Gut, ik zweer je dat ik bijna zou hopen dat het niet waar is. Ik vind het ontzettend kinderachtig die rellen. Staken is iets heel anders dan rellen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pharagirlke schreef:Colorado schreef:
Pharagirlke, 7 uur extra schoolVoor sommige nog meer
En ik snap best dat er moeilijk over gedaan wordt, 7 uur minder vrije tijd terwijl het zo óók prima gaat en werkt. Waarom dan die 7 uur extra? Kan je beter iets anders doen, huiswerk of lol maken bijvoorbeeld. Zoiezo worden de lessen er niet beter op met extra uren, alleen maar meer chaggo leraren en ongeconcentreerde kinderen. De helft hier leest de halve les toch al de krant of loopt te schreeuwen om vervolgens hopeloos het lokaal uit te lopen en zo erg zijn we echt niet. Leraren die les kunnen geven hebben geen moeite aan ons. Als ze nou, zoals iemand anders hier al zei, de leskwaliteit zouden verbeteren inplaats van extra nutteloze uren toe willen voegen...
ach je, 7 uurtjes op een mensenleven... 7 uur minder vrije tijd? op een hele week? das 1 uur en grof geschat een half uurtje meer oid per dag...Jeeeeeeetje ik zou echt dood ongelukkig worden als ik jullie was...al die vrije tijd op een dag weg....beetje minder msnen en je kan alles nog prima klaar krijgen
pharagirlke schreef:jullie lijken te vergeten dat jullier leren voor een toekomst, een toekomst met een maatschappij die er niet goedkoper op zal worden waarop je alle kennis die je jnu op doet hard zal nodig hebben. Niet 'meer school' maar 'meer kennis'. Overigens snap ik ook niet dat het zo'n ramp kan zijn, meer school. Uiteindelijk heb je er toch ook vrienden enz en sociaal contact? School is toch ook een vorm van sociaal contact enz?Ik zou werkelijk geen probleem hebben met meer school (hoewel wij al op 32 uur zitten) behalve het vroeg eop staan (
) vind ik school zelfs fijn. Tuurlijk zijn er lessen die je minder vind maar over de grote lijnen vind ik het wel oke
Dus waarom staken voor ocharm 7 uurtjes meer? zo vreselijk kan dat toch niet zijn.
LauEef schreef:Mag ik ff vragen waarom jullie eigenlijk staken?
Want wij in België hebben dus elke dag 8 uur les (Buiten woensdag -> 4 uur) en daarnaast nog eens huiswerk.
Dus ik vraag mij af waarom jullie staken? Bang dat je vrijheid af gepakt wordt? En tja, tijd voor paardje. Daar kan school geen rekening mee houden hoor, onderwijs gaat natuurlijk wel voor. Ik heb zelf ook mijn paard moeten verkopen omdat ik er geen tijd meer voor heb, dus ik ken dat echt wel hoor.
En misschien is het niveau nog wel vet laag en hebben die extra uren nu wel geen zin, maar NL probeert zijn onderwijs te verbeteren en dat gaat niet van de ene dag op de andere, maar begint bv hierdoor =)
Colorado schreef:pharagirlke schreef:jullie lijken te vergeten dat jullier leren voor een toekomst, een toekomst met een maatschappij die er niet goedkoper op zal worden waarop je alle kennis die je jnu op doet hard zal nodig hebben. Niet 'meer school' maar 'meer kennis'. Overigens snap ik ook niet dat het zo'n ramp kan zijn, meer school. Uiteindelijk heb je er toch ook vrienden enz en sociaal contact? School is toch ook een vorm van sociaal contact enz?Ik zou werkelijk geen probleem hebben met meer school (hoewel wij al op 32 uur zitten) behalve het vroeg eop staan (
) vind ik school zelfs fijn. Tuurlijk zijn er lessen die je minder vind maar over de grote lijnen vind ik het wel oke
Dus waarom staken voor ocharm 7 uurtjes meer? zo vreselijk kan dat toch niet zijn.
Beetje tegenstrijdig?Ik zit ook al op 33 uur en krijg dan dus 40 uur
![]()
Voor jou is het dan misschien fijn.. Voor mij minderMijn sociale contact ligt meer op mijn sporten, naar de stad gaan enz. Tuurlijk ligt dat ook wel op school, maar daar heb je geen 40 uur per week voor nodig. En ja ik leer voor een toekomst, maar dat geeft MIJ op de een of andere manier niet meer motivatie
Wat ook niet helpt is dat ik dit niveau eigenlijk niet nodig heb voor wat ik wil worden en geen motivatie heb. En ik maak er geen groot probleem van, IK vind die 7 uur extra gewoon niet nodig en niet fijn
verootjoo schreef:Weet niet of je kan rekenen
pharagirlke schreef:jullie lijken te vergeten dat jullier leren voor een toekomst, een toekomst met een maatschappij die er niet goedkoper op zal worden waarop je alle kennis die je jnu op doet hard zal nodig hebben. Niet 'meer school' maar 'meer kennis'. Overigens snap ik ook niet dat het zo'n ramp kan zijn, meer school. Uiteindelijk heb je er toch ook vrienden enz en sociaal contact? School is toch ook een vorm van sociaal contact enz?Ik zou werkelijk geen probleem hebben met meer school (hoewel wij al op 32 uur zitten) behalve het vroeg eop staan (
verootjoo schreef:Colorado schreef:Beetje tegenstrijdig?Ik zit ook al op 33 uur en krijg dan dus 40 uur
![]()
Voor jou is het dan misschien fijn.. Voor mij minderMijn sociale contact ligt meer op mijn sporten, naar de stad gaan enz. Tuurlijk ligt dat ook wel op school, maar daar heb je geen 40 uur per week voor nodig. En ja ik leer voor een toekomst, maar dat geeft MIJ op de een of andere manier niet meer motivatie
Wat ook niet helpt is dat ik dit niveau eigenlijk niet nodig heb voor wat ik wil worden en geen motivatie heb. En ik maak er geen groot probleem van, IK vind die 7 uur extra gewoon niet nodig en niet fijn
Weet niet of je kan rekenen, maar met 33 uur per week zit je allang en breed op de 1040 per jaar... dus ws verandert er dan niet eens wat voor jou.
pharagirlke schreef:jij zegt wat ik denk! alleen druk je het beter uit
pharagirlke schreef:maar school kan helemaal geen rekening houden met jouw moeder haar regel dat je niet even naar je pony kan. Kijjk ik heb ook dagen dat ik niet kan rijden, dat ik enkel kan gaan voeren. So be it! Probeer dan compensaties te brengen, kom met voorstellen als je wat wil bereiken, die 1040 uren zonder tussenuren. (dus aan een stuk door) tijd zat voor je huiswerk en je ponymet gewoon 'neen ik wil niet' te zeggen ga je er niet komen, dat doet een peuter die geen groenten wil ook. Dat gedrag zou je al voorbij moeten zijn. En dan zit je geen nutteloze uren op school.
LauEef schreef:pharagirlke schreef:jij zegt wat ik denk! alleen druk je het beter uit
Haha ja
Op school hadden we er een discussie over en kwamen we erop uit dat we echt niet snapten waarom die nederlands nu aan het staken waren
Dus nu wil ik wel eens een duidelijk antwoord =)
Naomi_Jortje schreef:Poeh, dat vind ik eerlijk gezegt echt té lang
Elmira schreef:Bij ons willen ze het 10e uur gaan invoeren. Ons 9e uur duurt tot 20 voor 5, het 10e dus tot half 6. En de school gaat 8 uur (elke dag) in.
Jakkes !