Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:51

2Morrow schreef:
Zijn er hier ook mensen die in een bejaardentehuis werken of hebben gewerkt en dan niet in de verzorgende functie.

Ik heb een tijd in de keuken van een verzorgingshuis gewerkt, is me erg goed bevallen.
Het was gevarieerd werk waarbij ik sowieso ook 3 keer per dag contact had met de bewoners.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:36

Niet in een bejaarden thuis, maar bij mensen thuis gewoon als huishoudelijke hulp. Op zich heel leuk werk als je het lichamelijk aan kan en geen klachten heb. ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:21

Marcella schreef:
Niet in een bejaarden thuis, maar bij mensen thuis gewoon als huishoudelijke hulp. Op zich heel leuk werk als je het lichamelijk aan kan en geen klachten heb. ;)

Dat geldt geloof ik voor elk schoonmaak/zorgwerk. Fysiek vreselijk zwaar.

mayniac_val

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 06:03

Ligt aan wat je schoonmaakt en wie je baas is. Grote schoonmaakbedrijven stellen vaak achterlijk eisen, het kleine bedrijf waar ik heb gewerkt wilde kwaliteit voor de klant, dus kregen wij goede spullen en ruim de tijd voor ieder pand. In de vier jaar dat ik er gewerkt heb, heb ik maar een pand gehad dat een beetje zwaar was. Dat was een kdv, kantoorpandjes zijn niet zo erg.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 06:42

True. Ik heb evenementenschoonmaak gedaan... :)

Need I say more? ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:42

Tja en bezuinigingen door regering word het ook niet leuker van als huishoudelijke hulp.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:07

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:12

Dank je kriel...
Ik heb weer een afwijzing (goed gesprek zeiden ze, maar er waren mensen met meer ervaring -O- )

Nu na de vakantie dus maar op gewone vacatures reageren

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:34

arabella2000 schreef:
Dank je kriel...
Ik heb weer een afwijzing (goed gesprek zeiden ze, maar er waren mensen met meer ervaring -O- )

Nu na de vakantie dus maar op gewone vacatures reageren

Krijg ik ook steeds :(

Gewone vacatures?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:21

Mag ik mij hier ook melden? Heb zelf gelukkig wel vast werk, maar contract van vriendlief loopt volgende week af. Zijn dus heel veel aan het solliciteren. Zie hier regelmatig interessante dingen voor bij komen.
Tot nu toe zoeken we vooral in de winkelbranche en de dieren. Laatste is helemaal niks in te vinden. Vriendlief heeft eigen dierenwinkel gehad en bij een tuincentrum werd na een gesprek niet aangenomen omdat ie dan weer te goed/duur zou zijn. Enorm balen dus.
Volgende week heeft ie een gesprek bij een drogist. Heeft ie ervaring mee, dus duimen.
Hij krijgt maximaal 3 maanden ww, dus solliciteert op vanalles. Vacature van hierboven stuur ik ook door. Bedankt!
Verkopen kan hij als de beste, maar ben bang dat je met 29 jaar niet zo snel aangenomen word in zo'n functie?
Wil jullie wel alvast bedanken voor de ideeën en vacatures die hier langs komen! :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:56

Wat denken jullie, moet ik achter een vacature aanbellen die ik heel erg leuk vind? Heb anderhalve week geleden gesolliciteerd maar nog niks gehoord. Nu was afgelopen donderdag de laatste dag om te reageren.. nu gaat het om een school dus kan het zijn dat er nog geen vergadering is geweest..

Is het te vroeg om te bellen? Heb ook helemaal geen bevestiging gehad of iets..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:58

Bellen!

Door zo'n reden ben ik in februari mn baan misgelopen...
Die ik alsnog nu heb gekregen (zelfde bedrijf :P )

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:58

Zou nog even wachten tot donderdag. Hebben zij een week gehad om te vergaderen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:14

x_Rebecca schreef:
Wat denken jullie, moet ik achter een vacature aanbellen die ik heel erg leuk vind? Heb anderhalve week geleden gesolliciteerd maar nog niks gehoord. Nu was afgelopen donderdag de laatste dag om te reageren.. nu gaat het om een school dus kan het zijn dat er nog geen vergadering is geweest..

Is het te vroeg om te bellen? Heb ook helemaal geen bevestiging gehad of iets..

Nee hoor gewoon doen!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:15

Kayleigh__ schreef:
Zou nog even wachten tot donderdag. Hebben zij een week gehad om te vergaderen.

