Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 23:22

Van harte gefeliciteerd en heel veel succes!!!

Ik gebruik groomerplanet, heel compleet en gebruikersvriendelijk.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 23:30

ChefsSpecial schreef:
Gefeliciteerd!!!

Ik gebruik Fresha. Is gratis, eigenlijk voor kappers en schoonheidssalons maar kun je prima instellen door behandelingen voor honden in te voeren.

Dank voor je tip , heb even ingelogd daar en lijkt inderdaad niet heel gek zo op eerste oog.

Groomerplanet lijkt me ook nog een optie , ziet er ook heel compleet uit.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 00:00

Ik wilde ook groomerplanet of salonized, maar met 1/2 dagen in de week trimmen vond ik dat nog iets te kostbaar. Mijn stagebegeleider werkt met Fresha en toen dacht ik, goh, waarom niet? En het werkt heel prettig. Klanten krijgen herinneringen 24u en 1 uur voor de afspraak, kunnen recensies achter laten en je kunt hem zelfs koppelen met een compleet systeem qua betalingen(dat is dan niet gratis), bijverkoop qua producten, enz.
Ook kun je rapporten draaien voor je boekhouding, ik vind het ideaal.
Misschien niet zo chique als groomerplanet maar voor wat ik nodig heb werkt het perfect

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 00:49

ChefsSpecial schreef:
Ik wilde ook groomerplanet of salonized, maar met 1/2 dagen in de week trimmen vond ik dat nog iets te kostbaar. Mijn stagebegeleider werkt met Fresha en toen dacht ik, goh, waarom niet? En het werkt heel prettig. Klanten krijgen herinneringen 24u en 1 uur voor de afspraak, kunnen recensies achter laten en je kunt hem zelfs koppelen met een compleet systeem qua betalingen(dat is dan niet gratis), bijverkoop qua producten, enz.
Ook kun je rapporten draaien voor je boekhouding, ik vind het ideaal.
Misschien niet zo chique als groomerplanet maar voor wat ik nodig heb werkt het perfect

Ja dat is mijn punt ook een beetje, ik zal waarschijnlijk ongeveer 4 ochtenden gaan trimmen is nu de bedoeling.

Zover ik nu kan zien kan je inderdaad best veel ook zelf aanpassen ( formulieren met info enz zelf maken. )

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:59

Happinez schreef:
RanjaRietje schreef:
Gefeliciteerd!! Super leuk :D

Ik doe klantenkaartjes op papier en alles in een papieren agenda. Bevalt me altijd het beste.

Qua boekhouding heb ik snelstart. Werkt als je het weet goed en makkelijk :D

Op mijn stageplaats deden ze het inderdaad ook nog op papier.
Ergens handig , maar mis wel het online herinneringen van afspraken e.d. sturen daarin.
Mag ik vragen wat voor jou de reden is om het op papier te doen ?

Bij ons vorige bedrijf(andere branche) had ik altijd een crm systeem wat ik ideaal vond, maar de trimmers branche is toch wel heel anders dus ben even zoekende naar wat het beste uitkomt kwa prijs/kwaliteit / mogelijkheden :Y)
Ik ga de salon namelijk parttime doen.

Er zit niet direct een reden aan maar vind het fijn werken :o ben niet zo snel van het overstappen maar wie weet in de toekomst.

Klanten stuur ik een herinnering via de WhatsApp maar grotendeels is het niet nodig en komen ze op de afgesproken tijd

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:45

Ik werk ook part-time maar ik merk dat ik veel minder no-shows heb door de herinneringen daardoor levert het me eigenlijk geld op. Bovendien vind ik het professioneel staan, gelijk de algemene voorwaarden eraan vind ik handig en het online boekingssysteem wordt gewaardeerd en veel gebruikt. De boekhouding doe ik er ook in en ik gebruik ook voorraad beheer voor de producten die ik verkoop (niet zoveel hoor, maar toch handig).

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:24

Ik lees even mee voor een dergelijk online systeem.
Afgelopen jaar was het plan mijn salon officieel te gaan starten bij mijn vader aan huis waar ik ooit mijn salon begon maar toen voor een baas ben gaan werken.
Nu zou ik per 1 aug gaan starten maar mijn vader werd ziek en inmiddels overleden dus geen salon meer.
Nu wil ik gaan proberen een vergunning te krijgen voor bij mij aan huis in de schuur…heel ideaal is het niet tov wat ik had maar het is zeker wel haalbaar mocht ik een vergunning krijgen.

Hebben jullie die allemaal aangevraagd?
Het valt me nml op de degene die ik ken gewoon de gok hebben gewaagd en zitten toch ook in woonwijken.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:38

Wat verdrietig Cinniz, sterkte!

Ik heb inderdaad een vergunning aangevraagd en dat was zomaar klaar. Ik zit in een blok huizen (trimsalon in de voormalige schuur) dus de buren zouden er best last van kunnen hebben. Gelukkig werk ik 1 op 1 en ben vanwege een blessure grotendeels geswitched naar katten en die maken doorgaans wat minder lawaai :D maar dat was bij de aanvraag nog niet zo. Ook heb ik mijn buren gepolst en die vonden het prima.

