Motivatie topic; studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:59

Onderwerpen zonder voor de handliggend maatschappelijk belang zijn ook heel lastig te verdedigen. Ik merk het nu met mijn stage ook heel erg. Onderwerp is leuk! Maar waarom is dit belangrijk...? >;) Dat is ook wel demotiverend. Maar ook fundamenteel onderzoek kan uiteindelijk maatschappelijk relevant zijn. Dat omdenken is alleen zo moeilijk.

Succes allemaal aankomende week *\o/*

Anoniem

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:04

Succes allemaal! Hier komende woensdag deadline, maar omdati k al bijna klaar ben, ben ik nu hier op bokt aan het rondstruinen :')
Maw, ik heb geen tijdsdruk en daardoor ga ik uitstellen _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:05

Ja klopt! En daarnaast had ik, iig bij mijn tweede scriptie, ook erg het gevoel dat ik constant achter de feiten aanliep en dat ik mijn creativiteit totaal niet kwijt kon. Ik beleefde er gewoon geen plezier meer aan. De scriptie werd in een steeds wetenschappelijkere richting gedwongen totdat het op een onderwerp uitkwam dat ik niet meer zo interessant vond en ver stond van mijn oorspronkelijke idee. Mijn professor was zeer geleerd op dat gebied, dus hij kwam ook vaak aan met dingen als 'waarom heb je dit niet gevonden?' terwijl ik dan echt niet weet hoe ik dat had moeten vinden :P Het zorgde echt voor blokkades. Uiteindelijk heb ik al die druk en richtingen toch een beetje losgelaten en het nog zoveel mogelijk naar mijn eigen idee geschreven, zodat ik er in ieder geval achter stond. Maar het was niet makkelijk.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:07

Haha herkenbaar Joolien!
Ik denk altijd, ooh nog zoveel dagen / weken... en dan één dag van te voren jezelf de pleuris werken :=

Maaarrr ik ben net klaar met mijn eindverslag casuïstiek, alleen de bronvermelding nog en daar heb ik toch een partij een hekel aan.
Het moet via vancouver en die automatische optie bestaat niet op mijn laptop, sad :n

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:20

Ik kan ook heel goed uitstellen haha

Vrijdag een pittig tentamen vooral het gedeelte over mitochondria. Hopelijk kom ik er ook want ze geven deze week weer sneeuw op

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 19:06

Succes! Dat klinkt lastig.

Ik vond scriptie inderdaad wel leuk, dan levert het echt iets op.

Heb 2 cijfers terug en beide voldoende (zo'n mazzel, allemaal door het aanpassen van normering). Nog 2 te gaan, over 1 ben ik wel positief en de ander niet. Maaaaarrrr.. dat had ik ook met deze twee die toch voldoende zijn.

Volgende blok gelukkig ook wat verslagen ipv alleen tentamens.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:15

MonteKarlo, en dan altijd jezelf daarna vertellen ''de volgende keer ga ik eerder beginnen!''. Wat uiteraard nooit gebeurt :=
Yes in ieder geval al de helft gehaald toch Lien! :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:38

Loolotte schreef:
MonteKarlo, en dan altijd jezelf daarna vertellen ''de volgende keer ga ik eerder beginnen!''. Wat uiteraard nooit gebeurt :=
Yes in ieder geval al de helft gehaald toch Lien! :D

Precies dat :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:54

Ik ben sinds een weekje klaar, 1 februari krijg ik mijn punten...

Aan iedereen die nog examens heeft, heel erg veel succes, ik duim voor jullie en hou de goede moed er in!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:27

1 februari is al bijna!
Hier voor zondag nog een reflectieverslag en dan ben ik klaar :).

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:55

Sheran schreef:
JewEmm schreef:
Over hoge werkdruk gesproken... Ik heb het nu vastgelegd dat ik eind volgende maand mijn proefschrift indien. Dus dat wordt nog echt even flink aanpoten! Maar het moet lukken, anders had ik het niet vastgelegd. Op dit moment 3 dingen tegelijk aan het doen, maar ik heb er vertrouwen in. En ik heb ook nog steeds motivatie, zelfs als ik normaal gezien allang een compleet instort-moment zou hebben. Nog een maand! (en dan nog een maand en nog een maand, maar he, er is daarna echt een einde!)

Dat lijkt me echt vreselijk, ik vond scriptie schrijven al erg. Zo ontzettend lang met één ding bezig zijn... dan moet je er wel heel veel interesse in hebben. Heb het even gemist, maar wat is je onderwerp?

