Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sanso schreef:Kun je ook de aangifte van vorig jaar nog aanpassen? Wij hebben toen een huis gekocht maar kregen ‘maar’ €10 terug toen. Nu ik overal lees dat er grote bedragen terug komen want huis gekocht ben ik bang dat mijn moeder iets verkeerds heeft ingevuld.
Oscar schreef:Ja, je kunt een bezwaar indienen
Maar heb je een idee waar het verschil vandaan komt? Hebben jullie toevallig ook een maandelijkse teruggave? Want dan zou het kunnen zijn dat alles al via die maandelijkse teruggave verrekend is. Als je dan aangifte doet en je hebt de bedragen nauwkeurig ingeschat dan kom je ongeveer op nul uit.
Maar als je helemaal niets terug hebt gehad en je hebt een huis gekocht in dat jaar, dan lijkt er inderdaad iets niet goed te zijn gegaan. Je hebt sowieso je hypotheekrenteaftrek en daarnaast nog wat eenmalige aftrekposten die samenhangen met het nieuwe huis/hypotheek.
assie schreef:Ik had mijn teruggave vandaag al binnen. Hoera.
Het was heel weinig, maar ja.. ik heb dan ook geen spannende dingen zoals een huis.
Sanso. .. met vragen als de jouwe zou ik me tot een boekhouder/accountant wenden. Ik weet niet hoeveel je moeder ervanaf weet, maar het klinkt alsof er wat geld is blijven liggen. Mogelijk kun je dat nog herstellen, maar dan moet je wel weten hoe en ook de juiste vinkjes aanzetten. Daar kan een boekhouder je bij helpen.
Selina schreef:sanso schreef:27 september 2016 gekocht. Dus vandaar dat ik vraag de aangifte van vorig jaar
Wij kregen toen ruim 3000 terug, dus zou het nog even nakijken als ik jou was. Hadden toen aan de Hypotheker gevraagd welke bedragen we konden opgeven bij de belastingdienst.