Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:01

HorseTopShop schreef:
Je hebt prachtig en dankbaar werk.

Waar jouw werk stopt, begint mijn man's werk. Hij maakt en ruimt graven en ruimt lichamen op.
Hij heeft echt de meest ondenkbare horror verhalen wat hij op zijn werk meemaakt. Denk alleen al aan het ruimen van een graf van iemand die chemokuren heeft gehad. Die lichamen zijn na 30 jaar nog helemaal intact. Hij haalt deze uit de grond.
<KNIP>

En dan? Ik bedoel, ik snap hoe het ruimen van graven werkt, maar ken alleen de situaties waarbij de overblijfselen na 30 jaar letterlijk in een schoenendoos passen. Maar wat doe je met een nog intact zijnd lijk?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:03

Offline schreef:
HorseTopShop schreef:

Waar jouw werk stopt, begint mijn man's werk. Hij maakt en ruimt graven en ruimt lichamen op.
Hij heeft echt de meest ondenkbare horror verhalen wat hij op zijn werk meemaakt. Denk alleen al aan het ruimen van een graf van iemand die chemokuren heeft gehad. Die lichamen zijn na 30 jaar nog helemaal intact. Hij haalt deze uit de grond.
Het maken van baby/kinder graven blijft altijd een moeilijk iets. Iets waar je denk ik gewoon niet bij na moet denken.

Ook heel dankbaar werk wat jouw man doet!

Mijn collega had er laatst 1 die opnieuw opgegraven moest worden wegens onderzoek. Bleek al 8 jaar onder de grond te liggen. Was ingekist in een luchtdichte kist. Familie was daar bij toen de kist open ging na 8 jaar en het lichaam zag er nog uit zoals het er in was gegaan. dat was heel "eng" voor iedereen.

hoe komt het dat familie er dan direct bij mag zijn? (ik zou eerder verwachten dat ze opgraven, kijken hoe het eruit ziet, en dan de familie inlichten wat er ongeveer te verwachten valt en ze keuze geven om al dan niet te kijken?)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:05

Offline schreef:
HorseTopShop schreef:

Het maken van baby/kinder graven blijft altijd een moeilijk iets. Iets waar je denk ik gewoon niet bij na moet denken.

Mijn collega had er laatst 1 die opnieuw opgegraven moest worden wegens onderzoek. Bleek al 8 jaar onder de grond te liggen. Was ingekist in een luchtdichte kist. Familie was daar bij toen de kist open ging na 8 jaar en het lichaam zag er nog uit zoals het er in was gegaan. dat was heel "eng" voor iedereen.

Klopt! Soms komen ze eruit alsof ze net begraven zijn. Dat heeft ook te maken met het soort grond en inderdaad de kist.
Het opnieuw opgraven doet mijn man ook, maar komt zelden voor. Ik kan zo onwijs veel vertellen over wat hij doet en meemaakt. Erg nare, enge en vervelende dingen, maar ook zeker hele mooie dingen.
Net als jouw werk, dat is gewoon heel mooi werk om te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:05

Duhelo schreef:
Offline schreef:

hoe komt het dat familie er dan direct bij mag zijn? (ik zou eerder verwachten dat ze opgraven, kijken hoe het eruit ziet, en dan de familie inlichten wat er ongeveer te verwachten valt en ze keuze geven om al dan niet te kijken?)

waarschijnlijk de wens geweest van de familie zelf

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:08

Cowboy55 schreef:
HorseTopShop schreef:

<KNIP>

En dan? Ik bedoel, ik snap hoe het ruimen van graven werkt, maar ken alleen de situaties waarbij de overblijfselen na 30 jaar letterlijk in een schoenendoos passen. Maar wat doe je met een nog intact zijnd lijk?

Dat is per begraafplaats verschillend. Ik weet ook niet of ik er teveel over mag uitweiden.
Ik weet in ieder dat bij 1 begraafplaats waar hij werkt alle overblijfselen gewoon vernietigd worden. Hoe groot of klein de overblijfselen ook zijn.

Saaams

Re: Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:09

Wat blijft er dan over na zo’n opgraving na 10 jaar?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:12

Saaams schreef:

Meestal alleen botten een haren, maar dat heeft met verschillende factoren te maken. Medicijngebruik, de soort grond, de kist, etc.
Ik wil ook niet het topic van TS overnemen. Dat was niet mijn intentie :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:14

Jeetje interessant Ts!
Heb net heel het topic doorgelezen. Het zou denk ik niks voor mij zijn, maar wel goed om er nog eens extra bij stil te staan dat jullie dit doen. Heel mooi werk.

