Hbo 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:08

Oh jullie vakken heten dus heel anders als bij ons :')

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:22

Haha denk het ja

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:59

Nou wat een k dag. Zo’n dag waarop alles je aanvliegt. Dit is potverdrie mijn 2de studie en nog raak ik in paniek en sla ik lam door die paniek in plaats van de schoudertjes eronder te zetten.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:00

Awh @herfstdraad hoe komt dat?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:31

Pfffff ik moet woensdag voor alleen mijn vaccinatie naar school, vind dat niet zo tof :+
Kan gelukkig met de auto, dus 2 uur reizen nu voor een kwartiertje op school zijn...

Herfstdraad, misschien iets om met je SLB-er te bespreken? Echt balen zeg dat je je zo voelt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:33

Ik moet morgen ook enkel voor een kwartiertje naar school. Heb om 1 uur een gesprek met mn academic advisor. Gelukkig woon ik maar op een kwartier fietsen. Maar nog steeds irritant :))

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:22

Ik heb vandaag mijn eerste tentamen gehad, over alle stof die we tot nu toe hebben gehad.
Was ondanks dat ik goed geleerd had een pittige toets, maar toch voorlopig 60% gescoord en dat was ook het minimale wat je moest halen om de studiepunten te krijgen.

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:49

daphne_xxx schreef:

Het feit dat ik 3 tentamens in de komende week heb, de lesstof ondertussen fijn doorgaat én er van mij verwacht wordt dat ik het gehele tractus circulatorius en respiratorus (bloedcirculatie en ademhaling) in 3 lesuren snap en ook al onthouden heb. Alleen het hart is al 5 uur over te vullen. En dat is nog maar één vak, voel mij met de minuut dommer.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:37

Wij hebben week 45 tentamen week.
Dan heb ik een casustoets van AGZ-VGG (4 boeken, zelfstudieopdrachten en 17 hoorcollege’s waar ook weer vragen van EBP, zelfmanagment en ICT + klinisch redeneren bij zitten

En dan nog een 70 vragen toets over al deze vakken samen.

En dan nog een toets medisch rekenen.

Vloog mij gisteren ook even aan 8)7

Hoe kun je dat nou allemaal leren en ook opslaan in je brein?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:37

Herfstdraad schreef:
daphne_xxx schreef:

Het feit dat ik 3 tentamens in de komende week heb, de lesstof ondertussen fijn doorgaat én er van mij verwacht wordt dat ik het gehele tractus circulatorius en respiratorus (bloedcirculatie en ademhaling) in 3 lesuren snap en ook al onthouden heb. Alleen het hart is al 5 uur over te vullen. En dat is nog maar één vak, voel mij met de minuut dommer.

Maar doe je dan thuis wel genoeg? Bij mij ben je bij 80% van de vakken ook volledig op jezelf aangewezen om de stof te leren uit de boeken. De lessen zijn bij ons meer een "extraatje"

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:17

Je bent inderdaad erg druk thuis. De lessen zijn inderdaad vaak herhaling of toepassen van de theorie.
Ik herken wel wat je zegt en vind het ook een moeilijk iets

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:30

Vandaag foto opdracht gemaakt en vaccinatie gehad, na afloop meteen wat heel zoets gehaald, voelde me niet helemaal lekker, beetje licht in mijn hoofd. Laten ze bij mij maar liever bloedprikken, vind ik vele malen minder erg dan een vaccinatie _O-
Foto opdracht begon ook al lekker, we kregen twee bijna lege camera's mee :+

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:47

Vind je dat echt zo erg, zo'n vaccinatie?

Ik had gister ook die hepatitis vaccinatie. Was wel een beetje een gek gevoel en het idee dat ik nog 2x moet. Echt een feest... Binnenkort mag ik ook weer bloed doneren volges mij

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:04

daphne_xxx schreef:

Ik had gister ook die hepatitis vaccinatie. Was wel een beetje een gek gevoel en het idee dat ik nog 2x moet. Echt een feest... Binnenkort mag ik ook weer bloed doneren volges mij

Ik ben toen met die dubbele vaccinatie door een grote brede man in de houdgreep genomen. Ik vond het al heel eng en doordat die meneer mij toen zo heeft opgepakt en vast heeft gehouden raakte ik helemaal in paniek waardoor ik met een semi naaldenfobie zit opgescheept -O-

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:12

Oh die hepatitis vaccinatie moest ik toen ook halen, niemand wist ervan. Moesten gewoon verzamelen in aula -O-
Ben daar zo ziek van geweest, ik mocht mijn herhaling niet halen :')

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:27

Oh oliebol zeg, dat is ook niet tof!

Ik ben nu net wakker, kan niet op mn geprikte arm liggen, heb hoofdpijn en voel me niet lekker. Ik blijf vandaag mooi thuis, want ik wil het risico niet lopen dat het fout gaat in de bus of de trein :+

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:45

taartjee schreef:
daphne_xxx schreef:

Ik ben toen met die dubbele vaccinatie door een grote brede man in de houdgreep genomen. Ik vond het al heel eng en doordat die meneer mij toen zo heeft opgepakt en vast heeft gehouden raakte ik helemaal in paniek waardoor ik met een semi naaldenfobie zit opgescheept -O-

Ai dat is inderdaad ook niet oke! Begrijpelijk dat je daar nu zo mee zit ja.

