Dat is ook wel demotiverend. Maar ook fundamenteel onderzoek kan uiteindelijk maatschappelijk relevant zijn. Dat omdenken is alleen zo moeilijk. Succes allemaal aankomende week
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat is ook wel demotiverend. Maar ook fundamenteel onderzoek kan uiteindelijk maatschappelijk relevant zijn. Dat omdenken is alleen zo moeilijk.

Het zorgde echt voor blokkades. Uiteindelijk heb ik al die druk en richtingen toch een beetje losgelaten en het nog zoveel mogelijk naar mijn eigen idee geschreven, zodat ik er in ieder geval achter stond. Maar het was niet makkelijk.

Sheran schreef:JewEmm schreef:Over hoge werkdruk gesproken... Ik heb het nu vastgelegd dat ik eind volgende maand mijn proefschrift indien. Dus dat wordt nog echt even flink aanpoten! Maar het moet lukken, anders had ik het niet vastgelegd. Op dit moment 3 dingen tegelijk aan het doen, maar ik heb er vertrouwen in. En ik heb ook nog steeds motivatie, zelfs als ik normaal gezien allang een compleet instort-moment zou hebben. Nog een maand! (en dan nog een maand en nog een maand, maar he, er is daarna echt een einde!)
Dat lijkt me echt vreselijk, ik vond scriptie schrijven al erg. Zo ontzettend lang met één ding bezig zijn... dan moet je er wel heel veel interesse in hebben. Heb het even gemist, maar wat is je onderwerp?

Zonder al die mensen kan het stil zijn tijdens de hoorcolleges, iets wat vrij bijzonder is. Heb nog maar een stuk of 5 hoorcolleges gehad (van de afgelopen 2 perioden) waar het gewoon doodstil was. Verder altijd rumoer en veel praten door de docenten heen. Ben er dus niet rouwig om dat er zoveel mensen stoppen 
Juliette schreef:Kan ik begrijpen Taartje
Hoe zijn jullie tentamens vandaag gegaan?
Ik heb mijn laatste twee tentamens gehaald met een 6,3 en 8,1 , ben zo opgelucht! En vandaag ook nog mijn autotheorie gehaaldVoorlopig dus even geen uren met de neus in de boeken
!

Juliette schreef:Kan ik begrijpen Taartje
Hoe zijn jullie tentamens vandaag gegaan?
Ik heb mijn laatste twee tentamens gehaald met een 6,3 en 8,1 , ben zo opgelucht! En vandaag ook nog mijn autotheorie gehaaldVoorlopig dus even geen uren met de neus in de boeken
we gaan het zien, ga waarschijnlijk elke dag spastisch op de site kijken.. Dieselpaard schreef:Dat vind ik dus echt een slecht excuus lolliloes! Je doet iets goed of niet. Telt het verslag mee bij het gemiddelde van het vak? Want dan zou een 7 dus mee moeten tellen als 10, want hoger wordt niet gegeven. Die docent zou zich hier klem zetten hoor!
Hier gisteren tentamen gehad, die ging goed! Was ook goed te doen, dus dat was fijn. Net ook nog tentamen gehad en Jezus wat was die moeilijk!! Daar moet je 75% goed voor hebben wil je een voldoende hebben. Ik denk niet dat ik dat gehaald heb. Ik kwam een aardig eind, maar ik wist zeker niet alles. En aangezien het wiskunde is: een foutje in de som maken en je bent punten kwijt. Geheid dat ik wat rekenfoutjes heb (want je mocht geen rekenmachine gebruiken), dus ik acht m’n kans klein. Ik heb geen idee wanneer de uitslag is, maar dat zal vast nog even duren.
Op naar donderdag, dan weer tentamen. Daar heb ik weer goede hoop op!

heel blij. Had verwacht dat het niet goed zou gaan want had niet veel kunnen leren ivm longontsteking. Maar toch wel goed gegaan dus
.