Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:11

Heerlijk gevoel dat het einde in zicht komt!

Ik ga volgende week aan de slag met de conclusie, aanbevelingen en samenvatting en moet verder enkel nog de puntjes op de i zetten en de helft van mijn rapport nog voor een tweede (definitieve) keer overlezen.

Ik lees alles twee, nee eigenlijk drie, keer door. Wanneer ik het schrijf, later nog eens en daarna een laatste keer.

Een collega zei vrijdag dat je op gegeven moment geen fouten meer ziet in je eigen stuk, omdat je er zoveel mee bezig bent. Ik denk dat dit wel klopt.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:45

@Laura_x_ Het geen fouten meer zien klopt in mijn ogen ook wel ja :j
Ik heb afgelopen week het hele verslag uitgeprint en nogmaals doorgelezen. Op papier haalde ik er sws al meer fouten uit dan op de laptop. Maar daarnaast de stukken die ik het begin van de week nog had getypt, kon ik minder fouten in ontdekken dan oude stukken die zelfs al door verschillende mensen (collega, stagedocent, bedrijfsmentor, vriend) meerdere keren waren gelezen. De nieuwe stukken heeft mijn vriend toen nog een keer gelezen en hij haalde er zeker nog fouten uit :P Ik heb mijn scriptie al wel 5x gelezen. Ik kreeg elke 3 weken feedback van mijn docent dus dan paste ik weer stukken aan. Maar ik had het nooit helemaal achter elkaar gelezen. Merk je gelijk of het verhaal helemaal goed loopt. Ook al is het doodsaai omdat je het al zo vaak gelezen hebt :')
Als ik jou was zou ik gaan zoeken naar iemand die het voor je kan nalezen :j Het liefst eigenlijk nog een leek op het gebied van jouw onderwerp. Kan je gelijk zien of diegene het ook enigszins kan volgen :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:25

Westhof schreef:
Welke tool heb jij gebruikt voor de vragenlijst? ThesisTools slaat dus ook antwoorden op van respondenten die de enquête gestart zijn, maar hem niet hebben afgemaakt. Dan zit je dus met 'halve' data die je eruit moet filteren :P

Hoeveel respondenten heb je in totaal?

Ik heb het via http://www.enquetetools.nl gedaan. Daar krijg je ook alle resultaten, ook van mensen die het gedeeltelijk hebben ingevuld. Maar voor mijn onderzoek maakt dat op zich niet uit.

20 hebben een (groot) deel ingevuld, 8 hebben de volledige enquête (uitgebreid) ingevuld. Niet heel veel, maargoed. Moet het er mee doen. Komt wel goed. Mijn docente van m'n onderzoek is ermee akkoord gegaan. Was een uitgebreide enquête dus heb nu wel veel informatie.

Heb alles analyse proof gemaakt, alle vragen met antwoorden verdeeld in categorieën (tabbladen in Excel) en per vraag de antwoorden aan het analyseren.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:21

Ik heb alle enquêtes van mensen die hem maar voor een deel in hebben geleverd gewoon verwijderd voordat ik de uitkomsten heb geëxporteerd naar excel. Bij mij waren er ook best veel die niet op voltooien hadden gedrukt dus stond er ook dat ze hem maar gedeeltelijk hadden ingevuld, dat heb ik dan gewoon zelf even gedaan.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:18

Ik heb Surveyplanet gebruikt. Helaas kreeg ik de lay-out niet zo geweldig mooi, maar het voldeed in ieder geval het doel :j

Ik zit nu in de afronding van het concept, heerlijk *\o/*

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:26

Ik gebruik Typeform voor mijn enquetes :) Ik zit ook in de eind fase, echter moet ik nog met 1 tester in gesprek en de dame zegt net dat ze binnenkort op vakantie gaat :+ Oops

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:36

Oh sorry MadelonSunny, ik had je reactie niet gezien!

Volgende week leest mijn begeleidster het door en ik heb nog een lezer met kennis op dit vakgebied, gaat helemaal goedkomen :) Vandaag heb ik het geheel nog even helemaal doorgenomen en ook nog wat dingetjes eruit kunnen halen. Het is inderdaad saai, steeds hetzelfde lezen.

Courses, dat is vervelend.. -O-

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:26

Hoe gaat het bij jullie?

Mijn scriptiebegeleider is geopereerd, dus ik heb nu een andere begeleider. Vandaag voor het eerst een afspraak met hem gehad. Gelukkig is hij enthousiast over mijn onderzoek en heeft hij weer goede tips gegeven om verder te gaan. Momenteel ben ik bijna klaar met het analyseren van de resultaten in SPSS, waarna ik aan de conclusie/discussie kan gaan werken :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 17:27

Fijn Westhof, laatste beetjes dus!