Gaat het verder goed bij jullie verder?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:48

Ik ging dinsdag alleen even mee voor de morele support haha, ik heb ze gelukkig al gehad.
Dinsdag helaas ook een minder leuke ervaring gehad met 1 van mn docenten.
We waren aan het zwachtelen en de docent kwam naar me toe en gaf me een extra brede kous.
''want de standaard kous zal veel te strak zitten bij jou''
( ik heb gewoon een gezond bmi maar wel wat stevigere benen, echter nog nooit last gehad van zoiets ofzo)

Ik heb aangegeven dat ik sowieso geen goede broek aan had en dat we dus op iemand anders gingen oefenen. Helaas bleef hij doorgaan en ik heb echt het gevoel dat ik voor schut werd gezet voor de hele klas.

Vinden jullie dat ik de docent de volgende keer even apart moet nemen? Ik heb er best wel een rotgevoel aan overgehouden..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:53

Jullie gaan hard!

@Nathalie Ik zou zeker even na 't college met de docent praten, waarschijnlijk is het helemaal niet zo lomp bedoeld en met een rotgevoel blijven zitten is voor niemand fijn.
@Taartje Jeetje heftig! En wat rot dat je je zo slecht voelt, maar dan maar even een dagje bijkomen. Kan je het missen?
@Romanoff en @Herfstdraad In ieder geval ophouden met jezelf aan te praten hoe veel het wel niet is en dat je dat niet kan. Elke dag doe je een beetje, vat je stukken samen, oefen je met vragen, werk je de stof door en word je er steeds handiger in. Je hoeft niet in 1 dag alles te weten, zoiets groeit doormiddel van oefening. Als je het gevoel hebt dat je verdrinkt: stap ermee naar je SLB'er/docent. Misschien hebben die tips voor je over hoe je moet leren of wat belangrijk is voor de toets.
@Sophie gefeliciteerd met je eerste studiepunten! *\o/*

Ik ben begonnen met mijn minor en door een miscommunciatie is de toets die we deze week zouden hebben verplaatst naar over 4 weken. We hebben de eerste 4 weken dus ook uiteindelijk bijna geen relevante dingen gedaan, super vervelend. Ik ben bezig geweest met het regelen van een EPS (European Project Semester) dus dat is dan wel weer spannend en leuk.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:08

Nathalie18x schreef:
Ik ging dinsdag alleen even mee voor de morele support haha, ik heb ze gelukkig al gehad.
Dinsdag helaas ook een minder leuke ervaring gehad met 1 van mn docenten.
We waren aan het zwachtelen en de docent kwam naar me toe en gaf me een extra brede kous.
''want de standaard kous zal veel te strak zitten bij jou''
( ik heb gewoon een gezond bmi maar wel wat stevigere benen, echter nog nooit last gehad van zoiets ofzo)

Ik heb aangegeven dat ik sowieso geen goede broek aan had en dat we dus op iemand anders gingen oefenen. Helaas bleef hij doorgaan en ik heb echt het gevoel dat ik voor schut werd gezet voor de hele klas.

Vinden jullie dat ik de docent de volgende keer even apart moet nemen? Ik heb er best wel een rotgevoel aan overgehouden..

Als je er een rotgevoel aan over houdt vooral doen. Het is niet oke om zoiets te zeggen als het iets bij een ander op kan roepen. Dus zeg vooral wat je dwars zit, waarom en wat hij had kunnen doen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:56

@lollieloes.. dat is wat ik moet leren voor de toets. Dus kun je wel zeggen; niet aanpraten dat het zoveel is.. het is gewoon zoveel :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:27

Aangezien ik vandaag ben thuis gebleven heb ik een leuk nieuw speeltje gekocht voor mezelf! Een controller voor m'n laptop!
Wilde er al langer een aanschaffen en vandaag bedacht ik me dat ik nog 5 euro had liggen die ik voor kerst had gekregen, dus heb daar een mooie PS4 controller voor gekocht en zit nu al lekker de hele tijd te gamen met m'n nieuwe controller :D

Morgen gewoon weer serieus aan de slag voor school, maar vond dat dit wel een keertje mocht :D

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:37

Citaat:
Citaat:

Maar doe je dan thuis wel genoeg? Bij mij ben je bij 80% van de vakken ook volledig op jezelf aangewezen om de stof te leren uit de boeken. De lessen zijn bij ons meer een "extraatje"

Ik heb elke dag college van 08:30 tot 16:15, waarbij ik ook eens per week een dag in de praktijk werk. De tentamens worden niet in een tentamenweek geplaatst maar er gewoon tussendoor op collegedagen. Meestal rond 18:30 thuis, de tijd die ik overheb na eten en douchen besteed ik aan mijn studie. Meer tijd is er gewoonweg niet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:35

Wat lastig Herfstdraad, heb je een studie adviseur of mentor of iets waarmee je hierover in gesprek kan? Hebben meer klasgenoten hier last van? Hoe plan je je huiswerk in? In het weekend tijd?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:31

Ik heb dit weekend voor 't eerst geeeen huiswerk, haha wat een fijn gevoel!
We gaan vanaf nu het meeste herhalen voor de tentamens dus dat is heel fijn.