Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 08:36

We zitten nu sinds, ik geloof, 8 mei op nummer 234

LisaLounda

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:32

melisjeee en Ushanka: bedankt voor jullie snelle reactie!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:36

Ik heb rangnummer 612
Cijfers: 6.3
Kennistoets: 24/29
Kritisch redeneren 8/17
Persoonlijkheidstest: 4.4

Helaas niet goed genoeg maar volgend jaar gewoon weer proberen. Ik vind het overigens wel raar hoe ze de rangnummers bepaald hebben.
Laatst bijgewerkt door nereids op 28-06-17 10:08, in het totaal 3 keer bewerkt

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:36

Ik zal het nog even wat meer uitleggen waarom ik de scores aan het verzamelen ben.
Ik ben in bezwaar gegaan tegen de universiteit. Na een telefonisch gesprek met de universiteit heb ik mijn bezwaar doorgezet omdat ik vond dat er niet redelijke argumenten vanuit hun kant kwamen. Nu moet ik morgen naar de universiteit komen voor een zitting met de commissie. Ik ben van alles aan het uitzoeken omtrent de scores van anderen aangezien het lijkt alsof cijfers inderdaad heel erg zwaar meetellen. Ik ga dan ook door middel van een wob verzoek (even google gebruiken als je niet weet wat het is :) ) de universiteit "verplichten" om de weging van de verschillende onderdelen van de selectie openbaar te maken.

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:38

adventures01 : bedankt voor je reactie! Ik wil graag te weten komen of het met mijn cijfer 6,4 haalbaar is om volgend jaar wel binnen te komen. Hopelijk komt er met behulp van het wob verzoek meer duidelijkheid over de bepaling van de rangnummers

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:44

LisaLounda schreef:
adventures01 : bedankt voor je reactie! Ik wil graag te weten komen of het met mijn cijfer 6,4 haalbaar is om volgend jaar wel binnen te komen. Hopelijk komt er met behulp van het wob verzoek meer duidelijkheid over de bepaling van de rangnummers

Super slim van je! Zou je de uitkomsten er van willen delen?
Wat zijn jullie leeftijden?
Zelf denk ik ook dat de leeftijd direct of indirect een rol heeft gespeeld. Ik ben zelf 17 en het valt mij op dat ouderen, of mensen die een eerst een andere studie hebben gevolgd hogere rangnummers hebben. Of ik verbeeld het me. Natuurlijk gun ik het iedereen ook toegelaten te worden maar het blijft mij toch knagen, waarom en hoe en wat.

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:47

adventures01 schreef:
LisaLounda schreef:

Super slim van je! Zou je de uitkomsten er van willen delen?
Wat zijn jullie leeftijden?
Zelf denk ik ook dat de leeftijd direct of indirect een rol heeft gespeeld. Ik ben zelf 17 en het valt mij op dat ouderen, of mensen die een eerst een andere studie hebben gevolgd hogere rangnummers hebben. Of ik verbeeld het me. Natuurlijk gun ik het iedereen ook toegelaten te worden maar het blijft mij toch knagen, waarom en hoe en wat.

Ik zal zeker de uitkomsten willen delen! Ik ben zelf 19 nu. Ik heb eerst mijn HAVO-diploma gehaald en ben toen doorgestroomd naar het VWO waar ik nu ook mijn diploma heb gehaald. Ik weet niet zeker of het heel veel effect heeft gehad hoor. Ik kan me niet meer herinneren dat ik ergens mijn leeftijd heb moeten invullen.....

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:49

LisaLounda
Op je antwoordformulier(dacht ik) en sowieso voor je inschrijving, maar het lijkt mij ook sterk dat ze dat gebruikt hebben.
Misschien kan je in de whatsapp groep vragen voor meer scores? Ik zit er zelf niet in maar iemand anders vast wel.

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:55

Ik heb van de universiteit al mijn antwoordformulieren toegestuurd gekregen (niet dat ik er iets mee kan :D ) Daar staat in ieder geval geen leeftijd op. Maar denk inderdaad voor je inschrijving in ieder geval.
Ik zit zelf ook niet in de whatsapp groep daarom dacht ik probeer ik het eventjes hier :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:11

Ik ben ook 17, maar ik gewoon nummer 115. Denk niet dat ze daar op gelet hebben.

Ik stond een 6,9
27 vragen goed bij kennis
13 goed bij redeneren
En 4,1 persoonlijkheid

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:25

Enige reden dat t toevallig ouderen zijn is dat deze studenten al een andere studie hebben gevolgd bijvoorbeeld biologie of dierwetenschapoen waardoor ze misschien wat beter scoren op de testen..

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:34

future_vet schreef:
Enige reden dat t toevallig ouderen zijn is dat deze studenten al een andere studie hebben gevolgd bijvoorbeeld biologie of dierwetenschapoen waardoor ze misschien wat beter scoren op de testen..

