Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:54

Mocht er iemand met lesbevoegdheid bio/nask hier zijn, ik zoek een vervanger per 1 maart-31 juli in noord nederland. ( 3 lessen-max 20 lessen). Gaat om VMBO bovenbouwklassen (basis & kader)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:28

yeentll schreef:
Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik heb altijd gewerkt als inkoper bij een internationaal bedrijf en had hier een goed salaris, helaas heb ik hier ontslag moeten nemen ivm prive omstandigheden. In de tussentijd heb ik een baan gehad bij een klein bedrijfje als account manager maar dat ging failliet. Nu vraagt de werkgever van het faillissement bedrijf of ik als inkoper bij zijn nieuwe bedrijf wil komen werken, hier heb ik op toe gezegd omdat ik gewoon echt financieel in nood zat, maar nu krijg ik net het contract binnen en ga ik het minimumloon verdienen (23 jaar) voor een 40-urige werkweek. Ik heb sinds ik fulltime ben gaan werken nog nooit een contract gehad voor het minimumloon en ik wil er eigenlijk ook niet mee akkoord gaan. Ik denk namelijk dat hij gebruik wilt maken van mijn situatie; geen baan, lastige financiele situatie etc. Wat zouden jullie nu doen? Een voorstel terug sturen met wat ik minimaal wil verdienen of gewoon afzien van dit aanbod?

Nou jij hebt wel even 2 mooie vakken op. Dat kan beter hoor.
Stuur eens een voorstel. Maar houd wel contact. Bijstellen kan altijd nog. Hij vraagt je niet voor niets, hij weet wat ie aan je heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:24

Zo.. mijn brief is af! Vanavond even doormailen. Duurt even, maar beter dan dit krijg ik 'm niet. Een vriendin heeft hem gecontroleerd en vond hem erg enthousiast overkomen. En geen fouten erin haha altijd fijn een vertaler in de vriendenkring die goed is in NL (ik dus barslecht met schrijven haha).

Verder vandaag niks nieuws tegen gekomen. Wil ook eens kijken waar ik in NL allemaal zou willen wonen. En dan die plaatsen ook gewoon maar gaan meepakken in de zoektocht. Blijf graag nog even in omgeving Gent. Maar beetje verder kijken kan nooit kwaad. Eind deze maand ook mijn nicht eens vragen voor een baantje in "haar" winkel in Noorwegen. Gewoon omdat het nu allemaal kan :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:29

Je bent 23 zie ik. Dus dat je het minimum jeugdloon verdient is toch niet meer dan normaal? Helaas stopt het minimum loon bij 23.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:31

Hoihoi!
Wellicht ben ik wat 'jong' voor dit topic maar ik heb onlangs ontslag genomen bij een baan, en ben weer opnieuw op zoek gegaan. Een aantal mensen gemaild, en ja hoor, al snel kreeg ik een antwoord. Ik mocht op kennismakingsgesprek komen! Dus ik heen, zegt die meneer(mijn toekomstige baas?) dat hij maandag, dinsdag of woensdag terugbelt wanneer ik mag proefdraaien. Nu is het zo dat ik nog altijd niet terug ben gebeld.. Wat moet ik doen? Zelf weer heenbellen? Dan voel ik me echt te opdringerig om eerlijk te zijn.. Mijn vader zegt dat dat het beste is, maar ik betwijfel het. Wie kan mij helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:37

Als je dinsdagochtend zou hebben gebeld ben je ietwat opdringerig. Maar nu het allang woensdag is geweest kan je prima bellen hoor! Wie weet heeft hij het druk en is het er gewoon bij in geschoten.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:55

idinn schreef:
Als je dinsdagochtend zou hebben gebeld ben je ietwat opdringerig. Maar nu het allang woensdag is geweest kan je prima bellen hoor! Wie weet heeft hij het druk en is het er gewoon bij in geschoten.

Haha nee ik heb gewacht tot vandaag omdat ik al zoiets dacht. Hij had het wel over 'zoveel sollicitanten dus ik maak maar een briefje' dus wie weet belt ie deze maandag wel? Ik wacht wel gewoon tot dan, misschien bedoelde hij ipv deze maandag de volgende wel?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:00

Ik zou gewoon even bellen maandag, soms vergeten ze het gewoon...

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:01

gomir schreef:

Ja dat denk ik ook dat het beste is. Dankjewel!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:40

OneAndOnlyx schreef:
gomir schreef:

Ja dat denk ik ook dat het beste is. Dankjewel!

Ja, gewoon lekker proactief er achter aan. Dat is echt niet raar hoor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:28

purny schreef:
Je bent 23 zie ik. Dus dat je het minimum jeugdloon verdient is toch niet meer dan normaal? Helaas stopt het minimum loon bij 23.

Nou als je al ervaring hebt als inkoper en Account Manager op je 23ste dan vind ik dat je echt wel meer dan een minimumloon mag verdienen hoor. Account Manager is een behoorlijke job voor een 23-jarige.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 11:07

Eens.

Ik heb nooit minimum verdiend. Het is maar net in welke functie je terecht komt. Dus nee, ik zou niet akkoord gaan met het minimum in dit geval bij Yeentll.

Ik lig wakker van mijn solli............zou zo graag willen en ben zo bang voor weer een afwijzing. Wil niet teveel er aan denken...........maar dat lukt niet echt. :o :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:23

Dimple ik ken het gevoel. Ik duim ontzettend voor je!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 11:40

Dat is lief van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:54

Ik heb nog maar m'n tweede sollicitatie verstuurd en herken het gevoel nu al! Hopelijk krijg je snel positief nieuws op je sollicitatie!

