lobkew schreef:Succes Joelle!
Dankjewel voor de uitleg Willianne, heb zelf ook wel eens les gehad van AnneMarie van der Toorn. Heeft toen ook een groot artikel van in de paard en sport gestaan (van de les van mijn pony met foto's enz.). Wat jij omschrijft vind ik wel logisch klinken eigenlijk. Zelf gebruik ik niet echt methode. Ik voed mn pony's gewoon duidelijk maar rustig op. Als je mij vraagt er een naam aan te hangen dan is het eigenlijk gewoon 'met mn boerenverstand'. Als ik aan het longeren ben dan geef ik zowel stem als lichaamshulpen. Zoals naar beneden en niet naar de pony kijken bij overgangen terug en een stapje richting de achterhand en groot maken voor overgangen heen.
Edit: die van mij zullem dat volgen vast fantastisch doen; die lopen altijd zonder iets achter mij aan haha.
Precies: boerenverstand/nuchterheid! Zo ben ik dan ook begonnen aangezien mijn vader dat ook heeft, langzaam ben ik mij er beter in gaan verdiepen, maar ik ben iemand die graag dingen op gevoel doet. Wat ik dan heel leuk vind is dat ik er nu achter kom dat die dingen dus een naam hebben en een 'officiële' trainingsmethode schijnen te zijn