1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:34

Dit topic ook weer gevonden. Clown

Gut, ik zweer je dat ik bijna zou hopen dat het niet waar is. Ik vind het ontzettend kinderachtig die rellen. Staken is iets heel anders dan rellen.

Naomi_JortjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:36

*Komt hier binnenvallen*
Hadden vandaag staking gehad, 4e uur, voor mij onder gym Tong uitsteken
Maarja, na de staking bleek dat de school die uren makkelijk haalde zonder extra uren te maken, dus voor niks gestaakt Vork
Maar wel lekker gym gemist *LOL*

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:39

pharagirlke schreef:
Colorado schreef:
Huilen van het lachen

Pharagirlke, 7 uur extra school Knipoog Voor sommige nog meer Lachen En ik snap best dat er moeilijk over gedaan wordt, 7 uur minder vrije tijd terwijl het zo óók prima gaat en werkt. Waarom dan die 7 uur extra? Kan je beter iets anders doen, huiswerk of lol maken bijvoorbeeld. Zoiezo worden de lessen er niet beter op met extra uren, alleen maar meer chaggo leraren en ongeconcentreerde kinderen. De helft hier leest de halve les toch al de krant of loopt te schreeuwen om vervolgens hopeloos het lokaal uit te lopen en zo erg zijn we echt niet. Leraren die les kunnen geven hebben geen moeite aan ons. Als ze nou, zoals iemand anders hier al zei, de leskwaliteit zouden verbeteren inplaats van extra nutteloze uren toe willen voegen...

ach je, 7 uurtjes op een mensenleven... 7 uur minder vrije tijd? op een hele week? das 1 uur en grof geschat een half uurtje meer oid per dag...Jeeeeeeetje ik zou echt dood ongelukkig worden als ik jullie was...al die vrije tijd op een dag weg.... Ja beetje minder msnen en je kan alles nog prima klaar krijgen Knipoog

Ja, tuurlijk valt het te redden en ik heb nergens gezegd dat ik me doodongelukkig voel? Scheve mond
Maar ik heb het liever zoals het nu is, ik ben nog altijd liever thuis dan op school en het uitzicht "meer school", hmm nee liever niet Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:42

jullie lijken te vergeten dat jullier leren voor een toekomst, een toekomst met een maatschappij die er niet goedkoper op zal worden waarop je alle kennis die je jnu op doet hard zal nodig hebben. Niet 'meer school' maar 'meer kennis'. Overigens snap ik ook niet dat het zo'n ramp kan zijn, meer school. Uiteindelijk heb je er toch ook vrienden enz en sociaal contact? School is toch ook een vorm van sociaal contact enz? Verward Ik zou werkelijk geen probleem hebben met meer school (hoewel wij al op 32 uur zitten) behalve het vroeg eop staan ( Bloos ) vind ik school zelfs fijn. Tuurlijk zijn er lessen die je minder vind maar over de grote lijnen vind ik het wel oke Ja Dus waarom staken voor ocharm 7 uurtjes meer? zo vreselijk kan dat toch niet zijn.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:43

ik vind niet dat we meer les moeten krijgen maar beter les..
Als ik af en toe zien wat wij in de lessen doen dat is gewoon niks.. dan vind ik het onnodig als we meer van die onzin lesesn krijgen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:46

pharagirlke schreef:
jullie lijken te vergeten dat jullier leren voor een toekomst, een toekomst met een maatschappij die er niet goedkoper op zal worden waarop je alle kennis die je jnu op doet hard zal nodig hebben. Niet 'meer school' maar 'meer kennis'. Overigens snap ik ook niet dat het zo'n ramp kan zijn, meer school. Uiteindelijk heb je er toch ook vrienden enz en sociaal contact? School is toch ook een vorm van sociaal contact enz? Verward Ik zou werkelijk geen probleem hebben met meer school (hoewel wij al op 32 uur zitten) behalve het vroeg eop staan ( Bloos ) vind ik school zelfs fijn. Tuurlijk zijn er lessen die je minder vind maar over de grote lijnen vind ik het wel oke Ja Dus waarom staken voor ocharm 7 uurtjes meer? zo vreselijk kan dat toch niet zijn.