Zoals het bij mij is, is elk hoofdstuk eigenlijk een ander onderzoeksonderwerp. Dat maakt het juist heel afwisselend. Ja, natuurlijk is er ook veel overlap, en is het soms saai en keek ik er als een blok tegenop, maar daarmee omgaan is heel nuttig.
Ik werk met meerdere doctoraatstudenten (PHDs) binnen een project. We kijken naar de effecten van de soortenrijkdom van bomen in het bos, en de mate van bosversnippering op het hele ecosysteem. Waarbij elke PhD een ander trofisch niveau bekijkt. Nou ja, bij mij is het vooral een groep: insecten en spinnen :P
Maar omdat ik het nu gewoon af wil hebben heb ik de werkdruk voor mezelf een stuk hoger gelegd met die deadline. Het moet gewoon een keer klaar zijn. Dus, ik ga nu weer verder schrijven ;)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:00

Ik moet nog 1 examen donderdag en dan komt er een einde aan 7 weken lang non-stop blokken. Kan voor mij niet snel genoeg de 31e zijn, ben er he-le-maal klaar mee 8)7 %)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:01

Succes!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:20

Klinkt interessant JewEmm!

Ik moet om half 2. Hellup :=

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:19

Wordt een interessante dag vandaag met leren. Er worden momenteel zonnepanelen gelegd op het dak van ons huis en daar hebben ze echt de hele dag voor uitgetrokken. Laat mijn slaapkamer nou op de bovenste verdieping zijn :P
Zit nu wel even beneden, maar mams is aan het puzzelen en heeft vrijwel de gehele eetkamertafel in bezit en aangezien die mannen niet op mijn slaapkamer hoeven te zijn ga ik zo toch maar naar boven toe om op mijn kamer te leren.
Ben benieuwd hoe het gaat :P

Is het erg dat ik uitkijk naar het moment dat het 1 februari is? Ben zeg maar niet helemaal fan van mijn klasgenoten en dit jaar stoppen er uitzonderlijk veel mensen met mijn opleiding, waarvan behoorlijk wat "druktemakers" dus ik vier heel stiekem een feestje met mijn mede vriendinnen van de opleiding :') Zonder al die mensen kan het stil zijn tijdens de hoorcolleges, iets wat vrij bijzonder is. Heb nog maar een stuk of 5 hoorcolleges gehad (van de afgelopen 2 perioden) waar het gewoon doodstil was. Verder altijd rumoer en veel praten door de docenten heen. Ben er dus niet rouwig om dat er zoveel mensen stoppen :')

Succes voor de mensen die nog tentamens hebben vandaag!

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:21

Kan ik begrijpen Taartje :D
Hoe zijn jullie tentamens vandaag gegaan?

Ik heb mijn laatste twee tentamens gehaald met een 6,3 en 8,1 , ben zo opgelucht! En vandaag ook nog mijn autotheorie gehaald *\o/* Voorlopig dus even geen uren met de neus in de boeken :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:19

Juliette schreef:

Ik heb mijn laatste twee tentamens gehaald met een 6,3 en 8,1 , ben zo opgelucht! En vandaag ook nog mijn autotheorie gehaald *\o/* Voorlopig dus even geen uren met de neus in de boeken :)

Super, gefeliciteerd *\o/* !

hier voor zondag alleen nog een reflectie die bijna af is.
Maar de motivatie... -O-

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:57

Wooo jullie gaan hard! Ik zie allemaal voldoendes voorbij komen, hoppa!

Succes JewEmm, ben je dan nadien ook klaar met je PhD?

Horsiegek, dat is lang, 7 weken! Succes :D

Wat irritant taartje dat het zo druk is tijdens de hoorcolleges, zegt de docent er ook niets van?

Wat fijn Juliëtte, gefeliciteerd!

Hier vandaag tentamen 1 gehad, ging best goed. Het tentamen telt 2/3e mee en een presentatie 1/3e, dus ik denk dat het goedkomt. Donderdag nog een tentamen waar we wat crash courses voor hebben gekregen ivm veel problemen met een docent die niet kwam opdagen, eerder wegging en zich steeds ziekmeldde. Beetje damage control dus, maar beter iets dan niets. Net blok 1 behandeld, zo weer even verder. Ik zie het maar als een challenge om binnen 2 dagen nog zo veel mogelijk te leren. Denk dat het goed moet komen :)

