afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:04

Celiien schreef:
Ik ben gewoon vanaf 7u op school. Echt kan me niet verrotten, ik ga niet vast staan met de trein en te laat komen . Vooral met t weer dat op komst is. Al moet ik gaan lopen naar HHS :')

Naja die AO beschrijvingen gaan volgens mij bij iedereen anders. Ik ga altijd gewoon t rijtje af. Waar beginnen we? Bij de klant. Mooie en dan werk ik hem zo af. En dan dingen niet vergeten, dus altijd wie wat waar hoe waarom en wanneer _O- initiatieven cijferbeoordeling en risico's (eerste 2 vragen ochtend) zijn sowieso in de pocket :')

Dan moet t goed komen, hoop ik. Ik vind controleproces altijd zo irritant.

Ja dat wie wat hoe wanneer en waarom gebruik ik ook altijd, alleen maak ik er altijd veeeeel en veeeeel te lange verhalen van :+ Heb ik een kantje volgeschreven, komen zij aanzetten met 5 regels :')

Grappig dat iedereen zo weer zijn eigen straatje heeft, dat controleplan denk ik altijd; hoppaaaa die is binnen :Y) Op de een of andere manier zie ik daar de logica altijd wel. CP heb ik vorig jaar ook gehaald met een 8,8 *\o/*

En inderdaad, die eerste 2 standaard vragen die ook nog eens een hoop punten waard zijn (risicoanalyse), thank god! _/-\o_ Nog een beetje zekerheid

En dat zo vroeg vertrekken klinkt als een goed idee :j

Celiien

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:08

Nou idd, gewoon punten scoren. Beetje bang voor ev, maar dat moet toch wel uit de casus te halen zijn en vooraf opgeschreven kunnen zijn. Bedoel als t met valuta te maken heeft komt t naar boven :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:21

Celiien schreef:
Nou idd, gewoon punten scoren. Beetje bang voor ev, maar dat moet toch wel uit de casus te halen zijn en vooraf opgeschreven kunnen zijn. Bedoel als t met valuta te maken heeft komt t naar boven :+

Bij EV heb ik heel vaak het gevoel dat ik een banketstaaf aan het opschrijven ben en dan zit er uiteindelijk toch nog tegen verwachtingen in een kern van waarheid in :')

We doen trouwens wel lekker OAT spam *\o/*

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:13

Ev is juist mijn sterkste kant!
Bij de risico's vind ik het lastig om 2 maatregelen te verzinnen.. Vaak doe ik functiescheiding en nog iets anders (bijvoorbeeld autorisatie) risico's zelf vind ik wel!
Ik ga vooral proberen rustig na te denken en veel te schrijven. Want je krijgt soms voor de kleinste dingen punten!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:15

Veel schrijven en rustig nadenken is vaak key. Maatregelen zijn vaak in t kader van FS (en dan wie doet wat) en vaak doe ik nog richtlijnen en procedures mbt .....
Of als iets heel duidelijk is, dat opschrijven :+

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:53

Precies! Wij moeten oefen OAT's zelf nakijken. Dus we weten ook nooit of ons antwoord nou wel mogelijk was of echt fout. Maakt leren lastig!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:59

Nou mijn jaar kan niet meer stuk hoor. Not.
Vanmiddag afstudeervoorstel ingeleverd en paar uur later krijg ik bericht dat de stage niet meer door gaat.. Sta je dan, 1 maand voordat de periode zou beginnen zonder organisatie. Dat terwijl ik daar al vanaf september mee bezig ben en al enkele gesprekken heb gevoerd.

Zeer rot vind ik het. Ik kon hier eigenlijk vrijwel direct terecht, dus eerder ook niks aangeschreven etc. Paar vriendinnen gaan nu bij oude stagebedrijven navragen voor hun en ik heb mn oude stage ook een mailtje gestuurd. Verder ga ik morgen even rond bellen in de hoop dat er iets tussen zit..

4 jaar lang lopen knokken, op een of twee tentamens na nooit een herkansing gehad en dan zal je zien dat je door zoiets banketstaaf toch een half jaar vertraging op loopt.. Ineens was de diplomauitreiking heel ver weg.

Dus als er hier iemand nog een opdracht weet op gebied van facility management, hoor ik dat zeer graag!