Je kunt ook iets zeggen van; ik zou graag willen weten of u mijn sollicitatie in goede orde ontvangen heeft.
Zoja, vertellen ze vaak wel de termijn waarop je wat hoort.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:06

Ik wil mij hier ook melden. Ben vanaf januari werkloos nouja werk nu als vakkenvulster in de avonduren bij de Hallooooo supermarkt. Dit voor 2 avonden per week dus dat schiet niet erg op.

Ik zoek iets in de winkelbranche (drogisterij, blokker,marskramer e.d). Liefst geen kleding of schoenen want daar heb ik niet veel mee. Tot 32 uur per week.
Maarja ben al 31 :+ dus de leeftijd helpt ook niet echt mee.
Sta bij uitzendbureaus ingeschreven en heb mijn cv op indeed en jobbird gezet maar tot nu toe niks.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:20

colinneke schreef:
Ik wil mij hier ook melden. Ben vanaf januari werkloos nouja werk nu als vakkenvulster in de avonduren bij de Hallooooo supermarkt. Dit voor 2 avonden per week dus dat schiet niet erg op.

Ik zoek iets in de winkelbranche (drogisterij, blokker,marskramer e.d). Liefst geen kleding of schoenen want daar heb ik niet veel mee. Tot 32 uur per week.
Maarja ben al 31 :+ dus de leeftijd helpt ook niet echt mee.
Sta bij uitzendbureaus ingeschreven en heb mijn cv op indeed en jobbird gezet maar tot nu toe niks.

Kruidvat? Werk daar zelf en hier in de regio is een chronisch te kort aan leidinggevenden. Weet niet precies hoeveel ervaring je hebt met leidinggeven, maar hier pas een collega aangenomen van eind 20. Doen hier niet zo heel moeilijk over de leeftijd, mits je ervaring hebt. Dat idee heb ik dan als ik het zo hoor hier om mij heen.
Vriendlief zoekt ook in de winkels voor fulltime en liefst leiding. Ook richting de winkels die jij noemt. Idd een ramp om werk in te vinden...

amorbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:35

Ik wil mij hier ook graag melden. Ben druk bezig met afstuderen en al bezig met een leuke baan zoeken. Vandaag mijn eerste sollicitatie gehad! :+ Weet echt niet of het goed ging... we horen het snel. Het is in ieder geval lekker in de buurt en een superrrr functie! Wel spannend!

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:52

Kayleigh__ schreef:
Kruidvat? Werk daar zelf en hier in de regio is een chronisch te kort aan leidinggevenden. Weet niet precies hoeveel ervaring je hebt met leidinggeven, maar hier pas een collega aangenomen van eind 20. Doen hier niet zo heel moeilijk over de leeftijd, mits je ervaring hebt. Dat idee heb ik dan als ik het zo hoor hier om mij heen.
Vriendlief zoekt ook in de winkels voor fulltime en liefst leiding. Ook richting de winkels die jij noemt. Idd een ramp om werk in te vinden...

Kruidvat idd. Ik zoek in Noord - Brabant regio Breda iets.
Heb ook een jobalert aangemaakt via de site en elke keer solliciteer ik erop mar tot nu toe steeds afgewezen.
Mijn ervaring is meer dan 10 jaar verkoopmedewerkster

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:00

colinneke schreef:
Kayleigh__ schreef:

Kruidvat idd. Ik zoek in Noord - Brabant regio Breda iets.
Heb ook een jobalert aangemaakt via de site en elke keer solliciteer ik erop mar tot nu toe steeds afgewezen.
Mijn ervaring is meer dan 10 jaar verkoopmedewerkster

Dat is balen! Volgens mij heeft Kruidvat een systeem dat je na 1x afwijzen automatisch afgewezen word, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Misschien eens langsgaan? Of Trekpleister. Is zelfde bedrijf.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:06

moet je bij de kruidvat/ trekpleister niet iets hebben van een apotheek diploma met die medicijnen?
dat je daarom een afwijzing krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:07

Meestal staat er dat ze je zelf daarvoor opleiden.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:08

Hoeft niet. Is een korte cursus die je via hun krijgt. Investeren wat dat betreft goed in personeel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:25

Drogist, niet apotheker ;)
is goed te doen en vaak via wg mogelijk :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:55

Drogist bedoelde ik idd :)