Dat denk ik nu ook. Was ook iets wat opeens in mij op kwam.

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:41

adventures01 schreef:
future_vet schreef:

Dat denk ik nu ook. Was ook iets wat opeens in mij op kwam.

Ja dat denk ik ook! Ik weet niet hoe het bij jullie was maar ik had ook weinig tijd om te leren aangezien die toetsen rond mijn schoolexamens zaten dus dat was erg lastig te combineren....

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:42

gerlindie : dankjewell voor het delen van je score! Wat leuk dat je erbij zit! Veel succes!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:54

Degene die de scores wil hebben: ik kan je even toevoegen in de groepsapp dan kun je daar aan iedereen vragen?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:16

Als ik het zo zie tellen de cijfers inderdaad redelijk zwaar mee.. Ik moet volgend jaar die toetsen wel héél goed gaan maken wil ik erin komen met mijn 6,1 gemiddelde :+

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:08

hoii allemaal ,

Ten eerste aan iedereen die toegelaten is; gefeliciteerd! En hopelijk dat de rest volgend jaar toegelaten wordt of een andere leuke studie vindt. Ik zelf heb een paar vraagjes over de selectie:

Ik ben net geslaagd en ook van plan diergeneeskunde te studeren maar heb me nog niet ingeschreven omdat ik eerst graag een tussenjaar wou nemen. Ik ga dus meedoen aan de selectie voor volgend jaar. Alleen heb ik dus mijn eindexamencijfers al wanneer ik meedoe aan de selectie. Denken jullie dat het mogelijk is die (ook) in te leveren? Ik heb op het CE namelijk wat betere cijfers gehaald dan in VWO5 :o

En hebben jullie verder ook misschien een idee of er ook een beetje naar iets van een CV gekeken wordt (ik neem aan dat daar iets over gevraagd is op de persoonlijkheidstest?). Ik ga in september namelijk een paar maanden naar Suriname om in een dierenkliniek mee te lopen, dus het zou ook best gunstig voor mij zijn als ze ook daar naar kijken :D

Ik hoop dat er iemand iets weet!

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:14

Hoi NuevaAtalaya!
Op dit moment moet je bij de selectie je cijfers van 5 naar 6 VWO indienen. Helaas.... Dit is bij de meeste studies zo en ik denk dat ze dit ook niet gaan veranderen.

Wat betreft CV kijken ze helemaal niet naar. Ik zelf werk nu 3 jaar in een praktijk als assistente maar ze doen hier helemaal niets mee. Ook zit er geen motivatie onderdeel in de selectie waardoor je dit dus niet aan kan geven.

Succes in je tussenaar en ik zie je wel volgend jaar bij de selectie! :)

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:32

Het zou wel kunnen dat ze naar de enquetes na de selectie hebben gekeken en het misschien zullen aanpassen maar die kans lijkt mij heeeeeeeel klein.

Benieuwd wanneer ze alles bekend maken voor 18/19.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:25

Niet rond oktober pas? Je kan je vanaf dan ook inschrijven.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:41

Oh, en klopt het dat voor je gemiddelde lijst alleen de verplichte vakken worden meegerekend? Dus geen muziek, Duits, etc.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:45

Lynnepinny schreef:
Oh, en klopt het dat voor je gemiddelde lijst alleen de verplichte vakken worden meegerekend? Dus geen muziek, Duits, etc.

Volgensmij gewoon alle vakken

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:47

Lynnepinny schreef:

Bij ons was dit wel zo idd! Kijk anders even hier: https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/selectie
Onder het kopje selectiecriteria kan je al een heleboel vinden ;). Ik weet natuurlijk niet of het voor volgend jaar anders zal zijn, maar dit zijn iig alle selectiecriteria van afgelopen jaar.

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:22

Lynnepinny schreef:

Ja klopt alleen de verplichte vakken tellen mee voor je gemiddelde!

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:46

LisaLounda schreef:
Hoi NuevaAtalaya!
Op dit moment moet je bij de selectie je cijfers van 5 naar 6 VWO indienen. Helaas.... Dit is bij de meeste studies zo en ik denk dat ze dit ook niet gaan veranderen.

Wat betreft CV kijken ze helemaal niet naar. Ik zelf werk nu 3 jaar in een praktijk als assistente maar ze doen hier helemaal niets mee. Ook zit er geen motivatie onderdeel in de selectie waardoor je dit dus niet aan kan geven.

Succes in je tussenaar en ik zie je wel volgend jaar bij de selectie! :)

Ayyy dat verlaagt mijn kansen wel flink :Y) Hard leren voor de toets op de uni dus O:) Op zich wil ik ook wel naar Gent als Utrecht geen optie is, maar heb een grote voorkeur voor Utrecht dus hoop dat ik wel toegelaten wordt.