Hallo Jumbo!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Hallo Jumbo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:36

Moet wel zeggen dat ik het ook niet helemaal netjes vind van jou dat je nu wat anders hebt gepland O:)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 14:37

Helaas niks gepland, maar school bedacht opeens dat ik later door moest gaan..

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:06

Destination schreef:
Moet wel zeggen dat ik het ook niet helemaal netjes vind van jou dat je nu wat anders hebt gepland O:)

Zou ik ook doen hoor, als ik niks meer hoor.. Maar ik vraag wel altijd zelf nog even of ze het al heeft geregeld.

Bijvoorbeeld; stel iemand vraagt op Maandag of ik voor hem wil werken op donderdag, en ik zeg dat dat goed is. Dan spreken we af dat hij het die dag nog regelt.

Dan vraag ik op dinsdag of hij heeft gebeld. Als hij dat niet heeft gedaan dan wacht ik tot woensdag en vraag ik het nog een keer. Heeft hij dan nog niet gebeld, dan zoekt hij het maar uit hoor..

Niet dat dat ooit voorkomt :') Maar stel je voor.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:09

Bij mij is het er ook wel eens raar aan toe gegaan. Met dat ik opeens zelf vervanging moest regelen.

Een keer was ik anderhalve week ziek, we hadden net een nieuwe chef en ik werk alleen op zondagen. Doordat ik ziek was had ik het rooster niet gezien. Vrijdags werkte ik voor kassa want de hoofdstad caissière had mij gevraagd want ze had mensen te kort. Ik moest van 13-17 en toen ik op het werk kwam, zag ik op ons eigen rooster(brood) dat ik moest werken van 17-21.
Dus ik naar onze nieuwe chef vragen of ik moest werken. Ja als dat op de planning staat is dat zo. Dus ik erg verontwaardigd omdat ik op mn beschikbaarheid had ingevuld dat ik alleen op zondag kon.
Alsnog moest ik zelf vervanging zoeken wat niet lukte en heb zelf moeten werken....

Gelukkig was die chef ook weer heel snel weg. haha

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:37

Net een mailtje binnen gekregen, of ik binnenkort even op gesprek kon komen.. :o? Ik krijg altijd een beetje rillingen van die mails...
in oktober ben ik voor een halfjaar aangenomen, dus waarschijnlijk gaat het daar gewoon over maar je weet maar nooit...

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:49

De nieuwe winkel waar ik naar ben overgeplaatst is gister geopend. Mega druk!
Stonden met 4 mensen op de vleeswaren/kaas, ben gewend altijd alleen te staan.
Ze waren eerst c1000 dus ze kenden het kassa systeem niet, moest ik even overnemen voor de pauze's zaten ze me echt zo aan te kijken van, ja jij snapt het dus wel :+

Wel even wennen. Die mensen denken nog ontzettend c1000 en ik denk dus heel erg Jumbo. En dan werken er mensen die veel ouder zijn en dan kom ik aan met mn 17 jaar die alles beter weet :=

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:48

Hoi allemaal!

Ik wil jullie even laten weten dat ik gisteren ben overvallen bij de kassa.
Ik wil er niet teveel over op internet zetten, maar voor degene die echt geïnteresseerd zijn, stuur me gerust een pb'tje.

Ik ben heel goed opgevangen door mijn lieve collega's en de politie. Ik heb gisteren ook tot 22:30 op het politiebureau gezeten.
Straks ga ik naar Slachtofferhulp. Slachtofferhulp heeft een avond voor alle medewerkers die gisteren slachtoffer zijn geweest bij de overval.

Met mij gaat het nu wel iets beter. Het besef is er eigenlijk nu pas wat er is gebeurd. Afgelopen nacht heb ik geen oog dicht gedaan dus ik ben nu echt kapot.

En dit allemaal terwijl ik er net 3 week werk......

