Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nimue schreef:Misschien dat ik ooit nog wel eens op dit gebied wil gaan promoveren, maar dan wel pas als ik wat meer werkervaring heb opgedaan. Ik denk dat promoveren misschien toch ook wat lekkerder gaat als je wat ouder bent en wat steviger in je schoenen staat, dan wanneer je het direct na je studie doet. Er komt denk ik toch best wel veel op je af...

bijvoorbeeld als ze vragen "hoe ga je om met deadlines" dan zeg je niet dat ze een nagel aan je doodskist zijn, maar dat ze je een doel geven om naartoe te werken en dat je beter presteert onder druk dan wanneer er geen deadlines zijn
) dan komt het heus wel goed. Als je de baan verdient, dan krijg je hem wel
Soda schreef:Het probleem is dat het salaris van een AiO zo laag is dat mensen op latere leeftijd nauwelijks nog die overstap maken omdat ze het financieel niet meer kunnen bolwerken. Of je moet in je huidige baan ruimte krijgen voor je promotie-onderzoek, maar daar zitten niet alle werkgevers op te wachten en bovendien is dat behoorlijk pittig, twee banen naast elkaar.
Wendy schreef:Ik heb Bestuurskunde gestudeerd aan de universiteit Twente. Dat ivoren toren verhaal is iets wat ik al tegen kwam tijdens mijn afstuderen. Daarna heb ik met een aantal aio's gesproken die bevestigden dat het niet aan mij lag. Je werk wordt constant afgekraakt, maar men geeft niet aan wat ze dan wel willen zien. Ze laten je maar wat aan modderen.

Citaat:Maar goed, misschien kan het ergens anders heel goed beter zijn gesteld. Dus praat gewoon eens met mensen, hoor eens hoe het er aan toe gaat!
Nog 4 maandjes om een baan te vinden, dan eindigt de tijdelijke baan die ik nu heb (en saai is en op een niveau zou moeten zijn dat ik er niet in zie...)
), in mijn werkveld zijn er ook weinig andere mogelijkheden heb ik het idee.
Ik ben mijn studententijd dan ook gewoon zat ondanks dat ik het hier erg naar mijn zin heb gehad, wordt tijd voor werk en daarvoor is promoveren één van de mogelijkheden. Ben ik dan echt zo naïef?

poes schreef:Nja, laat ik het zo zeggen: met een wetenschappelijke studie kun je doctoreren en zo je positie op de arbeidsmarkt verbeteren. Voor andere sectoren raad ik aan om enkel te doctoreren als je echt in de onderzoekswereld wilt stappen, simpelweg omdat die veel te ver af ligt van de praktijk. Na je doctoraat kom je vaker als 'vakidioot' in de praktijk terecht.

) die me leuk lijken. Maar nu zit ik dus weer met mijn tweede afstudeerstage in de knoop, dwz. daar heb ik een mooie mogelijkheid gekregen maar dan gaat de boel ook meteen een stuk langer duren en ik weet niet of ik dat wel wil
Ik wil gewoon aan het werk
ik mis maastricht
Kan venlo toch niet aan tippen
Sinds wanneer ben jij hier weg dan?
Maar ik ga mijn pensioen hier dan maar vieren ofzo