Welk beroep hebben de bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boemklatsch

Re: Welk beroep hebben de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:10

Ik ben Verpleegkundige in de Wijk, thuiszorg dus. Hiervoor op de revalidatie gewerkt maar in de thuiszorg toch wel mijn plekje gevonden. :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:12

Ik ben vrachtwagenchauffeuse en heb daarnaast nog m'n eigen bedrijfje in wording als paardentaxi :)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:50

Wranglerbutt schreef:
Ik ben toezichthouder/handhaver milieu bij een gemeente; ik controleer bij agrarische bedrijven op naleving van milieuwetgeving.
Superleuke baan!

Hiervoor heb ik bijna 10 jaar in de basispolitiezorg (agent/hoofdagent) gewerkt, daarvoor beveiliger op een asielzoekerscentrum en daarvoor beeldend kunstenaar :Y)

Hé collega!
alleen heb ik eerst als stadswacht/beveiliger en daarna parkeercontroleur/politie gewerkt. bijna dezelfde carrière ;) :D

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:00

Logistiek administratief medewerker.
Werkzaam bij een logistiek bedrijf en verantwoordelijk voor het papierwerk dat komt kijken bij in- en uitvoer van producten. Denk aan vrachtbrieven en douanedocumenten. Maar ook veel contact met vervoerders en met vrachtwagenchauffeurs. Heel afwisselend, niet echt uitdagend.

Ik heb media&entertainmentmanagement gestudeerd dus heel iets anders :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:04

Hondentrimster

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:22

Als secretaresse in het ziekenhuis op een PAAZ afdeling. erg leuk om te doen!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:39

Wat een leuke en veelzijdige beroepen komen er voorbij!

Ik ben doktersassistente in een huisartsenpraktijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:44

Tof topic
Ik ben momenteel ontzettend zoekende in wat ik wil worden als ik later groot ben :')
En ik kom hier weer interessante werkvelden tegen om eens in te duiken

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:58

Ik heb een opleiding voor dierenartsassistente gedaan en daarnaast een aantal modules voor gedragstherapeut voor honden gedaan. (jammer dat die cursussen zo verrekte duur zijn, dus op het moment staat dit stil.)

Ik heb 10 jaar bij een honden- en kattenpension gewerkt. Daar runde ik eigenlijk het bedrijf terwijl de eigenaren beide naar hun eigen baan gingen.
Na 10 jaar was de uitdaging er wel af en werk ik nu bij mijn ouders in het bedrijf als telefoniste/boekhouding/bezorgdienst/manusje van alles. Heel afwisselend!

Toch zie ik mezelf dit niet jaren doen. Samen met mijn vriend ligt er al een poosje een opzet voor een ondernemingsplan voor een paarden pensionstalling. Een stalling waar paarden lekker in een paddock paradise kunnen staan, waar het welzijn voor de dieren voorop staat, en waar ik eventueel freestyle les zou kunnen geven. (die opleiding staat ook nog op de wensenlijst)

Maar eerst ons huis maar eens klaar qua verbouwen en dan nog een gek vinden die er flink geld voor neer wil leggen zodat wij een boerderij kunnen kopen. :+ Gaan we dan langzaam onze droom van pensionstalling realiseren.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:52

Ik heb mijn baan gevonden via Bokt :D Mijn vorig leidinggevende had de vacature in het langlopende banentopic gezet en uit alle sollicitanten werd ik gekozen *\o/*

Ik werk nu al vijf jaar als educatief medewerker op een kinderboerderij. Ik ben verantwoordelijk voor de ontwikkeling van educatieve activiteiten (buiten schooltijd) en educatief materiaal, werving en begeleiding van vrijwilligers, meedraaien in de dierverzorging en verder allerlei ondersteunende taken (PR, website, Facebook, email, rooster, kas, offerte en jaarverslag schrijven, administratie, bestellingen). Een zeer leuke en afwisselende functie, fijn om het binnenwerk met mijn hoofd te combineren met de zorg voor de dieren <3

Ik heb hiervoor Diermanagement gestudeerd (in Leeuwarden) en een docentenopleiding voor het groene onderwijs (STOAS). Een ideale combinatie voor mijn huidige baan.

Oh, en als mensen denken, dát is leuk, we zoeken altijd nog vrijwilligers :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:02

Ailill schreef:
rien10 schreef:
Al dik 20 jaar (voordat het mode werd) zzp-er in de zakelijke dienstverlening.
Secretaresse, Office manager, management assistent en administrateur op afroep.
Altijd handig qua netwerk, zit je op LinkedIn?

Ja. Zeker, bedrijfsnaam is NT Services.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:37

Ik heb eerst een jaar paardenhouderij gedaan maar dat paste niet bij mij. Toen een tussenjaar gehad (te laat gestopt in combinatie met niet weten wat ik wilde) en gewerkt bij de post.
In dat jaar gesolliciteerd bij de politie maar ik kwam op een paar tienden van een seconde niet door de sportieve test. Geeft niks, ik kon op herkansing.

Ik heb de herkansing nooit gedaan want ik heb me toen ingeschreven voor de mbo opleiding allround meubelmaker/ scheepsinterieurbouwer niveau 4.
Dit liep niet goed, dus afgestroomd maar dezelfde opleiding op niveau 2. Na niveau 2 heb ik er niveau 3 aangeplakt.
Na het behalen van mijn diploma als parttime onderwijsassistent op mijn eigen school gaan werken, de andere helft van de week was ik conciërge op laatst genoemde school.
Na dat schooljaar een fulltime contract gekregen en de mbo4 opleiding onderwijsassistent BBL gaan doen.
Toen een jaar 'gewoon' gewerkt, na dat jaar de 1 jarige opleiding tot instructeur in het onderwijs gaan doen.
Die heb ik behaald en sindsdien werk ik nu twee jaar als instructeur + docententaken op dezelfde school.

Volgend jaar ga ik docentenstage lopen in het werkveld (bij verschillende bedrijven kennis en kunde opdoen) en dan na volgend schooljaar naar de hbo docentenopleiding.

Ik heb voor mij de beste baan ter wereld. :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:07

Ik werk als verzorgende IG in de thuiszorg :j

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:17

ik werk als heftruckchauffeuse in een fabriek in ploegendiensten :)

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:29

Ik ben ooit begonnen als verkoopmedewerkster bij de Kruidvat in mijn dorp. Daar heb ik gewerkt tot mijn eindexamens van de Havo. Daarna nog een keer gesolliciteerd bij de Kruidvat een dorp verderop, maar daar was ik met een week weg, omdat de sfeer gewoon echt niet oké was. Toen heb ik eigenlijk geen bijbaan meer gehad, enkel een paar keer per week bij kennissen op stal geholpen. Pas sinds februari dit jaar ben ik weer aan de bak. Eerst in een ijssalon, maar daar ben ik inmiddels ook gestopt, omdat ze maar tot september open zijn en ik toch meer zekerheid in mijn inkomen wil hebben gezien ik straks ga studeren. Nu werk ik dus al ruim een maand bij de plaatselijke Albert Heijn als verkoper op de delikaas-afdeling, en het bevalt me erg goed. Aardige collega's en leuk werk. En ze bieden mij ook de optie om me aan het eind van mijn huidige contract (die afloopt in januari volgend jaar), over te plaatsen naar een filiaal in mijn studiestad, Vlissingen. :)