Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:30

Ah Dieselpaard, je kan het!
Ik merk ook dat iedereen druk is en dat contact leggen moeilijk is nu :=

Barbabientje

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:18

Mijn scriptie is ingeleverd!! :D Op hoop van zege dan maar :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 08:42

Spannend Barbabientje!

Dieselpaardje, kom op. Je kan het! *geeft een schop onder je kont.* :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:08

Pfff ben bezig met m'n onderzoeksvoorstel.. maar het is allemaal zo onduidelijk :=

Afbeelding

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:35

Ik ben woensdag bij mijn opdrachtgever geweest en ze was super tevreden over hoe ik alles tot nu toe in mijn voorstel had uitgewerkt. Echt blij!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:53

Mijn eind verslag is zowel in de praktijk als op school goed gekeurd :D

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:29

Veel nieuws van verslagen, scripties en voorstellen die klaar en/of goedgekeurd zijn, wat goed! *\o/*
Ik herken me af en toe wel in sommige plaatjes van procrastinators haha, gelukkig is het maar af en toe en niet constant :')
Dieselpaard, ik kan me voorstellen dat die hoeveelheid werk en wat obstakels ervoor zorgen dat je je motivatie even kwijt bent, maar je kan het! Misschien handig om even een overzicht te maken per onderdeel van je nog moet doen en wanneer het echt af moet zijn? Dan kan je misschien een planning maken dat je je bijv. eerst richt op het interview, daarna je onderzoeksvoorstel, daarna je mini-onderzoek etc. en dat je precies weet wat je per onderdeel nog moet doen voor een bepaalde datum.

Bij mij loopt het inmiddels veel beter op stage, als ik feedback krijg op dingen die ik moet verbeteren dan doe ik daar wat mee en ik krijg complimenten over wat ik doe :) De begeleiding is niet intensiever geworden o.i.d., maar ik heb me erbij neergelegd dat dat niet gaat veranderen (sterker nog, na de kerst gaat mijn stagebegeleider deels ergens anders werken) dus ik doe wat ik kan en ik probeer me vooral te focussen op de leuke dingen van stage en mijn leerproces. Tot nu toe heb ik alles gedaan en gehaald qua tentamens en opdrachten dus dat loopt allemaal wel, ik had alleen al verder willen zijn met mijn scriptie maar ik wacht nog steeds op de laatste feedback van de beoordelaars op mijn (goedgekeurde *\o/*) onderzoeksvoorstel. Komende week heb ik weer een tentamen, hopelijk haal ik dat ook in 1 keer en dan heb ik weer een vak afgerond :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:43

Wat fijn Girassol dat het al iets vooruit is gegaan :)

Barbabientje, spannend! Afwachten is vreselijk :=

Lees verder veel goedgekeurde voorstellen en scripties, top! :D
Mijn onderzoeksvoorstel is vandaag ook goed gekeurd! Moet nog kleine dingetjes aanpassen in overleg met mn begeleider maar ik mag in ieder geval gewoon volgens schema aan mn onderzoek beginnen :):)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:29

Ik krijg morgen nieuws over de goedkeuring van mijn opzet :)
Inmiddels is de theorie bijna af (maar geen idee hoe de begeleiders er over denken, dat hoor ik maandag).
Nu opzetje aan het maken voor het praktijkdeel.
Spannende dagen!

Oh wat ben ik jaloers op de mensen die al klaar zijn :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:44

Spannend Pion!
Ik ben ook zo jaloers op die mensen haha!
Klasgenootje is langstudeerder en heeft der onderzoek en alles al af, maar volgt nu alleen nog der minor, dus zij is eind januari klaar. Jaloers -O-

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:25

Pfff schiet mij maar lek... ik moet t samen met iemand doen maar diegene voert letterlijk niks uit erger erger.. opmerking van school? zoek t zelf maar uit. Heel fijn weer.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:24

Stephanie_M, je moet je afstudeerproject samen met iemand doen? Lekker dan.. hangt pittig veel vanaf. -O- Kan je nog naar een andere docent/begeleider om het hier over te hebben? Of iemand die kan begeleiden in het maken van goede afspraken met je teamgenoot?

