Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:45

Zulke dingen zijn natuurlijk per McDonald's verschillend. Dus gewoon even vragen als je aan het werk bent.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:50

Inderdaad even vragen. Bij ons hangen ze briefjes op, waarop staat dat we een minuut stilte houden en daarvoor graag de medewerking van de gasten oid..
Zullen we met zijn allen in de crewroom een minuut stilte houden.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:41

Hoe laat is dat eigenlijk? :o Ik heb sluit namelijk. Met nationale dodenherdenking hangen wij inderdaad briefjes op een helpen we 5 minuten voor die tijd niemand meer.

Edit: oh hoor nu 4 uur, kan ik dus gewoon thuis doen :j

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:44

Wij hebben inderdaad ook gewoon een minuut stilte gehouden, gewoon beneden bij de kassa's. En wonder boven wonder was ook het hele restaurant stil.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:48

Was vandaag aan het eten bij de McDonalds.
15:55 mocht er niemand meer in en mocchten we niks bestellen.
Dus ik zie 16:00 op m'n mobiel en houd m'n mond tot 16:02
Ondertussen praat het personeel aan de kassa door. 'Ja het was nog niet.'
Inmiddels was het 16:05. Loopt mijn mobiel dan zoveel voor of wat?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:49

Nee, maar de minuut stilte was ook niet om 16:00 precies (op tv). Was om 16:08 ofzo pas. Maarja, dat kun jij niet weten natuurlijk :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:51

Nee dat niet. Ze waren om 16:05 inderdaad nog niet begonnen met de minuut stilte. Ze waren nog in positie gaan staan. Dat duurde wel lang dus de minuut stilte begon later dan gepland. Desondanks....hadden ze wel al stil mogen zijn vind ik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:52

SimoneeM schreef:
Nee, maar de minuut stilte was ook niet om 16:00 precies (op tv). Was om 16:08 ofzo pas. Maarja, dat kun jij niet weten natuurlijk :)

Ah, vandaar.
Ja, ik hield gewoon de 16:00 op m'n mobiel aan.
Tv kijken op m'n mobiel kan ik nog niet :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:15

Ik gooi eens even leven in dit topic.

Hebben jullie ook heel vaak dat als je vraagt: "Wilt u het hier opeten of wilt u het meenemen?" Dat mensen dan zeggen: "Opeten." :')

Of als je een McFlurry maakt, je doet het ijs erin, topping enzo erin, lepeltje, maakt hem vast aan de machine... En opeens denk je: "oliebol deksel!" En daarna echt zo'n gevoel: "wow, I almost died..." :Y)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:19

Haha nee, ik heb wel eens ijsblokjes in de beker gedaan waar milkshake in moest. Extra koud. Haha

En ik moest een keer frietjes hebben. Was net klaar dus ik haal het mandje omhoog, laat hem uitlekken. Pak hem vast en loop d'r zo mee naar de counter. Stond ik bij mijn kassa met mandje :')
Ik dacht, Mmm niet handig. De gast keek mij alleen maar raar aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:42

Haha dat flurry-ding zo stom! En ijsblokjes in de milkshake beker is ook herkenbaar :p !

Bij ons ook 10x per dag: doet u maar een milkshake banaan. Lol, die hebben we al een jaar niet meer maargoed. :p

Of: ik wil 3 menu's. Punt. X) of: doet u maar een bigmac menu, qp menu, dit menu, dat menu, 3 happy meals dat was het. :p .. uuhhh. Drinken? Saus? Echt hoor. Sommige mensen x,)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:51

Dat van de milkshake banaan inderdaad. :')
En dat met die menu's. Heel vaak heb ik dit: "Doe mij maar het menu vd dag, met cola, frites en 2 bigmac menu's. Een met icetea en een met fanta." Dan kan ik nog niks aanslaan omdat ik het formaat nog niet weet en ik ga/mag niet zomaar groot aanslaan ofzo. Vervolgens zijn ze helemaal geïrriteerd dat ik niet meer weet welk drinken ze nou wilde bij hun "normale" bigmac menu.

Hebben jullie die nieuwe parfait al moeten maken?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:55

Hebben jullie al een jaar geen bananen milkshake? Bij ons Issi er pas twee maanden uit ofzo.

Ik heb smorgens altijd als ik vraag of ze een krantje willen dan zeggen ze "ja lekker" :?
Nou eet smakelijk :+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:00

Oh ja inderdaad vooral dat laatste.. of als je raam 1 staat maar halverwege de lobby al opneemt en je collega's vragen je wat waardoor je iets niet meer weet. Vraag je netjes wat er nog meer bij moest en dan krijg je een grote mond :')

banaan is er volgens mij ook nog geen jaar uit, maar al best wel even. Eerst kwam Chocola in de plaats en toen Limoen en Appel Kers nu. En volgens mij zelfs Perzik Mango nog? Vind het wel dom dat die er uit is hoor, zo veel vraag naar..

Wat vinden jullie van mensen die met een kapot raam door de drive komen? Dus dat de deur open moet?

