HorseTopShop schreef:Saaams schreef:Wat blijft er dan over na zo’n opgraving na 10 jaar?
Meestal alleen botten een haren, maar dat heeft met verschillende factoren te maken. Medicijngebruik, de soort grond, de kist, etc.
Ik wil ook niet het topic van TS overnemen. Dat was niet mijn intentie

Ik zie het als een aanvulling hoor 
snuffie123 schreef:Jeetje interessant Ts!
Heb net heel het topic doorgelezen. Het zou denk ik niks voor mij zijn, maar wel goed om er nog eens extra bij stil te staan dat jullie dit doen. Heel mooi werk.
Mijn dichte familielid is in het verre buitenland overleden en echt flink gebalsemd (ik dacht zelfs half gemummificeerd ofzo?). Zij is met het vleigtuig naar Nederland gekomen en heeft in huis opgebaard gelegen. Ik vond haar heel erg wit ogen, maar besef me nu dat ze er verder inderdaad erg "mooi" uitzag. Ze was namelijk verongelukt en zag er dus eigenlijk ook niet zo mooi meer uit. Dit heb ik later pas op foto's gezien die gemaakt waren in het ziekenhuis. Ik schrok daar toen best van, terwijl dat er waarschijnlijk nog helemaal niet zo erg uit ziet als jij meemaakt.
Ik vraag me ook vaak af hoe mijn familielid eruitziet, aangezien ze zo is gebalsemd. Het is nu een jaar of 15 geleden denk ik. In vergelijking met een "normaal" lijk, maakt dat veel uit?
Denk dat het nog redelijk intact is
De huid zal er uitzien als gedroogd leer. Maar denk dat het verder nog "te herkennen" is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-19 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd