Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LisaLounda schreef:adventures01 : bedankt voor je reactie! Ik wil graag te weten komen of het met mijn cijfer 6,4 haalbaar is om volgend jaar wel binnen te komen. Hopelijk komt er met behulp van het wob verzoek meer duidelijkheid over de bepaling van de rangnummers
adventures01 schreef:LisaLounda schreef:adventures01 : bedankt voor je reactie! Ik wil graag te weten komen of het met mijn cijfer 6,4 haalbaar is om volgend jaar wel binnen te komen. Hopelijk komt er met behulp van het wob verzoek meer duidelijkheid over de bepaling van de rangnummers
Super slim van je! Zou je de uitkomsten er van willen delen?
Wat zijn jullie leeftijden?
Zelf denk ik ook dat de leeftijd direct of indirect een rol heeft gespeeld. Ik ben zelf 17 en het valt mij op dat ouderen, of mensen die een eerst een andere studie hebben gevolgd hogere rangnummers hebben. Of ik verbeeld het me. Natuurlijk gun ik het iedereen ook toegelaten te worden maar het blijft mij toch knagen, waarom en hoe en wat.
adventures01 schreef:future_vet schreef:Enige reden dat t toevallig ouderen zijn is dat deze studenten al een andere studie hebben gevolgd bijvoorbeeld biologie of dierwetenschapoen waardoor ze misschien wat beter scoren op de testen..
Dat denk ik nu ook. Was ook iets wat opeens in mij op kwam.
Lynnepinny schreef:Oh, en klopt het dat voor je gemiddelde lijst alleen de verplichte vakken worden meegerekend? Dus geen muziek, Duits, etc.
LisaLounda schreef:Hoi NuevaAtalaya!
Op dit moment moet je bij de selectie je cijfers van 5 naar 6 VWO indienen. Helaas.... Dit is bij de meeste studies zo en ik denk dat ze dit ook niet gaan veranderen.
Wat betreft CV kijken ze helemaal niet naar. Ik zelf werk nu 3 jaar in een praktijk als assistente maar ze doen hier helemaal niets mee. Ook zit er geen motivatie onderdeel in de selectie waardoor je dit dus niet aan kan geven.
Succes in je tussenaar en ik zie je wel volgend jaar bij de selectie!