Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:26

Hier voor de meeste vakken moet je dus de helft goed hebben. Maar bij mondelinge examens is dat ook weer anders natuurlijk, is meer een globaal punt dat de prof er op plakt dan.
Ik ben blij dat wij geen MC met giscorrectie hebben := Jullie wel?

Carrera, dat doe ik ook :j Echt al om 16u of zo stoppen met leren, als ik op tijd begonnen ben 's morgens, is zo fijn!

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:27

Iolanthe, wat is een giscorretie?
Helaas zal ik vandaag weer laaaang moeten doorleren. Ben wel moe dus vroeg naar bed en vroeg op. :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 15:01

Giscorrectie wordt vooral gebruikt bij meerkeuze examen. Om gokken te vermijden krijg je voor elk fout antwoord -1/3. Echte kloterij als je het mij vraagt :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:14

Maar je kan toch ook gewoon per ongeluk het verkeerde antwoord invullen? Of moet je hem dus openlaten als je hem niet weet? :+

Het is dus bij giscorrectie, of je weet hem wel, of niet?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:33

Inderdaad. Je krijgt 1 punt voor een juist antwoord en -0,5 (of iets meer of minder) voor een fout antwoord. Je kunt dus echt onder 0 eindigen := Echt een stom systeem inderdaad, want zaken die je bíjna zeker bent durf je ook niet meer invullen. Gelukkig heb ik dat niet vaak dus :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 15:36

Tja als je per ongeluk fout antwoord is dat je eigen schuld :'). Als je het niet weet kan je het inderdaad best openlaten.
Misschien is het met een voorbeeld duidelijker; stel dat je 20 vragen hebt, waarvan je er 10 juist antwoord en 10 fout. Dan ben je nog steeds niet geslaagd want voor elk fout antwoord krijg je -1/3 punt af. Als je de vraag gewoon open laat krijg je geen punten af ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:41

Nou, lekker dan! _O-
Dus bij fout is het punt aftrek, en bij niet invullen is het dus gewoon geen punten? Stom zeg! xD

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:11

Goedenavond!
Mensen nog plannen om vanavond druk bezig te gaan?

Ik ga mij zo buigen over de groeifactor voor wiskunde. :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:16

Nayomie schreef:
Goedenavond!
Mensen nog plannen om vanavond druk bezig te gaan?

Ik ga mij zo buigen over de groeifactor voor wiskunde. :)

Ik ga een observatierapport proberen af te maken! Of in ieder geval, gegevens verwerken :+
Zo meteen eerst op het gemakje even eten koken, zit even in een energiedip na het tentamen en mijn stage. Ben lekker House aan het kijken op de bank :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:17

Succes met het afmaken van het rapport. Even eten geeft je vaak wel een energieboost :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:19

Ik heb van 10 tot 6 eigenlijk zo goed als constant geleerd, maar nu blijkt dat we ook een reader moeten leren.
Dus daar gaat m'n rustige avondje..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:21

He balen. Succes met leren dan vanavond! :)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:38

Ik zit sinds dit jaar ook in belgie op de universiteit. Was bij het eerste examen serieus verbaasd dat ik hem met 6 punten niet gehaald had...toen bleek het op 20 te gaan :p.
Wij hebben in januari een giscorrectie gehad van -1, dat examen is dus ook maar door 23% van de leerlingen gehaald.

Mijn planning is om zo statistiek door te nemen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:47

Urgh, ik ga denk ik bokt4 maar eens aanzetten! Vind het toch behoorlijk vervelend worden zo.

Succes met je wiskunde Nayomie! Waarom ben je trouwens roze? :+

Unoo, succes met de rest! Dat komt wel na het eten, zelf ben ik nu ook weer wat gemotiveerder.

Vervelend Carrera! Alleen wat je vandaag doet hoef je een andere keer niet meer te doen, en natuurlijk minder stres. ;)

Lienepien, oooh haha. Dat is inderdaad wel even wennen dan ja!