Die parfait is echt beste! En oef ik kan niet wachten tot de garnalen misschien weer terug komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:02

Chicken wings kwamen dacht ik in september weer ving ik op. Garnalen weet ik niet. De parfait nog niet gehad, is gewoon een grote sundae en kan het niet uitspreken :p

Kapotte ramen kan, ze mogen dan wel opnemen bij het raam ipv de praatpaal omdat anders steeds de paal gaat piepen bij beweging en je dus steeds niet verder kan praten :p

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:08

Garnalen komen vaak in oktober weer terug. :)
Kapotte ramen vind ik geen probleem. Als ik ze niet kan verstaan stuur ik ze gewoon door naar raam 1.

Had van de week aan mijn kassa een meneer die een groot hamburger menu wilde. Normaal sla ik het dan allemaal gewoon los aan, maar in verband met de glazen zei ik er wel bij dat we daar geen menu van hebben maar dat ik het wel los voor meneer kon aan slaan. Nou dan wildde hij liever wat anders met een bananen milkshake. Sorry meneer, die heb ik niet meer.. Maar ik heb wel.... Nou dan wilde hij wel een happy meal met een warme chocolade melk. Durfde bijna niet meer te zeggen dat we dat ook niet hadden.. En inderdaad, meneer schoot uit zijn panty: "jemig, wat hebben jullie dan wel. Jullie hebben ook niks!! Daardoor kom ik dus ook nooit hier.." Meneer was echt best wel asociaal, dus ik vroeg aan meneer wat hij hier dan nu deed, aangezien hij toch niet tevreden is met de service en assortiment. :') normaal zeg ik dat echt nooit hoor. Maar deze meneer was zo aso en had het echt gehad.. :=

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:25

Nou sommige doen het er ook om. Dingen bestellen waarvan ze weten dat het er niet is en dan compleet uit hun plaat gaan. Rare mensen. Op zich hebben wij alleen lastige jongeren die denken dat ze heel wat zijn.

Laatst stond ik eens kassa met de manager en die vroeg ik bij naam of ze friet down wou doen. Begint 1 van die jongens een compleet liedje uit zijn duim te zuigen met haar naam. Normaal gesproken vind ik dat asociaal maar dit klonk zo grappig dat ik mijn lach niet kon inhouden. Dus mijn gast rekent af en ik duik naar de drive en krijg daar echt een lachbui niet normaal. En dan moet je weer terug :+

Niet zown succes en mijn lachbui breidde zich uit naar de kassa. Gelukkig kon de manager er ook wel om lachen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:46

Dat is echt irritant, van die mensen die expres dingen gaan bestellen die er niet zijn. Maar goed, soms weten ze ook gewoon niet wat er is doordat ze nooit bij de Mc komen.

Met drive dingen heb ik nog geen ervaring, werk er pas net. :')

Gister was wel echt apart. Eerst kwam er een jongen in een kapiteinspak met nog een jongen met een camera. Toen hij ging bestellen zei hij: "Awrrr, ik wil dit en dit." Ik moest echt moeite doen om niet stuk te gaan. _O- Daarna nog allemaal bekenden en toen later een groepje jongens die halverwege hun bestelling opeens zeiden: "Oh, zij is echt leuk! Ze lacht echt lief." Dan lukt het mij ook niet meer hoor. :')

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:52

Neee niet die stinkende chicken wings -O- Garnalen moeten en zullen gewoon terug komen :Y)

Bij ons komen ook ontzettend veel jongeren, gisteravond had ik sluit en de counter stond constant vol, en dan ook nog allemaal chili's bestellen he. Om half 12 'snachts 15 chili op voorraad moeten hebben vind ik best apart haha :') Of gasten die je inderdaad wel zien zitten en per se je achternaam willen weten. Jammer knul, zoek zelf maar op. En dan vervolgens op Facebook een vriendschapsverzoek krijgen en een berichtje: oh jammer je hebt al een vriend _O- Ik ging stuk haha.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:09

ook maar gesolliciteerd jullie maken me enthousiast :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:13

leuk unihorse! :)

Ik was even goed chagerijnig van de mac. :p Had eerste school week en had steeds om 07:30 naar school, meteen door naar werk vanaf 17:00 en dan was ik om 01:30 pas weer thuis en mocht ik weer om 06:30 erui. -.- Maar gelukkig is het deze week beter geregeld lol

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 00:18

Ik heb vandaag (zondag) mijn eerste sluit. :oo
Heb echt werkelijk waar geen idee wat ik allemaal moet doen en hoop echt heel erg dat het max. 23.30 is dat ik naar huis kan ivm school de volgende dag. :')

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 00:19

Heb je weleens set-up gewerkt? Eigenlijk is sluit het zelfde, maar dan omgedraaid :P

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 00:58

Ik denk het niet. Geen idee wat het betekent namelijk. Neem aan het opstarten enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 01:09

Hoelaat is jullie drive dicht? Dat + 45 minuten dan zit je safe.