Ik ben nog bezig met mijn minor. Nog een paar verslagen en presentaties te gaan *\o/*

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:56

Ik ga het morgen inleveren, ben zo'n twijfelaar altijd. Dus kan maar beter gewoon inleveren en zien wat het wordt.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:26

Ik heb nu de resultaten beschreven, lay-out al in orde gemaakt en moet nu een interventie beschrijven adhv de resultaten en theorie. En dan nog conclusie, discussie en aanbevelingen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:04

Laura_x_ schreef:
Kimmess schreef:
*Knip*

Ohja, nog een goede tip van mijn begeleider! De conclusie uit een scriptie moet je eruit kunnen scheuren en apart kunnen lezen.

Bedankt voor deze tip. Die ga ik zeker toepassen.
Ik ben bezig met de afronding van mijn eindverslag. Iets met de laatste loodjes...

Nog een tip hierbij. De hoofdvraag (en deelvragen) dient ook door je conclusie beantwoord te worden (zonder daarbij het hele verslag te lezen).

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:11

Ik heb gisteren een Go gehad *\o/*
Nu heb ik nog tot 12 juni om mijn scriptie af te ronden en dan 2 weken later afstudeerzitting.

Maar pfoeh, energie? Wat is dat? >;)
Ik probeer mijn vrije dagen zo rustig mogelijk te houden maar die scriptie heeft me al zo leeggetrokken dat mijn batterij niet meer oplaad _-:(
Maargoed, weer genoeg geklaagd. Aan de slag }:)

Meer mensen last van dat de laatste loodjes het zwaarst wegen?

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:22

Hier nog 1! Volgende week dinsdag (6 juni) moet de scriptie worden ingeleverd. Ik ben zo goed als klaar en hoef eigenlijk alleen nog m'n managementsamenvatting en m'n kritische reflectie. Maar ik twijfel altijd zo erg..
Ben ook nog eens best slecht in spelling etc. dus dat wordt nog een hele opgave om dat er allemaal uit te krijgen haha.

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:25

En hier ook! Vre-se-lijk. Als ik 5 minuten naar mijn beeldscherm kijk heb ik het gevoel dat ik er al weer uren mee bezig ben >;)

Ik heb vorige week mijn reflectieverslag geschreven en gisteren feedback ontvangen van mijn schoolcoach wat betreft resultaten & analyse en conclusies. Dat ben ik nu aan het verwerken en dinsdag 6 juni lever ik alles in. Kan niet wachten!

YvvvWedg: Kun je het niet door iemand na laten kijken die goed is in spelling etc.? Heb ik ook gedaan. Zijn nog genoeg foutjes uitgehaald waar ik zelf 10x overheen heb gelezen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:21

Ik sta op het punt om het in te leveren maar vind het zooo eng. :+

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 15:37

Je kan het!!!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:10

Haha gedaaan ! Nu 2 weken in volle spanning afwachten...

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:54

YvvvWedg schreef:
Hier nog 1! Volgende week dinsdag (6 juni) moet de scriptie worden ingeleverd. Ik ben zo goed als klaar en hoef eigenlijk alleen nog m'n managementsamenvatting en m'n kritische reflectie. Maar ik twijfel altijd zo erg..
Ben ook nog eens best slecht in spelling etc. dus dat wordt nog een hele opgave om dat er allemaal uit te krijgen haha.

Dan zou ik je scriptie echt laten nakijken door iemand, zeker als hij nu al af is. Zijn genoeg bedrijven die dat doen als je op internet zoekt. Je betaald wel wat maar zou zonde zijn als je scriptie daardoor wordt afgekeurd. Of iemand in je omgeving zoeken die goed is in spelling

Annenas schreef:
Nu 2 weken in volle spanning afwachten...

I feel you An! Maar we gaan het gewoon redden *\o/*

Ik heb morgen mijn presentatie voor het bedrijf, echt weinig zin in. Gelukkig heb ik hem al om 9 uur dan ben ik er snel van af.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 21:09

Succes met afwachten!

Ik heb in het weekend mijn essay opnieuw ingeleverd (6EC) en vandaag eindpresentatie voor een opdracht gehouden (3EC). Nu nog flink aan de slag met een betoog en project en dan zijn alle punten binnen (hopelijk in 1x) *\o/*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:38

Ik ben echt heel blij met mijn stagebegeleidster die taaltechnisch heel veel kennis ook heeft/kleine foutjes al ziet. :D Soms ook echt foutjes die ik zelf echt niet had ontdekt/zou zien dat dat eigenlijk niet helemaal klopt.
Niet zozeer op gebied van spelling, want daar ben ik wel gewoon goed in, maar echt taaltechnische (grammatica) foutjes, haha.