Beetje tegenstrijdig? Tong uitsteken Ik zit ook al op 33 uur en krijg dan dus 40 uur Koe
Voor jou is het dan misschien fijn.. Voor mij minder Lachen Mijn sociale contact ligt meer op mijn sporten, naar de stad gaan enz. Tuurlijk ligt dat ook wel op school, maar daar heb je geen 40 uur per week voor nodig. En ja ik leer voor een toekomst, maar dat geeft MIJ op de een of andere manier niet meer motivatie Knipoog Wat ook niet helpt is dat ik dit niveau eigenlijk niet nodig heb voor wat ik wil worden en geen motivatie heb. En ik maak er geen groot probleem van, IK vind die 7 uur extra gewoon niet nodig en niet fijn Lachen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:50

Mag ik ff vragen waarom jullie eigenlijk staken?
Want wij in België hebben dus elke dag 8 uur les (Buiten woensdag -> 4 uur) en daarnaast nog eens huiswerk.
Dus ik vraag mij af waarom jullie staken? Bang dat je vrijheid af gepakt wordt? En tja, tijd voor paardje. Daar kan school geen rekening mee houden hoor, onderwijs gaat natuurlijk wel voor. Ik heb zelf ook mijn paard moeten verkopen omdat ik er geen tijd meer voor heb, dus ik ken dat echt wel hoor.
En misschien is het niveau nog wel vet laag en hebben die extra uren nu wel geen zin, maar NL probeert zijn onderwijs te verbeteren en dat gaat niet van de ene dag op de andere, maar begint bv hierdoor =)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:51

LauEef schreef:
Mag ik ff vragen waarom jullie eigenlijk staken?
Want wij in België hebben dus elke dag 8 uur les (Buiten woensdag -> 4 uur) en daarnaast nog eens huiswerk.
Dus ik vraag mij af waarom jullie staken? Bang dat je vrijheid af gepakt wordt? En tja, tijd voor paardje. Daar kan school geen rekening mee houden hoor, onderwijs gaat natuurlijk wel voor. Ik heb zelf ook mijn paard moeten verkopen omdat ik er geen tijd meer voor heb, dus ik ken dat echt wel hoor.
En misschien is het niveau nog wel vet laag en hebben die extra uren nu wel geen zin, maar NL probeert zijn onderwijs te verbeteren en dat gaat niet van de ene dag op de andere, maar begint bv hierdoor =)

jij zegt wat ik denk! alleen druk je het beter uit *LOL*

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:51

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:53

Colorado schreef:
pharagirlke schreef:

Beetje tegenstrijdig? Tong uitsteken Ik zit ook al op 33 uur en krijg dan dus 40 uur Koe
Voor jou is het dan misschien fijn.. Voor mij minder Lachen Mijn sociale contact ligt meer op mijn sporten, naar de stad gaan enz. Tuurlijk ligt dat ook wel op school, maar daar heb je geen 40 uur per week voor nodig. En ja ik leer voor een toekomst, maar dat geeft MIJ op de een of andere manier niet meer motivatie Knipoog Wat ook niet helpt is dat ik dit niveau eigenlijk niet nodig heb voor wat ik wil worden en geen motivatie heb. En ik maak er geen groot probleem van, IK vind die 7 uur extra gewoon niet nodig en niet fijn Lachen

Weet niet of je kan rekenen, maar met 33 uur per week zit je allang en breed op de 1040 per jaar... dus ws verandert er dan niet eens wat voor jou.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:54

verootjoo schreef:
Weet niet of je kan rekenen

Niet? Meer uren op school dus. Clown

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 19:54

pharagirlke schreef:

ik kom er zonder die prut uren waarbij je met 100 leerlingen bij 1 concierge zit ook wel, in ieder geval helpt dat ook niet.
maar ik wil smiddags ook graag even de tijd om naar de ponys te gaan, in plaats van op school te niksen.
ik moet een uur fiesten dus ben gauw laat thuis. en het huiswerk wordt er ook niet minder op.
en mijn moeder laat me s'avonds als het donker is en ik nog een half uurtje over heb niet meer naar de pony's gaan.
voor de rest doe ik normaal niks op een dag,(behalve een half uur bokken dan Knipoog )
dus als mijn dag alleen maar uit school en huiswerk moet bestaan ben ik het gauw zat, zeker als je toch niets leert.
niet aanvallend bedoeld, maar misschien snap je nu waar de schoen wringt.

de rellen ben ik vierkant op tegen, het is niet protesteren om iets beter te maken, maar om te klieren en te rellen.
laat het dan een keer goed georganiseerd gebeuren.(als dat kan met die relschoppers)
maar dat er iets moet veranderen ben ik het mee eens.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:55

Ik zit op de 36 uur per week,en moet nog 10% meer.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:57

verootjoo schreef:
Colorado schreef:

Weet niet of je kan rekenen, maar met 33 uur per week zit je allang en breed op de 1040 per jaar... dus ws verandert er dan niet eens wat voor jou.