Mijn dichte familielid is in het verre buitenland overleden en echt flink gebalsemd (ik dacht zelfs half gemummificeerd ofzo?). Zij is met het vleigtuig naar Nederland gekomen en heeft in huis opgebaard gelegen. Ik vond haar heel erg wit ogen, maar besef me nu dat ze er verder inderdaad erg "mooi" uitzag. Ze was namelijk verongelukt en zag er dus eigenlijk ook niet zo mooi meer uit. Dit heb ik later pas op foto's gezien die gemaakt waren in het ziekenhuis. Ik schrok daar toen best van, terwijl dat er waarschijnlijk nog helemaal niet zo erg uit ziet als jij meemaakt.

Ik vraag me ook vaak af hoe mijn familielid eruitziet, aangezien ze zo is gebalsemd. Het is nu een jaar of 15 geleden denk ik. In vergelijking met een "normaal" lijk, maakt dat veel uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:15

HorseTopShop schreef:
Saaams schreef:

Meestal alleen botten een haren, maar dat heeft met verschillende factoren te maken. Medicijngebruik, de soort grond, de kist, etc.
Ik wil ook niet het topic van TS overnemen. Dat was niet mijn intentie :)

Ik zie het als een aanvulling hoor *\o/*

snuffie123 schreef:
Jeetje interessant Ts!
Heb net heel het topic doorgelezen. Het zou denk ik niks voor mij zijn, maar wel goed om er nog eens extra bij stil te staan dat jullie dit doen. Heel mooi werk.

Mijn dichte familielid is in het verre buitenland overleden en echt flink gebalsemd (ik dacht zelfs half gemummificeerd ofzo?). Zij is met het vleigtuig naar Nederland gekomen en heeft in huis opgebaard gelegen. Ik vond haar heel erg wit ogen, maar besef me nu dat ze er verder inderdaad erg "mooi" uitzag. Ze was namelijk verongelukt en zag er dus eigenlijk ook niet zo mooi meer uit. Dit heb ik later pas op foto's gezien die gemaakt waren in het ziekenhuis. Ik schrok daar toen best van, terwijl dat er waarschijnlijk nog helemaal niet zo erg uit ziet als jij meemaakt.

Ik vraag me ook vaak af hoe mijn familielid eruitziet, aangezien ze zo is gebalsemd. Het is nu een jaar of 15 geleden denk ik. In vergelijking met een "normaal" lijk, maakt dat veel uit?

Denk dat het nog redelijk intact is :j
De huid zal er uitzien als gedroogd leer. Maar denk dat het verder nog "te herkennen" is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-19 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:19

er is niet zo heel lang een programma op tv geweest over iemand die graven ruimde,daar zag je ook hoe ze dat deden en wat eruit een kist komt, en daar zeiden ze dat de botten in een knokkenput gingen..kunstgebitten ed werden wel apart gehouden.

leuk dat je weer terug bent TS,rete interessant hoor dit topic!

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:20

Cowboy55 schreef:
HorseTopShop schreef:

<KNIP>

Ja, dat is ook iets wat ik me afvraag. Waar laat je dan zo'n lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:23

HorseTopShop schreef:
Citaat:
Ja, dat is ook iets wat ik me afvraag. Waar laat je dan zo'n lichaam?

Na mijn weten wordt dat overal op elke begraafplaats vernietigd.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:23

kimmie261 schreef:
er is niet zo heel lang een programma op tv geweest over iemand die graven ruimde,daar zag je ook hoe ze dat deden en wat eruit een kist komt, en daar zeiden ze dat de botten in een knokkenput gingen..kunstgebitten ed werden wel apart gehouden.

leuk dat je weer terug bent TS,rete interessant hoor dit topic!

De begraafplaatsen waar mijn man werkt, wordt niks apart gehouden. Dat mogen ze niet. Kunstgebitten, sieraden, gouden tanden... Alles wordt vernietigd.
Ook de staat van de kist is afhankelijk van meerdere factoren. Vaak is de kist gewoon helemaal weg en vinden ze alleen nog de metalen schroeven terug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:26

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:30

Nou ben ik heel nuchter en mijn man ook. Maar ze hebben 1 begraafplaats in onderhoud waar het "spookt".
Ze hebben helemaal achterin een grote "put" waar alle resten heen gaan. Daar staan in een boog bomen omheen. Daar waait het altijd zegt hij. Ook op een zonnige, windstille dag. Zijn collega's willen daar nooit heen :+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:31

Hier heb ik een interessant filmpje over een Bodyfarm in Texas.

