morgen kan feliciteren met je slagen haha :D

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:17

Succes morgen

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:18

Succes morgen! Jullie kunnen het! *\o/*