Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
yeentll schreef:Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik heb altijd gewerkt als inkoper bij een internationaal bedrijf en had hier een goed salaris, helaas heb ik hier ontslag moeten nemen ivm prive omstandigheden. In de tussentijd heb ik een baan gehad bij een klein bedrijfje als account manager maar dat ging failliet. Nu vraagt de werkgever van het faillissement bedrijf of ik als inkoper bij zijn nieuwe bedrijf wil komen werken, hier heb ik op toe gezegd omdat ik gewoon echt financieel in nood zat, maar nu krijg ik net het contract binnen en ga ik het minimumloon verdienen (23 jaar) voor een 40-urige werkweek. Ik heb sinds ik fulltime ben gaan werken nog nooit een contract gehad voor het minimumloon en ik wil er eigenlijk ook niet mee akkoord gaan. Ik denk namelijk dat hij gebruik wilt maken van mijn situatie; geen baan, lastige financiele situatie etc. Wat zouden jullie nu doen? Een voorstel terug sturen met wat ik minimaal wil verdienen of gewoon afzien van dit aanbod?
idinn schreef:Als je dinsdagochtend zou hebben gebeld ben je ietwat opdringerig. Maar nu het allang woensdag is geweest kan je prima bellen hoor! Wie weet heeft hij het druk en is het er gewoon bij in geschoten.
purny schreef:Je bent 23 zie ik. Dus dat je het minimum jeugdloon verdient is toch niet meer dan normaal? Helaas stopt het minimum loon bij 23.
Yasmine schreef:purny schreef:Je bent 23 zie ik. Dus dat je het minimum jeugdloon verdient is toch niet meer dan normaal? Helaas stopt het minimum loon bij 23.
Nou als je al ervaring hebt als inkoper en Account Manager op je 23ste dan vind ik dat je echt wel meer dan een minimumloon mag verdienen hoor. Account Manager is een behoorlijke job voor een 23-jarige.