Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Die spaar-pakketten vind ik juist altijd wel leuk. Ik spaar soms samen met wat anderen, en dan verdelen we de inhoud. Zit ook vaak shampoo in, wasmiddel, wasverzachter.. al weet ik natuurlijk niet of dat dan ook bij de voedselbank terecht komt, maar is vast welkom bij arme mensen.
En qua eten zitten er vaak best gezonde dingen bij, en altijd goed te eten.
DuoPenotti schreef:En jij denkt dat in die groep mensen geen klagers zouden zitten?
Overal zijn ondankbare mensen, in elke groep.
En dat is jammer voor de mensen die wel dankbaar zijn.
En al kan ik begrijpen als er voornamelijk ongezonde producten inzitten klagen zelfs ook nog wel terecht is ook. Lijkt me dan ook wel het doel wat voorbij gaan.
DuoPenotti schreef:Nee niemand dwingt je er te komen, al zullen sommige mensen echt wel erg weinig keuze hebben.
En als je dan voornamelijk koek en chips krijgt vind ik dat toch niet bij een voedselbank horen.
Misschien zou de voedselbank dat zelf kunnen splitsen, voedsel, echt voedsel, of snacks.
Dat snacks op een andere manier verdeeld worden.
Mizora schreef:Ik lees het hier op bokt ook wel. Klagen over hoe duur het fruit geworden is en de rest van het eten. En dat het (uiteraard) de schuld van de overheid is en van de 9% btw. Maar dan ga je meekijken en vinden ze wel dat ze recht hebben op dagelijks een flink stuk vlees want peulvruchten lusten ze niet. En blijken ze voornamelijk verse frambozen en andere bessen te eten, ook in de winter. Want dingen als appels en peren eten ze niet. En diepvries was eigenlijk ook niet goed genoeg. Dus waren ze nu steeds enorme bedragen kwijt of aten ze onvoldoende fruit.
Nog los van het feit dat die 9% btw niet het grote verschil gaat maken in kosten, is dit de crème de la crème van het fruit. Daar heb je inderdaad geen recht op, als je het geld hebt is het uiteraard een optie. Maar het is geen recht. 1.5kg fruit (200g per dag) per week kost je 3-4 euro bij goedkoop fruit, dat zijn hele andere bedragen dan de 4 euro voor 300g blauwe bessen of 225g frambozen. En 2kg groenten begint al bij 2.5 euro.
MyWishMax schreef:Dat zal het verschil zijn, als ik iets niet lust krijg ik het niet weg of houd ik het niet binnen. Echt niet. Wat jij benoemt zie ik meer als gewoon niet zo lekker. Ik eet best dingen die ik niet zo lekker vind als dat moet. Als ik kan kiezen kies ik iets anders, maar als dat niet kan is het ook goed. Ik ga geen dingen eten/kopen die ik niet lust, want dan krijg ik niks binnen en gooi ik geld weg.
Mizora schreef:Ik lees het hier op bokt ook wel. Klagen over hoe duur het fruit geworden is en de rest van het eten. En dat het (uiteraard) de schuld van de overheid is en van de 9% btw. Maar dan ga je meekijken en vinden ze wel dat ze recht hebben op dagelijks een flink stuk vlees want peulvruchten lusten ze niet. En blijken ze voornamelijk verse frambozen en andere bessen te eten, ook in de winter. Want dingen als appels en peren eten ze niet. En diepvries was eigenlijk ook niet goed genoeg. Dus waren ze nu steeds enorme bedragen kwijt of aten ze onvoldoende fruit.
Nog los van het feit dat die 9% btw niet het grote verschil gaat maken in kosten, is dit de crème de la crème van het fruit. Daar heb je inderdaad geen recht op, als je het geld hebt is het uiteraard een optie. Maar het is geen recht. 1.5kg fruit (200g per dag) per week kost je 3-4 euro bij goedkoop fruit, dat zijn hele andere bedragen dan de 4 euro voor 300g blauwe bessen of 225g frambozen. En 2kg groenten begint al bij 2.5 euro.
Winged schreef:Frambozen gewoon kweken en invriezen. Ook lekker in de winter in de smoothie etc
8nnemiek schreef:Hier groeien de frambozen echt vreselijk slechtGeen idee hoe het kan! Volgens mij heb ik ondertussen de laatste struikjes ook vermoord.. Ik zie alleen nog bramen en rode bessen staan dit jaar
verootjoo schreef:En frambozen zijn nog wel zo makkelijk te kweken in een pot in de tuin![]()
Heb je ze alleen niet in de winter.
Sowieso zouden we met z’n allen meer naar de seizoenen moeten eten wat mij betreft. Dan kunnen de prijzen ook omlaag.
Amber_anne schreef:Maar er zijn zat mensen wel blij met snacks. Om bijvoorbeeld je kinderen eens wat lekkers te geven of om zelf te eten. Want met weinig budget is dat niet iets wat je gaat kopen. Idem met frisdrank bijvoorbeeld