Ik ga zo nog even 2 paragraven GS herhalen, dan overhoren. Dan nog een filmpje kijken over hoe je bronnen moet leren bestuderen van GS + een samenvatting en dan nog even over natuurkunde buigen en dan wel klaar. Wil niet té laat naar bed, ben al zo moe. Gelukkig na morgen lekker tot dinsdag vrij. :D

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:05

Deetjeeuh ik moet het ook wel vandaag doen want ik heb morgenavond tentamen, dus dan moet ik het wel kennen :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:09

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:15

Wil ik eindelijk wat nuttigs gaan doen, doen de filmpjes het niet die ik moet kijken voor morgen...de site zal wel overbelast zijn ofzo xD.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 20:32

Er is nu een verhitte discussie gaande tussen mijn vriend en mijn ouders over racisme en de moslims... In een Marokkaans restaurant. Oh de ironie :roll:

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:56

Snollygoster schreef:
Er is nu een verhitte discussie gaande tussen mijn vriend en mijn ouders over racisme en de moslims... In een Marokkaans restaurant. Oh de ironie :roll:

_O- Ik heb een broer die ook altijd van die heerlijke opmerkingen kan maken op de verkeerde plekken.
Soms wil je dan even onder een steen kruipen, maar moet vaak ook wel lachen om de onnozelheid :')

Helaas helaas had ik echt even geen zin om mijn hersens nog te gebruiken, dus nu maar wat dingen gedaan die ik anders morgen gepland had staan. Afwassen, kamer op ruimen en de keuken schoonmaken werkt heerlijk ontspannend soms :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:58

Ohh wat voelt het fijn om gewoon op tijd te beginnen met een toets <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:10

Oooh Snollygoster, wat erg. _O- :')

Unoo, ik herken het gevoel helemaal! Ik kan nu toch niets meer opnemen, dus ik ga lekker op tijd naar bed. Dan ga ik morgen wel vroeg op staan om nog een heleboel dingen door te nemen, want god, morgen wordt echt een ramp. :+

Nayomie, aah goed bezig! Ik hoop ook in mijn vrije dagen alles weer bij te werken. Wordt wel wat lastiger. :P

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:55

Nayomie schreef:
Ohh wat voelt het fijn om gewoon op tijd te beginnen met een toets <3

En nu ook alles goed bij blijven houden en jezelf niet belonen met een luie dag omdat je zo vroeg bent begonnen zoals ik altijd deed :+ :D Goed bezig!

Voor morgen en overmorgen genoeg te doen!
Donderdag:
-Medicijnen halen
-Ethiek thuistoets doorlezen en nakijken
-Observatie rapport afmaken
-Interview in elkaar flansen
-Rapportage stage

Daarnaast is het bij mij donderdag altijd mijn schoonmaakdag, dus kan lekker poetsen tussendoor om mijn hoofd een beetje leeg te maken :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:59

Nee absoluut niet! Volgende week vakantie dus kan ik lekker veel doen. :D

Altijd handig als je schoonmaken als hoofd legen kan doen. Dubbel winst dus. :j

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:34

Aaah topic te laat ontdekt. Vandaag onderzoek af moeten maken. Ik heb omgekeerd onderzoek gedaan zeg maar. (voor hbo: eerst resultaten etc. en dan nog eens een plan maken ). Met wat gepuzzel is het net echt.

Heb nog een stagegesprek en dan evaluatieverslag maken en dan klaar!! Op naar volgend moduul.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 23:34

Pft, was net nog het laatste halfuur van mijn weblecture aan het kijken, belt mijn beste vriendin opeens dat ze te horen heeft gekregen dat haar hond nog maar drie maanden te leven heeft, een hond die ik ook goed ken en goede maatjes is met mijn hond :n
Van haar te horen huilen moest ik ook huilen, kan er nu echt niet terug opnieuw aan beginnen :n