Het gaat hier om een gebied voor onderzoekers . Hier liggen lichamen van mensen die hun lichaam aan de wetenschap hebben geschonken.
Op deze plaats kunnen ze exact zien wat er gebeurd met een lichaam als het boven de grond ligt. Super interessant voor bijvoorbeeld het oplossen van een moord.

Let op.... Best heftige beelden ;)

https://www.youtube.com/watch?v=6WA8zFMV7fM

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:48

Interessant! In Nederland is nu ook een bodyfarm (in aanbouw). In het AMC zijn de eerste lichamen begraven afgelopen jaar.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/222581 ... chaam.html

Edit; ik heb jouw laatste link bekeken. Mooie docu hebben ze er van gemaakt, toch veel in beeld, maar toch ook met veel respect.

Wel nog een vraag erover: (even in een spoiler voor wie nog niet gekeken heeft)
Spoiler:
alle voeten en handen ogen zo rood, is dat met een reden?
Laatst bijgewerkt door TinGu op 14-01-19 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:50

TinGu schreef:
Interessant! In Nederland is nu ook een bodyfarm (in aanbouw). In het AMC zijn de eerste lichamen begraven afgelopen jaar.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/222581 ... chaam.html

Klopt, las het al idd.
Maar daar liggen ze begraven en niet zoals in Texas boven de grond.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:51

wel interessant om dat filmpje te zien van die body farm als je je boterhammetje ondertussen zit te eten :')

je ziet daar sommige helemaal opgeblazen liggen. is daar een reden voor? ik dacht dat alle gassen enzo weg waren

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:52

Ze leren er ongelofelijk veel van, helpt bij het oplossen van moorden ed. Goed initiatief.
Ik volg op YT een hele enthousiaste dame die uitvaartonderneemster is.
Ze verteld over gebruiken uit andere landen (bijv. een land waar je lichaam gestroopt wordt en letterlijk naar de gieren gaat) en praat ook over taboes en iconische lichamen.

https://www.youtube.com/user/OrderoftheGoodDeath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:53

Ashleytjuhh schreef:
wel interessant om dat filmpje te zien van die body farm als je je boterhammetje ondertussen zit te eten :')

je ziet daar sommige helemaal opgeblazen liggen. is daar een reden voor? ik dacht dat alle gassen enzo weg waren

Ja dat komt door de bacteriën die zich verder nestelen in het lichaam. Dat zorgt voor gasvorming. Uiteindelijk "ploft" het lichaam uit elkaar en loopt alles er uit.

Vind het leuk te zien dat dit topic zo "Hot" is. Toch een hoop mensen die nieuwsgierig zijn! *\o/*
Krijg ook erg veel leuke pb berichten! Mijn dank daarvoor <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-19 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:55

Offline schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Ja dat komt door de bacteriën die zich verder nestelen in het lichaam. Dat zorgt voor gasvorming. Uiteindelijk "ploft" het lichaam uit elkaar en loopt alles er uit.

gebeurd dat dan ook als iemand normaal begraven is?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:57

iew dat filmpje...best luguber maar ook weer leerzaam.
Ja je topic is echt leuk ts! ik leer er veel van, het is iets waar je eigenlijk niet bij stil staat. Het gebeurd...het is zo. En nu weet ik hoe sommige dingen in zijn werk gaan etc. Erg interessant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:58

Ashleytjuhh schreef:
gebeurd dat dan ook als iemand normaal begraven is?

Ja :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:59

Offline schreef:
Er zijn ook bepaalde open begraafplaatsen waar ze de lichamen boven de grond houden voor de wetenschap.
Daar zie je dus foto's ( let op.... je moet een sterke maag hebben) van overledene die in verschillende fase daar liggen.

Zo ziet het er dus niet standaard uit bij mij! bij ons liggen lichamen in een koelcel waardoor dit proces langzamer gaat. Maar soms tref je dit soort extreme gevallen dus WEL aan :j

Mocht je de link willen stuur dan even een PB...

pb?