Pardon? Ja, ik kan rekenen. Hier wordt gesproken over 40 uur per week school, en had dus niet gerekend hoeveel uur dat per jaar was. Het spijt me zeer Rolleyes Maar voor mij geld het dus ook gewoon, alleen dan iets meer uren dan die 1040 blijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 23-11-07 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:57

maar school kan helemaal geen rekening houden met jouw moeder haar regel dat je niet even naar je pony kan. Kijjk ik heb ook dagen dat ik niet kan rijden, dat ik enkel kan gaan voeren. So be it! Probeer dan compensaties te brengen, kom met voorstellen als je wat wil bereiken, die 1040 uren zonder tussenuren. (dus aan een stuk door) tijd zat voor je huiswerk en je pony Knipoog met gewoon 'neen ik wil niet' te zeggen ga je er niet komen, dat doet een peuter die geen groenten wil ook. Dat gedrag zou je al voorbij moeten zijn. En dan zit je geen nutteloze uren op school.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:58

pharagirlke schreef:

Haha ja Clown
Op school hadden we er een discussie over en kwamen we erop uit dat we echt niet snapten waarom die nederlands nu aan het staken waren ROFL
Dus nu wil ik wel eens een duidelijk antwoord =)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:59

pharagirlke schreef:
maar school kan helemaal geen rekening houden met jouw moeder haar regel dat je niet even naar je pony kan. Kijjk ik heb ook dagen dat ik niet kan rijden, dat ik enkel kan gaan voeren. So be it! Probeer dan compensaties te brengen, kom met voorstellen als je wat wil bereiken, die 1040 uren zonder tussenuren. (dus aan een stuk door) tijd zat voor je huiswerk en je pony Knipoog met gewoon 'neen ik wil niet' te zeggen ga je er niet komen, dat doet een peuter die geen groenten wil ook. Dat gedrag zou je al voorbij moeten zijn. En dan zit je geen nutteloze uren op school.

Idd. Je moet ook begrijpen dat school vóór gaat op je pony. Ten zij jij 'dom' wil blijven en lekker werkloos wil blijven? Ben je nog niks met je ponys (Ja sorry als het gemeen uitgedrukt is, maar zo hebben mijn ouders dat ook tegen mij gezegt).

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:59

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:00

LauEef schreef:
pharagirlke schreef:

Haha ja Clown
Op school hadden we er een discussie over en kwamen we erop uit dat we echt niet snapten waarom die nederlands nu aan het staken waren ROFL
Dus nu wil ik wel eens een duidelijk antwoord =)

snap het ook niet. zeker niet waarom het zo uit de hand moet lopen (want heb nu toch al van de meerderheid gelezen dat het echt uit de hand liep)

Laueef; hoop dat je mijn quote ondersteund en dat bericht niet als 'tegenspraak' bedoelt was *LOL*

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:02

Nee, het was ondersteund Vork

Ik vind die rellen echt zó verschrikkelijk stom é. Het gaat waars. eerder het tegenovergesteld effect hebben. Als ik zo'n minister was zou ik lekker zoiets hebben van; Invoeren die hap!
Als je nu eerst eens PROBEERDE, en die ministers ook ff lekker liet uit vogelen, dan kom je vanzelf tot een fatsoenlijk compris; maar als ze door gaat staken gaat het onderwijs er echt NIET beter op vooruit gaan

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:03

Bij ons willen ze het 10e uur gaan invoeren. Ons 9e uur duurt tot 20 voor 5, het 10e dus tot half 6. En de school gaat 8 uur (elke dag) in.
Jakkes !

Naomi_JortjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:04

Poeh, dat vind ik eerlijk gezegt echt té lang Bloos!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:04

Die rellen staan inderdaad nergens op, staken prima, zolang het niet uit de hand loopt Lachen Hier is niets gebeurd en ik betwijfel of er iets gaat gebeuren ook, hoop het aan de ene kant niet, al hoop ik nog steeds wel dat die regel niet ingevoerd gaat worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:05

Naomi_Jortje schreef:
Poeh, dat vind ik eerlijk gezegt echt té lang Bloos!

schiet toch op.... je zit heus niet elke dag tot half 6 op school hoor. Scheve mond

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:06

Elmira schreef:
Bij ons willen ze het 10e uur gaan invoeren. Ons 9e uur duurt tot 20 voor 5, het 10e dus tot half 6. En de school gaat 8 uur (elke dag) in.
Jakkes !

Okee, dán snap ik dat je er niet eens mee bent. Maar dan gaat staken/rellen niet helpen. Stap naar de directrice, deze kan er wél wat aan doen =)

Hiermee wil ik niet zeggen dat jij relt of staakt ofzo, maar is ook gericht op anderen