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:53

Heftig! Sterkte! Knap dat je dit zo deelt, kan ons misschien helpen in de toekomst... Ik ga je dus even PBen...

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:55

Wat heftig zeg zou ik ook pb mogen

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:38

Ik werk zelf ook bij Jumbo, dus ik zou ook wel graag een PB willen :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 18:48

Wat heftig!
Zou ik ook een PB mogen?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:57

Ik stuur je straks een pb!
Ik ben bijna in de stad, en ik ga zo naar de winkel waar we ons gaan verzamelen met de medewerkers die mee willen naar Slachtofferhulp

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:00

Jeetje. Ik was altijd al blij dat ik dit nooit heb meegemaakt, zo'n overval. Als ik dat soort dingen lees of hoor krijg ik er echt de kriebels van. Sterkte, het zal een grote impact hebben op je!!

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:17

Sterkte meis.. De jumbo in stadskanaal is ook een keer overvallen, gelukkig werkte ik er toen nog niet.
Mag ik een PBtje van je..?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:18

Dankjulliewel alemaal!
Gisteren ben ik naar slachtofferhulp geweest. Daarnaast word ik zó goed behandeld door mijn collega's. Deze gebeurtenis maakt het team nog hechter.

Ik stuur je een pb!

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:11

Oh wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte meis. Fijn dat je werk zo goed meedenkt! Mag ik ook een pb?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:45

Jeetje, wat een nachtmerrie. Dat wens je niemand toe :(:)
Hoe is het nu met je? En zou ik ook een pb mogen? :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:03

Pff sterkte zeg!

Ik moet morgen werken, zondag, maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag hahah!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:36

Dankjulliewel allemaal <3

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:08

Ik heb vanmiddag ook weer gewerkt.
Hele middag allemaal buitenlanders (mag ik dat wel zo zeggen?!) voor babyvoeding, om gek van te worden ... Het valt bij ons ook echt op, omdat we een Gronings dorp zijn, en je veel wel kent. En er gewoon haast geen donkere mensen wonen zegmaar..
Dus het viel langzamerhand gewoon op, en door de oortjes kun je lekker communiseren. Dus helaas voor hun, kregen ze allemaal geen babyvoeding mee. Het waren echt een stuk of 8 mensen die het telkens weer probeerden, en telkens zag ik weer collega's met babyvoeding terug naar het schap lopen. En die mannen liepen de winkel uit, liepen naar de kruidvat (zit er naast) en kwamen ook daar met lege handen weg.. en dan 10 minuten later zag je diegene weer.

Maken jullie dat ook wel mee? Dat van die mensen het de hele middag blijven proberen... en ook echt met een hele groep ..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:18

Ja de hele familie komt één voor één langs :') hahaha
En soms staat dan een man bij kassa 2 en een vrouw bij kassa 9 ofzo xD
Ik las bij ons in de kantine dat er geklaagd was over discriminatie, omdat ze babyvoeding niet mee krijgen als ze al hebben gekocht :')

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:30

hahaha ja vanmiddag was het echt zon groep mannen, die er echt gewoon op uit waren.. Best wel ernstig eigenlijk .. Maar ja, wat kun je er aan doen.
Maar goh, ze weten toch dat niemand meer dan 1x babyvoeding mee krijgt.. Dat staat duidelijk voor het schap, om er dan ook nog over te gaan klagen..

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:44

Tijdje terug was dat bij ons ook, liep toen uit de hand dus politie was gebeld en toen moesten we nummerbord en tijden dat ze kwamen opschrijven maar ze zijn niet zo vaak meer geweest daarna gelukkig :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:43

Speciale Nutrilon-kassa moet Chinezen beteugelen

Door: Nils de Kruijff en Jeroen Schmale
21-3-15 - 11:01
© anp.
Om het hoofd te kunnen bieden aan de toeloop van Chinezen die de schappen met melkpoeder leegkopen, heeft een Albert Heijn in Utrecht een speciale Nutrilon-kassa ingericht. Van 8.00 tot 10.00 uur 's morgens mogen klanten maximaal één pak melkpoeder kopen.

