Afstuderen 2020-2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:36

LienC schreef:
Dankjulliewel!

Zo bizar, had gesolliciteerd onder het mom; ach, proberen kan. Is eigenlijk te vroeg.
Nu mag ik tot mijn diploma onder supervisie werken. Ik werk ook door in de kerstvakantie..
Tot nu toe plan van aanpak herschreven en opgestuurd, alle colleges bij, maar moet nog een aantal casussen schrijven (a 8000 woorden per stuk).. Niet mijn favoriet. Morgen staat nr. 1 op de planning (nu iets van 2000 woorden, oeps). :x

Straks vanaf 11 januari (t/m 19) allemaal tentamens en opdrachten en ik dacht nog prima twee vakken extra te kunnen doen dit blok. Dus ik heb nu 3 vakken a 5ec, een thesis waar druk op staat vanwege baan, een stage waarbij de tussenevaluatie ook in die week is, casussen schrijven, help :Y)

Gefeliciteerd met je baan *\o/* succes met je vakken en thesis, klinkt pittig

Hier een tegenvaller, de database waar ik mijn gegevens uit wou halen heeft geen 'exporteer-functie' meer (en die komt ook niet meer terug), dus nu moet ik op zoek naar een alternatief (alles handmatig kopiëren en plakken is niet te doen).

Fearn

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 23:18

Wauw wat goed LienC, gefeliciteerd!! Dat heb je alvast mooi geregeld! :D

Wat lastig voor iedereen die vastloopt doordat dingen niet meewerken.. zulke momenten had ik een paar maanden geleden ook.. maar het komt vast uiteindelijk wel goed!!

Ik ben nu zo goed als "klaar", alle onderdelen staan in mijn verslag + heb ik nagelezen, dus het zou zo ingeleverd kunnen worden.. desondanks ben ik toch bang dat ik nog iets gemist heb :') en het voelt nooit "af".. dus ik ga morgen nog maar eens een keer alles goed doorlezen.

Durf eigenlijk mijn familie oid ook niet te vragen om het te lezen, het is 74 pagina's lang ... :') (en verder is het ook onder embargo dus het mag ook niet door iedereen gelezen worden)

Lastig lastig..

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:15

Ik begin vandaag met alle feedback verwerken van docenten en managers van de bedrijven. Is toch een bak meer dan ik in eerste instantie dacht. #)
Ze gaan nu opeens vragen stellen bij het formuleren van de hoofd- en deelvragen, had dat niet in week 5 gekund? 8)7
Ook lees ik opmerkingen als: "gebeurt dit echt zo in het proces? " Wat wel lekker typerend is want de gebrekkige communicatie is juist precies het probleem wat deze mensen hebben :))

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:19

Hoe gaat het hier bij iedereen? Is het gelukt met doorwerken in de kerstperiode? :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:33

Hee!
Als eerste de beste wensen, op naar een diploma in 2021!
Ik heb alle dagen gewerkt, op 2e kerstdag en nieuwjaarsdag na.
Straks ga ik ff een planning maken met wat ik nog moet doen voor de 15e, en dan morgen weer verder.

Zat donderdag in een heerlijke flow met mn ontwerpen. Was lekker bezig, dus heb oudejaarsdag lekker mn ontwerpen gemaakt, die zijn bijna af *\o/* .

Hoe is het bij jullie?

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:17

Lekker bezig Esther!

Ik heb gisteren mijn ellendige uitstel klus gedaan, namelijk 2 stappen uitwerken van een intergrale casusbeschrijving. Het viel echt reuze mee, dus bijna stom dat ik het zolang heb uitgesteld.
Vandaag even wat literatuur gezocht ter aanvulling van mijn inleiding, dus dat is ook fijn.
Morgen begint het werk weer, stage dinsdag, colleges en vanaf de 11de tentamens |(
Hoop dat ik deze week toch echt mijn defitieve GO krijg op plan van aanpak, dat lag twee weken stil door de vakantie.