Die van mij is verstuurd. Erna netjes een ontvangstbevestiging met uitleg van hun procedure en dat het vaak even kan duren na de sluitingsdatum voor ze een selectie gemaakt hebben. Daar kunnen veel bedrijven nog van leren denk ik zo..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:00

Ik ben zenuwachtig voor mijn gesprek morgen. Wil zo graag die baan :):)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:02

Gabbe, succes alvast voor morgen!

Idinn, inderdaad............sommige bedrijven hoor je echt niks. En dat zijn zelf vaak ook detacheringbureaus.............moeten zich de ogen uit de kop schamen....... -:(-
Dus deze melding is heel fijn, dan weet je waar je aan toe bent.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:16

Niks horen vind ik altijd zo onbeschoft. Zo moeilijk is het niet als is het maar een automatische mail dat je hem ontvangen hebt. En als je het niet word zo'n automatische mails van je past niet in het profiel.

Mij valt het trouwens wel op sinds dat ik een foto mee stuur ik al drie mails heb gehad met je word meegenomen in de eerste selectie je hoort binnen twee weken of je ook op gesprek mag komen.
Sturen jullie ook altijd een foto mee?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:28

Nee eigenlijk niet. Ze moeten er echt om verzoeken. Daarbij kunnen ze het wel vinden op mijn LinkedIn profiel.
En reken maar dat ze alles controleren op internet wat er over je te vinden valt.

Google jezelf maar eens ;)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:36

Gedaan is niks te vinden haha heb dan ook altijd alles helemaal afgeschermd staan ;) alleen twee andere met mijn naam haha

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:33

NenaC schreef:
zijn er hier mensen die werk in de paarden zoeken? In hoofddorp een stal zoekt een ruiter voor jonge springpaarden.

Ik kwam heel toevallig deze post van jou tegen, welke stal bedoel jij?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:12

Ik ga niet alles bijlezen, maar ben weer terug van een weekje wintersport, morgen begint de sollicitatiepret weer

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:28

Yasmine schreef:
purny schreef:

Nou als je al ervaring hebt als inkoper en Account Manager op je 23ste dan vind ik dat je echt wel meer dan een minimumloon mag verdienen hoor. Account Manager is een behoorlijke job voor een 23-jarige.

:j

Ik vind het ook niet altijd normaal om het minimum te krijgen. Op mijn huidige werk ben ik begonnen aan net niet het minimum. Vond ik niet erg, zij wilden weten wat voor vlees ze in de kuip hadden en ik ben ook helemaal onderaan begonnen, mijn eerste taken bestonden vooral uit het zoeken en klasseren van dingen. Niet echt iets waar je veel voor moet kennen. Intussen doe ik heel wat meer dingen en veel belangrijker en daar krijg ik nu ook het loon voor. Als ze mij voor het werk wat ik nu verricht nog steeds het minimum zouden geven, dat had ik als een belediging opgevat want ik weet dat ik een functie heb die niet zomaar vervangbaar is.

En als je er al eens gewerkt hebt en ze weten wat je kan, zou ik het zeker niet zomaar accepteren. Dat is gewoon proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Als hij echt niet wil afwijken kan je nog kijken wat je doet. Zeker als het een functie is waar je niet op een twee drie een ander gezet hebt.

Dimple, vervelend gevoel hé :+ . Ik had het ook toen ik voor mijn huidige baan solliciteerde. Wilde het zoooo graag maar had al zovéél teleurstellingen moeten verwerken dat ik helemaal niets meer verwachtte. Toen ik te nieuwsgierig werd en zelf belde, zeiden het al bekend was maar dat ze me later zouden terugbellen. Ja toen was mijn hoop helemaal weg, ze gingen natuurlijk eerst de winnaar feliciteren en dan zou ik een "ja je was heel sterk maar helaas hebben we gekozen voor iemand met meer ervààààring." Dus niet :D .

Succes met je gesprek Gabbe!
Een foto meesturen deed ik eigenlijk niet standaard. Er was laatst nog zo een topic erover, daar waren de meningen heel verdeeld. De ene recruter gooide zo'n CV direct een prullebak en voor de andere had hij wel meerwaarde...tja. Ik denk dat het ik het wel had gedaan als ik solliciteerde voor beroepen waar mijn voorkomen belangrijk is, zoals verkoopster in een boetiek/toonzaal, receptionist...
En als ik solliciteerde voor interimjobs probeerde ik altijd te bellen en langs te gaan, wisten ze direct wie ik was.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:51

Inderdaad, Kwanyin. Zéker als je al ervaring hebt in exact die functie moet je een minimumloon niet accepteren. Je hebt aan die specifieke persoon al bewezen dat je voor die specifieke functie al ervaring hebt en goed bent (anders zou hij je nooit vragen), dus met een minimumloon zou ik in jouw geval niet akkoord gaan. Natuurlijk is het moeilijk om over zo'n gevoelig onderwerp te beginnen met iemand met wie je al (fijn) hebt samengewerkt, maar het is gewoon niet evenredig met je functie en ervaring.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:17

wat vinden jullie trouwens een mooie start van een brief?

Vind zelf de zin "Naar aanleiding van uw vacature op...." zo'n dooddoener. Maar wat gebruiken jullie voor in de plaats?