Vind dat ook heel mbo/havo achtig, daarbij ben je 18+ en je zit er voor jezelf. Je mag niet eens meer een plicht instellen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Iets met omgekeerde psychologie ofzo. In ieder geval, ik heb pas over 3 weken een toets, dus hier alles nog rustig! Meeste klasgenootjes hebben ook nog geen boek open gedaan, al ben ik zelf al wel direct begonnen. Ook dinsdag tijdens een saai SLB uurtje rondgekeken voor potentiële stagebedrijven en direct een bedrijf gemaild voor een rondleiding. Kreeg gisterochtend al een mailtje terug dat ze daar wel voor open staan, super leuk! Dus waarschijnlijk binnenkort ook met wat klasgenootjes op bedrijvenbezoek
.
probeer ook zo veel mogelijk bij te blijven met alles, ik heb nu alles nog heel geordend enzo dus hopen dat dat zo blijft
ikheetesmee schreef:Wij hebben voor 1 les aanwezigheidsplicht omdat daar best intieme dingen besproken kunnen worden. Voor de rest zijn we nergens toe verplicht, ik heb nog wel leerplicht maar daar doen ze niks op uit hier. Alleen in het eerste jaar kunnen ze je negatief advies geven als je er weinig bent en slechte cijfers haalt of onvoldoende bekwaam lijkt voor het tweede jaar.
. Ik lees echt amper wat buiten de lessen om. Maak wel netjes Mn deadlines etc voor groepsopdrachten. Ik heb er tot nu toe altijd genoeg aan gehad om goed op te letten in de lessen en aantekeningen te maken en per toets ongv een week van te voren beginnen met leren. Heb vorig jaar met redelijk gemak gehaald. En niet perse alleen omdat ik goed kan leren oid ik heb echt wel een hele hoop kennis erbij gekregen. Dit verschilt natuurlijk per persoon heel erg en het beste is gewoon om dingen te lezen maar voor mij werkt dit goed!