Edit: tijdens het zoeken van literatuur kom ik soms dingen tegen die ik interessant vind en waarin ik mezelf een beetje verlies. Heel irritant. Zo zag ik net een artikel over groeiremmers bij kinderen met een ernstige beperking. Schijnbaar kan dat (off-label uiteraard) maar zo bizar. Dan blijft je kind altijd klein omdat dit gemakkelijker is qua verzorging de rest van zijn/haar leven.
Ik heb zelf met deze doelgroep gewerkt en natuurlijk zou het 'makkelijk' zijn qua verzorging als bad/douche/luiers/aankleden maar ik krijg er toch kriebels van.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:16

Lien, pardon? :wow: das toch niet in NL he, dat van die groeiremmers?! Wat bizar joh.

Trouwens, allemaal een gelukkig nieuwjaar! Hopelijk zijn we allemaal afgestudeerd tegen de tijd dat 2021 op zijn einde loopt *\o/*

Ik wil vandaag mijn echte concept inleveren, en volgende week vrijdag is mijn officiele deadline. Ik ga kapot van de zenuwen :+ ergens tussendoor heb ik nog een tentamen en hopelijk een sollicitatiegesprek. Oh en mijn presentatie. Dus ik ga blij zijn als januari er op zit.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:31

Nee, niet in NL. Nou, heel bizar. En dan ben ik een half uur verder :')

Succes vandaag!!!

Oh ja, januari mag van mij ook overgeslagen worden :))

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:05

Ja makkelijker is het wel, maar vind het niet de manier. Bizar dat zulke dingen gebeuren LienC!

Ik heb bewust twee weken helemaal niks gedaan, vandaag beginnen we weer. Ga me maar even bezig houden met een factsheet en met mijn herkansing van mijn mondeling. Echt zo geen zin in |o. Bijna februari.... Hopelijk haal ik mijn herkansingen en kan ik het lekker afsluiten voor mijn minor start.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:39

Ik heb vorige week 1 meeting gehad met mijn begeleider, maar verder rustig aan gedaan. Vandaag begin ook ik weer! Vanochtend gelijk feedback in de mail van mijn andere thesis. Daar wil ik vandaag mijn introductie van afronden. Thesis nummer 1 staat de deadline op begin februari. Thesis nummer 2 op Mei.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:38

Ik ben nog steeds mijn afstuderen aan het uitstellen, maar dat komt ook doordat het lichamelijk heel slecht gaat. Daarnaast kom ik waarschijnlijk in het vaarwater met mijn onderzoek met de afdeling kwaliteit omdat zij ook al vergelijkend onderzoek gaan doen. Dus even kijken of ik daar dan in mee ga of dat ik dan heel wat anders kies, wat meer bij mij past.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:39

Net met knikkende knieën en trillende handjes mijn conceptversie opgestuurd :=

Ik wil helemaal niet afstuderen, ik ben nog niet klaar om in het diepe te zwemmen :\

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:51

Klinkt zo herkenbaar Eelmo...

Ik heb wel een datum voor mn presentatie, vind het doodeng :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:54

Eelmo schreef:

Ik wil helemaal niet afstuderen, ik ben nog niet klaar om in het diepe te zwemmen :

Maar je hoeft nog niet alleen in het diepe te zwemmen. Je krijgt eerste zwembandjes om :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:01

Ik heb het omgekeerd :')
Ik wil gewoon aan het werk ipv thesis schrijven. Laat mij maar zwemmen (wat ook mag over 27 dagen, jeeeee)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:27

Ik wil net zeggen, ik ben ook heel erg toe aan zwemmen <<). Maar ik snap je wel hoor, na het behalen van mijn mbo diploma had ik dat gevoel ook.
Komt goed!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:45

Allereerst de beste wensen voor iedereen! Dat iedereen dit jaar zijn/ haar studie mag afronden :)

Eelmo schreef:

Ik wil helemaal niet afstuderen, ik ben nog niet klaar om in het diepe te zwemmen :

Oh je gaat lekker zo te lezen!