Ik krijg vandaag te horen of ik van de afstudeercommissie op afstudeerstage mag.. spannend.. Als ik niet aan de eisen voldoe (hangt op 2 kleine puntjes) kan ik het nog via de examencommissie doen, die heeft 8 januari pas weer een vergadering. Hoop dat ik gewoon goedkeuring krijg vandaag, maar heb er best stress van. Heb m'n laatste tentamen weer met een 4 gehaald en die had ik eigenlijk wel nodig hiervoor.. :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:34

Nou deze week twee tentamens gemaakt. Allebei op het randje dus hoop dat het net voldoende is. Uitslag duurt 8 weken :=

In januari in ieder geval onderzoeksvoorstel voor scriptie inleveren. Vind het zo lastig, heeft iemand tips? Ik doe geen onderzoek in de vorm van enquete oid, maar schrijf een advies voor een klant (bedrijfsbeëindiging). Vind het bijvoorbeeld heel moeilijk om mijn doel meetbaar te maken.. HOE DAN!?

Als ik de examens gehaald heb hoef ik nog maar 1 examen en dan de scriptie en dan ben ik klaar. Ohja en een of ander portfolio :P

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:59

Ik heb de beoordelingen van mijn plan van aanpak gekregen. Het is door 2 docenten beoordeeld (door mijn afstudeerbegeleider en een andere docent) beide beoordeelden het met een onvoldoende en nu moet ik het maandag na de kerstvakantie opnieuw inleveren. Nog even spannend dus.. In januari ook mijn vakken van het afgelopen half jaar afsluiten, 2 tentamens en 3 opdrachten inleveren + 3 presentaties. Dan mag ik in februari hopelijk beginnen met afstuderen.
Succes iedereen!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:58

Kiwipitje schreef:
Nou deze week twee tentamens gemaakt. Allebei op het randje dus hoop dat het net voldoende is. Uitslag duurt 8 weken :=

8 weken???? :oo
Wat voor tentamens waren dat? Open vragen dan ook ofzo? Wij hebben altijd meerkeuze en de uitslag is meestal 2 dagen later bekend. Wat lastig dat het nog zo lang duurt!

Ik ben bezig met de laatste loodjes van mijn minor. Ze hebben hem nog verder ontwikkeld toen wij al begonnen waren (mooi gezegd. Eigenlijk was ie gewoon nog niet af :roll: 8)7 ). Dus dat betekend dat er toen we bezig waren met de opdrachten er van álles bij kwam.. Echt heel raar en behoorlijk lastig. Als het goed is lukt het wel, maarja.. Je zal het maar niet halen!
Over 2 minuten moet ik mij inschrijven voor de presentaties. Er zijn maar beperkte plekken op bepaalde tijden. En ik wil op vrijdag en niet op maandag. Dan heb ik weer een paar dagen extra voorbreidingstijd namelijk. :Y) Ik zit te f5-en tot ik me in kan schrijven. :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:02

Tentamen met open vragen inderdaad, maar betreft wel antwoorden die óf goed óf fout zijn, geen middenweg, of berekeningen. Wij hebben nooit examen met meerkeuze :P en het duurt altijd zo mega lang :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:02

Duimen draaien Nissima!

Jeetje, 8 weken voor tentamens :wow: Ik hoop voor je dat de uitslagen misschien toch wat eerder binnen zijn.

Klinkt pittig Lauwie, even aanpoten nog dus...

Wat onhandig van die minor Saskia!

Voorgaande jaren was het hier ook altijd in duo's afstuderen. Godzijdank mag dat vanaf dit jaar niet meer. Ik heb inmiddels een opdracht gevonden en wacht nu op goedkeuring vanuit school. De eerste keer dat ik de opdracht stuurde kwam de mail niet aan :roll: Gelukkig de tweede keer wel (een week later) en als het goed is wordt er vandaag naar gekeken. Ik hoop het, voor de vakantie zou fijn zijn, anders zie ik niet hoe ik ooit nog in februari kan beginnen. Ik hoop zo dat het wordt goedgekeurd, zit er behoorlijk over in de stress :=

Succes iedereen!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:25

Nissima schreef:
Stephanie_M, je moet je afstudeerproject samen met iemand doen? Lekker dan.. hangt pittig veel vanaf. -O- Kan je nog naar een andere docent/begeleider om het hier over te hebben? Of iemand die kan begeleiden in het maken van goede afspraken met je teamgenoot?

