Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Wel kunnen ze wat aan doen door niet mensen en achteraf en tegelijkertijd vooraf te laten gaan betalen.
Ik kan het niet dubbel betalen, niet een maand dubbel betalen laat staan vier maanden dubbel betalen zonder enkge vooraankondiging of wat ook. Omdat de brieven hier nooit zijn aangekomen en de boel digitaal de melding geeft document niet aanwezig. Niet zomaar accuut even wat kunnen ophoesten terwijl ik normaal altijd netjes meteen na de aanslag betaal wat ik moet betalen. Vergelijk het met je huur. Die betaal je netjes iedere maand achteraf maar opeens moet je vooruit gaan betalen en moet je dus op dat moment dubbel huur betalen. Ik denk dat heel veel mensen dat niet kunnen. Zonder die dubbele betaling is er geen probleem maar ik kan niet nu opeens dubbel betalen.
De aanslag van 2021 verwacht ik elk moment en zal ik ook gewoon moeten betalen uiteraard,waar ik ook voor gereserveerd heb.
karuna schreef:Iedereen doet achteraf van het jaar ervoor aangifte. Dat doe ik ook altijd zoals denk ik 80% van de nederlanders. Als je dan opeens gedwongen wordt vooraf te gaan betalen zonder enige aankondiging dan is dat niet heel fijn. Omdat het kennelijk normaal is of nieuw voor de belastingdienst er een vooraf te krijgen als je moet betalen. Alleen mij is dat nooit gezegd en heb ik ook nooit geweten.en moet ik nu ergens 2500 euro vandaan halen binnen een week.
karuna schreef:Zit ik alleen nog met dat rottige gat van 2500 euro.als de periode normaal loopt van mei tot mei. En zou enige vorm van comminucatie vooraf wel duidelijk zijn. Maar het is mij nooit door wie dan ook gemeld dat dit ging gebeuren. Veel contact gehad met de belastingdienst en belastinginspecteurs afgelopen jaren. En zit ik nu dus met een heel groot probleem.
karuna schreef:Purny ik heb nog nooit een voor aanslag gehad voor het aankomende jaar en ook nooit aangevraagd.Altijd achteraf net als iedereen betaald door belastingaangifte te doen en dat te betalen door iedere maand opzij te zetten. De twee brieven die zouden zijn verzonden zijn hier nooit aangekomen. In mijn belastingen stonden tot voor kort geen mededelingen over 2022. En wat er nu staat is niet te openen en komt de melding document bestaat niet.
![]()
Achteraf betalen is ook geen probleem. Alleen nu en achteraf en tegelijk vooruit te moeten betalen zonder dat ik daar een bericht over heb ontvangen in een keer lukt gewoon niet.
karuna schreef:Zit ik alleen nog met dat rottige gat van 2500 euro.als de periode normaal loopt van mei tot mei. En zou enige vorm van communicatie vooraf wel duidelijk zijn. Maar het is mij nooit door wie dan ook gemeld dat dit ging gebeuren. Veel contact gehad met de belastingdienst en belastinginspecteurs afgelopen jaren omdat er heel veel niet klopte, verkeerd ging, ik heel veel heb moeten laten corrigeren ivm veel te hoge aanslagen en al eerder dubbel heb moeten betalen ,ze waren me kwijt een tijdje zelfs met mijn sofinummer. Geen enkele keer is er gemeld let op over een poosje komt er een verplichte voorlopige vooraanslag. Hoe moet je dat als burger dan te weten komen?
En zit ik nu daardoor dus met een heel groot probleem.