Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:00

Ik heb even in je profiel gespiekt en Limburg heeft idd nog niet bepaal goede vooruitzichten als leraar zijnde.

Ik ga zeer zeker nog een aantal meeloopdagen inplannen, zowel op het VO als PO. Heb nog tijd genoeg voor het volgende schooljaar.

Ik heb net nog even gezocht en de master Biologie spreekt mij ook aan. Ik kan alleen niet de toelatingseisen daarvan vinden, de site geeft een error.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:04

Amandavd schreef:
Ah oke, hier loopt het nog niet zo storm.

In Limburg zijn enorm veel krimpgemeentes. Dat maakt natuurlijk een enorm verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:05

lucifertje schreef:
Ik heb even in je profiel gespiekt en Limburg heeft idd nog niet bepaal goede vooruitzichten als leraar zijnde.

Ik ga zeer zeker nog een aantal meeloopdagen inplannen, zowel op het VO als PO. Heb nog tijd genoeg voor het volgende schooljaar.

Ik heb net nog even gezocht en de master Biologie spreekt mij ook aan. Ik kan alleen niet de toelatingseisen daarvan vinden, de site geeft een error.

Super leuk. Heb ik ook gedaan. Daarnaast is er in de biologie ook veel werk te vinden buiten het onderwijs.
Ik had op verschillende plaatsen kunnen beginnen buiten het onderwijs.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:47

vec schreef:
Amandavd schreef:
Ah oke, hier loopt het nog niet zo storm.

In Limburg zijn enorm veel krimpgemeentes. Dat maakt natuurlijk een enorm verschil.

Dat zal een heleboel verklaren, wij merken het in het voortgezet onderwijs ook heel erg. Scholen in de buurt hadden allemaal krimp maar wij groei gelukkig.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:12

Hier meld zich een juf in opleiding! Ik zit nu in het derde jaar van de lerarenopleiding Nederlands. Mag ik gezellig meekletsen?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:43

Natuurlijk, welkom!
Geef je ook al les of loop je stages?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:21

Leuk! :)

Ik loop nu stage op een montessorischool. Ik geef standaard twee uur per week les en daarbij begeleid ik nog 2 uur de studiezaal per week.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:24

Oeh mag ik mezelf ook melden? Momenteel druk bezig met het afronden van mijn scriptie en stiekem al een beetje aan het solliciteren voor daarna

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:01

_kimm schreef:
Oeh mag ik mezelf ook melden? Momenteel druk bezig met het afronden van mijn scriptie en stiekem al een beetje aan het solliciteren voor daarna

Welkom! Wat studeer je?

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:59

O dat ben ik er vergeten bij te zetten. Ik doe de PABO.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:40

Hoe gaat het hier met iedereen?
De kinderen/leerlingen nog rustig weten te krijgen met sinterklaas om de deur?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:53

Voor de tijd van het jaar gaat het nog redelijk eigenlijk!

Maar hoorde net op het nieuws dat veel kinderen (en daar schaar ik mijn leerlingen voor het grootste deel ook onder) last hebben van decemberstress.

Ik heb een speciale Kerst opdracht waar ik vandaag mee ben begonnen. Dat beslaat 3/4 weken, en de eerste twee kijken we dan A Christmas Carol. Daar maken ze een kijkwijzsr van met de 5 w's, waarna ze vervolgens aan de slag gaan om het verhaal na te spelen. Dat houdt ze redelijk rustig :D (ik geef drama, mocht je je dat afvragen ;) )

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 07:08

Mijn groep heef ook een beetje last van decemberstress. Bezig met de preadvies gesprekken deze week...dat is ook superspannend natuurlijk. Een aantal keer hebben ze al les gehad van een lk uit het VO, in december komt daar nog een les Duits bij, een les Wiskunde en een les NL. Zijn ze een beetje voorbereid op wat komen gaat.
Verder "mag" ik natuurlijk een minimusical doen met mijn klas voor de Sint, hebben we lootjes getrokken en komt de Kerst er alweer bijna aan. Kanniewachtennie tot het vakantie is stiekem.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:29

Mijn groep 6-ers hebben gaandeweg een flinke Sinterklaasgriep opgelopen. Het begon met 'ik geloof niet meer', maar inmiddels zijn ze druk in de weer met tekeningen en verlanglijstjes. Gisteren tijdens het schoentje zetten zongen ze op hun allermooist. En tijdens het Sinterklaasjournaal zitten ze op het puntje van hun stoel, want ja, er wordt wel van mij verwacht dat ik dit iedere dag aanzet. :=