Ik krijg vandaag te horen of ik van de afstudeercommissie op afstudeerstage mag.. spannend.. Als ik niet aan de eisen voldoe (hangt op 2 kleine puntjes) kan ik het nog via de examencommissie doen, die heeft 8 januari pas weer een vergadering. Hoop dat ik gewoon goedkeuring krijg vandaag, maar heb er best stress van. Heb m'n laatste tentamen weer met een 4 gehaald en die had ik eigenlijk wel nodig hiervoor.. :=

Jup en de docenten zeggen "jullie zoeken t samen maar uit dat er een goed verslag komt" en mn scriptiepartner levert een soort klad in en zegt "succes ermee ik vind het goed zo" en t is echt om te janken |( alinea's van 1 zin, afbeeldingen zonder uitleg, geen verwijzingen naar afbeeldingen, geen koppengebruik, vol met spelfouten en dan over de inhoud... %) Elke feedback die ik geef ziet ze als "ja maar dat wil jij en dat wil ik niet dus doe ik niet" wordt er helemaal naar van. Want haar deel kan gewoon nooit slagen en ik kan niet slagen als ik haar deel niet omhoog ga zitten trekken..

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:55

Jeetje zeg, dat is echt heel erg vervelend Stephanie.. Ik heb dat in het eerste jaar een keer gehad. Had tijdens het schrijven al contact opgenomen met de docent en heb uiteindelijk het verslag zelf afgemaakt. Daar had ik een brief bijgevoegd met nogmaals het verhaal en dat ik het dus alleen gemaakt had, met de vraag of dat andere meisje geen cijfer kon krijgen. Dit hebben ze toen ook gedaan. Dat meisje stopte toen alleen wel met de opleiding, dat maakt het misschien ook wel makkelijker.. En het lijkt er zo in jouw verhaal niet op dat de docenten schappelijk zijn..

Bij ons op school mag het nu ook niet meer, ben ik ook wel blij mee! Heb overigens ook nog niets gehoord over mijn onderzoeksvoorstel... :=

Kiwipitje, dat is echt lang.. Wanneer is dan de herkansing? Of moet je dan maar gewoon gaan leren, niet wetende of je het wel of niet gehaald hebt?

Ik heb mijn presentatie op het moment dat ik wilde! *\o/* Was wel spannend, blijkbaar zaten er nog 6 anderen net als ik achter de computer, als ik zag hoe snel die andere plekken vol waren. :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:09

Jeetje als ik het zo hoor mag ik echt blij zijn dat ik alleen afstudeer. Voorheen leek het me met zijn tweeën wel fijn maar na 3 jaar ellende met samenwerken denk ik daar heel anders over.

Mijn onderzoeksonderwerp is goedgekeurd *\o/* *\o/* *\o/*

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:36

Haha ja ik heb ook al jaren ellende met samenwerken. Blijf me erover verbazen hoe sommige mensen met zó weinig wil het nog tot het vierde jaar weten te schoppen op een HBO (of tot het tweede jaar, überhaupt...). Hoop dat ik daar straks, in het bedrijfsleven, in meerdere mate vanaf zal zijn.

Stephanie, kan je niet aanvragen om alleen af te studeren? Dit gaat toch nooit werken zo...? Zal lekker zijn, slaagt zij straks op al JOUW werk..

Ik denk dat ik ondertussen wel een mail heb gehad van de afstudeercommissie, maar ik durf niet te kijken.. :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:26

Hehe.. uiteindelijk om half twaalf 's nachts durven kijken.. Niets. Dus ik kijk eens op de website. "Uitslagen worden maximaal 3 werkdagen na de vergadering hier gepubliceerd". Tja. Nog 3 dagen spanning dus :=

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 00:32

Spannend, Nissima!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:42

Ik heb van de week m'n eerste module van dit schooljaar afgesloten met een goed. Was erg trots, want de anderen uit mijn klas hadden een onvoldoende en 1 voldoende.
Nu richten op de andere dingen: onderzoek, tweede module (ik moet een TED - talk houden. Iemand ervaring??) en m'n internationalisering. Ik ga in maart naar Wales! Ik ga daar een klein onderzoekje doen naar ethiek...heel breed natuurlijk, maar ik hoop het te richten op hoogbegaafdheid, want dat is mijn uitstroomprofiel.

Wat super dat iedereen zo goed gaat met de voorstellen en stages! Wij mogen voor onze studie trouwens zelf kiezen of je het eindonderzoek alleen of met z'n tweeën doet...dat is wel zo prettig.

Dat wordt duimen Nissima! Dinsdag uiterlijk de uitslag?? Dat duurt nog lang...

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:44

Ik kom ook weer even onder mijn studeer-steen vandaan. Eindelijk weer tijd!
Maar ook ik heb m'n verslagen binnen gesleept en heel mooi afgerond! *\o/* *\o/* *\o/*
2 februari daadwerkelijk beginnen aan het onderzoek!