Hopelijk lukt het Cinniz!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:34

Anna79 schreef:
Wat verdrietig Cinniz, sterkte!

Ik heb inderdaad een vergunning aangevraagd en dat was zomaar klaar. Ik zit in een blok huizen (trimsalon in de voormalige schuur) dus de buren zouden er best last van kunnen hebben. Gelukkig werk ik 1 op 1 en ben vanwege een blessure grotendeels geswitched naar katten en die maken doorgaans wat minder lawaai :D maar dat was bij de aanvraag nog niet zo. Ook heb ik mijn buren gepolst en die vonden het prima.

Hopelijk lukt het Cinniz!

Ja is geen leuke situatie helaas.
We hebben overwogen mijn vader zn woning over te kopen maar we zitten nu zo goedkoop doordat we hier al 15 jaar wonen en dat brengt toch wel een hoop luxe met zich mee dus vandaar dat we het niet doen,maar t gaat me wel aan mn hart.

Het verbaasde me dat die vergunning aanvraag best wel aardig wat kost….en wat als het afgewezen wordt….geld weg? :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 19:53

Ach wat verdrietig Anna97 :(:)
Ik zit in buitengebied , behoorlijk vrij dus heb besloten gewoon te starten zonder aparte aanvraag.
Heb een oude toiletunit van de voormalig camping nu tijdelijk omgebouwd, daar zaten alle aansluitingen gelukkig al. We hebben een vergunningsaanvraag lopen voor een nieuwe paardenstal waar ik ook een deel in gereserveerd heb voor een nieuwe salon.
Als ik in een woonwijk had gezeten weet ik ook niet of ik het netjes aangevraagd zou hebben...
Hangt misschien ook een beetje van de buurt en je gemeente af.

Inderdaad na wat rondneuzen vind ik groomerplanet wel prof ogen. Dus denk dat ik die eens ga uitproberen de komende periode.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:20

Ik heb een soortgelijke situatie. Schuur achter het huis (rijtjeshuis en ook huizen erachter). Gemeente gebeld maar ik had geen vergunning nodig

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:33

ChefsSpecial schreef:
Ik heb een soortgelijke situatie. Schuur achter het huis (rijtjeshuis en ook huizen erachter). Gemeente gebeld maar ik had geen vergunning nodig

Ik heb dus de gemeente ook gebeld en deze zei van wel maar op internet lees ik dat het me een vrijberoep niet nodig is.
Dus ben nog een beetje aan het uitzoeken wat nu klopt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:34

ChefsSpecial schreef:

Ik achteraf ook niet, ik had em aangevraagd maar was niet nodig, was niet in strijd met het bestemmingsplan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:38

Gefeliciteerd
Ik werk met salonized
Idd even contact opnemen met de gemeente
Het ligt aan de oppervlakte die je als werkruimte gebruikt
In de ene gemeente heb je geen vergunning nodig en in de andere wel.
Ik zou niet het risico lopen als ze erachter komen ben je alles kwijt en kan je fluiten naar een vergunning.

Soms is het niet of juist wel nodig als je in een schuurtje gaat werken in de tuin.
Ik had voor een koopwoning in st Anne wel een omgevingsvergunning nodig
Daarbij zit je aan een maximaal oppervlakte betreft reclameren als het geen winkelpand is.

Zijn zoveel regeltjes

Boekhouding doe ik in excel en stuur ik 1x jn het kwartaal naar de boekhouder

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 23:24

Ik had vorige week woensdag 3 onderdelen theorie examen en ik ben voor alledrie geslaag *\o/* Had het totaal niet verwacht omdat het leren me niet meer zo makkelijk af ging. Nu voorbereiden op de praktijkexamens volgend jaar!

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 00:14

idylle schreef:
Ik had vorige week woensdag 3 onderdelen theorie examen en ik ben voor alledrie geslaag *\o/* Had het totaal niet verwacht omdat het leren me niet meer zo makkelijk af ging. Nu voorbereiden op de praktijkexamens volgend jaar!

Gefeliciteerd Idylle

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:00

Gefeliciteerd!!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:05

Gefeliciteerd op naar het praktijk examen!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:22

Van harte gefeliciteerd!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 22:20

Thanks!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 01:38

Gefeliciteerd , nu op naar het praktijk gedeelte :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:05

Gefeliciteerd!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 13:04

Wat gebruiken jullie voor het ontsmetten en desinfecteren van je gereedschap en salon?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 13:37

Ik gebruik voor de tafel de desinfectie spray van blue wonder. Verder een spray voor de materialen van volgens mij acticit, moet ik even opzoeken. In principe kan de blue wonder ook wel voor de materialen aangezien deze bacteriën dood. Ik trim voornamelijk katten en desinfecteer alles na elk dier.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:42

Ik gebruik eerst een kennelreiniger op mijn tafel. Dat laat ik drogen en spray het in met alcohol.
Materiaal neem ik af en doe ik ook met alcohol.
Ik gebruikte eerst Acticid, maar gebruik nu gewoon een zorg merk. Veel goedkoper dan Acticid en werkt hetzelfde. Bestel dan de 5 liter jerrycan want je gebruikt best wel wat op een dag.
https://www.merkala.nl/alcohol-80-v-v-g ... FYQAvD_BwE