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:52

Drukke weken van het jaar zijn dit he. :\

Hier van de week per ongeluk een sinterklaasliedje opgezet (zat in een online timer verstopt) en de leerlingen gingen allemaal meezingen. (Klas 1)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:00

Ik vind het stiekem ook wel een leuke tijd. Het is druk en de leerlingen zijn druk, maar ik kijk er wel altijd naar uit!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:22

Ze zijn bij ons best druk de pubers! We zitten hier met het vo in het zelfde gebouw als het po dus vandaag was zwarte piet op bezoek. Druk dat ze waren!!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:39

Die van mij zijn gelukkig niet anders dan anders, klas 2 en 3, dus ook wel een beetje te oud. :P
Deze week ben ik op gesprek geweest voor een baan als docent scheikunde en ik kreeg gelijk te horen dat ik volgende week mag beginnen. :D
4 keer klas 3 en 1 keer klas 4. Heb er zin in. :D Zal wel druk worden met studie ernaast maar het einde is in zicht.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:05

Even een egopost, ik ben vandaag begonnen aan een rots en water training! Samen met nog 13 andere collega's om gecertificeerd rots en water trainer te worden. En het is zó gaaf! *\o/* :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:38

Gimme_Spurs schreef:
Even een egopost, ik ben vandaag begonnen aan een rots en water training! Samen met nog 13 andere collega's om gecertificeerd rots en water trainer te worden. En het is zó gaaf! *\o/* :D

Gaaf ik mag deze cursus ook gaan doen om sociale vaardigheidstraing te mogen geven op school. Vraag is of deze cursus het meest geschikt is? Wat denk jij hiervan ?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:43

Poeh dat is een lastige. Ligt erg aan de doelgroep denk ik. Rots&water is wel heel makkelijk in te passen in SOVA. Maar SOVA is wel meer dan rots&water.

Ik was vorig jaar ook SOVA-trainer, en daar zat maar een heel klein stukje R&W in.

Ik vind het lastig om dat zo van een afstandje te zeggen. Misschien kan je eerst eens contact leggen met wat trainers om te kijken welke het meest geschikt is. R&W is met name heel erg fysiek (ze noemen het ook psycho-fysieke training) en dat is voor het basisonderwijs/ambulante groepen heel fijn werken. Ook voor het praktijk onderwijs waar ik werk :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:38

Gimme_Spurs schreef:
Poeh dat is een lastige. Ligt erg aan de doelgroep denk ik. Rots&water is wel heel makkelijk in te passen in SOVA. Maar SOVA is wel meer dan rots&water.

Ik was vorig jaar ook SOVA-trainer, en daar zat maar een heel klein stukje R&W in.

Ik vind het lastig om dat zo van een afstandje te zeggen. Misschien kan je eerst eens contact leggen met wat trainers om te kijken welke het meest geschikt is. R&W is met name heel erg fysiek (ze noemen het ook psycho-fysieke training) en dat is voor het basisonderwijs/ambulante groepen heel fijn werken. Ook voor het praktijk onderwijs waar ik werk :)

Bedankt jouw reactie was ook wat ik zelf al dacht. Ik vind het lastig een echt passende cursus te vinden. Teamleider gaf dit als suggestie. Doelgroep is vmbo en mavo alle klassen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:13

Graag gedaan! :D R&W is een hele fijne manier, dus ik zou daar zeker eens naar gaan kijken!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:11

Ik kom hier even binnenvallen.
Voor mijn profielwerkstuk ben ik opzoek naar een aantal geschiedenisdocenten en basissschooldocenten die het een en ander willen vertellen over de manier waarop zij aandachten besteden in hun lessen aan religies. Zijn er hier mensen die ik een pb’tje mag sturen hierover? Alvast bedankt! ;) Naam etc. zal niet in mijn profielwerkstuk weergegeven worden mocht u dat niet willen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:51

enamorada schreef:
Ik kom hier even binnenvallen.
Voor mijn profielwerkstuk ben ik opzoek naar een aantal geschiedenisdocenten en basissschooldocenten die het een en ander willen vertellen over de manier waarop zij aandachten besteden in hun lessen aan religies. Zijn er hier mensen die ik een pb’tje mag sturen hierover? Alvast bedankt! ;) Naam etc. zal niet in mijn profielwerkstuk weergegeven worden mocht u dat niet willen.

Je zou dan ook kunnen denken aan maatschappijleer, levensbeschouwing of godsdienst docenten. Ik ben geschiedenis en maatschappijleer docent die op het moment alleen maatschappijleer geeft maar als dat prima is stuur maar een pb.