Ben wel blij dat ik per maand nu het abbo betaal, mocht de nieuwe manier tegen vallen zit ik er iig niet aan vast.
Leer trouwens Italiaans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pluisje88 schreef:Hoe blijft het hangen met maar 1 kroontje? Of doe je een taal die je al kent ?
Ik vind nu bewust kiezen of je luister/verhaaltje of les doet inderdaad wel fijn. Verhaaltje vraagt toch net wat minder concentratie dan echt iets nieuws leren
secricible schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed jullie je redden op vakantie met duolingo? Helpt het echt om de taal in de praktijk ook beter te begrijpen en zenden, op vakantieniveau?
soesita schreef:Dat heb ik met het Oekraiens ook: het zelf typen helpt mij om het beter te onthouden, maar omdat het een ander schrift is geeft duolingo een lijst van woorden waaruit ik moet kiezen. Ik zou het beter onthouden als ik zelf moeizaam de lettertjes bijeen zou moeten zoeken. Maar het lezen gaat redelijk goed. Ik oefen nu het spreken. Verstaan gaat redelijk, zelf spreken blijft erg lastig.
Annetje schreef:Ik doe Russisch en hoef dus nooit iets te typen. Mijn toetsenbord heeft die letters niet.
Ik denk inderdaad dat je beter zou leren als je wel zelf zou moeten typen. Ze zouden dan bijvoorbeeld zelf een toetsenbord naar voren kunnen laten komen ofzo. Als je zelf de woorden moet kiezen, dan kun je heel vaak simpel gokken omdat er vaak geen woorden staan die op elkaar lijken.