Verder ga ik er gewoon voor want in juli MOET ik daar gewoon staan.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:27

Hahaha celine dat doe ik ook altijd: fs tussen .... en 'directierichtlijnen mbt...' werkt altijd :+

Laura_ schreef:
Nou mijn jaar kan niet meer stuk hoor. Not.
Vanmiddag afstudeervoorstel ingeleverd en paar uur later krijg ik bericht dat de stage niet meer door gaat.. Sta je dan, 1 maand voordat de periode zou beginnen zonder organisatie. Dat terwijl ik daar al vanaf september mee bezig ben en al enkele gesprekken heb gevoerd.

Zeer rot vind ik het. Ik kon hier eigenlijk vrijwel direct terecht, dus eerder ook niks aangeschreven etc. Paar vriendinnen gaan nu bij oude stagebedrijven navragen voor hun en ik heb mn oude stage ook een mailtje gestuurd. Verder ga ik morgen even rond bellen in de hoop dat er iets tussen zit..

4 jaar lang lopen knokken, op een of twee tentamens na nooit een herkansing gehad en dan zal je zien dat je door zoiets banketstaaf toch een half jaar vertraging op loopt.. Ineens was de diplomauitreiking heel ver weg.

Dus als er hier iemand nog een opdracht weet op gebied van facility management, hoor ik dat zeer graag!

Verder ga ik er gewoon voor want in juli MOET ik daar gewoon staan.

Oh bluuuuh balen zeg! :( zo kort voor het begin {:)-:(
Kan zo niet meteen iets voor je bedenken, wat voor bedrijven/problemen zoek je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:41

Zo Laura! Dat is echt erg! Hebben ze wel een goede reden? Je kant toch niet zomaar een eindstage ineens afmelden :7

Wilt iemand 11 x 8 artikelen voor mij samenvatten? :+ :7 voor 22 januari ... Ik kom er gewoon niet doorheen...

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:50

Jeetje, Laura, wat rot! :\ Ik heb dezelfde vraag als DideH, misschien dat ik eventueel aan mijn vader kan vragen of ze daar nog iets hebben liggen.

Flux: Via Google Scholar kun je ook kijken welke boeken en artikelen een artikel dat daarin staat citeren als je op 'Cited by x' klikt.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:30

Nouja goede reden.. ik ben daar via via binnengekomen en na lange tijd zijn ze t gaan navragen bij HR en die heeft dus nee gezegd. Nog gevraagd om t zonder vergoeding te doen, maar dat vindej ze ook weer niet eerlijk. Dus ja.. bestaat een kleine kans dat t wel alsnog kan, maar ben ondertussen wat nieuws aan het zoeken. Dus als ik eerder wat nieuws heb dan dat ze uitsluitsel hebben gegeven, hebben ze pech. Anders ga ik nog ffies denken. Ik vind de opdracht namelijk wel echt heeeel erg leuk daar. Maargoed voorlopig is het een nee, dis voorlopig solliciteer ik me rot.

Voor diegene die vragen wat ik zoek:
Iets in d3 richting van facility management. Qua bedrijven kan ik echt enorm veel kanten op, in vrijwel elk bedrijf hebben ze iets zitten waar ik terecht kan. De zorgsector trekt mij alleen wel het meeste! En dan het liefst een opdracht met betrekking tot gastvrijheid/hospitality, het verbeteren/optimaliseren van de dienstverlening binnen de organisatie.
Ik heb verder ook de minir inkoop gevolgd en in principe in t bezit van mn nevi (moet nog 1 vak halen), dus die richting zou ook goed kunnen. En dan zou ik t liefst kijken hoe de processen binnen die afbeelding beter kunnen of welke rol de inkoopafdeling kan spelen bij duurzaamheid binnen de organisatie.

Dus gelukkig wel vrij brede keuze aan soorten organisaties en opdrachten. Sta ook voor veel open, maar dan hebben jullie een beetje een idee.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:58

Welke regio zoek je? :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:51

Den Haag/rotterdam en omstreken. Volgende week 2 gesprekken iig! En ze zijn druk bezig om het alsnog voor elkaar te krijgen. Zijn iig positieve veranderingen, dus ook weer beetje hoop.