Ik had gisteren wat geks. Begin december moesten we een samenvatting inleveren van de leerstof van de afgelopen 2 jaar, handgeschreven. Hoewel het niet moeilijk was (de stof konden we terugvinden in de boeken) was het wel ontzettend veel werk. Uiteindelijk kreeg ik gisteren (na ruim anderhalve maand dus!) een 7 terug voor een verslag. Daar was ik een beetje teleurgesteld over want die moeite was natuurlijk niet voor niets. Een klasgenootje had ook een lager cijfer dan verwacht en heeft de docent gemaild. Blijkt dat de docent maximaal een 7 geeft "want het maken van het verslag is niet moeilijk". :') 8)7

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:21

Dat vind ik dus echt een slecht excuus lolliloes! Je doet iets goed of niet. Telt het verslag mee bij het gemiddelde van het vak? Want dan zou een 7 dus mee moeten tellen als 10, want hoger wordt niet gegeven. Die docent zou zich hier klem zetten hoor!

Hier gisteren tentamen gehad, die ging goed! Was ook goed te doen, dus dat was fijn. Net ook nog tentamen gehad en Jezus wat was die moeilijk!! Daar moet je 75% goed voor hebben wil je een voldoende hebben. Ik denk niet dat ik dat gehaald heb. Ik kwam een aardig eind, maar ik wist zeker niet alles. En aangezien het wiskunde is: een foutje in de som maken en je bent punten kwijt. Geheid dat ik wat rekenfoutjes heb (want je mocht geen rekenmachine gebruiken), dus ik acht m’n kans klein. Ik heb geen idee wanneer de uitslag is, maar dat zal vast nog even duren.
Op naar donderdag, dan weer tentamen. Daar heb ik weer goede hoop op!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:32

Juliette schreef:

Lekker bezig hoor, gefeliciteerd!

Mijn tentamen ging boven verwachting goed eigenlijk.. Maar omdat het met oefenen vaak ook voor mijn gevoel goed ging terwijl de antwoorden dan fout waren, durf ik eigenlijk totaal niet te hopen := we gaan het zien, ga waarschijnlijk elke dag spastisch op de site kijken..

Ah balen Dieselpaard, maar nu weer met goede moed voorbereiden op donderdag!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:35

Dieselpaard schreef:
Dat vind ik dus echt een slecht excuus lolliloes! Je doet iets goed of niet. Telt het verslag mee bij het gemiddelde van het vak? Want dan zou een 7 dus mee moeten tellen als 10, want hoger wordt niet gegeven. Die docent zou zich hier klem zetten hoor!

Hier gisteren tentamen gehad, die ging goed! Was ook goed te doen, dus dat was fijn. Net ook nog tentamen gehad en Jezus wat was die moeilijk!! Daar moet je 75% goed voor hebben wil je een voldoende hebben. Ik denk niet dat ik dat gehaald heb. Ik kwam een aardig eind, maar ik wist zeker niet alles. En aangezien het wiskunde is: een foutje in de som maken en je bent punten kwijt. Geheid dat ik wat rekenfoutjes heb (want je mocht geen rekenmachine gebruiken), dus ik acht m’n kans klein. Ik heb geen idee wanneer de uitslag is, maar dat zal vast nog even duren.
Op naar donderdag, dan weer tentamen. Daar heb ik weer goede hoop op!

Of niet dan! Het telt inderdaad mee voor het gemiddelde. In dat geval moet ze de weging van het verslag gewoon lager maken, deze beredenering raakt natuurlijk kant noch wal.

Fijn dat je tentamen van gister wel goed ging, balen van die vandaag. Nog even moed houden voor die van donderdag! Succes nog :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:02

Die docent zou het hier ook aan de stok krijgen met studenten, OLC en misschien zelfs examencommissie. Ik zou het zeker ergens melden. Zonde van je gemiddelde.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:21

Ik als docent heb dat ook nog nooit eerder gehoord en vind het ook een slechte reden. Dan zou er idd een halve of hele punt bij je toets komen. Maar die cijfers zijn er niet voor om maar tot een 7 te gaan.

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:45

Vandaag mijn anatomie toets gehad met als resultaat een 8 *\%/* heel blij. Had verwacht dat het niet goed zou gaan want had niet veel kunnen leren ivm longontsteking. Maar toch wel goed gegaan dus :D.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:32

Hier even een tegenslag. Dc-jack is nu echt overleden helaas een dag te vroeg heb vrijdag tentamen dus kon mijn laptop wel goed gebruiken. Was de bedoeling hem vrijdag na tentamen of maandag weg te brengen. Aangezien ik dan toch 2 weken vrij ben aangezien ik geen herkansingen heb