LienC schreef:
Ik heb het omgekeerd :')
Ik wil gewoon aan het werk ipv thesis schrijven. Laat mij maar zwemmen (wat ook mag over 27 dagen, jeeeee)

Jup, ik wil weer terug het zwembad in. Ik heb mijn thesis nog niet af, maar begin 1 februari wel bij een nieuwe werkgever. Ik heb wel weer de smaak te pakken m.b.t. mijn scriptie, nadat ik in de kerstvakantie veel te weinig heb gedaan :=

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:47

Mweh hier heeft het door de feestdagen en de drukte op werk ook stilgelegen.
Deze week een hele week vrijgekregen van werk om fulltime met mijn scriptie bezig te gaan.
Vind het beginnen eraan na twee weken niks doen denk ik toch wel het moeilijkst :(

Ga nu een planning maken voor vandaag t/m zaterdag en dan geef ik mezelf zondag nog even fijn een dagje vrij.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:59

Ik dacht ook altijd dat ik heel graag wilde zwemmen, maar nu komt het wel heel dichtbij :')

Domi, het is vakantie voor een reden he? Dan mag je even niets doen :j

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:16

Eelmo schreef:
Ik dacht ook altijd dat ik heel graag wilde zwemmen, maar nu komt het wel heel dichtbij :')

Domi, het is vakantie voor een reden he? Dan mag je even niets doen :j

Ik ben benieuwd hoe ik dat in maart ga ervaren :') Nu wil ik echt graag van school af zijn en fulltime aan het werk gaan.
Je bent wel goed bezig als het dus echt zo dichtbij komt *\o/*

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:30

Heel herkenbaar Eelmo! Ik durfde mijn concept haast niet in te leveren, want dan was het zo definitief :')
Inmiddels bij de eindversie beland en ik kan niet wachten tot ik dat kreng kan opsturen en deze ellende afgelopen is. Zolang het maar voldoende is ben ik blij :))

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:39

Hier ook bezig met de laatste lootjes. Tijdens de kerstvakantie de laatste interviews gedaan en samengevat. Deze week alles analyseren en onder de themas in de resultaten zetten. En dan maandag mijn eerste resultaten doorgeven. En dan heb ik nog een kleine 2 weken om alles af te krijgen. Ben ook echt nog niet klaar om in het diepe te gaan zwemmen :') maar moeten er een keer voor gaan. Al zal ik eerst een baan moeten vinden

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:39

Man -O- Ik heb mijn conceptversie terug. Met een bak commentaar en kritiek waar je u tegen zegt. Ik snap het echt wel, en ik wil het graag goed doen, dus dan is dat muggenziften best fijn.. Maar ik dacht oprecht dat ik zo goed als klaar was. En nu is er weer een berg commentaar op stukken tekst waar ik al maaaaaaaanden niets meer over gehoord heb, de structuur is niet goed genoeg en mijn begeleider noemt het zelfs "rafelig". De vorige keer was ze laaiend enthausiast. >;)

Dit is zo demotiverend.. Ze wil nu dus gewoon dat ik mijn halve scriptie door elkaar schud, opsplits en opnieuw indeel. En dit zijn allemaal dingen waar nooit iets over gezegd is. Nu heb ik dus een week om mijn scriptie te herschrijven EN te blokken voor mijn laatste tentamen EN.... :\

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:45

Eelmo schreef:
Man -O- Ik heb mijn conceptversie terug. Met een bak commentaar en kritiek waar je u tegen zegt. Ik snap het echt wel, en ik wil het graag goed doen, dus dan is dat muggenziften best fijn.. Maar ik dacht oprecht dat ik zo goed als klaar was. En nu is er weer een berg commentaar op stukken tekst waar ik al maaaaaaaanden niets meer over gehoord heb, de structuur is niet goed genoeg en mijn begeleider noemt het zelfs "rafelig". De vorige keer was ze laaiend enthausiast. >;)

Dit is zo demotiverend.. Ze wil nu dus gewoon dat ik mijn halve scriptie door elkaar schud, opsplits en opnieuw indeel. En dit zijn allemaal dingen waar nooit iets over gezegd is. Nu heb ik dus een week om mijn scriptie te herschrijven EN te blokken voor mijn laatste tentamen EN.... :

Oh wat balen dit! Ook heel herkenbaar helaas. Succes! Hoop dat je de motivatie nog kan vinden!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:50

Ik had ook feedback gekregen, ga nu aan de gang met verwerken. Maar vond het wel grappig, ik kreeg 2 opties:
- een onderdeel toevoegen
- een nieuw onderwerp bedenken en al het onderzoek opnieuw uitvoeren

:')