Dat moment van inleveren is inderdaad altijd heel erg spannend. Ik ben altijd bang dat ik net na inleveren erachter kom dat ik toch nog iets beter had kunnen doen/ er nog foutjes in ontdekt worden. Ik hang altijd eerst 5 minuten boven de inleverknop voor ik daadwerkelijk durf te drukken _O- Had ik ook bij het online zetten van mijn enquête.

Heb over paar weken al eindgesprek van stage. (maar loop nog wel tot de zomervakantie stage). Moet daarvoor ook nog een en ander doen. + begin juli moet ik bewijsstukken/verantwoordingen inleveren voor mijn competenties. Is ook nog een klusje. Drukke periode -O- Kijk zo uit naar het moment dat het 7 juli is en ik alles heb ingeleverd. Dan is het alleen nog afwachten tot eind augustus op het eindgesprek.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 31-05-17 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:44

1234 schreef:
Ik ben echt heel blij met mijn stagebegeleidster die taaltechnisch heel veel kennis ook heeft/kleine foutjes al ziet. :D Soms ook echt foutjes die ik zelf echt niet had ontdekt/zou zien dat dat eigenlijk niet helemaal klopt.
Niet zozeer op gebied van spelling, want daar ben ik wel gewoon goed in, maar echt taaltechnische (grammatica) foutjes, haha.

Dat moment van inleveren is inderdaad altijd heel erg spannend. Ik ben altijd bang dat ik net na inleveren erachter kom dat ik toch nog iets beter had kunnen doen/ er nog foutjes in ontdekt worden. Ik hang altijd eerst 5 minuten boven de inleverknop voor ik daadwerkelijk durf te drukken _O- Had ik ook bij het online zetten van mijn enquête.

Dat is wel echt super fijn!
Mijn stagebegeleidster heeft me juist niet geholpen, ze spreekt heel slecht nederlands en kwam uit mn loting om haar te interviewen, heeft me heel wat ontcijferingsuurtjes gekost :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:46

Aiii da's niet handig! Dan zou je inderdaad bij iemand anders moeten vragen. Daar heb je dan weinig aan.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:11

Welke minor volg jij CarolienR? Ik ben momenteel naast mijn scriptie ook bezig met het laatste vak van mijn minor (Brains & Bodies).

Fijn dat je hem ingeleverd hebt Annenas :) Dat twijfelen komt me bekend voor. Op een gegeven moment moet je jezelf daar inderdaad gewoon overheen zetten. Succes met afwachten!

Goed op weg dus, 1234 :D

Ik vond het juist op de helft erg zwaar, MadelonSunny. Nu ik tegen het einde aan loop en alles samen komt heb ik juist weer motivatie om verder te schrijven. Wat ik zelf het vervelendste deel vond was het online zetten van de vragenlijsten, aangezien ik echt niet handig ben met die online tools.

Spannend YvvvWedg! Ik zou ook iemand zoeken die het voor je na wil lezen. Op een gegeven moment heb je je eigen stuk zo vaak gelezen dat je het gewoon niet meer ziet.

Ik ben klaar het met schrijven van de conclusie. Ik moet nu alleen nog de discussie schrijven. En daarna nog wat kleine dingen, zoals het toevoegen van een samenvatting aan het begin van mijn scriptie, het toevoegen van bijlagen en alles controleren op spelling. 7 Juni moet ik de conceptversie inleveren, 13 Juni de echte versie. Over 2 weken ben ik er dus als het goed is vanaf. Aan die gedachte houd ik momenteel vast :P

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:26

|o Hoi allemaal,

Mag ik mij als afstudeerder hier ook melden? Jammer dat ik dit topic nu pas tegen kom nu ik bijna klaar ben :o

Mijn naam is Marlous en op dit moment ben ik aan het afstuderen van mijn bachelor HRM.

Ik kwam hier eigenlijk terecht omdat ik een probleempje heb met mijn inhoudsopgave. Mijn verslag is zo goed als af en als ik het op sla in word gaat het ook allemaal goed. Maar wil ik van mijn word bestand een pdf maken (zodat ik het digitaal naar de organisatie kan mailen en omdat ik het in pdf moet aanleveren aan school) dan wordt de hele inhoudsopgave over 34 pagina's (ofzo) verdeeld ;( Hij slaat elke verwijzing apart op een pagina op ofzo. Is er iemand die mij kan vertellen wat ik hier aan kan doen? Ik word er echt hopeloos van :? |o 8)7

Groetjess