De eigenaar heeft deze maatregel ingevoerd omdat er iedere morgen een piek is van melkpoeder-klanten in de winkel
Albert Heijn-woordvoerder Dagna Hoogkamer
De bedrijfsleider van het AH-filiaal in de Nachtegaalstraat heeft deze maatregel ingevoerd omdat de winkel elke morgen wordt overstelpt met mensen die melkpoeder willen inslaan.

Utrecht is volgens Albert Heijn-woordvoerder Dagna Hoogkamer de enige Albert Heijn met een speciale melkpoederkassa. ,,De eigenaar heeft deze maatregel ingevoerd omdat er iedere morgen een piek is aan melkpoeder-klanten in de winkel. Ze lopen een ronde door de stad en om een uur of acht zijn ze bij de Albert Heijn op de Nachtegaalstraat. Om het overzicht te houden heeft hij een schap met melkpoeder bij één van de kassa's geposteerd. De maatregel werkt naar tevredenheid.'' Een extra medewerker van Albert Heijn houdt toezicht bij de kassa.

Lucratief

De handel in melkpoeder uit Nederland is lucratief voor Chinezen sinds in 2008 ruim 300 baby's ziek werden en drie kinderen stierven aan vergiftigde melkpoeder. Chinezen in Nederland stropen drogisterijen en supermarkten af om de melkpoeder daarna op de Chinese markt aan te bieden.

Een pak Nutrilon van 12 euro gaat in China voor 50 euro over de toonbank. De Chinezen willen boven alles dat de poeder uit Nederland komt. Exact hetzelfde product uit een Nutrilon-fabriek in China pruimen ze niet, ze willen het geëxporteerde spul.

We maken geen onderscheid tussen rassen. Maar als blijkt dat de klant eerder op de dag al een pak melkpoeder heeft gekocht, dan verkopen we nee
Nogmaals Hoogkamer
Limiet
Om te zorgen dat er voor andere klanten nog wat overblijft hebben de meeste winkels een limiet van één pak melkpoeder per dag per klant ingesteld. Ook het Kruidvat zegt die regel te hanteren, maar bij een filiaal in Enschede kregen klanten van Chinese afkomst vorige week toch grote boodschappentassen vol melkpoeder mee de zaak uit.

Hoogkamer benadrukt dat Chinezen ook na 10.00 uur welkom zijn in de Albert Heijn aan de Utrechtse Nachtegaalstraat. ,,We maken geen onderscheid tussen rassen. Maar als blijkt dat de klant eerder op de dag al een pak melkpoeder heeft gekocht, dan verkopen we nee.''

Zaak
Het College van de Rechten van de Mens in Utrecht behandelt donderdag twee klachten van Jumbo-klanten die zich gediscrimineerd voelden omdat ze geen melkpoeder mochten kopen bij de supermarkt, zegt Predrag Vitkovic van antidiscriminatiebureau Radar. ,,Eén van hen is een Kaapverdische vrouw die volgens de regels bij een Rotterdams Jumbo-filiaal twee pakken Nutrilon wilde kopen. Dat mocht niet van de bedrijfsleiding, omdat ze geen baby bij zich had. Daarom zou ze een doorverkoopster zijn. Die mevrouw schopte stennis en kreeg uiteindelijk één pak mee. Ze had het gevoel dat ze op basis van haar uiterlijk niet de verzochte twee pakken mee kreeg.''

Etos en Kruidvat werden om die reden vorig jaar al op de vingers getikt door dat College.

Misschien een idee?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:00

Ja dat zijn geloof ik dan die klachten die er ingediend waren over discriminatie.
Maar ik snap dat discriminatie niet, want geen enkele klant krijgt meer dan 1 pak melkpoeder mee, niet alleen Chinezen niet.