Stress is niet goed in deze tijd. Afronding van de minor, her van vorige minor en dan ook nog eens afstudeerstress..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:57

Mhh nee sorry, woon totaal aan de andere kant van het land (regio Nijmegen). Denk niet dat je daar iets aan hebt :\

Hoop dat je snel uitsluitsel krijgt over een opdracht!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 03:04

Ik kan even een balletje opgooien bij m'n vader als je wilt, dat zou dan in de Botlek zijn bij een aannemers- en wegenbouwbedrijf.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:20

Sorry ben helaas niet thuis in die hoek.

Hier mijn laatste (en moeilijkste) stukje discussie aan het schrijven.
Dan is mijn scriptie echt bijna af :wow: .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:29

Josien_ schreef:

Goed zo!

Hier 25 artikelen van de 88 samengevat. Zit al vordering in :Y)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:31

Zo ben ik ook weer een keertje.
Zijn hier nog meer mensen die nog van alles aan 't afronden zijn voordat ze van start kunnen met 't afstuderen? Ik ben zo niet gemotiveerd voor het afronden van mijn minor en het leren voor m'n herkansing, wil nu graag aan m'n onderzoek beginnen joh!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:13

Ik sluit me bij je aan leeneliefje! Heb een tijd vanwege de drukte onder de meeleessteen gezeten, maar ik ben er weer haha. Afstuderen gaat op dit moment echt kak, onderwerp van het onderzoek is nog steeds niet duidelijk en de opdrachtgever wil geen heldere antwoorden geven. Zometeen een afspraak met m'n afstudeerbegeleider hoe dit opgelost moet gaan worden, ik weet het niet meer ;(
Zag dat ik niet de enige ben zonder wat tegenslag, succes nog iedereen! Hopelijk zijn we zometeen allemaal afgestudeerd!! Ben er wel aan toe haha

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:21

Ik ken niemand die niet zonder tegenslagen afgestudeerd is :\
Hier na een iets te lange pauze door ziekte weer druk bezig. Inmiddels aangekomen bij het verwerken van de resultaten. Pokke werk, maar daarna begint het leuke weer gelukkig. Dus even hier doorheen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:35

Tegenslagen komen overal voor. Soms groot en soms klein.
Mede daardoor heb ik het idee dat mijn scriptieproces te gladjes verloopt en er straks nog een bom valt :Y) .
Niet dat alles perfect is gegaan hoor, maar een stuk beter als bij mijn bachelorscriptie :P .

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:10

Josien_ schreef:

Heerlijk gevoel he! Die laatste loodjes! Ik heb inmiddels de gehele scriptie op papier staan en ben nu de feedback aan het verwerken van de eerste versie. Mijn analyse was inderdaad niet correct, maar de resultaten veranderen heel weinig dus daar ben ik enorm blij mee. Nieuwe analyse gedaan en nu die gegevens verwerken. Dan verder uitbreiden van mijn inleiding en mijn discussie juist wat inkorten. :7

Literatuur zoeken kost mij echt het meeste tijd, ik schrijf bijna 5 zinnen in een uur. Echt rap tempo is het dus niet, maar iedere vooruitgang brengt je verder. :Y)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:38

Iemand die toevallig wat tips heeft qua literatuur of onderwerpen wat betreft verzuim in het onderwijs? En dan specifiek de leerkrachten op de middelbare school

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:15

leeneliefje schreef:
Iemand die toevallig wat tips heeft qua literatuur of onderwerpen wat betreft verzuim in het onderwijs? En dan specifiek de leerkrachten op de middelbare school

Waar zoek je? Ik gok dat er op de ERIC database wel het een en ander over te vinden is? Doe je uni of hbo? Via mijn universiteit heb ik daar namelijk gewoon toegang toe.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:57

Unseen schreef:
Josien_ schreef:

Heerlijk gevoel he! Die laatste loodjes! Ik heb inmiddels de gehele scriptie op papier staan en ben nu de feedback aan het verwerken van de eerste versie. Mijn analyse was inderdaad niet correct, maar de resultaten veranderen heel weinig dus daar ben ik enorm blij mee. Nieuwe analyse gedaan en nu die gegevens verwerken. Dan verder uitbreiden van mijn inleiding en mijn discussie juist wat inkorten. :7

Literatuur zoeken kost mij echt het meeste tijd, ik schrijf bijna 5 zinnen in een uur. Echt rap tempo is het dus niet, maar iedere vooruitgang brengt je verder. :Y)

Mijn conceptversie is nu ook af *\o/*
Straks nog een keer nakijken op foutjes en dan inleveren.